Jump to content


Regulacija obrtaja električne vodene pumpe



69 replies to this topic

#61 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 31 March 2015 - 10:06

nema šanse da ne krene pre 12V , to će biti problem kod tebe jer je zaglavljivala...

ok postoji i to drugo rešenje koje je i Miša Alien preporučio, kineski termometar sa davačem i teraj, mada ako tako gledamo imamo sad već skoro svi obrtomere sa termometrom, koji ima mogućnost da se programira "Alarm" temperatura koja pali onu crvenu ledicu za osvetljenje display-a..

dalje je već jasno, treba uraditi izvod sa nje na tranzistor koji će uključivati relej i kraj priče

#62 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 31 March 2015 - 14:17

Može i tako, to je još najjednostavnije i najpouzdanije. samo treba podesiti momenat, odn. na kojoj temperaturi će upaliti signalizaciju.

#63 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 March 2015 - 23:05

View PostMario, on 31 March 2015 - 10:06, said:

mada ako tako gledamo imamo sad već skoro svi obrtomere sa termometrom, koji ima mogućnost da se programira "Alarm" temperatura koja pali onu crvenu ledicu za osvetljenje display-a..

Koji su to obrtomjeri, zanima me?


Ja sam sad spojio svoju el. vodenu i radi vec od 4.5V, a umjereno se vrti na 8V. Znaci moze ici dosta nisko.

Posted Image

#64 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 31 March 2015 - 23:09

Koso / Stage6 obrtomjeri imaju opciju da pocvreni displej kada se predje zadana temperaturna granica.
E to je vec nesto, dakle sa 8V bi se moglo polako pojacavati do 12V dok se ne postigne maksimum...sto znaci da bi se mogla uraditi regulacija preko napona ukoliko je pumpa dobra :)

#65 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 31 March 2015 - 23:32

Aha, ja sam mislio da je neko Jeftino rjesenje u pitanju :D
Bas sam se danas igrao sa koso tablom na SF2, cudo je sta sve ima, preko nje bi se dalo spojiti da.

#66 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 13 October 2015 - 01:55

View Postdajteh, on 31 March 2015 - 23:05, said:


Ja sam sad spojio svoju el. vodenu i radi vec od 4.5V, a umjereno se vrti na 8V. Znaci moze ici dosta nisko.

Posted Image

Ista ovakva pumpa je i kod mene ali nije htela da vrti ispod 10V i to posle reparacije. Kasnije sam nabavio jos jednu istu takvu koja je bolja i ocuvanija pa bi sad sa onom elektronikom verovatno radila kako treba. Ali posto mi sve to nije sigurno, projekat sam sklonio na stranu i zapoceo drugi.

U medjuvremenu sam radio i na elektronici koja samo ukljucuje i iskljucuje pumpu preko releja u zavisnosti od temperature. Sledeci post ce biti o tome.

#67 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 13 October 2015 - 03:29

Elektronika za kontrolu paljenja i gašenja pumpe za vodu preko releja. Originalni projekat je na ovom linku http://www.escol.com...1)/Proj-03.html

Elektronika pali i gasi relej u zavisnosti od temperature motora koja se registruje preko senzora LM35dz. Ugrađenim potenciometrom je moguce zadati kada će se relej aktivirati i uključiti pumpu u opsegu od 0 do 100*C. Takođe u zavisnosti od ugrađenog otpornika R2 relej se deaktivira i gasi pumpu tj manji otpor R2 zadaje vecu distancu palejnja i gasenja u smislu: Ako se temperatura penje i dostigne zadatih 50*C relej se aktivira i pumpa ostaje uključena dok temp ne padne ispod npr. 40*C. Ovim se izbegava da se pumpa pali i gasi non stop u opsegu od npr, 50-51*C.

Da se ne bi upuštao u analizu kola, ko zna videće na linku iznad uz malo poznavanja engleskog jezika.

Senzor LM35dz je fabrički podešen tako da napon na njegovom izlazu(pin 2) linearno zavisi od temperature tj 0*C=0V do 100*C=1V. Kada podešavamo potenciometrom merimo napon izmedju tačke TP1 i mase pa, ako je napon tipa 500mV ili 0,5V relej ce se tada aktivirati znači na 50*C.

Elektronika radi na 12V jednosmerni ili naizmenične struje...

Ko voli elektroniku i ima uslova za to ima google pa neka uči. Izrada štampanog kola i nije teška u današnjim uslovima, koliko toliko je jeftina. Komponente se nabavljaju online u pojedinim radnjama kod nas i stižu za dan. Još jeftinije je na više komada. Vidim da je na forumu veoma zapostavljena elektronika i instalacije pa bih voleo kad bi se pojavio neki profi elektroničar čisto da nas uputi. :)

Izrada...

Posted Image20150908_183547

Posted Image20150908_183553

Posted Image20150908_223958

Posted Image20150908_224012

Posted Image20150909_005902

Posted Image20150909_004741

Posted Image20150916_181200

Posted Image20150916_181047

Posted Image20150916_181128

Posted Image20150916_181021





Koristim ovo mesec dana i do sad radi perfektno. Senzor sam bukvalno zalepio na glavu motora i ulio tecnim metalom tj onim epoxi dvo komponentnim bizonom. Za mene radi posao, mada se može uraditi lepo i spakovati senzor u neki cilindricni sraf izbusiti glavu i narezati navoj... Prateći temperaturu motora pumpa se tačno pali na 50*C a gasi na 45*C tako je kod mene, a gašenje je moguće kao što sam rekao odraditi i na npr 40* samo se stavi otpornik manjeg otpora... Odradi 3-4 ciklusa paljenja i gašenja dok se voda u sistemu ne izjednači a potom radi konstantno.

Posted Image

#68 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 13 October 2015 - 10:03

hvala Marko

#69 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 13 October 2015 - 11:19

Svaka čast...nisam ove struke tako da pojma nemam šta si uradio ali vidim da fercera!

#70 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 October 2015 - 22:27

Taj LM35 senzor koji ocitava temp. ima za uzeti u TO-220 kucistu, pa kako kome pase. Ovaj tvoj je po meni bolji za LC masine jer se samo ubaci u orginalni senzor koji se prethodno razbusi i zalije se termoljepilom, dobijes orginal.


A ovaj mi se cini bolji za AC masine jer vec ima rupu na sebi i dobru povrsinu
Posted Image


Ja sam sebi pravio od 10 ledica, poredao ih jednu do druge, stvar je radila odlicno bez greske, jako pouzdano. Jednom me spasila kad mi je provrtio zupcanik vodene pumpe na minarelliju.


Sljedeca sta sam kemijao oko toga je koso termometar, djubre je trajalo godinu dana, jos sam mu ugradio naponsku zastitu. Jednostavno je usla vlaga unutra i sve je oksidiralo.


I posljednje, nije mi se dalo ledice slagati, a i htio sam probati od kineza jer imaju dobar senzor, pa sam slozio LCD display koji ima 5 funkcija, vrijeme, sekunde, temperaturu motora, vanjsku tempm, voltmetar.
Moze se i preko toga sloziti da okida relej na zeljenoj temperaturi.


Uglavnom ovo sta si slozio mora da te sluzi, ako su aktivne komponente orginal, tako da ce to biti pouzdano. Osim ako se ne prekine negdje zica :)

Edited by dajteh, 13 October 2015 - 22:33.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users