Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#3581 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 April 2015 - 10:22

Pa tako nekako će i biti, smisliću nešto kad budem rastavljao prednje vile zbog semeringa, pa ću se onda baciti i na taj disk na sivim felnama i na distancer.

#3582 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 April 2015 - 02:06

Konacno je dosao i taj trenutak, Naraku torsion control. U pakovanju je telo iz dva dela i kesica sa 4mm kuglicama. Nisam slikao pakovanje jer nije ni bitno. Prvo sto sam primetio da je telo Narakua krace 2,3mm od fabrickog.

Posted Image

Unutrasnji precnici su identicni. U pocetku me nije zabrinulo to sto je telo krace, dok ga nisam stavio na remenicu, tada sam shvatio da Naraku nece valjati na pia remenici jer je sa donje strane do polutke uradjen konusno, a taj konus promasi donji O ring pa tako nema dihtovanja niti pravilnog oslanjanja na telo tork drajvera. I ne samo to, kraci je taman toliko da ne pokriva ni gornji O ring.

Posted ImagePosted Image

Eee, Nakur.. a ne Naraku, ovaj definitivno nije za Pia remenicu vec samo za Pezoa i Kymco, tako pise na pakovanju, a na sajtu lepo pise i za Piaggio, mozda u teoriji. Sta sad? Ovako je neupotrebljiv, ne oslanja se ni na jedan O ring.
Pade mi na pamet da isprobam kombinaciju starog originalnog tela tork kontrola, tj poklopca, ili kako da ga nazovem, lezista opruge i drugog dela Narakua u kom je zljeb za kuglice. Ni to nece moci jer je originalni dublji od Narakua pa bi trebale vece kuglice, ali naravno to ne moze posto vece kuglice nece pravilno lezati u zljebu, jer je zljeb napravljen knap za 4mm kuglice. Taman sam hteo da odustanem i spakujem Naraku u pakeraj, i setim se da sam uz S6 kvacilo dobio metalni prsten, kao centrator opruge, napravljen dovoljno jak da se ne deformise, tj nije od tankog lima vec kao odlivak, ili je napravljen na strugu. I za divno cudo lepo je seo u stari tork, ali naopako, tako da je ravna strana okrenuta ka opruzi.

Posted ImagePosted Image

Lepo sam ga namazao sa RFT mascu, kao sto se vidi na gornjoj slici i ubacio u leziste tork caure gde inace naleze centralna opruga, po njemu ce trcati kuglice. Usledilo je mazanje zljeba-vodjice za kuglice u Naraku prstenu-nosacu opruge, pa onda lagano redjanje kuglica u leziste.
To sad ovako izgleda.
Posted Image

Eh, onda je usledilo postavljanje jednog na drugo, al naopacke, prsten sa kuglicama dole a remenica od gore, pa polako, smireno... mora to u milimetar precizno, inace ako zapne, ima da se raspu sve kuglice, a gremlini gladni.
Konacno je i to leglo na svoje mesto i sad izgleda ovako.

Posted Image
Operacija uspela, pacijent u komi. Nabaceno S6 kvacilo, kome su prethodno prebacene pozicije oprugica na "tvrdje" jer ovo kvacilo ima dve pozicije za kacenje oprugica, sad bi trebao da grize na malo vecim obrtajima na startu, na prvom polozaju bele oprugice su radile na 4k, sto je prenisko cak i za PJet sa Malossijem i SCom. Ostala je Malossijeva bela centralna. Cim je matica zavrnuta, odmah se pokazalo da je bela centralna toliko sabijena da nema sanse da se remenice otvore do kraja, jer bela ima 6,5 zavoja u odnosu na stock koja je 5,5.
Eeee, jbem ti posao, dzaba smo krecili. Opet palim deo mozga za karabudzenje... i setim se da imam neku zelenu centralnu oprugu, kratka varijanta, ostala od NRGa, iskopam je u radionici i stavim nju umesto bele. Leglo sve opet na svoje mesto, sad ima prostora da se remenice otvore jer zelena centralna je za trecinu kraca od bele, a tvrdoca je tu negde kao bela, mozda malo tvrdja, al ne marim, to mi je jedino resenje.

Evo kako to sad izgleda konacno.

Posted Image

Vraceno sve nazad na blok, dekla takodje, sledi trenutak istine.
Palim masinu, cekam da se malo umlaci i isterujem iz radionice na dvoriste. Kvacilo sada pocinje da hvata na 5,5k sto je odlicno, taman. Gasiram, makina startuje odlicno... izlazim na ulicu.. krecem punim gasom, obrtaljka se vec popela na 9,5k, vidim vec sad da ce prevrtavati, ali sam se prevario, stoji na tim obrtajima a ubrzava kao metak, i pred kraj ulice 90kmh na 9,8k. Jbt pa ovo je ispalo bolje nego sto sam mogao i da sanjam, zelena centralna dobro radi, sve dobro radi, kretanje iz mesta je mekano, bez ikakvih trzavica i vibracija, ubrzanje ide tecno bez ikakvih zastoja, polu-Naraku tork controll radi bez problema, jedino bi sad trebale ipak malo teze rolnice, jer 9,8k je van dometa SCa, ali on ne prestaje da me iznenadjuje, obrtaji stoje, ne padaju, a krajnja je veca za tu deonicu nego pre. Ipak mi je proletela misao kroz glavu, sta bi sada radio Leo, posto su rolnice sad lakse nego sto mi treba, a ne zelim da vadim nosate, mozda bi Leo to pametno iskoristio pa razvrtio masinu i preko 10k... mozda...
Neka, nema veze, sutra ce pasti gradska voznja do posla, pa cu da sagledam sve situacije u gradskom saobracaju, onda cu da resim dali ce sve ostati ovako, ili cu probati i Lea.
Sve u svemu, ovaj Naraku je ok stvar, ali ne pase na Pia bez igranke, da nije bilo onog S6 prstena, posao nebi bio odradjen.

#3583 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 17 April 2015 - 11:32

a jesu ga unakazili , pola ga mozes u smece bacit a pise da pase..,
ljubicasta ili zelena s tc jako dobra za drzanje okretaja dok bijela pusti okretaje , za rezu je to jako bitno , probaj ;)

#3584 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 April 2015 - 11:50

Radi ovo odlično, ako uzmem u obzir da sam morao vratiti staro crno zvono kvačila jer je ovo TGB što sam do sad vozio pokazalo ovalnost, nije celom frikcionom površinom jednako nalegao na kvačilo, mislim radialno, na nekom delu je cela površina uglancana a na nekim samo do pola, kao da je jajast, zato sam ponekad imao čudna zatrzavanja na startu. Ovo crno je ravnomerno uglancano, e sad opet moram malo da se vozim dok se kvačilo ne prilagodi zvonu. Razmišljao sam i o kupovini drugog zvona, ali gledajući po šopovima na netu, nisam bio siguran koji je solidan za relativno povoljnu cenu, ne treba mi trkačko zvono, bitno je samo da je kvalitetno odradjeno i da je cena prihvatljiva.

#3585 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 17 April 2015 - 14:24

malo radio diagnostiku na pj


Posted Image

Posted Image

#3586 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 April 2015 - 14:29

View Poststeeef, on 17 April 2015 - 14:24, said:

malo radio diagnostiku na pj


Posted Image

Posted Image
Super, čime se to radi, koji interfejs, onaj kao za SRku? Jel to povezano na PC ili..?

#3587 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 17 April 2015 - 14:40

na laptop se spaja sa usb,interfejs na dvopinski dzek na skuteru i na + na akumulatoru.
p.a.d.s. je ovo,zadnje kae piaggio izbacil za motore.

#3588 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 April 2015 - 15:33

Ides, a jeste koristilu Axone 2000?

Sto se nudi u modu pod Aktivacije, Ecu aktivacije i Podesavanja?

Mozes li vidjeti verziju mape?

Edited by dajteh, 17 April 2015 - 15:35.


#3589 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 April 2015 - 17:36

Steeef jel mozes da mi pojasnis ovu donju kolonu (kut paljenja) sa poslednje slike? Mnogo mi nelogicno deluje shodno okretajima..

Takodje, jel ovaj program ima mogucnost izmene tajminga dizni?

#3590 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 17 April 2015 - 17:59

to je kut paljenja ovisno o okretajima,al sam trebal drzat gast,stisnut printscreen u isto vrijeme pa se mozda i razislo...pisu lijevo okretaji i stupnjevi..
za stelanje tajminga neznam,nisam imal vremena igrat se vise.

#3591 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 April 2015 - 18:11

@goggyso
Da li mozes izmjeriti visinu naraku poklopca ako budes opet skidao? Ili da izmjeris visinu originalnog poklopca pa da oduzmemo ova 3mm? :)

#3592 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 April 2015 - 18:19

View Poststeeef, on 17 April 2015 - 17:59, said:

to je kut paljenja ovisno o okretajima,al sam trebal drzat gast,stisnut printscreen u isto vrijeme pa se mozda i razislo...pisu lijevo okretaji i stupnjevi..
za stelanje tajminga neznam,nisam imal vremena igrat se vise.
Jasno, nego tamo printa 40+ stepeni na najvisljim okretajima pa mi nije logicno, rekoh, mozda ti znas nesto sto mi je promaklo :)

#3593 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 April 2015 - 19:30

O softveru nazalost nista. Ipak je to uredjaj za novije generacije skutera, a sve ovo sto vidi dijagnostika zapravo skoro sve vidi i jedan multimetar. Ipak je to profi alatka i tu je sve dostupno u istom trenutku.
Ajde lijepo da si ga spojio i pokazao nam :)

#3594 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 17 April 2015 - 20:13

taman zavrsil generalku na jednom pj pa reko da istestiram i vidim greske..oddma tps resetiral i sve obrisal...
da,mores se s multimetrom igrat na svakom motoru i trazit greske i kaj nevalja..a s ovim imas sve izlistano u par min..
npr na quasar masina pokaze di koi relej nevalja,ili ak je zica u prekidu itd..

#3595 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 April 2015 - 21:35

View PostLauda, on 17 April 2015 - 18:11, said:

@goggyso
Da li mozes izmjeriti visinu naraku poklopca ako budes opet skidao? Ili da izmjeris visinu originalnog poklopca pa da oduzmemo ova 3mm? :)
Izmerio sam al nisam okacio fotke. Okacicu kad dodjem kuci.
Evo fotki, manja mera je Naraku, veća je stock Piaggio.
Posted ImagePosted Image

#3596 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 April 2015 - 16:27

Evo nek se nadje jos malo materijala za podesenje pritiska posto si ti vec odradio izvod na casici. Ja sam probao na boljem ecu za kojeg smatram da je derestricted, povecati pritisak goriva i nisam osjetio promjenu koliko pokazuje ovaj graf.

Edited by dajteh, 18 April 2015 - 16:30.


#3597 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 April 2015 - 16:35

Hvala goggyso :0takoje:

#3598 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 April 2015 - 17:04

View Postdajteh, on 18 April 2015 - 16:27, said:

Evo nek se nadje jos malo materijala za podesenje pritiska posto si ti vec odradio izvod na casici. Ja sam probao na boljem ecu za kojeg smatram da je derestricted, povecati pritisak goriva i nisam osjetio promjenu koliko pokazuje ovaj graf.
To je za 50ccm, na 70ccm je već druga priča, tu se itekako oseti veći pritisak u celom spektru obrtaja, osim na niskim, do 5k, gde mu ne treba, čak je previše goriva, zato mi i troksa, al kad se odvrne gas drastično bolje vuče.

#3599 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 April 2015 - 01:01

Sad ću i ja ko Mario, dobro me podseti. Toliko interesovanje je bilo za prvu primenu Tork controll-a sa kuglicama da su svi jedva čekali da saznaju kako se pokazao, a onda kad sam sve poslikao, prezentovao i izneo zapažanja, ode on na tursko groblje skoro neprimećen. :D

No manje više, hteo sam da pomenem ovo: Već sam kukao kako mi propišao semering na levom štapu vila (kud nije desni), ja već nabavio nove semeringe, spremam se za operaciju, psihički i fizički, a i pored toga se vozikam, svakodnevno, kao da se ništa ne dešava, curi ulje a ja peglam, psi laju a karavani prolaze... dok nisam došao u situaciju da mi je taxista bezobzirno istrčao iz sporedne ulice na nekih 20-30m a ja nagasiran, uživam kako sad ide SRka... naravno vidim ja da ču da mu redizajniram prednjicu, zgužvam poluge kočnica, obe do balčaka, i... zadnji točak zablokirao, a prednji se opušteno okreće kao da nisam ni pipnuo kočnicu. Uuuu, jbote, sad ću da se zavarim... i na svu sreću proradi mi iz malog mozga instikt preživljavanja na 2 točka, deva mi ga usadila, pustim kočnice i zalegnem u levu stranu, i promašim ga za par centi. Kad sam se nekako zaustavio, okrenem se prema taxisti, on zblenuto bleji u mom pravcu, ne veruje čovek odakle sam se ja stvorio, iako desni far odbija oči i u po bela, sunčana dana, nije me primetio. Baš čudno, km sat je bio negde na oko 90kmh, jbg ni ja nisamm normalan, pržim u gradu skoro duplo od ograničenja, još bi ja naj*bo...
Ajd sve se dobro završilo, ode taxista a ja ostao pored puta gledajući u prednju kočnicu. Ni dok je bila ko nova nije se baš pretrgla sa kočenjem, a danas me skroz izdala, a bez prednje nema efikasnog zaustavljanja. Poluga kočnice tvrda kao i uvek a ne koči ništa??
Bravo budalo!!! Tad sam shvatio da mi je ulje iz štapa konstantno curilo, i to gde bi nego direktno dole po kočionoj čeljusti. Pa koliko tog prokletog ulja ima više, ja sam mislio da je zadnja kap iscurila još prošle nedelje kad sam detaljno oprao skuter i obrisao štap i čeljust, i naivno poverovao da više neće curiti, a ulje je propisno natopilo kočione pločice, jest da sad ne cvile, što je diivno, al ni ne koče.
Posle sam se kao totalni penzos vozio po gradu jedva sa 40kmh, sve preko toga je opasno po život. E sad moram u potragu za novim kočionim pločicama, skinuću jednu zadnju da vidim koja to beše, takve mi trebaju napred, jer ove zadnje koče ko trkačke, pipnem li malo jače samo, zadnji točak se zavari.

#3600 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 April 2015 - 08:56

uvek je taj problem, kada procuri prednji štap.. uglavnom naulji prednje pločice i kočenje postaje nula...

moraš to menjati pod hitno, a pitanje je da li će ti te pločice biti dobre, koliko su dugo već natopljene sa uljem

ulja imaš od 7-9 cl po štapu, proveri u nekom manual-u, u zavisi od viskozioteta imaćeš tvrđe ili mekše, pa se sipa od 5-20w fork ulje...

uglavnom je 10w neka zlatna sredina





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users