#41
Posted 12 November 2014 - 11:50
da li rastu obrtaji kroz ubrzanje ili opadaju...
dali može da izbaci remen do kraja ili ne može..
ovde je jasno da ne pričamo o dužini remena i mogućnosti njegovog izlaska, već o snazi motora koja će biti sposobna da to i izgura...
svakako ako misliš da se upoznaš sa variomatom i remenom nije na odmet staviti za početak nešto kraći prenos, pa posle polako podizati opterećenje..
#42
Posted 12 November 2014 - 20:03
#43
Posted 12 November 2014 - 20:25
#44
Posted 12 November 2014 - 21:00
Teorijski svaki kraci prenosni odnos mora da daje bolje ubrzanje od duzeg prenosnog odnosa. Skracenjem prenosa povecavas obrtni moment na tocku pa je samo pitanje proracuna da ga ne prekratis. Znas i sam kako traktor od 33ks ima snagu da ore njivu i povuce kucu.. znaci ne toliko kratko, to je ono sto Mario kaze. A Pita kaze samo ce brze da izvrti prenos. Pa to i trazis, sto bolje ubrzanje.. Svaki prenos se moze ustelovati kasnije rolnicama, pa i za tih 13% skracenja tacno pogodis na koliko obrtaja zelis da razvlaci od starta do kraja, i vreme predjenog puta mora da bude krace tj bice bolje ubrzanje
Znam da ce sad Mario da me razuveri sta se dogadjalo u praksi, ali matematika kaze: za isti obrtni momenat kraci prenosni odnos rezultuje kracem vremenskom intrvalu pokretanja jedinice mase i proporcijalno smanjue krajnju brzinu dajuci brze ubrzanje, duzi prenosni odnos produzava vreme pokretanja iste mase i proprcijalno uvecava krajnju brzinu.
U praksi: ako imas dovoljno snage ( da obrtaji ne padnu) da izguras 13% produzenja, imaces tacno za 13% vise okretaja pogonskog tocka, sto znaci i za toliko vecu krajnju brzinu.
To znaci da ces ti imati sa skracenjem od 13%, tacno toliko manje okretaja na tocku, za toliko i manju krajnju ali i povecanje obrtnog momenta (teorijski 13%, u praksi malo manje) pa ce motor biti rastereceniji i imaces prevrtavanje, ispadanje iz ciljanih, pad snage i gubitak momenta ubrzanja sto dovodi do ceste zablude i negatvnom utisku u osecaju ubrzanja sa kracim prenosom. Bice potrebno izvrsiti korekciju prenosa i zadrzati kroz ubrzanje idealne obrtaje (koje sad tacno znas, mozda ce traziti malo nize), garantovano dobijas bolje ubrzanje
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
#45
Posted 12 November 2014 - 22:15
i gubitak snage...Garantujem da je njegov setup sa trenutnim produzenjem bolji na ubrzanju od tog potencijalnog [skracenog]...Jedino ako mu je sadasnje finalno produzenje malo duze pa se ne uklapa idealno sa snagom i prenosom...
Al ako ima vreme za experimente ....
#46
Posted 12 November 2014 - 22:21
cvele, on 12 November 2014 - 22:15, said:
i gubitak snage...Garantujem da je njegov setup sa trenutnim produzenjem bolji na ubrzanju od tog potencijalnog [skracenog]...Jedino ako mu je finalno produzenje malo duze pa se ne uklapa idealno sa snagom i prenosom...
Al ako ima vreme za experimente ....
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
#47
Posted 12 November 2014 - 22:26
Ok za testiranje izlaznosti remena i za analize, ali je samo jedan prenos adekvatan setupu i vozacu i taj ce doneti najbolji rezultat...
Sinclair research 1981©
#48
Posted 12 November 2014 - 22:32
Quote
#49
Posted 12 November 2014 - 22:37
Ja se slazem sa tobom sto ti imas u praksi, ali ako boki smatra da da mu treba kraci prenos predpostavljam da njegov setup nije toliko jak na ubrzanju kao tvoj higend pa zato ima zelju da mu skut skace na startu. Ajde ovako da krenemo drugom stranom price. Dragrace na 100m, ti ispucas 128gps na 200m a prolazna brzina na 100m ti je 70 ili 80 (sve su primeri) Da li bi samo za takvu trku na 100m produzavao finalni prenos ili skracivao?
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
#50
Posted 12 November 2014 - 22:52
#51
Posted 12 November 2014 - 22:56
#52
Posted 12 November 2014 - 22:58
Zaboga pa nije blokiran menjac kao kod traktora, variomatski prenos svakako radi posao ali i ti gresis kao i moj matori.. Jednostavno je .. nama je cilj da obrtaji kroz ubrzanje ne variraju vec da budu u centru power banda.. a to ce se desiti npr samo sa X produzenjem.. u svim drugim situacijam imamo ili porast ili opadanje obrtaja kroz ubrzanje.. i u svim tim situacijama gubimo na akceleraciji..
Nije bitno koja se duzina staze vozi
Sinclair research 1981©
#53
Posted 12 November 2014 - 23:07
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
#54
Posted 12 November 2014 - 23:15
Mario, on 12 November 2014 - 22:58, said:
Zaboga pa nije blokiran menjac kao kod traktora, variomatski prenos svakako radi posao ali i ti gresis kao i moj matori.. Jednostavno je .. nama je cilj da obrtaji kroz ubrzanje ne variraju vec da budu u centru power banda.. a to ce se desiti npr samo sa X produzenjem.. u svim drugim situacijam imamo ili porast ili opadanje obrtaja kroz ubrzanje.. i u svim tim situacijama gubimo na akceleraciji..
Nije bitno koja se duzina staze vozi
Sinclair research 1981©
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
#55
Posted 12 November 2014 - 23:26
duži prenos
Ciljani obrtaji: 10.000
rolnice 5gr.
kraći prenos
Ciljani obrtaji: 10.000
rolnice 6gr.
Koji će biti bolji u ubrzanju?
#56
Posted 12 November 2014 - 23:36
#57
Posted 12 November 2014 - 23:38
Ne pricamo sada o kvacilu jer je i ono veoma bitno kako je podeseno...
Vozio sam Batajnicu na AC prenosu.. morao sam da varam da mi variomat krene sa 12000 da bi na oko 100m imao 13400 gde je najbolji a na 200m vec preskocio na 14500 i tek tada je vario zavrsio sa razmenom prenosa..
Dakle prenosni odnos mora biti u spektru za koji je masina spremna u odnosu na masu koju treba da ponese... prekratak ili predugacak prenos ce uneti kasnjenje i slabiju akceleraciju
Sinclair research 1981©
#58
Posted 12 November 2014 - 23:42
Sinclair research 1981©
#59
Posted 12 November 2014 - 23:42
Uprosteno: Isti obrtaji puta 2 daju 2 obrtaja tocka = brze ubrzanje, a puta 3 ( duzi npr sekundar) 3 obrtaja tocka za isti obrtaj, sporije ubrzanje veca krajnja...
Poenta price, ako nam treba krajnja 120 vozis setup koji npr sada imas. Ako hoces da se trkas na 100m a pri tom znas da ti je prolazna brzina na 100m npr 80kmh i da vario jos nije izbacio kais do kraja, stavljas kraci finalni prenos. Stavlaju se teze rolnice da bi ostao i istim obrtajima i smanjujes obrtaje kada hvata kvacilo da bi mogao da startujes sa punim gasom bez prevelikog propinjanja. Ubrzanje mora da bude bolje, sa kracim finalnim pre ce i vario da istera, odnosno vreme postignuto do 100m ce biti manje u sekundama.
Znaci ne mogu oba da imaju isto ubrzanje ako drze iste obrtaje a imaju razlicite finalne prenose i naravno ne mogu da imaju istu krajnju. Mislim da vi generalno mesate ulogu rolnica i variomata sa finalnim prenosom. Ciljane obrtaje kroz ubrzanje dobijamo rolnicama i centralnom a ubrzanje ili krajnu finalnim prenosom (primar i sekundar).
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
#60
Posted 12 November 2014 - 23:45
Mario, on 12 November 2014 - 23:38, said:
Kako ja sad da znam da li ce malossi primar koji po kalkulatoru daje +25% dobro da legne na malossi sport umjesto kineskog prenosa i da li ce drzati dobro obrtaje?
Postoji li neka matematicka formula ili barem neka okvirna racunica kako mozemo znati koji procenat prenosa zadovoljava potrebe termogrupe?
Po meni je lose imati kratak prenos na jakoj masini iz razoga sto ce on mozda imati jaci sut na startu i recimo bolje ubrzanje ali sta to vrijedi kada vec nakon par stotina metara prenos odradi svoje i onda pocne prevrtavanje? Jedino ako je neka drag trka na 100m u pitanju pa onda ako je bas bitan dobar start...
Edited by Lauda, 12 November 2014 - 23:50.
4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users