Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

  • This topic is locked This topic is locked
5065 replies to this topic

#4781 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 April 2016 - 09:49

Na zalost samo klipna pumpa, odnosno samo takva kakva jest dolazi u obzir.

Ugurao bi ja od auta, ali sta kad vuce po 8 do 12 Ampera, odakle mi toliko? Jedino da imam pogon na nuklearno gorivo :D



Ja sam imao najvise problema sa pumpom, ali zbog tehnickog propusta, a i gilere imaju najvise problema s pumpom zbog loseg polozaja. Tek kada sam okrenuo pumpu prije par tjedana, tako da ulaz bude u najnizoj tocki, vise nemam stekcanja niti problema. Razlika je ocita.

Recimo kad naglo promjenim smjer, ostane na ssekundu bez goriva, ili na punom gasu ponekad prekine. Sad toga vise nema, radi kontinuirano. Zvuk je uvijek isti.

Tako da sam to napokon eliminirao, i sada da imam novu pumpu ona bi sigurno potrajala. Jer ja sam prvobitno kupio novu pumpu iz trgovine, i radila je svega 10 mjeseci, a vec nakon 3 mjeseca je oslabila zbog nepovoljnog polozaja kako je tvornica odredila.

Jos je meni bilo cudno kako na gilerama toliko crkava pumpa, ako gledam 10 gilera i 10 nrga.

Osim sto pumpa jednostavno prestane raditi, ona moze imati i slabiji protok, meni je skuter zivnuo nakon sto sam se upoznao i sa ovim mogucim problemom.
Sumnjam da ti se motoric potrosio.

#4782 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 06 April 2016 - 10:11

Moguce da je kolektor potrosen ili cetkice, tako je na ovoj mojoj elektricnoj za vodu, malo radi malo ne, moram nekad da je kucnem da bi pocela da vrti, zeza me stalno..

#4783 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 06 April 2016 - 10:39

View Postbojan681, on 06 April 2016 - 10:11, said:

Moguce da je kolektor potrosen ili cetkice, tako je na ovoj mojoj elektricnoj za vodu, malo radi malo ne, moram nekad da je kucnem da bi pocela da vrti, zeza me stalno..

da,takav slučaj sam imal već na par pumpi,četkice ne ali kolektor se potreoši na jednom dijelu i ako na taj dio stane četkica pumpa više ne vrti dok je izlupaš haha..

#4784 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 April 2016 - 12:47

Da, malo blesavo zvuči ali to se dešava. Ja konkretno imam već uobičajenu situaciju da kad skidam skuter sa nogara, kad zadnji točak tresne o beton, pumpa stane, tišina, ne pomaže restart, samo čekićanje tj dam kontakt pa je šutnem u zadnji točak, nekad tako proradi a nekad čim krene bendix, tj kad lupi na početku dok uzubljuje, krene i pumpa. Zato na putu široko zaobilazim rupe ili neka oštećenja, ako žešće tresne točak, pumpa stane, pa opet krene, kako kad. Nekad bukvalno stanem pred kapiju, ugasim motor, otključam kapiju, krenem da ponovo upalim kad šipak, pumpa ćuti, a malopre je radila dok nisam ugasio u mestu na ključ. Pa ajd sad, šta reći?

Moram da izvedem zaključak iz svega ovoga:
Džaba sav entuzijazam, dobra volja, trud i rad na PJ mašini kad živimo tu gde je misaona imenica otići u ovlašteno predstavništvo, servis ili namensku prodavnicu delova, pa kupiti po razumnoj ceni novi originalni deo, počev od jbnih Viton Oringova, dizni, Air kompresora, AC pumpe... prosto smo osuđeni na parolu snađi se, pa ko ubode polovno a dobro taj je srećan, ko je baksuz kao ja taj konstantno puši i kida živce u nemoći.
Sa druge strane, lako je sve to odbaciti pa okačiti karb, ali to onda više nije to, to je samo korak u nazad, a krenuli smo punom parom napred, u poboljšavanje performansi jednog obećavajućeg, prgavog a štedljivog agregata... nije PJ kriv već podneblje (država). a odustati ili ne biti dosledan ka svom cilju znači kapitulacija.

#4785 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 06 April 2016 - 13:27

po ovome onda ti je kolektor ak skriz u ku.,onda je nacet..
to ti pricam,kad ga ugasis i rotor motorica stane na cetkici taman di je sjeban kolektor,nebude krenula radit jbg..
nije stvar agtegata i motora nego podrske rezervnih dijelova..
preostaje ti ili nova pumpa ili kupit polovnu za koju znas da je ispravna 100%..to mores jedino vidit probom na licu mjesta kod kupovine..il da bas znas tog od kog kupujes..
dzaba je dalje uopce se trudi i izvlacit nest iz motor kad osnovni dio za njegov rad nije ispravan..
prvo to rjesit pa onda dalje,jbg

#4786 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 April 2016 - 17:39

Da steef tu smo se složili, samo, problem je otići na lice mesta jer je obično ko za q.. prodavac pumpe negde na drugom kraju zemlje, ima jedan u Leskovcu koji trguje polovnim delovima PJ, skuplja dara nego mera, a i treba se imati vremena pa sesti u auto i pregaziti 200-300-400km u jednom pravcu da bi imao šansu 50:50 da je ispravna, ukoliko prodavac uopšte ima načina da je isproba. Zato i kažem, muka je to, a da odvojim silne pare za jednu novu, ni to mi se neda, nije vredno tolikog izdatka. I na kraju, recimo, taman sredim AC pumpu kad air kompresor počne da zeza.. heh ajmo ispočetka.
Zato sam sve bliže ideji prepravke na indirektno, opet koliko toliko je savremenije od karba, ako mi uspe super, ako ne, karb mi ne gine... samo me nemojte baciti na lomaču u tom slučaju. :D

#4787 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 April 2016 - 17:54

Naravno da cemo te baciti na lomacu :D

Razumem potpuno o cemu pises, ali gledaj sa ove strane. Sta god da krenes da radis, sve mora biti ispravno i u top formi. Bez obzira da li radio indirektno, opet ti treba pumpa, ok, mozda predjes na neku automobilsku u kombinaciji bez air-injektora, ali sve jedno i tu ces krenuti da bacas pare dok ne dobijes rezultat.. ako je krepala pumpa, kupi novu i kraj, ja svakako ne bi uzimao polovnu, sve su pregazile ohoho, a svakako ti treba da radi na povisenom pritisku, matematika je jasna. Jasno je da je finansijski udarac, ali nema druge...

#4788 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 April 2016 - 18:34

Da, razumem šta hoćeš da kažeš, ja računam da za indirektno ne treba više od 2,5-3 bara, toliko ću reparirati moju AC pumpu sa motorićem iz one druge. Trebaće mi el. dizna od auta sa singl point ubrizgavanjem i regulator pritiska takođe od auta, jer će mi trebati podpritiskom sa usisne grane smanjiti pritisak benzina na manjim otklonima gasa i leru, sve slično kao u autu. Fizike će biti sa pozicioniranjem dizne na usis, dobro bi mi došla ona S6 piramida od aluminijuma pa da ubušim mesto za diznu. Što se elektronike tiče mislim da će sve biti odgovarajuće, to sam već objasnio. Gledao sam diznu od Floride, Bosch-ova je, pa se nadam da bi ona mogla biti u igri, tu je oko 1500d. koliko sam uspeo naloviti, neznam koja je cena nove, možda bi bilo najpametnije uzeti novu, nemora baš od Floride, ali one su verovatno najjeftinije. Dalje, ostaje TP kućište leptira sa senzorom, samo treba da lažiram air diznu, to ću lako otpornikom, ostalo će već ECU prepoznati. Ti si Aco imao već posla oko tuniranja Zastave, možda imaš neku diznu negde za probu?

#4789 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 April 2016 - 19:09

Da jasno je sve kako funkcionise, hteo sam sa naglasim da ce i tu otici neka svota novca a opet nismo sigurni da li ce biti rezultata...
Sto se tice automobilskih dizni, nemam nista od toga Gogy, sve sto je pravljeno za takmicenja bilo je vezano karburatore. Mogu se raspitati oko polovnih i za cene, medjutim ima tu jedna caka.

Davno smo gledali neki sajt (ja sam vise i zaboravio) Ameri, mislim da su studenti, prodaja kompletne opreme za prebacivanje malih 2t i 4t motora na ubrizgavanje. Tamo sam nasao podatak da su dizne malih kapaciteta, recimo 50cl/min a znam sigurno da za ove normalne gradske automobile dizne (singl piont) se deklarisu oko 200cl/min, takodje znam da bosch 3.01 -5.0 (yugo 65efi, florida efi) multipoint ubrizgavanje ima radni pritisak 70bar-a i da su dizne propusne moci od oko 150cl/min. Ne znam kako bis to uklopilo...

#4790 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 April 2016 - 20:02

Ček kažeš radni pritisak dizne 70 bara na benzincu? Ja znam da je Opelova na 3 bara na multipointu. Količinu mogu štelovati pritiskom, a ako su tolike razlike, onda moram potražiti neku diznu od Pia 4T 125 i.e ili od nekog auta od 900ccm. Kako god, moram probati, nemam tu neka ulaganja osim same dizne, za prvu ruku može i moj regulator 2,5 bara za probu, pumpa ostaje moja.

#4791 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 April 2016 - 20:04

Izvibi, omasio sam, 7 bara je na bosch multitronic-u (to su oni stari sistemi) za yugo-florida efi.

#4792 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 April 2016 - 20:07

View PostAcaPostar, on 06 April 2016 - 20:04, said:

Izvibi, omasio sam, 7 bara je na bosch multitronic-u (to su oni stari sistemi) za yugo-florida efi.
Opaa, pa možda pumpa od Floride može da mi bude taman, ako radi na 7bara onda pumpa mora imati rezerve bar još jedan bar, a to mi je dosta za PJ.

#4793 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 April 2016 - 20:11

To je ona stara, potopna, i sve cevi/creva su na holender. Ima toga za kupiti. Imam ja knjigu za taj bosch 3.01, samo da vidim gde skuplja prasinu pa cu poslikati i postaviti sve relevantne podatke.

#4794 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 April 2016 - 20:51

Znaci kazes da se pumpa ama bas nikako ne cuje kada utihne? Jer ima cestih situacija kada motoric moze raditi i bez pritiska, tada je pumpa gotovo necujna, ali ipak proizvodi tanak zvuk.


Rastavi pumpu i vidi kolektor.

Onaj ko je potrosio kolektor, taj je se i navozao sa pumpom :D

Imam ti moguce rijesenje problema ako je kolektor otisao.

#4795 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 April 2016 - 21:13

Onaj drugi motorić je ok, lepo i ravnomerno je radio bez zatrzavanja, ovaj sad jednostavno stane, u mukloj tišini se ne čuje, a kad proradi čuje se prilično čak i u gradskoj buci.

#4796 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 April 2016 - 21:34

Morati ces utvrditi sto je, kad tako stane onda je jasno bez dileme u cemu je problem.



#4797 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 April 2016 - 09:18

Stisle su me silne obaveze, proleće je stiglo, posla oko kuće, vikendice, Marantza.. pa će SRka malo na 'lađenje, do daljnjeg, kad dođe na red rastavljam AC pumpu i od dve pravim jednu, nadam se da će me bog pogledati pa da bude uspela operacija. Ne bude li kojim slučajem bilo rezultata, definitivno ide Mikuni 20 gore da se vozam dok ne iskopam neko kvalitetno rešenje.

#4798 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 21 April 2016 - 21:43

Dobio sam info da SR3 ima radilicu sa popunjenijim polutkama, odnosno da ima vecu primarnu kompresiju.
Da li tu ima istine? Ja mogu slikati od purejeta iz 2003, novije na zalost ne postoji kod mene posto u krugu od 100km postoje samo 2 srke pj za koje znam. A jedna je trebala biti moja i predugo sam cekao pravi trenutak.

#4799 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 22 April 2016 - 00:52

Nisam baš siguran kakva je kod mene, ovo je slika rezervnog PJ bloka pa vidi kako izgleda radilica.


Attached File  RADILICA PJ.jpg   333.89K   22 downloads
a ova je od mog, koliko se vidi..
Attached File  Photo8897.jpg   1.21MB   23 downloads

#4800 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 22 April 2016 - 05:35

Uh slabo vidim, jednom drugom prilikom ce se vidjeti. Recimo kroz usis.





12 user(s) are reading this topic

0 members, 12 guests, 0 anonymous users