Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4821 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2016 - 12:27

Danas opet SRka otkazala poslušnost, ali čujem da pumpa radi i pritisak je ok, ali da primi gas, ne pada joj na pamet, radi samo na leru. Resetujem TPS na putu, upalim, prima gas, pređem 50 metara i opet po starom, samo padnu obrtaji i priča ispočetka. Sad već neznam šta me zeza, stičem utisak da se ECU zabudali, jer zašto je proradila odmah nakon reseta TPS-a. Nema mi druge, vraćam moj stari dobri ECU, to što je blokada na 11500rpm mi baš ništa ne znači, ne vrti se toliko nikad, ili je i ovaj TPS počeo da zeza, što je sad već suludo da 3 komada zezaju na isti način. Ok, pumpu ću srediti, ali ovaj put mislim da ona nije kriva za ovu situaciju.

#4822 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2016 - 17:39

Evo detalja vezanih za AC pumpu i njene "inter-konekcije" elektromotora. Možda to radi dok je novo, ali vremenom je to bolna tačka, jer kontaktni terminal na el. motoru se samo dodiruje sa pinom na poklopcu kućišta pumpe, a pošto su vibracije sveprisutne, nije čudno što tu vremenom dođe do lošeg spoja i stajanja pumpe. Rešavam to nalemljavanjem 5mm papučice, ženske, na ušicu motora, pa će tako ženska papučica da se nakači na onaj pin u poklopcu.

Attached File  2016-06-01 16.28.26.jpg   1.84MB   25 downloads Attached File  2016-06-01 16.29.01.jpg   1.75MB   27 downloads

#4823 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 01 June 2016 - 18:12

Cvrst spoj je uvijek pozeljan, samo u mom slucaju na runneru nije nikad bio problem.
Jesi to rastavio rezervnu AC pumpu?

#4824 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2016 - 22:17

Da, rezervna, pa ću taj motor i poklopac ubaciti u onu što je sad na skuteru.

#4825 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 01 June 2016 - 23:47

Operacija uspela, nakon malo muke. Nalemljene papučice na pinove elektromotora pumpe, a plastični podupirači naspram priključka unutar poklopca su isečeni biaxom.

Attached File  2016-06-01 19.46.27.jpg   2.04MB   20 downloads Attached File  2016-06-01 19.46.47.jpg   1.88MB   19 downloads

nakon čega sam sastavio, tj nabio klemnice u poklopac.

Attached File  2016-06-01 20.09.36.jpg   1.9MB   27 downloads

Sve zajedno spojeno na spoljni terminal i testirano na 12V, radi bez trzavica uz pokušaje cimanja motora iz poklopca, logično.


Ovako izgleda NRG CPR8E izvađena posle mučenja u mašini.

Attached File  2016-06-01 23.26.46.jpg   1.54MB   28 downloadsAttached File  2016-06-01 23.27.29.jpg   1.51MB   29 downloadsAttached File  2016-06-01 23.28.19.jpg   1.52MB   26 downloads

Prepuna je depozita tamno braon boje, što dovodi do zaključka da, ili je previše ulja stiglo do nje, ili je to produkt lošeg sagorevanja. Uvrnuo sam NGK dvokraku, skinuo AC pumpu sa SR 2-ke, koja je očigledno dosta manje radila, pritisak je izuzetno postojan, kazaljka manometra ne mrda ispod 7,5 bara, a na momente se popne i blizu 8 bara. Mašina sada radi dosta mirnije, ali šta je još prethodilo tome...
Prvo što sam uradio je bilo da vratim moj originalni ECU. Rezultat - isto je, nemirno radi i prekida u raznim režimima rada.
Sledeće je bilo sumnja u ispravnost Malossi TC elektronike. Prespojeno direktno bez Malossi-jeve jedinice, i ostao iznenađen... mašina pali, radi na leru identično kao i sa elektronikom, ali reaguje na gas, malo mlitavo ali reaguje. Na probnoj vožnji jedva je obrtaljka dosegla 7k rpm ali je ipak išla, a dobro znamo i piše u temi da je po montaži Malossi sport kit-a bez Malossi TCa radila samo na leru i na svaki pomeraj gasa mašina se ugasila jer je nedostajalo goriva. Kako sad radi i bez Malossijeve elektronike, pitanje je.
Ako uzmem u obzir da je eliminisano curenje benzina mimo benzinske dizne kao i zamena regulatora pritiska, šta još ostaje što donosi više goriva od predviđenog? Ostaje još samo benzinska dizna, postoji mogućnost da je opruga kotve elektromagneta unutar dizne oslabila nakon tolikog maltretiranja pritiskom od preko 8 bara i produženim vremenom otvaranja.
Sreća pa mi je bog poslao SRku 2 da joj "povadim organe".

#4826 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 02 June 2016 - 07:24

Na dobrom si putu, istina nece raditi 70ccm bez malossi elektronike. E sad se vise ne sjecam jel uopce pali s njom. A ne sjecam se jer sam probao jos barem 10 nacina kako da je zajebem, nikad nisam samo nesto ustekao, uvijek sam experimentirao dalje, u nastavku cu reci...

Pitas kako moze primati gas bez nje.

Ako je regulator OK, znaci ne smije biti benzina s donje strane (u onu rupu gdje je opruga ispuses sa kompresorom i nesmije izbacovati nimalo benzina), i imas stabilan pritisak onda moze biti gumica na zelenoj dizni.
Nju provjeri tako da iscimaj sistem dok je air kompresor nabijen, tako da palis gasis pumpu vise puta pod 7.5bara, i onda skini kucisce i vidi jel mokro oko dizne. Usput pogledas i regulator. Prethodno sve posusis.


Senzor temperature daje bogatu smjesu prilikom paljenja motora, ako si nekim slucajem stavio FX mapu onda ce ti raditi 70ccm bez elektronike. Iz razloga jer ta mapa daje extra kolicinu goriva dok je motor hladan. Ali cim se zagrije smjesa ce biti toliko tanka da nece vise moci raditi.

FY odblokirana mapa takodjer daje jacu smjesu dok je motor hladan, ali je ipak slabija od FX. Ali kad se zagrije, ovdje je jaca smjesa, medjutim nedovoljna i dalje za 70ccm.

Zato ti preporucujem da si probas fiksirati senzor temp. da te varijabilne vrijednosti ne zezaju.
Znaci ubodi otpornik umjesto senzora od 125-200ohma, tu je manja kolicina goriva bez nalivanja. Na satu bi ti trebalo pokazivati preko polovice. Postoji jos jedna vrijednost sa kojom je prikazana polovica na tabli, ali to cu ti kasnije reci da se podsjetim.


Sto se tice rada u leru, kod mene radi dosta nemirno, ali radi bez ikakvih nuspojava, i preko 9000rpm imam nalivanje. Sve iz razloga sto je sveukupni pritisak 9, 9.5bara, obilato sam pretjerao znam. Izasao sam iz normalnih okvira, ali svidja mi se sto ima mnogo momenta kao niti jedan karbos i jednostavno se tako vozim, to se pogotovo osjeti u brdo.
Kod takvog pritiska u kombinaciji sa malossi elektronikom najvise svijecica trpi i zato nemirno radi. Kad uvrnem novu onda je sve ok jedno 1000km pa opet nemirno radi. Bas se vidi po digitalnom brojacu okretaja, kad je sve ok imam 1995rpm, a kad nemirno radi onda varira stalno.


Ja vjerujem da ces je sad ubosti da radi, imas nesto rezerve, imas sr2 kad nema nikoga drugog, to je obecavajuce. Medjutim, moram priznati, imas i vrlo neobican problem kakvog se bas i ne sjecam.

#4827 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 02 June 2016 - 08:38

naturpijan cilindar.... koji kada nije u rezonanci jačim bd-om traži mnogo manje goriva, a kada uđe traži značajno više

#4828 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 June 2016 - 08:57

Sinoć sam dopisao pola romana, ali nešto je prslo i toga teksta više nema... stavljena donorska AC pumpa, razbucana SR2, konstatovano je na njoj da curi pritisak vazduha, ali o tom potom... nemogu ponovo da pišem sad, kad se resetujem pisaću.. :)

#4829 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 02 June 2016 - 09:29

Ajde bar osposobi sr2, onda samo skidaj ispravne dijelove

#4830 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 June 2016 - 15:18

Pošto se donatorska AC pumpa pokazala kao stabilna i pouzdana, ostala je na mojoj SRki do daljnjeg, tj na testiranju stanja sistema ubrizgavanja, ukoliko se ne ponove problemi narednih 100km znači da je AC pumpa bila krivac za otkazivanje gasa, trokiranje i ostalo. Ako se po svećici bude pokazalo da je smesa i dalje prebogata, prebaciću komplet kućište ubrizgavanja sa dvojke.
Kad već spominjem dvojku, sumnja na uzrok njenog dugotrajnog startovanja pala je na air kompresor, zbirni pritisak je premeren mehaničkim manometrom i na leru iznosi jedva 6 bara umesto 7,5, regulator pritiska drži malo ispod 3 bara bez prisustva vazduha, što ukazuje da je ok. Nakon gašenja mašine pritisak lagano opada na vrednost ispod 5 bara a pri startovanju jedva i veoma polako air kompresor podiže pritisak, pa tek kad dogura do 6 bara mašina sastavi, upali i tada pritisak poraste na 7 bara ali radom na leru lagano opada do 6 bara. Creva je već neko zamenio novima pa tu nema sumnje, mada i to ipak treba zasigurno proveriti. Montiraću moj air kompresor koji drži konstantno 5 bara, ako tada bude palila pravilno, problem rešen.

Attached File  2016-06-01 21.35.53.jpg   1.71MB   21 downloads

Jutros SRkom na posao, dosta dobro radi, ali nije to savršeno, i dalje se desi poneki štuc, naročito na nižim otklonima i obrtajima, dok na full gasu dogura na 9k i ne mrda dalje. Ali to je sa originalnim ECU-om, moraću vratiti onaj derestriktovani pa opet proba.

#4831 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 02 June 2016 - 15:35

Eto ti kompresora iza srke, preko njega simuliraj originni, namjesti na 6 bara i opali.


A jek ti sa drugim ecuom srka manje prgava kad dodajes gas? I jel mozes gas preciznije dodavati? Ako je sve da, onda je to FX ecu.

#4832 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 June 2016 - 15:45

Da, oseti se da je manje prgava ali radi smirenije, može se preciznije dozirati gas i krajnjih obrtaja preko 9k nema iako je pritisak blizu 8 bara.

#4833 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 02 June 2016 - 16:06

Onda imas FX ecu, situacija je ista kao na mc3 i runneru purejet.

Sad kad bi u voznji ugasio pa upalio kontakt, desiti ce se extra ubrizgavanje goriva, pa ako ti masina nece moci progutati onda ce pucati, a ako moze, onda ce otkidati u startu

#4834 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 June 2016 - 19:51

Moguće da je stock ECU sa FX mapom a onaj drugi FY. Možda bih mogao da ti pošaljem jedan od ta dva da ubaciš najbolju mapu, ja imam fajl za 2.8.0 za koju kažu da je ako ne najbolja onda u samom vrhu. To bi bilo super da se isproba.

#4835 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 02 June 2016 - 21:10

Na zalost 2.8.0 je rezerviran za gameboy i interfejs ditech morini.
Probao sam ubaciti ditech mape na ecu od PJ ali nisu kompatibilne.


#4836 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 June 2016 - 23:35

E jbg.. ništa vozimo FY..

#4837 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 03 June 2016 - 00:00

Ko da idu ista bolje, sto se tice nemirnog rada, nisam podsjetio da probas okrenuti ground elektrodu prema air dizni, tako da izbjegnes direktno prskanje centralne elektrode, osjeti se finiji rad.

#4838 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 June 2016 - 10:29

Sad je unutra dvokraka NGK CR8EKB tako da je to neizvodljivo. Definitivno moj zaključak je da je NGK CPR8E pravi izbor za ovaj agregat, bolje mi se pokazala od svih svećica koje sam probao, a trpi razna maltretiranja, kada sam video količinu depozita oko i između elektroda, prekrstio sam se i zapitao kako je uopšte radila. Denso N24 EXRB je bila dobra samo na stock mašini, sa Malossi sportom se nje proslavila. ZMR je odlična ali samo kad je agregat u savršenom stanju. Ostale su relativno ok ali ništa posebno.

Još jedno zapažanje.. kada se vozi bukvalno na 1mm gasa, obrtaji dosežu preko 5k ali je u tom režimu rad prilično nestabilan, to mi se odavno dešava a nisam imao ideju šta je razlog, čak i sa standardnim pritiskom 7,5 bara. Na minimalno dodavanje gasa preko ovoga, mašina se stabilizuje i radi korektno. Moj zaključak je da joj nedostaje vazduha na minimalnom otklonu gde ECU konstatuje promenu položaja gasa i tada produži tajming ubrizgavanja a količina vazduha je zanemarivo veća nego na leru pa to dovodi do prebogate smese, samim tim i trokiranja. Rešenje je probušiti jednu rupu u leptiru TPSa oko 3mm za probu, ako ne da rezultat uvek je mogu zalemiti pošto je leptir mesingan.

#4839 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 03 June 2016 - 10:35

Mozda bi mogao jednostavno "napraviti" leptir, on neke sajbe, kovanice... Skini ga skroz za probu, bilo ih je koji su stavili pecurku direktno na usisno koljeno i tako se vozali :D

A sto se tice TPSa, jesi li skidao ono malo materijala ispod leptira nakon razbusisivanja do njega? Ja sam turpijom izjednacio sa razbusenih 20mm, tako da nema uskog grla.

#4840 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 June 2016 - 10:56

Nisam, samo sam pobrusio suženje 18 na 20 do ispred leptira, tu je bila kaskada, oko leptira je već 20mm pa nisam ni zagledao to što si spomenuo, pogledaću. Trenutno vozim 18mm TPS jer sam onaj razbušeni potpuno rastavio.





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users