

#4981
Posted 01 November 2017 - 14:14
#4982
Posted 01 November 2017 - 22:45
Pita, ako se sećaš, u autu mi je prošle zime prdnuo Energizer, namrtvo, posle 4 godine eksploatacije. Pametni punjač mu je izvukao mulj iz 00 i evo ga celu godinu radi ko singerica. Valda će i Vartu tako obraditi.
Mario, tačno je to što kažeš, ali mislim ipak delimično. Ako ima dovoljno struje da potera AC pumpu i ECU, a nema za anlaser, možda bi kurbla pomogla. Baš ću potražiti mehanizam, pa nabacim, bilo vajde ili ne, treba eto sad i to utvrditi, dali PJ može da se startuje na kurblu ili ne. Proba bi mogla da se izvede i sa punim aku-om i sa skoro praznim. Ja verujem da bi uspelo, možda ne na prvu kurblu ali sa par uzastopnih pokušaja trebalo bi.
#4983
Posted 02 November 2017 - 00:03
E sad, pitanje je u kakvoj formi treba da budu dizne i kompresorska grupa jer znamo za PJ koje su palile na čvrgu alansovanja, a bilo ih je i koje verglaju i po 10ak sekundi dok se ne jave. Radni pritisak je najbitnija stavka pa ako znas da ti kompresor i dizne nisu u top formi onda se spremi na kurblanje.
U svakom slucaju nece skoditi da imas backup.
#4984
Posted 02 November 2017 - 10:43
#4985
Posted 15 November 2017 - 15:47
Gledajući ovaj poklopac tj tzv čašicu, već mi je sinula ideja da je prepravim tako da mogu štelovati na fino šrafom, slično kao onaj moj prethodni patent, samo što u ovom slučaju ne moram kasapiti metalno kućište regulatora, ovde sad imam klipić koji ulazi u regulator i dodatno pritiska membranu, a šteluje se platnama preko dodatne opruge iz kompleta. Znači da tu orpugu mogu da sabijam šerafom umesto platnama, kom opet lako priđem spolja.
Attached Files
#4986
Posted 15 November 2017 - 20:56
#4987
Posted 15 November 2017 - 22:59
Mario, on 15 November 2017 - 20:56, said:
Hahahaha ovo je vrh kada idu naše molbe prema tebi....reči su suvišne...
Nadam se da ćeš s ovom češicom rešiti probleme da SRka pohita i ne pravi probleme, eto toliko...
#4988
Posted 15 November 2017 - 23:28
Mario, on 15 November 2017 - 20:56, said:
Stvarno znas dobro nasmijati

Drzim fige da konacno vozis bez problema.Eno dajteh na ms-u hvali purejeta na sva zvona,vrijeme je da i ti koju pohvalu bacis.
Ps.Kako bi to na seraf napravio?

#4990
Posted 16 November 2017 - 12:10

Ova Polini čašica je ok ali je štelovanje grubo, treba x puta rastaviti i sastaviti, menjati debljinu platne dok se ne postigne željeni pritisak, a to je na SRki sizifov posao. Valda je lakše jednom namontirati pa sa šrafom štelovati. Onaj moj patent je radio besprekorno dok nije membrana regulatora propišala, a to bi se desilo i bez šerafa za štelovanje. Imam već gotov proizvod, samo ga prebacim sa obične čašice na ovu Polinijevu i posao završen. Šta sam sve do sad radio na PJetu, ovo mu dođe kao poslić uz doručak, rutinska operacija.
Rade, nema potrebe da hvalim bilo šta, nisam od tih da hvalim zato što je moje. PJet ima svoje prednosti i mane, na meni je da te mane svedem na minimum i da postignem željene performanse. Ima u temi sve detaljno opisano sa slikama. Na dnu čašice gde se inače preko štel platni oslanja opruga, u ovom slučaju Polinijeva gura klipić koji opet dodatno našpanuje membranu regulatora paralelno sa oprugom u samom regulatoru, pa se tako podiže radni pritisak koji je u stock-u 2,5 bara. Ja sam morao da presečem metalno kućište regulatora kako bih oslobodio njegovu oprugu da mogu da je sabijam prema potrebi, preko šrafa koji je u kućištu napravljenom od kućišta potenciometra sa urezanim navojem za šraf koji unutra potiskuje oprugu koliko spolja zavrćem. Tako sam dobio extra precizno podešavanje pritiska, tada mi se najbolje pokazao 8,2 bara, i to nebih nikad uspeo ustanoviti da to nisam napravio, jer drugog načina štele pritiska nema, osim evo sa ovom Polini čašicom koju onda nisam imao, pa sam osmislio moj način.
#4991
Posted 16 November 2017 - 14:03
#4992
Posted 16 November 2017 - 15:53
a nemaš jednu novu vitonsku gumicu..
Entuzijasti smo mi svi, koji ti čitamo temu i divimo se projektu, samo nas želja mine da već progleda svetlo dana ova tvoja skropocija i prne kako valja..
Doterali smo ti polini čašicu iz Italije, a ti gledaj kako ćeš... nemoj da se razočaramo i da ti naredne dve sezone troksa, te da u temi preovlada pisanije "šta bi bilo kad bi bilo"...
#4993
Posted 16 November 2017 - 18:55
na sliki se vidi kako ga benzin posle proširi.
Nema ništa od patenta. Več je urađeno. Hehe.
http://www.apriliafo...bowlini-success
Attached Files
#4994
Posted 16 November 2017 - 19:16
#4995
Posted 17 November 2017 - 15:59
Ovaj klipić nameravam odneti strugaru da mi napravi identičan od aluminijuma pa ću taj staviti, onda benzin nema šta da zezne.
#4996
Posted 07 January 2018 - 13:30
Elem, setio sam se odmah SRke, moje mezimice, pa ajd da trknem po benzin, suva je već dva meseca. Natankovao, ključ u bravicu... AC pumpa se kratko oglasila, stidljivo ZZzzz... displej se skoro ugasio... eh znao sam, Varta je ispustila dušu nakon 3 pune godine a da je nisam pipnuo.
Odmah sam znao šta mi je činiti, Vartu napolje, proveriti i doliti elektrolit, pa na pametnog, da je vrati u život.




Naravno, imam šta da vidim, ćelije suve ko barutana.


U svaku ćeliju sam dosuo po 3 šprica od 5ccm destilovane vode da bi ćelije bile na nivou između minimuma i maksimuma.
Nakačen pametni punjač, koji se ispočetka "bacio u razmišljanje" da bi nakon minut pokazao na displeju 12,3V i započeo proces punjenja. Posle nekoliko minuta displej pokazuje 13,2V i varira između dve i tri crtice. Na osnovu toga konstatujem da će proces punjenja biti ok i da je aku samo ostao bez dela elektrolita.



Posle nekih 15 min displej pokazuje 13,4V i puni dalje, još uvek stoje 3 crtice.
Ostavljam ga da se puni...
... punjenje završeno oko 19h. Neznam tačno, iako sam proveravao svakih 15-20 minuta. Displej je pokazao 14,3V i indikator punjenja je prestao da trepće. Posle oko sat vremena, stoji na displeju 12,8V, verovatno je u režimu održavanja. Sutra montaža i proba.
#4997
Posted 26 January 2018 - 15:41
#4998
Posted 26 January 2018 - 21:08
ALIEN SM, on 26 January 2018 - 15:41, said:
#4999
Posted 11 March 2018 - 11:24

Ajd da je izguram iz zimskog brloga i konačno ubacim oporavljenu Vartu, pametni punjač je sinoć brzo vratio u top formu, napunjena... kad nešto mi teško ide, guram je a ona se otima, kao da koči. Istiskam kočnice da neka nije zalepila, sve ok, kako onda da se tako teško kotrlja, ovih dana gurao Pežolu, ide ko bicikl lagano (pa i nije daleko od bicikla, hehe) kad imam šta da vidim, prednja guma totalno prazna.

E do k.... znao sam, eto dokaza ljubomore... ono "a jaaaa"!!! Sad ćeš malo na mene da potrošiš vreme.
Pokušaću da naduvam gumu, možda je samo ventil popustio, zadnji put jesenas kad je vožena guma je bila ok, ne vidim razlog tj sumnjam da sam negde pokupio neki ekser, nadam se da nisam.
Videćemo uskoro...
#5000
Posted 11 March 2018 - 19:47
Konačno vreme da se SRkom ide na posao, hvala bogu, dosta više zime.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users