Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#5001 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 June 2018 - 23:07

Došlo vreme za inspekciju prenosa SRke. Radio je besprekorno evo već dve ipo sezone, mada je Stage6 sport kvačilo isteglilo oprugice pa je start padao na sve niže obrtaje i na kraju počinje da hvata već na 3500rpm, što je naravno prenisko. Ali nije fokus na tome već na stanju originalnih "nostaih" Dr.Pulley rolnica, multivara, slajdera, remena..

Attached File  20180623_104351.jpg   524.17K   29 downloadsAttached File  20180623_104406.jpg   746.52K   29 downloadsAttached File  20180623_104547.jpg   784.24K   30 downloads

Očekivao sam mnogo prljavštine, strugotina i ko zna šta još posle dve ipo godine ne baš nežne vožnje, uglavnom po gradu i okoilini, i jedne do Novog Sada na drag i nazad, ali..

Attached File  20180623_104708.jpg   914.24K   29 downloadsAttached File  20180623_104732.jpg   778.5K   29 downloads

Stanje unutar varijatora je iznenađujuće čisto, rolnice mi deluju još upotrebljive, jedino bolcna ne izgleda baš savršeno, vide se tragovi laganog trošenja mada je zazor u čauri minimalan. Slajderi imaju malo lufta i mogli bi novi mada ovi nisu baš za momentalno bacanje.

Attached File  20180623_104648.jpg   656.3K   30 downloadsAttached File  20180623_105000.jpg   616.76K   32 downloads

Remen Malossi specijal u vožnji nije pokazivao znake istrošenosti, sve je funkcionisalo kao prvog dana ugradnje, ali...


Attached File  20180624_234813.jpg   567.26K   38 downloads

Počeo je da se "linja", jedna žica se odvojila, vidi se na slici. Znači ide na klin kao suvenir na dobra vremena. Nisam ga merio, mada ću to uraditi čisto da se vidi koliko se potrošio.

Još jedan detalj me izuzetno zanimao, dali su sve kuglice koje sam složio kao tork slider na centralnoj opruzi na broju... i gle iznenađenja, posle prvog pokušaja, koji je u originalu prošao neslavno, ovaj moj modifikovani je i dalje u funkciji, sve kuglice su na broju.

Attached File  20180624_234740.jpg   733.36K   36 downloads

#5002 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 June 2018 - 23:11

Remen ne ide do vrha? Ocrtavanje na multivaru je manje nego sa stok variom, eto konacno razloga zasto nema krajnje brzine. Veliki minus za dr puley!

#5003 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 June 2018 - 23:22

View PostRazredni, on 24 June 2018 - 23:11, said:

Remen ne ide do vrha? Ocrtavanje na multivaru je manje nego sa stok variom, eto konacno razloga zasto nema krajnje brzine. Veliki minus za dr puley!
Dali? Ili je minus za nedovoljnu težinu istih, originalne okrugle su bile 7,8g i bile taman, nosate nisam našao u toj težini, bojao sam se da uzmem teže pa sam uzeo 7,5gr. Aco vozio si u Čoki SRku sa tim rolnicama...a i odnele su pobedu na dragu.

#5004 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 June 2018 - 23:30

Još jedan moguć razlog potencijalno nedovoljnog izlaska remena je isklučivo gradska vožnja ove sezone, pa tu i nema baš šanse da stigne do vrha. Prilikom montaže nosatih proverio sam markerom dokle je izlaznost remena, falilo je milimetar-dva a izgurao sam malo preko stotke GPS-a. Da sam uzeo 8g verovatno bi situacija bila drukčija s obzirom na max. broj obrtaja od 9,5k, i sa malo vetra u leđa skoro 10.
Da podsetim, Dr.Pulley su mi donele odličan start i silovito ubrzanje do nekih 50kmh, toga sa okruglim nije bilo, nekako je bio mrzovoljniji i tek se kasnije razigrao.
Kako god, bar su pokazale visok stepen izdržljivosti odn. trajnosti bez ikakvih posledica na staze varijatora..
Voleo bih da mogu da isprobam ove rolnice na nekom jakom setapu tipa MHR.

#5005 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 June 2018 - 23:55

Vozio sam u Coki, bogme dobro zaprzio i zalegao, i stvarno je isla ozbiljno dobro i imala snage ali kolko se se secam 101 je pisalo na tabli. Pobeda na dragu nije relevantna za krajnju brzinu.

Elem, bez obzira na 0,3gr manje ili vise, mora da izbaci remen do ruba, jos nisam video mutivar da ne ocrta do vrha. 1mm do ruba na stok variu od 98,5mm je skoro 10km/h po satu, minimum za toliko si uskracen. Da li je u pitanju kombinacija zelene centralne opruge sa torq sliderom koji ne dozvoljavaju da remen izadje do vrha ili nosate rolnice, ne znam, ali da fali 2mm do vrha, fali. Jos jedan pokazatelj loseg setupa prenosa je i razlistavanje remena, moguce da ti je ta kombinacija twist-torqua pretvrda i da cepa remen, u tom slucaju se i rolnice pokazuju kao prelagane iako to nisu. Koliko je tacno presao taj malossi remen?

Ti imas i produzenje prenosa, cini mi se 18%, to bi na 9,5k rpm po satu moralo da pokaze 110-115!

Poslusaj savet i uzmi proverene stvari, normalne okrugle rolnice (mozes i fabricke od AC od 7,5gr - 1300dinara), ljubicastu centralnu i stok remen- 2200din (ili mitsuboshi 17€) i videces drasticnu razliku.

i jos nesto, za ovakav setup koji obiluje obrtnim momentom najbolje radi stok kvacilo sa stok oprugicama veruj mi, dovoljno je samo podesiti sajbnicama bolcnu tako da remen izadje malko vise u remenicama, start se podize na 5k bez problema.

#5006 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 June 2018 - 07:47

Aco druže, sve je ok što kažeš, slažem se. U Čoki radni pritisak nije bio 8,2 bara nego standard 7,5 i tu je malo pogubio performanse, sa 8,2 sam dobacio 106kmh po satu iliti 102 GPS-a, to smo već konstatovali da digi km sat na SRki laže konstantno +4. Malossi specijal je po meni radio bolje od stock 811 remena, zbog mnogo boljeg starta i vrlo preciznog i stabilnog rada prenosa. Imam u rezervi stock Pia remen, vrlo malo vožen. Imam produženje +18%. Ovo što je bilo sad unutra mi je dalo najbolji rezultat od svih kombinacija, što ne znači da nije moglo i bolje da sam imao i ljubičastu centralnu da probam. Bio sam zadovoljan pa sam tako ostavio.
Nosate ipak odlično rade svoj posao, e sad možda je do zelene centralne neznam, kako god to je to.
Ako nekom treba skuter prgav na startu i ubrzanju, za svaki dan po gradu a pogotovo u brdovitim predelima, nosate rade za sve pare, mnogo bolje od okruglih. E sad za krajnju neznam a za grad nije baš ni bitno.
SRka se vraća na stock stanje 50ccm sa SC08 i stock kvačilom, prenosom, remenom, rolnicama i varijatorom. Umorio sam se od tuninga PJeta prvenstveno zbog prokletih viton gumica. Nadam se Gileri dna uskoro, pa na nju multivar, Malossi 70ccm, ZXR...

#5007 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 June 2018 - 07:55

Iskreno zao mi sto to cujem, zbog SRke i tuninga purejeta prvenstveno, ali oke, otvaramo novo poglavlje i idemo u nove izazove :)

#5008 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 June 2018 - 08:00

View PostRazredni, on 25 June 2018 - 07:55, said:

Iskreno zao mi sto to cujem, zbog SRke i tuninga purejeta prvenstveno, ali oke, otvaramo novo poglavlje i idemo u nove izazove :)
I meni veruj mi, ja SRku i dalje obožavam takvu kakva je, ali smorio sam se zbog nekih gluposti nervirajući se dali će curiti gorivo pored dizne ili ne, a rastaviti i sastaviti kućište ubrizgavanja je teže nego zameniti termogrupu.
Rešio sam da je pustim dalje i da na njeno mesto dođe Gilera DNA50, samo prvo mora SRka da ode i da nađem očuvan primerak Gilere. Potrajaće to još neko vreme, do tada vozim se i dalje SRkom.

#5009 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 25 June 2018 - 09:11

Konstantni kvarovi umeju da smore i to opasno....toliko da te popusti želja za vožnjom jer znaš da je svaka vožnja riskantna da li će te motor negde ostaviti....
A davno smo ti popovali mani se PJ-a nije to za tuning, ali tvrda glava.... :)

Definitivno se treba držati karburatora ukoliko hoćeš da tuniraš, ne vredi se zajebavati sa gumicama i pritiscima itd itd...Po mom nekom zaključku PJ je prvenstveno namenjen da trči u stock verziji i da troši 3.0 litre i manje....i ništa nee dirrraaajj!!

DNA je zanimljiv motor, a da li znaš da ima i 180cc verzija? :joks:

#5010 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 June 2018 - 09:33

Pita u pravu si, ali ja nebih bio ja da ne probam da čačkam i ono što drugi izbegavaju, da zadovoljim svoju radoznalost. I naravno da dođem do saznanja ima li tu mesta tuningu ili ne... pa IMA!!! To smo konstatovali. Stock Malossi sport nije doneo neki značajan boljitak osim obrtnog momenta, pa je pala prva turpija i PJ počeo da ujeda... samo ga je paradentoza zezala (gumice) inače ko zna dokle bi stigao.
Sad mi žao što nisam stigao probati onaj naturpijani kinez, mada... ako ne otputuje SRka, možda se i to desi.
Neverovatna budalaština je nemogućnost nabavke seta Viton gumica za PJ, kao da su večne, a nisu, pokazalo se. Zato im je i propao projekat jer nisu imali sluha za rezervne delove a pogotovo za cene istih. Da je bilo drukčije, danas bi DiTech/PJet/ TSDI verovatno bio mnogo više rasprostranjen, što po putevima što po ostalim brendovima. Ovako.. žestoka patnja zbog jbne gumice. Dizne stvarno rade besprekorno već 25k km, čak i air kompresor uz extra kvalitetno ulje, jedina potencijalno slaba tačka je AC pumpa (koja sada košta 350e) :)
PJet je dobra zamisao, samo malko komplikovana, daje odlične performanse uz vrlo pristojno nisku potrošnju, neosetljiv na vremenske prilike u smislu temperature okoline,svejedno dali je zima ili vrelo leto, radi isto, nema tendenciju lepljenja klipa i sa extra siromašnom smesom, termogrupa,radilica i ležajevi traju duže nego u karb varijanti jer u kućištu radilice nema benzina, samo ulje i vazduh pa je podmazivanje daleko efikasnije nego kod karba.

Šta je tu je, nešto smo ipak saznali kroz ovu temu i smatram da je bila od koristi, barem što se tiče iskustava i saznanja.

Znam da DNA ima i jačih, ali nije mi to zanimljivo, smislio sam da od nje napravim pravi cafferacer sa povišenim volanom umesto fabričkih štipaljki a da mašina bude srčana. O tom potom, kad uđe u garažu.

#5011 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 25 June 2018 - 17:28

Zao mi je što čujem da se rastajes od PJ sr ke...
Ali definitivno što kaže pita,ko hoće pouzdanost...
Nadam se da ću videti "ditekusu" 😉 i potrkati se sa njom na nekom skupu...

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#5012 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 26 June 2018 - 07:51

Šteta. Ja sa viton gimucama nisam imao nekih problema, da si jih sam nebi napravio sa podešavanjem pritiska, koji postupak je za ginekologa. Ima jedan dečko u Zagrebu, koji ima tih gumica kolko očeš in slao mi par komada. Set up imam skoro isti ko ti i SRka ide super. Razlika u setupu je ljubičasta sa malossi TC in nemam produzenje prenosa i imam dugnit lagano pritisak, Fly malossi kvačilo. Sve to radi tip top. i ne diram, dok ne pronađem Malossi mhr repliku.

#5013 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 June 2018 - 08:25

Ne mogu reći šta je uzrok popuštanja gumica, pritisak je bio malo povišen, sa 7,5 na 8,2 bara jer imam Malossi TC elektroniku koja produžava tajming ubrizgavanja pa ne treba mnogo veći pritisak. Šta bi tek bilo da nema nje. Dobio sam jednu tu gumicu iz ZG ali je bila falš odlivena i neupotrebljiva, no nema veze, nabavio sam sad po narudžbini 3 nove 8x4 pa ću probati dali rade posao, navodno od Vitona a crne kao obične, i cena im je vitonska. Imam 3 kompletna kućišta sa diznom i regulatorom pa ću sve zameniti. Ako to bude ok sve, možda SRka ostane, mada opet kažem smorila me baš, a i željan sam promene, dugo je već kod mene, upravo sad je 5 godina.

zigas navijam da nabaviš MHR repliku da vidim ide li to na PJetu i kako. Možda me to natera da je ostavim, hehehe

#5014 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 June 2018 - 08:34

Aco druže, zaboravih ti napomenuti.. imam i ja platnu na bolcni, ne sećam se sad koliko debelu, možda je baš to i razlog što remen nije išao baš do samog vrha.

#5015 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 26 June 2018 - 16:07

Gumice su sve OK samo gumene ne. Dobijo sam i neki put zelene boje koje se stavljajo u klima uređaje i isto rade posao.
Strpi malo, PJ je zakon i puno bolje ide do nekih 90km/h gps na 70ccm i stock getribi, tek tu dalje postoji mogučnost, da karburator malo bolje razvije okretaje.
Puno zavisi šta želiš i za kakve puteve ti služi.

Sto se tiče pristiska i ja imam Malossi TC a na polini čašici jedan slabiji ali duži feder od originala i samo lagano podignut pritisak. Štela počela sa jakim pucenjem na malim okretajima do 5000 rpm i sa skračivenjem tog federa došao, da sada možda samo malo popuca 1 min dok je hladan, a kad je temperatura na 2 črti nama ni toga i gladko ide. Kad je samo lagano dignut pritisak i puno bolje razvrti i dobija se krajna brzina.

#5016 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 26 June 2018 - 22:39

Sa novim orginal remenom,ljubicastim i normalnim rolicama na multivaru bez sajbica treba 10soma za 102gps-a sa serijskom getribom.

Ja recimo sa 21% na 10 soma imam izmedju 118 i 121gps sa remenom koji je 17.5(za zamjenu)

#5017 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 27 June 2018 - 22:28

Rade točno je to. Sa serijskom getribom, nov Malossi special dužine 820, 0,7mm sajbica na bolcni ,7,5g dr pulley nosate, sat si zapamtio največu brzinu 104 kmh sto je tu negde 100 gps, samo treba bit zalegnut. U normalnom položaju ide po satu 95 kmh (91gps) u idealnim uvjetima, a najviše puta obavezno preko 90 po satu. to je sa vozačem visine 187cm sa opremom oko 95 kg.

#5018 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 July 2018 - 17:09

Ja sam uspevao u uspravnom položaju nagurati oko 95 po satu, sa produženim prenosom 18% a u zalegnutom 106 po satu na 9,5 do 10k rpm.

Elem, juće sam vratio stock termogrupu, stock usisnu piramidu i lamelice, stock prenos sve komplet, od varijatora do zupčanika, i stock remen Pia 811. C parametar je nula, namerno nisam hteo da vratim kako je bilo, a bilo je u plusu tj virio je klip malo iz cilindra, što je donelo prevelik stepen kompresije i kliktanje u termogrupi od sporadičnih detonacija, pisao sam o tome još na početku teme.
Namontiran je SC08 umesto Leo ZXR. TPS 18mm stock... sve je opet stock, nadam se da će sistem ubrizgavanja raditi besprekorno.

#5019 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 July 2018 - 23:10

Posle silnih obaveza i uvođenja centralnog grejanja na gas, konačno sam iskopao jedan slobodan dan da sastavim SRku. Uskoro će kraj godišnjeg pa treba prevoz do posla, mora se sad il ko zna kad...
Ipak sam ostavio multivar i nosate rolnice, za probu, nije mi se dalo patiti sa stock varijatorom.
Nabačena sva creva i žice, pokušaj startovanja mi je dao do znanja da sistem ubrizgavanja uporno štrajkuje, jedva sastavi, radi malo na leru pa se ugasi. Ponovan start je opet na mišiće, jedva nekako. Znači Malossi sport nije krivac, a i delovao mi je da može još, kako god, sad je u ostavci.

Opet skidanje kućišta ubrizgavanja (nisam stigao slikati, a i nema tu ništa novo) ubačena rezervna zelena benzinska dizna sa ganc novom viton gumicom koju sam jedva nabavio iz domaće privrede po narudžbini, opet isto!
E sad nema druge, skidam sve komplet dole, diznu prebacio u drugo kućište sa drugim regulatorom pritiska... test proba na curenje pre montaže, povratno crevo uštopano kleštima da AC pumpa nagura maksimalni pritisak, i nigde ne curi!!!
Gle čuda... znači u onom kućištu nije samo O-ring bio krivac, opet procurilo kroz membranu regulatora.

Ovo sad mi je poslednji ispravan, hvala bogu ne curi gorivo u air komoru. Srećno konstatujem da je to to i da sad mora raditi po PS-u. Nabačeno kućište na glavu, odzračen sistem ubrizgavanja, start i javi se mašina, lepo broji taktove ko 4T.
KONAČNO mamicu mu...

Pošerafane plastike nazad, i pala test vožnja na ulici.

Ehhh, radi to lepo, školski, vuče solidno, ubrzanje je na 8,5k rpm i nekako dogura do 9k ali kratka ulica za postizanje krajnje, dogurala SRka do 78kmh po satu sa odokativno nameštenim prenosom. Start je na 5,5k, kreće dosta solidno mada je to radila i bolje pre Malossija, treba se sad pozabaviti prenosom... i NE PIŠTI VIŠE REDUKTOOR!!! Milina jedna, SC08 ima malo metalan zvuk, već sam zaboravio, iz mašine nema nikakvih stranih zvukova, radi ko elektromotor.
Za danas dosta, zadovoljan sam što konačno opet pali kako treba, ništa ne trokira, samo klizi niz ulicu ko od majke rođena.

Ali ostaje onaj prokleti osećaj nedostatka snage koji je dolazio iz Malossija, kako je grozno kad se čovek navikne na dobre performanse, pa mu posle stock deluje smešno.
Ko zna, ako SRka ne ode, eto mene opet na turpiji 70, sad bar sve radi ispravno.

#5020 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 July 2018 - 06:21

I šta je na kraju problem bio ? Bušna membrana ?





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users