Gile, on 19 March 2013 - 12:10, said:
...sto se tice masine glava je dobro okrenuta jer brezoni mogu da nasednu samo ako je glava normalno okrenuta ?
Glava moze da nasedne kako god da stavis jer je isti razmak i uspravno i popreko. Ovako osim sto ruzno izgleda, losije je strujanje vazduha. Hladjenje smanjuje i fabricki blatobran (koji mnogo zaklanja strujanje vazduha u odnosu na bt blatobran). Veliki uticaj ima i preveliki precnik klipa zbog kojeg je debljina zida cilindra smanjena i ne prenosi se dovoljno toplote na rebra. Kao posledica prevelikog klipa i temperature, pojavljuju se rupice na glavi koju ima otprilike 70% bt-ova sto se desava zbog kompresionog odnosa koji je u slucaju 42mm klipa 12,5-13:1. Dakle, detonacije. Tesko se nalazi polovna glava koja nije izrovana. Umalo da zaboravim i pogresan izbor svecice; po fabrickim uputstvima treba NGK B8HS ili Bosna Super F100, mada to malo vozaca tomosa postuje pa vecina stavi F65P koja je ravna svecici NGK BP6HS.
T15 SL cilindar ima kosi usis i stavlja se samo na apn ram. Na atx se stavljaju t15 SLC, BT ili Junior cilindri koji imaji prav usis. Najuocljivija razlika izmedju ATX I BT cilindra je duzina usisnog kanala.
Bt fabricki ide 80km/h, ali posto 95% bt-ova ima aftermarket auspuh, mogu da postignu i do 90km/h, naravno na ustrb obrtnog momenta - elasticnosti. Sa boljim - skupljim auspuhom, krajnja bi mogla biti nesto veca kao i ubrzanje.
Nadam se da sam vam sad malo pojasnio situaciju kod tomosa, koja je blago receno katastrofalna, ali ne zbog zastarelosti nego zbog neznanja i nemarnosti vlasnika koji svoje motore tretiraju kao "radni stroj" (cast izuzecima).
Edited by tuningfanatic, 19 March 2013 - 23:21.