Jump to content


aprilia SR50 Factory PureJet

Piaggio agregat injection

5065 replies to this topic

#4901 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 02 October 2016 - 21:55

Lep spisak radova imaš Gogy...bogami i da je duplo duži neće biti problema jer se ta zima uvek oduži pa nikad da ugreje da se mašine isteraju, a to znači bar 5-6 meseci lađenja bez motora

#4902 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 02 October 2016 - 23:20

Da, da.. samo jedan faktor je problem, proba skuta na minus temperaturama, ili još gore po mokrom ili snegom pokrivenom putu. Trebaće uštelovati Polini 3G, a to bez testa na putu će biti površno. Ajd sileni i amort se zamene i gotovo, al ono zvrndanje nekog ležaja..jbg, možda ubodem rastavljanjem reduktora. Jedino što me uveseljava je montaža PRC turpije, imaće hvala bogu vremena da se naradi u leru pre prve vožnje i štele smese tj pritiska. Onda prvim toplim danom sledi trenutak istine. Leo, kad dođe na red, zameniće ga SC08 privremeno.

#4903 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 October 2016 - 12:50

Jedno zapažanje.. sinoć se, posle 4 dana vožnje na rezervi, :) konačno uputim, da nebi ujutro bilo gurke, na Lukoil pošto mi je blizu kuće, šta da sipam, onaj 95 Ecto ili običan 95 super, razmišljam,zahladilo napolju poprilično, jedva 10°C, dolazi zima, Ecto ima neke aditive, ovaj obični je klot, ajd obični, ionako ću se vucarati 40-50 po gradu do posla, dok se bude moglo, pa ako zazimi i ne bude vožnje, neće mi biti toliko žao što će benzin odstojati.
Dok sam se upakivao (kaciga, rukavice..) mašina radi na leru, spremna za vucaranje po hladnom vremenu. Sedam, gas.. kad mašina se odaziva na svaki milimetar kao u sred leta, a do malopre se vukla ko mrtvo magare. Koji q... šta se desilo u međuvremenu? Kontam da sam sipao običan benzin, al kakve to veze ima, šta, niža mu je oktanska vrednost od ECTO-a pa se lakše pali? Valda.. ko ga zna, ali sam se do kuće odvozao na vrh gasa, a makina živahna, je*o je patak. :)
Sad bar znam jedno, leti Ecto, zimi običan, i eto veselja... dok ne promenim postavke termogrupe nekom sledećom prilikom, npr kad legne PRC turpija na probu.

#4904 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 October 2016 - 10:51

Ja se, kao dajteh, samo vozam i vozam, trošim benzin i kilometre, ništa ne pipam još od promene AC pumpe, štucne još uvek ponekad na malom otklonu gasa ali čim malo više od tih 2-3mm prede ko mače i poslušno grabi, samo moram sačekati da se ugrije na radnu temperaturu, ide ona i hladna, ali se oseti pad performansi u odnosu na zagrejanu mašinu, to je ono što sam spominjao, PJ treba dobro zažariti, onda ide ko mećava...tanak sam na smesi, znam to, ali nemam načina da to rešim dok ne smislim neki regulator pritiska, štelujući, neda mi se opet seći stock regulator, mora ostati u šteku i u originalu, no nema veze, o tom na proleće.
Nego, slučajno sam obratio pažnju na neke prizvuke iz okoline, pod kacigom se to baš i ne čuje ubedljivo, ali srećom pa sam iz sasvim desetih razloga seo na SRku u dvorištu (tražim savršeni položaj za sedenje, rastojanje do volana i položaj nogu, pa ću opet sa sedištem kod majstora tapetara da ovaj put napravi po preciznim instrukcijama, vreme je da se i ja vozim udobno, samo to joj fali..) i tako vrteći se gore dole po dvorištu, čujem neko cvilenje svaki puta kad krećem s mesta, veoma podesća na cvilenje kočnica ali se brzo utiša čim ugrize kvačilo... heh, pa dal je moguće, sve navodi na to da je naveliko hvaljeni brend Stage6, tj kvačilo počelo da nervira, ponovo.. prošli put mi je živce pojelo pri zameni oprugica, šta je sad?
Šta god da je, svaka njemu čast što grize zvono kao zavareno, ali te sitne provokacije me baš isteraju iz takta, sve je bliži letenju iz mašine, Polini 3G nestrpljivo čeka.
Sa druge strane, sistem prenosa nije video sunca već sezonu ipo, sve se bojim šta ću zateći unutra, ali šta je tu je, mora se i prenos proveriti i servisirati, a i baš me zanima koliko se utrošio remen Malossi special, nosate rolnice i slajderi, kako mi stoji home made tork control slider sa kuglicama nazad pod centralnom oprugom...
Zima je na pragu, kreće zimski veliki servis, a biće i PRC cilindar, nadam se, namontiran pa da konačno vidimo dokle se može ići sa tuningom PJ.

#4905 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 October 2016 - 11:18

Nije lose da izvidis situaciju ispod dekla, ako nista drugo da izvadis nekog krepanog gremlina cisto da se ne upetlja negdje. Makar kazu, ne diraj dok vozi, a sta kad stane, moze biti i generalna?


Poruci regulator pritiska sa ebaya za 12usd, bices zadovoljan jer mu je 4.5bar taman.


Hoce korpa malo da proizvodi cudne zvukove kad je hladnije, vlaga i manje ucestala voznja pridonose tomu, naravno to kvacilo samo po sebi stvara vibracije, ali cesto to sve tako mora bit. Evo kod mene je malossi wingbell ima vec skoro godina, jos sam polovno pazario, nemam komentara.



#4906 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 October 2016 - 14:46

View Postdajteh, on 25 October 2016 - 11:18, said:

Nije lose da izvidis situaciju ispod dekla, ako nista drugo da izvadis nekog krepanog gremlina cisto da se ne upetlja negdje. Makar kazu, ne diraj dok vozi, a sta kad stane, moze biti i generalna?


Poruci regulator pritiska sa ebaya za 12usd, bices zadovoljan jer mu je 4.5bar taman.


Hoce korpa malo da proizvodi cudne zvukove kad je hladnije, vlaga i manje ucestala voznja pridonose tomu, naravno to kvacilo samo po sebi stvara vibracije, ali cesto to sve tako mora bit. Evo kod mene je malossi wingbell ima vec skoro godina, jos sam polovno pazario, nemam komentara.
Eh, meni ne odgovara 4,5 bara, pošto ne vadim Malossi TC elektroniku, u toj varijanti bi mi odgovaralo 3 do 3,2 bara, ako ima tako nešto.

#4907 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 25 October 2016 - 15:29

neznam ko to tolko yvali s6 ali brate to je doslovno kina,ofarbana u upadajuce boje lepospakovana u atraktivnu ambalazu..a kvaliteta ne opradava cijenu nikak..
prc cilindar je mozda kraj tvojeg tuninga posto jaci nemas na raspolaganju,a to definitovno nije kraj tuninga..

cekamo vevericu da istestira duleta :D

#4908 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 October 2016 - 17:17

Gogi na zalost ja nisam nasao od 3 bara, ima neki 3.5-3.8 de ga znaj, ali to je po mojim iskustvima prebogato, a onda se ne mozes spustati na manje.

Ako bi stavio 4.5bar, onda vadis malossi elektroniku. Ja tako vozim vec dosta dugo vremena, i prednosti su sto vise voli ici u okretaje, i svijecice nenormalno dugo traju, troksanja nema.
Prednosti recimo 3.5bar + malossi elektronike, veci moment do 3/4 gasa, ali pun gas se ne mjenja mnogo, ne voli visoke okretaje od bogate smjese.


@ steef, docek za duleta je spreman :D :D :D


#4909 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 25 October 2016 - 23:44

View Poststeeef, on 25 October 2016 - 15:29, said:

neznam ko to tolko yvali s6 ali brate to je doslovno kina,ofarbana u upadajuce boje lepospakovana u atraktivnu ambalazu..a kvaliteta ne opradava cijenu nikak..
prc cilindar je mozda kraj tvojeg tuninga posto jaci nemas na raspolaganju,a to definitovno nije kraj tuninga..

cekamo vevericu da istestira duleta :D
Ovaj PRC za test je Mario naturpijao do maximuma, baš namerno da bi saznali dali je moguće da se takav ušteluje, dali bi PJ ubrizgavanje bilo u stanju da ga napoji dovoljnom količinom goriva, dali će to sve zajedno dati neke očekivane performanse...
Ako se pokaže da ima smisla, da se može uštelovati da radi zadovoljavajuće, onda je lako nabaciti npr Malossi MHR team ili nešto slično. Zato prvo mora proći sve probe ovaj jeftini PRC, bitno je samo da izdrži koliko je potrebno da se dođe do potrebnih saznanja, onda može da bude podmetač za vrata, koga briga, odradio je svoju ulogu.
Mada ja ipak nebih išao toliko daleko da kupujem MHR, dovoljna bi bila i MHR replica ili što da ne i Dule, u suštini neki srednji midrace bi zadovoljio moje apetite, jer mora da se vozi svaki dan, ne da se samo trka na dragu.

#4910 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 26 October 2016 - 02:24

@ dajteh, jesi ga prekopal ahahaha
@ gogy, jasna stvar,al dzabe nabudzeni cilindar ako se nema jaci spuh i ako kak i sam velis nemas s cim to napojit ;)
treba se puno igrati

#4911 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 26 October 2016 - 07:03

Da se ja ubacim samo, prc cilindar je urađen maksimalno na transferima bez kopanja izduva da bi uvideli kako se ponaša pj na malom zahtevu pritiska.. druga stvar je što je taj cil razbušen u startu prema novom klipu neke srednje klase...

Pa ne treba nam ništa od njega osim komparacije sa dosadašnjim

#4912 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 October 2016 - 08:54

View Poststeeef, on 26 October 2016 - 02:24, said:

@ dajteh, jesi ga prekopal ahahaha
@ gogy, jasna stvar,al dzabe nabudzeni cilindar ako se nema jaci spuh i ako kak i sam velis nemas s cim to napojit ;)
treba se puno igrati
Za početak dovoljan je i ZXR, ako se cilindar javi sa zdravim radom u nekoj postavci smese/pritiska, pa ako se pokaže potreba za jačim auspuhom, naloviće se za test nešto jače, ali svakako ne ciljam prebacivati 12k rpm zbog stock radilice, i naravno air kompresora, neznam do kojih okretaja bi trpio da se ne razleti.
Da se nadovežem na Mariov post, izduv je na ovom kinezu već fabrički prilično razvaljen pa nije bilo potrebe dirati ga.
Što se tiče napajanja gorivom, ima tu još dosta prostora, Malossi TC elektronika + podizanje pritiska, ako se uspe ne zaliti svećicu, a mislim da bi ona Brisk četvorokraka to preživela jer je konstrukcijski manje podložna direktnom prskanju smese po centralnoj elektrodi, onda smo "na konju".
Ako je mogao HGT, pa još i turbo punjač nabaciti, valda možemo i mi bar nešto od toga.
U ovom momentu nije ni bitno izvući maximum iz ovog cilindra, bitno je usaglasiti ga sa ostalim komponentama, prvenstveno sistemom ubrizgavanja, da radi korektno na svim otklonima gasa, to je cilj. Do sada se pokazalo da je Malossi sport sa blago poturpijanim izduvom doneo osetan boljitak u odnosu na stock portmapu, znao se razvrtiti i preko 10k sa ZXR-om, pa što onda nebi uradili korak dalje u istraživanju, pa kako bude, bitno je saznanje može li se ići na jači setap sa PJetom.

#4913 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 26 October 2016 - 09:28

Interesantan kocept, za kompresor proizvodjac deklarira 12k maksimum, posto je ono placeno PRC zamorce?

Steta sto nemas starog runnera, puno bi lakse i brze isla ugradnja i testiranje, cuva zivce i volju, kod njega se masina odvaja od rama bez skidanja ijedne plastike, osim onog poklopca ispod sjedista u kadici. A kad jos imas kofer, skidaj plasticnu platu pa glavnu nosivu platu, tu odma gubis volju.



Evo da ti prikazem situaciju kod mene, pa ako imas kakav brzi prijedlog slobodno reci, jer ne radimo svi na isti nacin. Vidis mogli bi razmjeniti iskustba kako najbrze otkaciti masinu :D


- Istekas lulicu, senzor temp. i dzekove sa obje dizne, istekas tps dzek - 20sec
- Odspojis dovod i povrat goriva sa brzim klik fitinzima bez selni (kod runnera i nrga nema problema s neprekidnim curenjem goriva iz povrata posto im crijevo ide na vrh rezervara) - 5 sec
- Odspoji se crijevo ulja sa bloka - 5 sec
- Skine se deklo da se isteka sajla ulja i izbaci se uljna da ostane sa sasijom kako bi se izbjeglo odzracivanje, masine odvrcu serafe kao u F1 boksu - 1min
- Ispusti se voda iz sistema (skine se poklopac magneta, i 1 seraf pickupa s plasticnom lulom, skine se crijevo na glavi) - 3min
- Skine se centralni nogar i izvuce anlaser (ne bi bilo lose neki dzek na kabal anlasera sloziti, puno bi se ubrzalo), onda kad skinem samo privremeno nabodem centralni nogar da masina ne padne - 5min
- Skine se zadnja celjust i izvuce - 1:30min
- Odvrne se glavni seraf od nosaca motora i amortizer - 1min


Jedan izdigne zadnji kraj u zrak i samo ga zabaci od masine, spusti se na komad drveta 20cm visine, nosac motora samo lezi na drvetu.


U 15min maxxx. je masina istekana od skutera :D Ako rade dvojica ide i ispod 10min.


Kad radim reparaciju selena (onih u glavnom nosacu motora, onih na usicama bloka motora, i na usici bloka), ne skidam motor niti ista odspajam, a izvadim nosac vani :D



Ja te najbolje razumjem jer po srki je malo teze caprkati i testirati.

#4914 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 October 2016 - 10:25

Ehh, kako to lepo zvuči.. ali nije primenljivo na SRki. Jbo je konstruktor, sve su podredili dizajnu, ništa se ne može ni pipnuti dok se skroz ne ogoli, od sredine do zadnjeg kraja, i donja kadica, i patos za noge, centralni greben između nogu, naravno tu je i akumulator u patos plastici, rezervar je visoko gore nazad, pad je takav da skoro pa ne treba AC pumpa, a povratni vod debeo, pa kad se otkači sa kućišta ubrizgavanja i dok se ne nabode slepi fiting, obavezno pada tuširanje sa barem pola litre benzina. (najbolje je ispustiti sav benzin iz tanka pre početka radova).
Cilindar je zavučen između cevki rama, nema pristupa ni u snu, samo kad se svuče mašina sa rama.

Što se tiče demontaže, ja sam isprobao varijante da mi bude što lakše, i najlakše mi je da odšrafim subframe sa rama, lakše je izvaditi pa vratiti šraf-osovinu iz subframe nego onu između bloka i subframea, bar na SRki, nogare ne skidam kao ni zadnji točak. Kad se raspuste sva creva, ispusti antifriz, otkači sajla uljne i dovod ulja u pumpu, naravno struja se prva odšteka, ostaje još zadnji amort i kočiona klešta, ali ta klešta su na knap sa dimenzijom pa je malo više muke svući sa diska i isčačkati iz točka jer je zadnji disk 190mm.
E kad se sve raskači, onda tek ide panj pod ram, isto treba pomoćnik da podigne malo ram dok se izvuče šraf/osovina iz subframea, pa se spusti na panj a mašina ostaje na nogarama i na točku, i pristojno je visoko da se sedne na šamlicu pored pa počinje šerafanje termogrupe i ostali radovi. E sad, ko je navikao na stolu, mora skidati točak, auspuh, nogare.. a i to je dodatni posao, mada sam ja jednom prilikom podigao komplet mašinu sa točkom i nogarama na radni sto, pa nije nezgodno ni tako.

#4915 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 26 October 2016 - 11:40

goy nisi u pravu..
nikad nisam rastural cijelu eserku,ni novu ni stariji model za skidat masinu,samo plastike oko akumulatora (3komada) i raspustil ralicu na par sarafa da mogu izvuc saraf koi ide kroz nosac i ramu motora..
uljnu pumpu umjesto da cupas creva,otsarafis ju cijelu i pustis da vidi sastrane,kak je dajteh napisal..
kaj se goriva tice,otsarafim kuciste zelenog injektora i ostavim da visi na na crijevima na sasiji,tak da nema jebanja s gorivom itd..

na graletovom ditechu smo skidali masinu za 10 min,ma i manje,netrba se spuh skidat,niti deklo ko na pia da se otkaci sajla i uljna pumpa,celjust se izvuce kroz felgu sa diska..

na runneru radje skinem bocnu plastiku i izvucem masu i + sa releja anlasera nego da cupam nogare i anlaser van kad je masina jos na rami..pogotovo ak se na dizalica za ispod skutera

bez ovoga nikaj


Posted Image

bez toga uvijek treba jos jedan pomocnik,a meni to ne igra ulogu nikak,pa slaganje skutera na klocne i jebavanje..
jos te pedesetke nekak,al npr nexus da neko mora sam drzat dok se ne podbaci klocna ispod,e to malo sutra..

#4916 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 26 October 2016 - 12:58

Kako ne moraš da skidaš zadnje bočne plastike kad je tamo instalacija od anlasera i rele? Da bi otkačio + sa relea ka anlaseru, moram doći do relea, a on je zavučen pod zadnju desnu plastiku. Kad skidam mašinu sa rama, obavezno skidam i kućište ubrizgavanja, tj ostaje na glavi, jer svakako moram čistiti kućište regulatora pritiska od emulzije, a teško se vraća kućište a da ne oštetim O ringove jer je nepristupačno a tanak sam sa rezervnim Oringovima pa moram paziti, onda bolje da sve skinem pa imam na dlanu. Poskidati creva sa kućišta je prilično nezgodno ako su bočne plastike gore, nema se odakle prići, naročito od air kompresora.
Neznam, probao sam da što manje skidam plastika, ali što ne platim na mostu, posle plaćam na ćupriji duplo. Na SRki se ne može izvaditi plastika pod sedištem (gepek) za kacigu dok se ne poskidaju bočne. Sve u svemu, lakše mi je poskidati te plastike pa mogu mnogo lakše prići mašini nego da lomim prste između rama i plastika.
Dobro, stvar navike i potreba, ja to tako jer hoću da i to bude dole. Uljnu pumpu ne vadim zbog kasnijeg ozračivanja na izlazu, lakše mi je odzračiti dovod ulja kad već svakako samo curi iz creva. Uljnu skidam samo kad menjam mikro-remen, ali tada ne moram skidati creva niti sajlu.
Dalje, ja imam tu dole i davač pritiska benzina za cajger na tabli, pa i on smeta, moram ga osloboditi i pomeriti.

#4917 zigas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 331 posts
  • MestoTrbovlje SLO
  • VozimAprilia SR 70 R

Posted 26 October 2016 - 22:24

Hmm. Ja za promjenu cilindra nisam vadijo mašine. Skidao sam samo plastike. Cca. 20-30 min polako. Benzina nisam puštao van, samo sam sa patent klejštama stisnuo cjevi. I sve je išlo veoma lako. Ništa ne smeta.

#4918 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 October 2016 - 00:46

View Postzigas, on 26 October 2016 - 22:24, said:

Hmm. Ja za promjenu cilindra nisam vadijo mašine. Skidao sam samo plastike. Cca. 20-30 min polako. Benzina nisam puštao van, samo sam sa patent klejštama stisnuo cjevi. I sve je išlo veoma lako. Ništa ne smeta.
Možda može i tako ali je riskantno, treba biti veoma pažljiv pri postavljanju C osigurača za bolcnu, a nepristupačno je i nepregledno pa se lako napravi greška... a onda usledi izletanje osigurača i teška havarija. Ja se ne igram sa tim, sve lepo pred očima, što je sigurno, sigurno.

#4919 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 27 October 2016 - 00:48

Ajd bezveze sad raspravljamo oko toga, kao da je bitno kako ko menja termogrupu, svako na svoj način i svoj rizik. Ajmo nešto konstruktivnije..

#4920 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 27 October 2016 - 09:50

nije bitno,al mozda neko iskoristi nest iz metode nekog drugog pa si olaksa..
kaj god se tice bilokakvog otvaranja masine,ide obavezno na stol..zbog lakseg pristupa svemu a i ciscenja i pranja,pa do toga da neka prasina ne upada s rame il bloka u masinu





10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users