#61
Posted 28 March 2013 - 19:33
@bojan
imaš na linku dole, onaj v1,6 kalkulator što sam radio u excellu, pa je mislim u poslednjem kartonu proračun rezonantnog izduva, i probaj malo da se igraš u jednom primeru sa temperaturom, videćeš koliko se pomera rezonantni obrtaj
http://forum.pyrothe...presioni-odnos/
#62
Posted 28 March 2013 - 19:41
Videcu gde moze da se nabavi i po kojoj ceni pa mozda i stavim...meni se to bas svidja
I imam jos jedno pitanje...koja je razlika izmedju C3 i C4 lezajeva? citam tu razne teme i vidim da neko stavlja C3,a neko C4 lezajeve radilice...ako sam ja dobro shvatio onda je razlika u temperaturi koju trpe...ako gresim ispravite me
#63
Posted 28 March 2013 - 19:53
- ležajevi bez oznake su manjom tolerancijom i oni su predviđeni da rade u klasičnim temperaturnim spektrima, npr 0-50 C
- ležajevi sa C2 tolerancijom su ako se dobro sećam sa još manjim odstupanjem dakle za neke precizne stvari i veoma su osetljivi recimo rade na 20-40 C
- ležajevi sa C3 tolerancijom su sa većim odstupanjem od običnih (onih bez oznake) , i predviđeni su da rade u ekstremnijim uslovima zagrevanja npr 0-90 C
- ležajevi sa C4 tolerancijom su sa još većim odstupanjem od C3, i predviđeni su da rade u još ekstremnijim uslovima npr 0-110 C
- ležajevi sa C5 tolerancijom su sa najvećim odstupanjem i predviđeni su da rade u najlošijim uslovima i na najvećim obrtajima npr 0-130 C i preko 10000 obrtaja
... sad da bi bilje shvatili o čemu je reč.. kanali po kojima se kreću kuglice u ležaju imaju određeno odstupanje u hladnom stadijumu.. što je temperatura ležaja veća i podmazivanje lošije (u našem slučaju gorivo sa uljem i vazduhom u kojem može biti i prašine) potrebne su veće tolerancije.. isto tako ako planiramo da nam se motor vrti na većim obrtajima, možemo da računamo i na veće zagrevanje, ili ako imamo više snage u mašini i samim tim veće opterećenje na variomatu i sistemu prenosa, ležaj će trpiti veće opterećenje i više se zagrevati.. tada planiramo motor sa ležajevima nešto veće tolerancije, jer će se kuglice i prstenovi usled temperaturne dilatacije raširiti, ... te da se kuglice i staze ne bi preterano trošile ili ne daj bože stegle moramo pravilno planirati toleranciju...
isto tako je važno i pravilno postavljanje, dakle ležajevi sa C3 , a tek sa C4 tolerancijama moraju da klimaju kod završenog centriranja u hladnom stadijumu...
PS .. temperature sam gore naveo samo primera radi .. i nemojte uzimati te cifre zdravo za gotovo...
#64
Posted 28 March 2013 - 20:02
#65
Posted 28 March 2013 - 20:19
a recimo preko 10-ke mi stavljamo već C4... mada vidi moja Aprilia SR je fabrički imala C4 ležajeve sa poliamidnim kavezom... na 50 cilindru sa 5KS-a bez blokade...
Cvele tera u turpiji 70cc C3 ležajeve i lepo ga služe itd... tako da nije baš strogo pravilo....
#66
Posted 28 March 2013 - 20:37
a jel to znaci kad bih na slabijoj masini koja stvara manju temperaturu i manje rasiri kanale po kojima se krecu kuglice stavio lupam C5 lezajeve da bih imao lufta u lezajevima? Necu se opredeliti za C5 lezajeve nego pitam ovako cisto informativno...
#67
Posted 29 March 2013 - 00:06
inače sa strane variomata ti ide 25x56x12 (unutrašnja-spoljna-širinia)
a sa strane magneta ti ide 20x52x12 koji se inače koristi na obe strane kod piaggio agregata i kod peugeot-a pa je SKF oznaka 3055B
ovi tajvanci na kraju svih oznaka imaju PXI 33 ili PXI 31 , ništa to posebno ne govori, ali eto da znaš da se veliki ležaj onaj 56 koristi u nekoj izvedbi Liberty-ja, ako nije 125cc, pa ga ima i u SKF proizvodnji...
svakako su im cene veoma paprene, pogotovo ovaj veliki, prodavci ga uglavnom cene od 15-20e za komad.. evo slika kada sam ja sebi radio
#68
Posted 29 March 2013 - 00:31
Sreca moja pa na forumu imam doktora za kymca
#69
Posted 29 March 2013 - 01:23
Lep motorcic...koramn njegov mi se bas svidja,identican je kao na slici (mada se na slici slabo vidi)..Odma cim sam nasao oglas ja pozovem coveka,pitam ga za korman i on mi odgovara da ga nije prodao. Posto znam kakvih sve prevaranata ima,ja coveku vise puta postavim pitanje da li je to bas taj korman koji je na slici na koje sam naravno dobijao uvek potvrdni odgovor. Ja brzo kod babe po pare (legla penzija ) i narucim korman. Srecan ko mali majmun,ne mogu da docekam da mi brza posta donese sledeci dan...najzad docekam ja brzu postu i na moje veliko razocarenje sam provalio da mi je covek nesto uvalio,a da jos nisam ni otvorio paket..korman nije bio sa slike iako sam mu vise puta naglasio pitanje da li jeste. Poslao mi je korman od obicne sf2-e a ne od limitirane serije..eto,da sam bio malo pazljiviji i onaj prodavac da je bio covek pa da mi je poslao to sto sam i narucio vec bi uveliko na kymcu bio street korman...sad se patim da prodam taj korman pa da vratim bar delimicno ulozen novac,ali slabo,izgleda da nikom ne treba na zalost. Zato sam i pitao za oglase pa da stavim ovde,ovde su skuterasi,mozda se neko i javi..ali moram docekati 50 postova
#70
Posted 29 March 2013 - 01:25
#71
Posted 29 March 2013 - 01:38
#72
Posted 29 March 2013 - 01:39
#73
Posted 29 March 2013 - 01:41
#74
Posted 29 March 2013 - 01:49
Pa gledao sam...ima stvarno svega,samo para nema...sad sam bas skoro uzeo AGV fullface kacigu pa sam se malo ispucao za narednih par meseci..korman ce morati malo da priceka...ipak je glava bitnija od stylinga
#75
Posted 29 March 2013 - 02:09
#77
Posted 29 March 2013 - 13:47
#78
Posted 29 March 2013 - 14:01
#79
Posted 29 March 2013 - 14:35
kada više ne može da se nadomesti preostaje da se buši i ubaci hilzna, ali to posle toga postaje GUS cilindar kao i recimo kod kymca... ili da se kupi nov cilindar...
u ekstremnim slučajevima se šalje na ponovno nikasiliranje, ja sam tako radio svoj E-90 Tomos, jeste skupo oko 100e, ali se radi iz određenog razloga, i donosi isti rezultat kao kada je cilindar fabrički nov..
kod tebe na Kymco GUS -u ide bušenje na specijale klasično kao i kod ostalih tomos cilindara...
#80
Posted 29 March 2013 - 14:39
6 user(s) are reading this topic
0 members, 6 guests, 0 anonymous users