Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#3741 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 May 2015 - 00:26

Problem je što on troksa i na nogarama, nije vezano za prenos, već sam imao tih problema sa Leom, kao da je protočniji više nego što PJetu treba, jedino što se veselije vrti na višim obrtajima pod punim gasom, dole je katastrofa od prekidanja. Pokušaću spustiti pritisak na okruglo 8 bara pa probati, možda mu je 8,5 ipak previše za Lea.
Mario, sad već razmišljam o "šteli" air kompresora, sve vreme pokušavam da provalim kako to da pravi baš 5 bara, a nema regulator, pa sam došao do zaključka da je kalibrisan rupom u izlazu ka fitingu za crevo. Osim klipića fi 25,33mm i membrane pritisnute oprugom koja služi kao izduvni ventil, druge mehanike nema. Štos je u tome što uvek drži isti pritisak bez obzira na broj obrtaja, kako? Jedino što mi je palo na pamet je prečnik rupe na izlazu, ponaša se kao dizna.

Attached Files



#3742 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 29 May 2015 - 00:36

da zvuči logično

#3743 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 May 2015 - 01:25

Ako je to tako, računam da su konstruktori proračunali kapacitet klipnog sklopa i protok kroz tu rupicu, pa na višim obrtajima eventualni "višak" vazduha prođe pored karike nazad u blok. Ako je to tako u teoriji, povećanjem prečnika te rupice-dizne, porašće pritisak na izlazu, ali samo na većim obrtajima kada je i veća "proizvodnja" vazduha pod pritiskom. U tom slučaju bih mogao spustiti pritisak na regulatoru pritiska benzina popuštanjem opruge, pa bi rezultat bio taj, pošto pritisak vazduha direktno utiče na membranu regulatora i tako učestvuje u konačnoj regulaciji pritiska benzina, da na nižim obrtajima bude i manji pritisak benzina a na višim veći. Onda bi to bilo rešenje da na nižim obrtajima motor dobija siromašniju smesu a na višim bogatiju. Jedini je problem proračunati na koji prečnik razbušiti tu rupicu. Pošto imam još jedan air kompresor, proveriću ovu teoriju tako što ću ići na minimalno veći prečnik od fabričkog i meriti koji se pritisak javlja na izlasku iz air kompresora. Ako je npr 5,2 bara, onda se već može razbušiti sledećom debljom burgijom, dok se ne dobije 6 bara na višim obrtajima. u tom slučaju vraćam regulator na standardni radni pritisak od 2,5 bara, pa bi na nižim obrtajima mogao očekivati zbirno 7,5 bara a na višim 8,5 bara.

#3744 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 29 May 2015 - 09:07

čitava nauka.. uhh da tako je...

koliko je duboka rupa koja se buši ? i kog je prečnika

#3745 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 May 2015 - 09:17

E to još neznam tačno, odokativno duga je par mm, koliko je debeo deo kućišta od poklopca do početka navoja fitinga, gledano spolja, a rupa je čini mi se oko 2mm. Nisam imao vremena da se bavim time jer mi se buraz nacrtao sa neispravnom mixetom i zvučnicima koje je trebalo nešto prepravljati, njegov klinac se bacio u didžeisanje, kaže buraz bacio se na Gagu (tako me Miloš zove), hehe
Danas ću to pokušati premeriti što je moguće preciznije. A možda iskopam i na netu ako je neko već rasturao air kompresor.

#3746 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 29 May 2015 - 09:50

morati imati dve rupice, nije planirano da produvava, već ovamo gura 5 bara, a na manji izlazi višak ..

al koja je sprega sa brojem obrtaja, kako su regulisali regulaciju pritiska vazduha... ?

#3747 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 May 2015 - 10:30

View PostMario, on 29 May 2015 - 09:50, said:

morati imati dve rupice, nije planirano da produvava, već ovamo gura 5 bara, a na manji izlazi višak ..

al koja je sprega sa brojem obrtaja, kako su regulisali regulaciju pritiska vazduha... ?
Nisam video da ima, e sad bi tu dobro došla ona tvoja mikro kamerica da zavirim u utrobu koliko je moguće. Prema onome što sam mogao videti na mom kompresoru i na raznim slikama na netu, nema nikakve regulacije pritiska, nema ni gde da bude eventualni regulator jer nema mesta. Ostaje samo verovanje da višak procuri pored klipića, ili viška uopšte nema, možda je tačno proračunata količina sabijenog vazduha za taj pritisak tj protok ka injektoru. Jedan ciklus air kompresora=jedno ubrizgavanje, nema rezerve ni viška, samo manjak ukoliko je kompresor natrošen il nekako drukčije neispravan.

#3748 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 29 May 2015 - 11:33

mikro kamera - vratio sam je natrag dobavljaču nije mi odgovarala jer je vrh 45mm dužne ne savitljiv tek posle kreće fleksibilno crevo, a debljina je 10mm pa nema šanse da posnima cilindar iz unutrašnjosti, za čega sam mislio da je kupim

#3749 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 May 2015 - 12:39

Ma ok, nema veze, kazao sam onako usput... Nisma ni mislio da te gnjavim da je šalješ il da ja šaljem tebi kompresor. Probaću proširiti rupu pa ako ima vajde, super, ako ne, bar znam da nemože..

#3750 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2015 - 10:21

Juče sam se malo posvetio SRki, rešio sam da probam spustiti radni pritisak na ubrizgavanju, da se rešim onog odvratnog trokiranja i prekidanja koje se drastično povećalo sa LeoVince ZX-Rom.
Spušeno sa 8,5 na 8,2 bara, trokiranje i dalje prisutno, u meri koja zavisi od spoljnje temperature.
Zatim spušten na 8 bara, malo je manje ali i dalje prisutno.
Sledeći pokušaj je sa 7,8 bara, i dalje se dešava ali sporadično, bez pravila, što me sad već nervira.
Osim toga, sa manje pritiska pada i snaga tako da je sad mašina mrzovoljna na višim obrtajima, treba više vremena da dosegne 9,5k u ubrzanju.
Odrađeni su i uporedni testovi Leo vs SC08. SC08 na ovom konceptu ima ravnomerniji obrtni moment kroz ceo spektar obrtaja, gde se sasvim pristojno vrti na 9,5k a dobaci i 10k.
Leo pak, osim prekidanja i trokiranja do 6k ni kasnije kroz ubrzanje nije jači od SCa osim u krajnjim obrtajima, 9,5-10k gde je za mrvu življi od SCa.

Iz svega ovoga mogu samo da zaključim da Leo definitivno ne radi dobro na ovom konceptu kanala i da PJet-u više odgovara veći ugao izduva sa manjom površinom nego povećanje površine bez ili sa malo povećanja ugla.
Trebalo bi pokušati pomeriti ugao izduva na viši ali ne dirati ga u širinu, mislim u odnosu na standard nedirnute prelivne. Ali takav koncept više nemam na mom Malossi cilindru pa se tu ne može ništa uraditi, ali je zato tu novo zamorče Malossi 2, koji će biti 47,8mm i tu se može pokušati drugi koncept.

Osim razlike u konceptu ta dva auspuha, razlika je i u prečniku izduvne grane-lule, SCova je 20mm a Leova mislim 22mm (ako se sad dobro sećam, nije ni bitno, proveriću) znači SCova je manjeg prečnika od početka pa tako i na konusu do samog ulaska u auspuh, što očigledno više prija PJetu, gde klasična rezonancija ne igra istu ulogu kao sa karbom, ustvari, u PJ konceptu, auspuh vraća samo sagorele gasove bez prisustva smese, što donosi povećanje količine negorivih gasova a količina ubrizgane smese je ista bez obzira na rezonancu, što dovodi do toga da u rezonanci smesa postaje mnogo siromašnija nego van rezonance, pa ako podesim da je dobra u rezonanci, onda na početku i van rezonance smesa postaje prebogata, što izaziva trokiranje i prekidanje, pa kako se približava špicu rezonance, smesa postaje optimalnija i mašina bolje radi, tj isporučuje više obrtnog momenta. Zato sa Leo-m nastaje problem sa pritiskom 8,5 bara na obrtajima od 2-6k gde je van bilo kakve rezonance, dok u špicu rezonance radi sasvim prihvatljivo. U takvoj situaciji, rešenje je SC08 koji ima ravnomerniji powerband pa je motor voziv na svim obrtajima, ili u varijanti sa ZX-Rom, gde se treba nategnuti kvačilo da kreće min. na 7k i da se prenos podesi da se kroz ubrzanje vrti na 10k, ali tu ovaj koncept Malossija završava pa je besmisleno.

Zaključak: Sa ovakvim konceptom termogrupe SC08 radi bolje i ravnomernije zbog jako širokog powerbanda. LeoVince ZX-R ostaje i dalje na klinu do neke ozbiljnije alunikasil termogrupe koja će se vrtiti na 10-11k u špicu.

#3751 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 01 June 2015 - 10:48

ajde onda pre svega da nakopamo kineski cilindar uglom jače pa da probaš ?

#3752 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2015 - 10:52

View PostMario, on 01 June 2015 - 10:48, said:

ajde onda pre svega da nakopamo kineski cilindar uglom jače pa da probaš ?
Dobra ideja, bolje da saznamo na njemu nego na Malossiju 2.

#3753 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 01 June 2015 - 12:56

Ajde kada budes imao vremena nategni kvacilo da krece od 5,5 i vrati rolnice mrvicu lakse, pa pribaj lea. Ako sada ide na 10 i jak je, pusti ga da preleti do 6 i kad zategne da drzi 10k non stop.

Znam, sad ces reci, nije za grad i voznju 30-50 iza nekog vozila, ali ako se pokaze ok, onda cela ova teorija o uglovima i nemoci pj pada u vodu..

#3754 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2015 - 15:36

View PostAcaPostar, on 01 June 2015 - 12:56, said:

Ajde kada budes imao vremena nategni kvacilo da krece od 5,5 i vrati rolnice mrvicu lakse, pa pribaj lea. Ako sada ide na 10 i jak je, pusti ga da preleti do 6 i kad zategne da drzi 10k non stop.

Znam, sad ces reci, nije za grad i voznju 30-50 iza nekog vozila, ali ako se pokaze ok, onda cela ova teorija o uglovima i nemoci pj pada u vodu..
Aco, mogu da ga natežem i do 10k, ne vredi jer se mašina loše ponaša na niskim obrtajima do 6k sa Leom, prekida i trokira, bio na točku il nogarama, prosto ne prima gas koliko prekida, što je neupotrebljivo. Šta vredi što će posle lepo da se zavrti na velikim obrtajima kad je neupotrebljiv u gradskom saobraćaju.
Ova teorija je izvučena iz svih dosadašnjih iskustava sa PJetom sa ovom koncepcijom kanala Malossija 1. SC je tu car, čupa na svim obrtajima bez pardona baš zbog širokog powerbanda, ali umerenog uticaja rezonance. Leo će ipak morati sačekati neki drugi koncept portova, a opet iz mog iskustva, poučen stock termogrupom 50 koja je koncipirana prilično visoko uglovima, PJ normalno radi i sa rezonom, konkretno sa Trekom ali sa nešto bogatijom smesom, dok sa 70ccm to sve ne pije vodu sa ovim uglovima.
I SC08 ide na 10k, verovali ili ne, taj auspuh se drukčije ponaša na PJetu nego na karbu, samo mrvu je slabiji na 10k od Lea, al je zato jak od podruma do 9,5k i to odlično radi. Možda bi mogao probati platnom smanjiti protok na ulasku u top LeoVincea, kao što sam probao na Treku, jer se na Treku osetilo blago poboljšanje. Leo je još uvek na mašini pa bi mogao probati, imam vremena dok SCa ne izlečim od "velikih boginja" sav je u plikovima jer sam spržio novu farbu na skupu u NS, nisam je baš dobro zapekao jer nisam imao vremena, ovog puta ću ga uraditi polako na tenane, dok se Leo voza i experimentiše... a onda opet SC08 ide na posao. Koliko god ja želeo da ostane Leo, SC se opet sam nameće kad je PJet u pitanju.
Zlo je sad što sam se privikao na dubok i nešto glasniji zvuk LeoVincea, zvuči kao da je 125ccm a ne 70, a SC se čuje ko komarac Posted Image

#3755 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2015 - 16:16

Ako neko ima SC08 u solidnom stanju, a da mu je višak, nek se javi. Imam žarku želju da ga otvorim celom dužinom i širinom sa unutrašnje strane do točka, ali bi mu navario novi rub po obodu tog dela koji odsečem tako da ga mogu šerafima pričvrstiti, kad već imam CO2 aparat, pa mogu i tu nešto experimentisati. Živo me zanima može li se izvući još malo više iz tog auspuha a da mu ne poremetim ostali deo spektra, bar ne drastično.
Ovaj moj nebih dirao.

#3756 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 01 June 2015 - 16:37

Gogy skuter se vozi uvek na istim obrtajima, onim na kojim je najjaci agregat. Sta te briga sto trokira na 5k kad on treba da ide na 8 ili 9,5 ili 11? Nasteluj kvacilo da preleti trokiranje i podesi prenos i pritisak smese za one obrtaje gde mu trebaju, znaci ako je najjaci na 10, gadjaj rolnicama 10k i smesu steluj kako se ponasa na 10. To je skuter, ne moze da se vozi kao da ima brzine, ne ocekuj da ces da ga vozis na 5-6k. To ne moze ni karb, ne trazi od njega ono sto ne moze.

Kazem, ako se pogodi da ima snage na 10,5k i da vuce ravnomerno i silovito od trenutka kad zalepi kvacilo, sve price oko uglova na PJ padaju u vodu. Znaci isto je sve kao i na karbu, samo je pitanje koji spuh za sta koristiti i kako prema njemu stelovati ostale komponente :)

#3757 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2015 - 16:51

Eh, Aco, itekako ga kroz grad vozim na 7, 8k, u tome i jeste čar PureJeta što je raspoložen za skok gde god se zatekao, na bilo kojim obrtajima. Vozeći se u koloni u gradu, nekih 50kmh na 7k pa kad se ukaže prilika čim pipnem gas PJet poleti bez razmišljanja, nema čekanja da se razvrti u rezonancu, bukvalno kao napucan 4T, sila je svugde i na 5-6k i na 9-10k. Prosto rečeno nije to 2t sa karbom.

#3758 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 01 June 2015 - 19:07

Samo ti radi na onom indirektnom ubrizgavanju, to ce imati veci uticaj od bilo cega.. Moguce je i da igranka sa uglovima pomaze al opet ako se smesa ubrizgava tek kad se zatvori izduv onda rezona nema svrhe..

#3759 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 01 June 2015 - 21:44

Gogy, u mene ZX radi isto jedan problem koji recimo sa GP, a i sa SC08 ako se dobro sjecam nisam nikada imao

Evo sta se desi, a cesce ako se duze vozim, recimo na 3/4 gasa drzim i sve je ok, kad ocu naglo dodati gas kao da proguta emulziju i onako ostane bez gasa, ponekad pukne i sastavi po punom gasu.

Znaci ZX unosi nestabilnost u rad pri odredjenom gasu, temperaturi.

#3760 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2015 - 23:26

View Postdajteh, on 01 June 2015 - 21:44, said:

Gogy, u mene ZX radi isto jedan problem koji recimo sa GP, a i sa SC08 ako se dobro sjecam nisam nikada imao

Evo sta se desi, a cesce ako se duze vozim, recimo na 3/4 gasa drzim i sve je ok, kad ocu naglo dodati gas kao da proguta emulziju i onako ostane bez gasa, ponekad pukne i sastavi po punom gasu.

Znaci ZX unosi nestabilnost u rad pri odredjenom gasu, temperaturi.
Pa da, samo što meni to radi na malom otklonu gasa do 6k, i kine ponekad na auspuh. Toga sa SCom nema. Verovatno zbog razlike u kubikaži, pa na 50ccm zeza na srednjim ili višim obrtajima, a na 70ccm na nižim. Ko ga zna, možda je još neki gremlin sakriven pa zeza kad se probudi, jer se meni dešavalo da ponekad radi sasvim ok na svim otklonima i obrtajima.





13 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users