Jump to content


Tomos ATX-50


15 replies to this topic

#1 Gile

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts

Posted 18 March 2013 - 13:02

Moja bivsa masina ;)
Tomos ATX 89 god.
Attached File  Fotografija0324.jpg   125.06K   50 downloads
Radio sam kompletnu generalnu , nova radilica , novi lezajevi , nov klip i 2 semeringa.Attached File  Fotografija0331.jpg   129.85K   74 downloads
Zatim sastavljanje i polako spremanje za prodaju...Attached File  Fotografija0347.jpg   165.99K   81 downloads
Beli grom :sad:
Attached File  Fotografija0348.jpg   161.67K   70 downloads
Ubrzanje dobro , max brzina oko 100 km/h
jedino sa cim sam cesto imao problema je palenje :S ... u nekoliko navrata sam se zaletao da kupim i bezplatinsko paljenje al nista od toga... Sve u svemu prodao sam ga za 340 evra :P
Tomos Atx- mnogo dobar covek ^_^

#2 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 18 March 2013 - 22:25

Lep je apx, al ti zameram sto si popreko stavio glavu :sad: i blokovi su raspareni sto moze da dovede do vibracija i ubrzanog trosenja lezajeva i lezista. Posto si ga prodao, sad nemas zbog cega da brines ^_^ Kako znas da ide 100 km/h kad je atx brzinomer graviran na 60?

#3 Gile

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts

Posted 19 March 2013 - 12:10

Pa isao drug pored mene sa autom :P a km sat ne radi , tj nisam nikad nabavio sajlu.... sto se tice masine glava je dobro okrenuta jer brezoni mogu da nasednu samo ako je glava normalno okrenuta ?
Takvog sam ga i uzeo , samo u malo losijem stanju jer je prethodni majstor bio neki kvarisa :)

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 19 March 2013 - 13:26

aha , znači pržio je 100-ku i kod kvariše.. pa to je i normalno... uglavnom tomos-i , a pogotovu atx-i koji deru oblake idu oko 100-ke plus minus, mada sam čuo da ima i koji idu 120

#5 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 19 March 2013 - 13:40

Ja sam imao jednog, davne 95.kupljen nov. Posle razrade nije mogao da ide preko 55kmh ni kad ga ja vozim a imao sam tad oko 50kg. Mada sam slusao price o ATX-ovima koji idu 100 kmh.:-)

#6 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 19 March 2013 - 13:54

ATX sa fabrickm cilindrom i karburatorom ne moze vise od 60, ali svi stavljaju BT cilindar i karburator s kojim moze do 90km/h po GPS-u.

#7 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 19 March 2013 - 14:10

To onda nije ATX . I moj je ubrzo dobio sl 15 cilindar i karb ali to je onda nesto drugo.

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 19 March 2013 - 21:02

a jer BT ide 90 po GPS-u ???

sad spamujemo čoveku temu, al ajd pobrisaću kasnije....

#9 Gile

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts

Posted 19 March 2013 - 21:17

On je imao dobru krajnju ali sam mu jednom menjao lancanike (nznm tacno koji je odnos zubaca bio) i u prvoj na zadnjaka ko pravi...Kod mene je njegov cilindar samo sto je razbusen na 42 ..... a jedan decko iz mog grada je imao ATX-a , u drugoj na zadnji.... ubrzanje je bilo strasno... Nazalost moj je bio previse "iznjakan" da bi pravio cudo od njega :)

#10 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 19 March 2013 - 23:00

Iz mog iskustva BT ide max oko 80 po GPS-u,da bi isao 90 treba dosta prerada.

#11 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 19 March 2013 - 23:08

View PostGile, on 19 March 2013 - 12:10, said:

...sto se tice masine glava je dobro okrenuta jer brezoni mogu da nasednu samo ako je glava normalno okrenuta ?
Glava moze da nasedne kako god da stavis jer je isti razmak i uspravno i popreko. Ovako osim sto ruzno izgleda, losije je strujanje vazduha. Hladjenje smanjuje i fabricki blatobran (koji mnogo zaklanja strujanje vazduha u odnosu na bt blatobran). Veliki uticaj ima i preveliki precnik klipa zbog kojeg je debljina zida cilindra smanjena i ne prenosi se dovoljno toplote na rebra. Kao posledica prevelikog klipa i temperature, pojavljuju se rupice na glavi koju ima otprilike 70% bt-ova sto se desava zbog kompresionog odnosa koji je u slucaju 42mm klipa 12,5-13:1. Dakle, detonacije. Tesko se nalazi polovna glava koja nije izrovana. Umalo da zaboravim i pogresan izbor svecice; po fabrickim uputstvima treba NGK B8HS ili Bosna Super F100, mada to malo vozaca tomosa postuje pa vecina stavi F65P koja je ravna svecici NGK BP6HS.

T15 SL cilindar ima kosi usis i stavlja se samo na apn ram. Na atx se stavljaju t15 SLC, BT ili Junior cilindri koji imaji prav usis. Najuocljivija razlika izmedju ATX I BT cilindra je duzina usisnog kanala.
Bt fabricki ide 80km/h, ali posto 95% bt-ova ima aftermarket auspuh, mogu da postignu i do 90km/h, naravno na ustrb obrtnog momenta - elasticnosti. Sa boljim - skupljim auspuhom, krajnja bi mogla biti nesto veca kao i ubrzanje.

Nadam se da sam vam sad malo pojasnio situaciju kod tomosa, koja je blago receno katastrofalna, ali ne zbog zastarelosti nego zbog neznanja i nemarnosti vlasnika koji svoje motore tretiraju kao "radni stroj" (cast izuzecima).

Edited by tuningfanatic, 19 March 2013 - 23:21.


#12 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 19 March 2013 - 23:36

Tacno, SLC je bio i moj na ATX-u a na apn-u mi je bio SL sa kosim usisom.

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 20 March 2013 - 03:10

e tih 90 po GPS-u bih ja voleo da vidim, kako ljudi opušteno postižu...

da se nadovežem samo, mi smo onog mog starog apn-a baš precizno frizirali, i sa mojom težinom tada u sve zalegnutom položaju sam išao tu nekih 105 po satu automobila Yugo, za koji znamo da laže 10 do 12 u plus od GPS-a... sad da se ne lažemo za 50cc-a to je dovoljno, i mislim da nije lako dobiti baš neke veće rezultate od male kubikaže... sad čast izuzetcima, ako se rade ozbiljnije prerade na usisu i paljenju, rezonantnom spuhu sa širim power band-om itd... međutim u tomos vodama teško da sam našao ljude koji toliko daleko odlaze, a opet oni koji rade tih nema na forumu nego čuvaju znanje i spremaju mašinu za trke...

pa evo ja sam ranijih ovih godina radio nekoliko 50-ki skutera i sve smo završili na oko 80 GPS-a, naravno sa gusanim cilindrima i mikuni 16-kama... pa iz toga mogu slobodno da zaključim da nije lako dobiti nešto značajnije i bolje... recimo da sva tri ta skutera mogu na crtu da stanu sa ovim plug and play tuning projektima tomosa, opet kažem čast izuzetcima, mislim da je rade imao trku u apatinu sa jednim što sprema bt-a za trke, pa je dobio po nosu u krajnjoj, ali ajd i rade je vozio vivu na 70-cca.. itd

#14 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 March 2013 - 12:37

Mario . u potpunosti si u pravu sa svim izrecenim! Nekako mislim , da svi moramo kroz to proci, pa budzimo male masine da nam sto brze i bolje idu, a tu smo ograniceni malim kubikazama i njihovim mogucnostima, ali smo ograniceni jos necim o cemu slabo ko vodi racuna...CIKLISTIKOM samog vozila...to su sve prilicno slabe konstrukcije za te brzine , nisu ni predvidjeni za to, ni stelom, vesanjem , a posebno kocnicama, pa se tu dosta rizikuje...

Moje je misljenje da se relativno bezbolno ( jeftino ) moze doci sa malim kubikazama do oko 80 pravih km/h , dok se za svakih 5 ili 10 km treba posteno potruditi sto zahteva mnogo znanja , vremena i novca, po meni to sve spada u entuzijazam i dokaz da se moze od serijskog napraviti mnogo bolje, ali na kraju krajeva covek dodje u onu fazu da mu sve jednog dana dojadi i kupi nesto vece i vozi se K`O COVEK...

#15 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 21 March 2013 - 16:06

Ali ne zaboravi Alien, tada kada kupiš nešto bolje i jače usfaliće ti ovo malo, okretno, bučno kotrljalo...Veruj mi...
U pravu si što se tiče ciklistike...svi to zanemaruju jer jedva skupiš za tuning delove a kamoli da skupljaš za markirane vile, amortizere, da stavljaš kojekakva ojačanja rama itd itd...najmanje što može da se uradi po tom pitanju je da se podese amortizeri prema stepenu tuninga i da se isto tako pojačaju kočnice!!!

#16 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 March 2013 - 17:14

Tako je Pitoslave! Za ovo `malo ` si potpuno u pravu, zato i lozim Zlajoiksa i Micu da uzmu nesto, nije DEBELI SUZUKI za svaki dan , oni se opiru tome , ali skoro da sam siguran da ce uzeti nesto...ne mos` ti ako si se rodio na dva tocka , da se tako lako odreknes toga...ja bar ne bi mogao, meni bi zivot bio nezamisliv bez toga ...Secam se pre dosta godina , kad je cevasta cetrnaestica bila ukradena iz ulaza zgrade , to sam jako tesko podneo, a bez motora k`o bez nogu...naravno , brzo se moralo nesto drugo uzeti, al` emotivna veza jebila jaka - zivot ide dalje...





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users