#61
Posted 12 November 2014 - 23:50
porast ili pad obrtaja kroz ubrzanje rezultira lošim ubrzanjem i lošom krajnjom brzinom!!!
#62
Posted 12 November 2014 - 23:56
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
#63
Posted 12 November 2014 - 23:59
Preselicemo postove nije problem...
Ovo gore sto ste pisali ste obojica u pravu.. nas ustvari zanima prenosni odnos radilica tocak u datom trenutku, a na to utice variomat kvacilo i finalni pa je to kao jedan koncept bitno da drzi masinu u centru power banda.. naravno da ce se to razlikovati u mom slucaju i recimo pite ili doom-a pa svako opterecuje masinu sebi ....
Sinclair research 1981©
#64
Posted 13 November 2014 - 00:14
Finalni prenosni odnos ( primar + sekundar)
U zargonu: prenos (variomat + polutke kvacila)
Ciljane obrtaje iskljucivo drzi variomat sa svojom ulogom. Stelujemo ih tezinom rolnica stelujemo rast ili opadanje kroz ubrzanje kontra oprugom i torq drajvom.
Ubrzanje skutera i krajnju brzinu menjamo finalnim prenosom ( primar i sekundar).
Svaki od finalnih prenosnih odnosa (produzenje ili skracenje, zavisno za sta nam trebaju) ponovo stelujemo tezinom rolnica da bi dobili ciljane obrtaje i kontra oprugom, uglom da bi obrtaji ostali u spektru.
Ja tvrdim da je moguce postici bolje vreme (brze ubrzanje) na 100m sa istim setupom ako se stavi kraci finalni prenos i pravilno nasteluje rolnicama, kvacilom itd (nije nam bitna krajnja brzina, ona ce biti manja na 200m naprimer). Ko ne veruje, doci cu licno da mu pomognem da spremimo squt pa stopericu u ruke;)
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
Edited by AcaPostar, 13 November 2014 - 00:14.
#65
Posted 13 November 2014 - 00:40
Znas sta ovde podstice na takva razmisljanja,to da se na trkama zavisno od staze menjao finalni prenos pa i sam odnos zupcanika u menjacu...e ovde pricamo o 2t i variomatskom prenosu koji to radi dosta drugacija pa takva poredjenja nisu primerena...
@Lauda-ne se sekiraj -+25% je idealno za kineze ,od base do slabijeg midrace...ja sam ti zivi dokaz
#66
Posted 13 November 2014 - 01:14
Quote
Cak i teoretski sa 15% duzim prenosom si za isti procenat brzi u odnosu na ser. prenos a u odnosu na skraceni jos za toliko kolko je on kraci....a to je 30% ...prenosis istu snagu na istim obrtajima a duzi finalnni prenos ne znaci samo vecu max. kad se skut "razvrti" [ ako se uopste i razvrti jer kod idealno "pogodjenog" ostajes i na max. brzini na istim obrtajima ili tu negde] vec i kroz ubrzanje....nek otpadne teoretskih 10% vece brzine kroz ubrzanje -opet sam 20% brzi od "skracene" postavke....
Znas sta ovde podstice na takva razmisljanja,to da se na trkama zavisno od staze menjao finalni prenos pa i sam odnos zupcanika u menjacu...e ovde pricamo o 2t i variomatskom prenosu koji to radi dosta drugacija pa takva poredjenja nisu primerena...
@Lauda-ne se sekiraj -+25% je idealno za kineze ,od base do slabijeg midrace...ja sam ti zivi dokaz
slazem se bata cvele sve su to iskustva sa trka. i polini i malosi kup daju razlicite prenose za mini mugelo crcuit i valalungu, znaci i kod italijana na stazama menjaju finalne prenose prema konfiguraciji staze
ipak ne slazem se da je nesto drugacije zato sto je cvt u pitanju. on radi svoj posao, a finalni prenos i skljucivo svoj, da se ne ponavljam. iskreno, najteze mi je kad procitam da je neko resio propinjanje tako sto je produzio prenos. To nije resavanje problema.
Isto tako svaki finalni prenosni odnos moze da se usteluje da ostane u ciljanim obrtjima dok god ne izgura variomat kais do kraja. Posle ce kraci prenos da prevrtava a duzi prenos da nakuplja krajnju, ako govorimo o istom setupu, slazes se? e ali razlika u brzini izguravanja kaisa do kraja je na strani kraceg finalnog prenosa, pa nek on imao i 20ks i krajnju samo 100kmh, bice brzi na 100m i pre ce proci kroz cilj od tog istog sa 20ks i duzim prenosom koji je sposoban da navuce 120kmh. Cista matematika.
E sad sto niko nece da se bakce sa medju ubrzanjem i stelovanjem kvacila zbog propinjanja prednjice na startu, nego se problem resava umrtljavanjem sa duzim prenosom, to je nesto drugo. Ja ovo pisem iz ugla teorije jer iskreno niko nece imati potrebu za skracenjem u svakodnevnoj voznji, isto tako danas highend setupi imaju previse snage cak i na serijskom finalnom prenosu posto se dragovi mahom prave na 200m.
#68
Posted 13 November 2014 - 01:21
Sinclair research 1981©
#69
Posted 15 November 2014 - 11:00
Primer:
Video sam u Hrvatskoj zip-a sa stock prenosom i base kitom koji nas je ubijao do 85 km/h,po cajgeru auta.Uzbrdo,nizbrdo kida,kolje ne mogu mu nista.I morao sam da pitam lika jel ima kit i sta je ostalo u masini,i klimnuo je glavom onako diskretno i odgovorio da je ostalo fabrika sem karba i kita al kao to je kod njih zabranjeno pa ugradjuju limitere.I mene niko vise ne moze da razuveri da kraci prenos nece na krace relacije da ostavi jace masine
Edited by Plamenni, 15 November 2014 - 11:08.
#70
Posted 15 November 2014 - 12:00
E sad, problem je kod setupa velike snage jer jednostavno preguraju taj kratki prenos a nema mogucnosti da se zadrze obrtaji kroz ubrzanje. Centralna ima meru dokle moze da se meksa ili otvrdnjava pa dodjemo u situaciju da vario vise nema pravilnu funkciju. Treba prepraviti kanal torka, to je ono sto sam pisao "stvar tunera". Za kraci prenos treba npr 40°, a za produzenja gde propadaju obrtaji kroz ubrzanje i javlja se gubitak snage treba ugao kanala od recimo 32°, sto je trenutno kod nas nemoguca misija. Znam da je covek hodao po mesecu, znaci ne postoji nemoguce, pa sam se posvetio pravljenju jedne.
Ti realno mozes da se igras sa rolnama ako budes toliko kratak (ako je tvoj setup prejak za taj prenos pa ne mozes da umiris porast obrtaja kroz ubrzanje) i da postavis pocetnu tacku pre idealnih obrtaja, npr na 9100 da bi oni kroz ubrzanje rasli srazmerno i na kraju kad vario bude pri kraju imaces npr 9600 gde si najjaci. Tada si vec presao 100m pa te dalje ne zanima jer sledi pad snage ali i tako mora da bude bolje vreme na 100. Generalno, to kod tebe ne bi trebalo da se desi jer sve do midracea bi trbalo da fukcionise ok serijski prenosni odnos. Naravno gimnastika i sa kvacilom da ne gubis sekunde oduzimanjem gasa zbog propinjanja
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
#71
Posted 19 November 2014 - 21:32
#72
Posted 19 November 2014 - 22:19
Zakljucak price, po tekstu, je da se na sport cilindrima itekako isplati staviti produzenje prenosa i da ne utice na ubrzanje koliko se prica, nego je stvar dobro podesenog prenosa. E sad oni se vode pricom da kod njih i standardni variomat "drzi" obrtaje na mjestu gdje stock cilindar ima najvise snage, dok kod mene barem to nije slucaj nego obrtaji samo rastu i mijenjaju sve sto je vjerovatno stvar nelinearne polutke...
Ako bude trebao prevod nekome neka javi pa cu vidjeti da napisem sve ovde ili u novoj temi.
#73
Posted 19 November 2014 - 22:52
Oni ovde na testiranim base i sport cilindrima nisu jurili ubrzanje nego krajnju sto je i logicno za svakodnevnu upotrebu..
Edit: i nisu se cak udostojili da izmerene grafikone prikazu u sekundama. Prodaje se prica koliko koji cilindar postze konja na valjcima u odnosu na mph. Pa tako gledamo razliku izmedju polini malosi base i s6 pro. I naravno da je zakljucak staviti lakse rolnice i produziti prenos da u svakodnevnom zivotu base kit moze bar malo da pridje s6 na krajnjoj.
A da izmere ubrznje na valjcima i potkrepe tu pricu kako smo mi u cestoj zabludi sto se "kao" ne gubi na ubrzanju produzenjem prenosa, to nikom nista
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
Edited by AcaPostar, 19 November 2014 - 23:03.
#74
Posted 19 November 2014 - 23:57
#75
Posted 20 November 2014 - 01:00
cvele, on 19 November 2014 - 23:57, said:
Izvinjavam se, malo sam zavarnicio pa sam to sam zaboravio da podvucem kao zakljucak
#76
Posted 28 November 2014 - 00:53
Prosto izvlacevi ove zakljucke presekao sam da predjem na hiper2 agregat zbog svega gore navedenog.Dok se radilica hladi u frizideru nalovio sam blok sa prenosom od hiper 2 agregata gde cu moci da unapredim prenos drasticno.Zakljucke i komentare na ovu temu mozemo zajedno da izvadimo
#77
Posted 29 November 2014 - 03:18
onda su to ispeglali malim variomatom i remenicom tako da je ukupni prijenos na kraju opet kraci nego na hiper2pro
imam doma oba skutera , runner iz 1998. i nrg iz 2007.
moze se rec da runner fino ubrza ali nakon 60 to sve pada u vodu, sto nije slucaj na hi-2.
dali polutke i variomat sa hi-2 pašu na hi-1?
#78
Posted 29 November 2014 - 19:23
Anabellas, on 29 November 2014 - 03:18, said:
onda su to ispeglali malim variomatom i remenicom tako da je ukupni prijenos na kraju opet kraci nego na hiper2pro
imam doma oba skutera , runner iz 1998. i nrg iz 2007.
moze se rec da runner fino ubrza ali nakon 60 to sve pada u vodu, sto nije slucaj na hi-2.
dali polutke i variomat sa hi-2 pašu na hi-1?
To sam i ja pokusavao sa polutkama sa hi-2 na hi-1 ne moze.mora mnogo da se struze po bloku i nije sigurno da ce raditi kako treba jer ce remen da stoji ukoso,a sa sajbnama iza polutki treba 5-6 mm i vise mozda da se podbaci iza polutki a onda ostane malo mesta za zbono kvacila tacnije ne ulazi zvono do kraja a do mi se nije svidjalo nikako
#79
Posted 29 November 2014 - 21:06
#80
Posted 29 November 2014 - 21:42
Sent from cigla over taraba using tamba-lamba
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users