Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4661 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 15 January 2016 - 23:52

remen oce cvilit kad dilje vremena skuter stoji na hladnom,cul sam to par puta..
a kaj se reglera tice,kupi novi i bok,kod nas je orginalan oko 460 kn a rms oko 400

#4662 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 January 2016 - 01:03

Da, piaggio ima velike otvore ispod zvona i tu hoce vlaga da udje u vecim kolicinama. Pa sve remenice sa spojem remena znaju oksidirati, zvono zardja i tako. Trebalo bi to cepiti preko zime, barem onaj originalni sivi gumeni poklopac.

Svaka cast na postojanju volje za pravljenje reglera :)


#4663 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 January 2016 - 11:02

Jeste mi jednostavnije kupiti nov original, ali nešto sam izgubio poverenje u njih, nešto tu nisu dobro napravili čim tako često crkavaju. Da podsetim, drugar koji ima Pia X9 250 takođe je imao dosta problema sa tim reglerima, jednom je čak i gurao kući tu mrcinu kad je ostala bez struje. Bilo bi možda pametnije nabaviti polovan takav trofazni od nekog japanca, u njih imam potpuno poverenje, ali su i oni polovni prilično skupi, nema ispod 60e a bez garancije da su ok. Zato razmišljam da se bacim na pravljenje svoje varijante gde mogu predimenzionisati elemente i tako obezbediti trajnost i pouzdanost. Recimo da su diode i tiristori 10A u fabričkom, ja bih išao na varijantu 15 ili 20A, pri tom bi dodao jedan osigurač između aku i reglera koji bi u slučaju crkavanja reglera samo prekinuo strujno kolo punjenja, trenutno je fabrički povezano tako da je regler posle osigurača, pa kad crkne nema struje prema ostalom delu instalacije i motor je mrtav. U ovom slučaju koji opisujem, crkao bi osigurač ka regleru dok bi glavni osigurač ka instalaciji ostao čitav pa bi se bar dovezao kući dok ima struje u aku umesto da guram.

#4664 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 16 January 2016 - 12:21

da ponovim ono o cem sam vec govoril i kaj sam dozivil x puta do sad doma il u servisu..
svaki regler koi sam mjenjal nije crkel sam od sebe nego od sjebanog akumulatora koi nije ispravan,jer skuteri stoje po pola godine i akumukatori se ne briguju kak treba i teraju dok god pali s njim,a on bude palil i dok je skoro mrtav aku..a sa takvim akumulatorom namotaji i regler su pod punim opterecenjem konstantno..
onaj nrg pj kaj sam ljetos slagal ima regler star 12 godina,tvornicki pa nije krepal..
tak da sve je stvar odrzavanja i brige..ak ti se riskira kupuj polovne japance,il slazi ga sam ak ti se zajebava s tim,al ja se nebi jebo ni s jednim ni s drugim nego kupil novi orginalni i vodil brige oko stanja akumulatora.

#4665 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 17 January 2016 - 02:10

Pa pre par postova sam napisao da sam oduševljen Vartom jer drži napon odlično iako je skuter stojao dosta, ima snage da normalno zavergla. Ja takav aku nebih svrstao u krepale. Čak sam ga još posle namerno dopunio za svaki slučaj, i čak i takav pun je dobijao od oba originalna reglera 13,2v na leru a 12,5v pod gasom. RMS je lepo držao između 13,5v i 14,2V dok je bio ok.

#4666 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 17 January 2016 - 08:00

Al je pucao u vožnji

#4667 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 January 2016 - 09:36

Ja imam losije akumulatore na 3 PJ i sve dobro radi.

Planiram uzeti jedan novi, i to bi bio onaj sa spiralama posto je otporan na niski napon bez posljedica, i trajao mi je 6 godina bez da sam primjetio znacajniji pad kapaciteta.

#4668 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 17 January 2016 - 10:25

a kolki je napon u mirovanju akumulatora,tj do kolko pada?


#4669 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 January 2016 - 01:00

jedan ima 11.8, drugi redovito na 12.00 par sati nakon punjenja, a onda padne na 11.9, 11.8 kad odstoji dan. Nikako da krepaju posto je to vec prazno, ali dugo se vec drze tako nisko i slabo. Upale skut koji stoji vani, jedva ali svaki put upale. Nesto mi je tu cudno.

Interesantna je stvar da sam ubacio 2 nova akumulatora prosle sezone bez neke potrebe, i anlasovao je ko lud mozda dan, dva, kasnije vec kapacitet opada. Ne opterecujem se previse s tim pa nisam isao u detalje.

Edited by dajteh, 18 January 2016 - 01:02.


#4670 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 January 2016 - 08:37

 Mario, on 17 January 2016 - 08:00, said:

Al je pucao u vožnji
Puca od kako je popustio O-ring na benz. dizni pa naliva. RMS regler je već dve sezone bio na mašini i sve je radilo savršeno, nije to uzrok. Verovatno će i sad troksati i pucati sa original reglerom. Pucao je i letos na samo aku, posumnjao sam u tu mogućnost pa probao bez punjenja, otkačio regler i isto je bilo, znači nije zbog napona.
To što je sad nakon intervencije lepo upalio i radio ne znači da će biti ok kad se dobro ugreje u vožnji, tad treba malo goriva PJetu i ne podnosi prebogatu smesu, jedino toleriše dok je hladan i ako je hladno napolju.

#4671 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 18 January 2016 - 09:04

jasno, a sad je baš hladno pa mu odgovara

#4672 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 18 January 2016 - 13:57

 dajteh, on 18 January 2016 - 01:00, said:

jedan ima 11.8, drugi redovito na 12.00 par sati nakon punjenja, a onda padne na 11.9, 11.8 kad odstoji dan. Nikako da krepaju posto je to vec prazno, ali dugo se vec drze tako nisko i slabo. Upale skut koji stoji vani, jedva ali svaki put upale. Nesto mi je tu cudno.

Interesantna je stvar da sam ubacio 2 nova akumulatora prosle sezone bez neke potrebe, i anlasovao je ko lud mozda dan, dva, kasnije vec kapacitet opada. Ne opterecujem se previse s tim pa nisam isao u detalje.

o tome pričam,taj akumulator je polumrtav i skuter ga nemre nafilat nikad do kraja pa su regler i namotaji pod punim opterećenjem konstantno..
zdrav kad se napuni je preko 13v pa padne na 12.8 i nakon par dana stajanja na 12.6..
ljetos isto jedan nexus bil mi na zamjeni reglera,akumulator mu na 11.6 i upali on još nekak ali eto,crko regler jbg

#4673 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 January 2016 - 14:44

Što znači da su ti Pia (ili ko ih već pravi) regleri projektovani na knap struju pa će raditi samo dok je aku u top stanju, a čim aku povuče više struje dok je prazan zvekne neka dioda il tiristor u regleru. (Namotaji su dovoljno jaki jer su 165W pa se neće pregrejati). To im baš i ne ide na čast, japanci svoje sigurno nisu tako projektovali. Ostaje da probam pronaći nekog japanca ili da pravim sam, ne pada mi na pamet da bacim pare na nov pia pa da i taj zvekne kad aku malo oslabi. :moody:

#4674 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 January 2016 - 18:39

Ma hebe mi se, za jedan akumulator imam 10 reglera :D Ali cudan je taj PJ, ne puni akumulator onako kako bi trebao, nesto tu meni smrdi.

Jer ne radi se o tome da ja stavim novi aku, nego on prebrzo oslabi.

Ista situacija se desavala mom prijatelju dugi niz godina kad nisam znao sta je PJ, ali sam se zajedno s.njim cudio kako.kupuje nove akumulatore svake sezone i pol do dvije.
U tom periodu ja sam imao spiracell i dan danas ga imam, a njemu je sve serijala bilo i aku od 9Ah je brzo crkavao i slabio.

Ista stvar se desava na moja 3 PJ, naponi pod gasom su nekih 13.7V.

Edited by dajteh, 18 January 2016 - 18:45.


#4675 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 19 January 2016 - 00:02

ja neznam kakv je problem skinit preko zime akumulator i nadopunjavat ga da se ne isprazni do kraja ako vec se nemre kupit punjac za odrzavanje akumulatora koi kosta 150 kn kaje jeftinike od postenog akumulatora a bome i od reglera,nego pustit da akumulator probada cijelu zimu spojen na skuter kad su temperature u minusu..


@ corector,mislim da nije stvar bila u skuteru nego u ovo kaj sam gore napisal,plus ako se skuter koristi jednom u 2 tjedna..par skutera takvih imam na odrzavanju pa se cudom cude kak svaku sezonu im crkne akumulator.

btw,ako su na pj odredjene komonente pod naponom dok je i u stanju mirovanja bez kontakta,onda i to smanjuke vijek akumulatora..
npr na 4t skuterima code lampica prestane automatski blicat ako se unutar 48 sati ne okrene kontakt na motoru da cak ni one ne vuce struju bespotrebno..

@ gogy,nisu regler radili neki sabani kak im se sprdnulo,taj regler kakav imas ti ide i na 4t karb skutere od 125-250cc ciji namotaji teraju jacu struju nego jedan pj..
regler ko i ostali dijelovi struje crkavaju,more bit za 5 godina a more i za 15,isto tak kak nekom zarulja na stopu radi 2 sezone a nekom ista takva 6..i zato ne treba generalizirati da to globalno nevalja..

i kakvi japanci molim te? najprodavaniji njihovi skuteri voze talijanske masine i ovi neki noviji taiwanske.
yamahin aerox npr nema veze s yamahom,kupljen gotov skuter od francuza (mbk nitro) sa talijanskom masinom sa yamaha naljepnicama

Edited by steeef, 19 January 2016 - 00:03.


#4676 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 January 2016 - 00:05

13,7V je još i ok, al 12,5 ili 12,8 pod turažom je ništa. Mora biti oko ili malo preko 14V da bi aku imao adekvatno punjenje.

#4677 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 19 January 2016 - 10:17

zdravo punjenje je 14.2-14.4
a njemu sa naponom 11.8 nije ni cudno..da stavi novi ispravan akumulator,punilo bi mu preko 14 odnosno popravilu sluzbe

#4678 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 January 2016 - 11:55

 steeef, on 19 January 2016 - 10:17, said:

zdravo punjenje je 14.2-14.4
a njemu sa naponom 11.8 nije ni cudno..da stavi novi ispravan akumulator,punilo bi mu preko 14 odnosno popravilu sluzbe
Da ali kod mene ne puni iako je aku potpuno ispravan, napunjen i drži voltažu. Zato tvrdim da su oba originalna reglera neispravna.

#4679 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 26 January 2016 - 13:43

off pobrisan

#4680 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 27 January 2016 - 19:04

Gogy sta mislis da se na purejetu iskoristi rezonancija na sljedeci nacin?

Sinula mi ideja posto je gorivo jeftino... :)

Posto PJ ubrizgava gorivo samo onda kada klip zatvori ispusni kanal i kada ide prema GMT, odnosno u fazi kompresije, to sprijecava rasipanje goriva i maksimalno iskoristava smjesu. I zato nema pravog efekta rezonantnog auspuha.

Magnet na sebi ima 23 zuba, i 24 praznine, s tim da je 1 praznina malo sira. Sad nisam tocno provjeravao koji zub okida injektor, ali sta mislis da se skine par zubi do odredjenih ° tako da injektor krene ranije uprskavati smjesu koja ce da izadje malo i kroz ispuh, i eto rezonancije i pobjede na dragu :D





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users