#1
Posted 24 October 2012 - 21:09
Pre ili kasnije svakom od nas padne na pamet da se cilindar doradi zarad boljih perfomansi…cvajke su jako pogodne za to , ali moramo dobro znati sta radimo , da ne bi slucajno napravili gore od onoga sto smo zamislili…pri tome moramo biti jako precizni i koristiti odgovarajuci alat…ja cu opisati kako ja to radim , i koji sve alat za to koristim…
Pre pocetka radova samo par reci o zastiti : ma koliko vam ovo zvucalo nepotrebno , kad vam se desi ( ne daj Boze nikom ) videcete koliko je stvarno potrebno…Koristite prilikom struganja ZASTITNE NAOCARE ) …OVO GOVORIM IZ LICNOG ISKUSTVA za dve godine tri puta sam bio na ocnom odeljenju da mi vade spen iz oka, pa me vec znaju : sta majstore - jel` opet ? ( zadnji put kad sam radio mi se desilo tek sto sam poceo - posle 30 sekundi )…
Za obradu cilindra koristimo alat- BJAKS ( to je brza ceona brusilica koja se vrti 35 000 RPM ) , sa pripadajucim alatima za nju koji se sastoje od brusnog kamenja raznih gradacija , celicnih glodala, dijamantskih glodala, zatim smirglova raznih gradacija i na kraju polir paste…od ostalih stvari treba se naoruzati strpljenjem , preciznoscu , dobrim okom , sigurnom rukom i smirenoscu, greske ne sme biti…
Od toga sta zelimo da uradimo , zavisi i redosled radova – ja prvo uzmem PORTMAPU CILINDRA da bi znao sta imam i da znam sta hocu da uradim …u principu uvek se podize izduvni kanal preme gornjoj ivici cilindra , dok se usisni spusta prema dole , ali da bi se znalo koliko, to je najbolje ocitati iz dijagrama razvoda koga nakacimo na radilicu, pa posle stepene ( uglove ) pretvaramo u visinu kanala na cilindru…naravno, kanal se moze siriti ( do odredjene mere) i u sirinu…pri tome paziti da spoj karika ne sme da prelazi preko kanala inace ce se slomiti…isto tako ivicu svakog kanala treba malo oboriti turpijom za oko 0.2-0.3 mm, jer , ako se to ne uradi , na tom mestu ce se prebrzo potrositi…ali, u ovoj temi nije mi namera da se bavim tuningom – uglovima , stepenima, visinama , oblikom kanala ( tu ima mnogo boljih od mene ) , vec cisto kako se radi i na sta treba obratiti paznju…naravno , ne mora sve biti bas tako , mozda neko nesto radi drugacije i bolje , pa neka dopuni…
Posto sam se skoro ponovio u novu termogrupu ( 70 ccm kit , gusani, kineske proizvodnje- Taiwanac, SHENG – E ) , poznata nam je kineska zavrsna obrada, pa sam resio da ga malo doradim i dovedem u pristojno stanje za montazu…dakle, ostace u stocku , fabrickim merama , samo ce biti ispravljene neke mane prilikom livenja , kanali malo doterani , a izduvni ispoliran…
Evo, kako teku radovi , najveci posao odradjuju celicna glodala koja struzu gus kao papir…ja sam ta cetiri platio desetak evra po komadu , ruske proizvodnje , ne trose se uopste, vrede svaku paru , dok je cela velika Einhelova Bjaks garnitura kostala isto toliko…dijamantske turpije su isto ruske proizvodnje, to sad nije skupo, a treba imati …ono kamenje se losije pokazalo , jer se prebrzo trosi …Da bi dospeli do kraja kanala nekad je ogranicavajuci faktor duzina alata- glodala, pa ga izvlacimo iz glave – futera , pri tome zbog jake centrifugalne sile i velike brzine sklon je ispadanju , pa moze da osteti ono sto ne treba …ako izvlacimo alat iz glave onda treba smanjiti brzinu da se spreci ispadanje , ali cinjenica je da onda radi manje cisto …Bjaks radi dobro zahvaljujuci visokim obrtajima, pa je to sa smanjenjem brzine neki kompromis na koji moramo pristati…prelive i usisni kanal je tesko dohvatiti sa standardnim bjaksom , ja to uradim koliko mogu da dohvatim , za to treba imati onu zubarsku koja moze da primi glodalo pod uglom od 90 stepeni…to sam video da ima da se kupi, ali skupo, rade na vazduh , ili struju, ali ko misli puno i cesto da radi , neka nabavi…
Pri radu se nakupi opiljaka od gusa , pa za ciscenje koristim meku cetkicu da bi povremeno video sta sam uradio…dobro svetlo za rad je neophodno…
Na kraju, kad je sve gotovo, cilindar se opere BENZINOM i to u vise puta, jer ne sme biti ni trunke od bilo kakvih opiljaka ili brusne –polir paste, jer bi to uzrokovalo momentalno ostecenje kliznih povrsina cilindra i klipa nepopravljivo…ja na kraju sve to jos dodatno izduvam kompresorom sa maksimalnim pritiskom koji moze da ostvari ( 8 bara) , tako da ne ostane ni najmanja cestica …posle toga termogrupa je spremna za montazu ili stajanje , ali ako ce stajati bez ugradnje neki duzi period, potrebno je kozervirati sa tankim slojem ulja ili masti i u najlon kesu ili kutiju da ne vuce atmosfersku vlagu…
ovako su izgledali svi kanali pre obrade..bijaks- moja garnitura...
sta sve ima u njoj...
Ruska glodala koja jedu zivu decu...
dijamantske turpije...
ovo su opiljci od gusa u kanti gde je pran cilindar sa benzinom , posle treceg pranja , to pokazuje da treba potrositi malo benzina dok se sve detaljno ne opere, narocito ako ne izduvavate kompresorom...tu ne treba stedeti...
prelivni kanal, moglo je i bolje , ali kasnije...
isto..
usis, tesko dostupno pri dnu...
...izduv, na srecu najpristupacniji kanal...
ovaj cilindar je spreman za montazu...
Na doradu ovog cilindra je potroseno oko 4 radna sata, u dva radna dana po dva sata, tesko je raditi duze zbog preciznosti posla , zamorno , pa treba blagovremeno prekinuti …dobro pazite da slucajno ne ispustite cilindar , jer ako padne na tvrdu podlogu , beton , plocice I slicno , moze puci kao staklo…
Sve ovo je namenjeno mladjima koji nisu ovo radili , a nameravaju da se upuste u ove radove , da znaju koji im je alat neophodan, na sta da obrate paznju i da ne naprave osnovne greske…naravno, moze sve i drugacije i bolje , pa ako neko nesto moze da dopuni , neka dopuni…
UZDRAVLJE…
#2
Posted 24 October 2012 - 22:04
kod ovih poslova nema žurbe, po dva sata dnevno je sasvim dovoljno, a poželjno je raditi po dnevnom svetlu jer tada ima najmanje senki i mrtvih neosvetljenih uglova, kod mene se koristi i neonsko i klasično osvetljenje, još vrtim i stonu lampu
kada se radi kanal u cilindru, konkretno širi sam otvor, najbolje je raditi sa mekšim kamenjem, i manjim obrtajima, jer su tu već bitni delovi milimetra, i ako pratimo portmapu, pored toga što smo iscrtali marker-om cilindar, nije loše povremeno meriti šublerom i biti uveren u dinamiku skidanja materijala.. desi se ponekada da taj čelični frezer sa vidijom što ima alien, previše pokopa, a to svi znamo da više nema natrag.. zato ivice kanala u samom cilindru treba finiširati sa kamenjem ili rotacionom šmirglom.... isto tako i telo kanala kada se polira, može da se pređe kamenom pa šmirglom, sad ko želi da nastavi sa pastom može, ko ne želi, nije u svim situacijama neophodno...
#3
Posted 24 October 2012 - 22:12
Skoro sam radio na svom cilindru i mogu reći da se čovek brzo zamori...potrebna je koncentracija jer ako malo omašiš ode šmirgla tamo gde ne treba i šteta je tu...
Treba imati kvalitetne nastavke za biax,proveravati konstantno šta je urađeno i naoružati se strpljenjem..
#4
Posted 24 October 2012 - 23:28
http://www.alati.co....ro_alat/glodala
#5
Posted 25 October 2012 - 01:00
#6
Posted 25 October 2012 - 20:04
Ova Bjaks - garnitura ( velika) kostala je oko 40 evra , razlikuje se od male po vecem broju alata i sajli, koristio sam i nju , dobro radi ...mala garnitura se sastoji od pogonske masine i svega nekoliko skromnih alatki , a duplo je jeftinija- koliko para toliko muzike...
One zubarske turbine sam vidjao na vasaru u Rumi, negde oko 50-60 evra, cini mi se da su polovne , nisam pitao, ima za njih i posebna glodala, ona zubarska...
#7
Posted 25 October 2012 - 23:05
#8
Posted 26 October 2012 - 01:02
Citiram vlasnika alata:
"Kutomjer je digitalni i rijetko gdje možeš naletiti na isti ispod 550 eura. Ovo je vrhunski proizvod od mojeg prijatelja koji za forumaše mogu nabaviti za 180 eura.
mjerenje kuteva na motoru se vrši na način da se uzme mjerni listić( špijun) dimenzije 0,20 milimetara te se uglavi između čela klipa i gornje stjenke ispušnog kanala. radilica se okrene do momenta kada klip zapne u mjerni listić. Potom se na kutomjeru resetira brojač i nakon toga se radilica okreće u stranu u koju je moguće ju okretati ne pomičući mjerni listić sa njegove pozicije. Radilica se okreće tako dugo dok ne zapne ponovo u mjerni listić te se nakon toga pročita vrijednost na kutomjeru. to je otvorenost kanala, to istovaži i za prelivne kanale, dok se usis mjeri listićem ispod klipa kad isti zatvori usisni kanal pa do ponovnog zatvaranja."
Edited by tuningfanatic, 26 October 2012 - 01:07.
#9
Posted 26 October 2012 - 09:46
i na kraju se obračuna greška koju unosi merni listić 0,2mm koja iznosi 1.1 stepen kada govorimo o hodu 43...
#10
Posted 26 October 2012 - 11:38
#11
Posted 23 October 2013 - 21:44
AlienSM kaze da takva ruska rade za sve pare...ovo je njegova slika...
A ovo slika iz oglasa...cini mi se da su "pera" istog oblika kao "rusi"...
Link za oblik glava i vrstu glodala...
http://tehnoalat.rs/...vrdog-metala-hm
Dal ih uzeti ? Para nije neka -sva tri 10eura sa postarinom a treba da mi stigne jedan gus na struganje...
#12
Posted 23 October 2013 - 23:07
#13
Posted 23 October 2013 - 23:57
#14
Posted 24 October 2013 - 00:05
Pita, on 23 October 2013 - 23:57, said:
#16
Posted 24 October 2013 - 00:34
#17
Posted 24 October 2013 - 00:40
#18
Posted 24 October 2013 - 01:25
#19
Posted 24 October 2013 - 10:32
Ja isto mislim da ne mos` kupiti lose glodalo , valjda je proizvodjac vodio racuna o kvalitetu, to moraju biti najbolji celici, HSS....kupuj to Cvele, odradice posao ...
#20
Posted 24 October 2013 - 11:38
wurth-ova glodala su oko 10e komad, jesu trajna, ali loš majstor i loš materijal ume da oguli zubce za pola sata i na najboljem materijalu...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users