#1
Posted 19 January 2011 - 15:46
Prvo bi ih sortirao po cenovnim klasama:
Prvo idu zamenska kvačila koja su najefftinija pa tako i tehnički najsiromašnija, baš kao i fabričko kvačilo:
1. Motoforce Replacement clutch - 28 eur
1.
Nakon toga imamo srednju klasu štelujućih kvačila pod raznim brendovima:
1. Hebo racing R - 73 eur
2. Hebo racing N - 68 eur
3. Malossi Fly - 58 eur
4. Motoforce Evolution - 56 eur
5. Motoforce M-type - 56 eur
6. Naraku Sport - 40 eur
7. RMS Racing - 50 eur
8. Stage6 Sport pro - 48 eur
1. 2. 3. 4.
5. 6. 7. 8.
I na kraju imamo kvačila visoke klase:
1. Polini speed - 79 eur
2. Polini 2G EVO - 100 eur
3. Malossi Delta - 86 eur
4. Stage6 Torque control MKII - 82 eur
1. 2. 3. 4.
Ja ću da prenesem svoja iskustva za 2 kvačila koja sam probao:
Motoforce Evolution
teško je svega nekih 380gr u poređenu sa serijskim koje je teško oko 550gr. Kako je izuzetno lagano, lakše se razvrtava te se to i oseti pri međuubrzanjima i motor brže prima gas!
Start je u početku bio loš dok pakne nisu sele u zvono..posle toga radilo je odlično...Kad je došao na redu malo teži zadatak sa produženim prenosom, start je bio užasan i kvačilo je dosta klizilo pri startu..Iz Marijeve priče isto mu nije dobro radilo na Apriliji za obrtaje u rasponu od 10.000-14.000
Štelovanje ovog kvačila je lako ali neprecizno jer odvrtanjem šrafića pomerate poziciju nategnutosti federa ali to je sve odokativno jer nema nikakvih repera za poziciju...
Mislim da je ovo kvačilo dobro za manje zahtevne setupe!
Stage6 Torque control MKII
Skoro sam ga kupio ali sam imao prilike da ga testiram na svom motoru i vidim kako radi...Sve reči hvale za ovo kvačilo. Sa jednim oprugicama je moguće štelovanje startnih obrtaja u rasponu od sigurno 4000rpm..što je više nego odlično...Ono što me oduševljava je lako štelovanje! Samo je potrebno skinuti zvono i imbusom sa strane dotegnuti ili otpustiti oprugicu, preterano!
Kvačilo je masivno i verujem da dobro radi kako na slabijim setupima tako i na jačim!
#2
Posted 19 January 2011 - 18:33
#3
Posted 19 January 2011 - 19:33
Zašto ?
jer nam je remen u variomatu u prvoj brzini odnosno u početnom položaju, a u zadnjim remenicama u najizbačenijem položaju i tu može biti odnos obrtanja radilice ili motora sve jedno i zadnjih remenica 1/5 ili 1/7..
Od čega to sve zavisi ?
zavisi od mnogih faktora, recimo tipa varijatora i zadnjih remenica, znamo da se minarelli i kinez razlikuju, razlikuju se i od honde odnosno peugeot, kymco tipa, i razlikuju se i piaggio kompleti.. zavisi od dužine i širine remena, odnosno od njegovog početnog položaja koliko smo podesili šajbicama njegov prvi položaj kada nam motor još stoji.. da li motor kreće iz prve ili iz druge brzine
i zavisi od tipa prenosa motora, nije sve jedno da li motor ima kraći ili duži prenos.. jer se zavisnost okretanja primarne osovine, na koju se prenosi moment remenica preko kvačila i zvona, razlikuje, negde se pri kretanju motora rećićemo 2Kmh osovina okreće 20 puta negde 40 puta, pa tako možemo shvatiti i činjenicu da se ista kvačila drugačije ponašaju na drugačijim prenosima.. Za produžene prenose trebaće nam mekše kvačilo jer je potrebno da kvačilo uhvati nešto ranije, a za kraće potrebno nešto trvđe kvačilo za pokretanje...
_______________________________
Moja iskustva sa Motoforce EVO kvačilom su da se razvrtava na visokim okretajima, međutim savršeno odgovara kraćem prenosu, gde se osovina primara brže okreće za istu brzinu starta...
Gde se ono u našoj priči nalazi, navešću nekoliko svojih primera...
Kinez sa vrlo kratkim prenosom i velikom šajbnom fabričkom ne kreće pre 7000 obrtaja, pa čak i sa plavim oprugicama koje su popuštene do donje granice... Kako se vlasnik dosetio da mu remen ne izlazi do kraja i izvadio veliku šajbnu, remen se pomerio nešto višlje, rećićemo u drugu brzinu, i kvačilo počinje da radi već na 6000-7000.. Svakako će se osetiti da od agresivnog starta nema ni govora, ali je problem početničkog tuninga rešen...
Aprilia MHR sa plavim oprugicama i serijskim prenosom, ali MHR overrange prenosom, gde je ponoviću se odnos remena u početnom položaju i natrag u remenicama mnogo redukovaniji nego na serijskom minareliju, se ponaša da želi krenuti na 11000, sa crvenim na 13000.. utegnutije položaje nisam ni probao..
Pita je ubacio primarni prenos, i motoforce kvačilo nismo ni sa plavim oprugicama u najpopuštenijem stadijumu uraditi da krene kako valja, večito je proklizavalo, konstatovaćemo da je izmenom primarnog prenosa osovina primara u drugoj zavisnosti sa okretanje točka i da će kvačilo morati da pokrene motor ranije, tj. na manjem obrtaju osovine primara.. tako da je i u tom slučaju bilo neupotrebivo...
Dugo smo se vodili teorijom gde motoforce radi kvačila za 105 i 107mm promere zvona, novi i stari tip, na istoj ploči sa istim paknama koje su oko 103mm prečnika a da samo varira oprugice u zavisnosti za koji tip se prodaje.. To bi bilo najjeftinije rešenje izrade, pa je rećićemo za 107mm potrebmo "malo da legne" tj, dugo se nazire da brusi samo jednu trećinu ferode na paknama... Da li je u našem slučaju Motoforce zamenio oprugice i spakovao tvrđe, tj. one za 105 zvona ne znamo, sada nije ni važno.. Oba primerka su bila malo pretvrda...
#5
Posted 22 January 2011 - 11:05
Slican je Stage 6 racing kvacilu koji se isto pokazao kao dobra kupovina ali cena je malo veca nego sto bi trebalo....
#6
Posted 26 January 2011 - 13:58
Da li te gumice imaju uticaja na rad kvačila ?
Kako da znam da li je kvačilo OK ? Koje su ovo oprugice (žute i braon) mislim po jačini ?
Po čemu se oprugice razlikuju od npr Stage 6, koje imam i koje sam stavio u ser kvačilu, koje se nalazi u skutu ? I za kraj, da li ovo kvačilo uošte paše na Morini agregat ?
#7
Posted 27 January 2011 - 10:38
Oprugice možeš da premeriš sa šublerom...Jačinu oprugica određuje njihova debljina i sama dužina...Vidi koje su deblje te su i tvrđe, a trebaju ti i jedne i druge kao izbor pri štelovanju samog starta!
#8
Posted 27 January 2011 - 10:56
#9
Posted 27 January 2011 - 10:57
#10
Posted 27 January 2011 - 11:09
#11
Posted 27 January 2011 - 11:22
#12
Posted 27 January 2011 - 12:23
#13
Posted 27 January 2011 - 12:27
#14
Posted 27 January 2011 - 13:17
#15
Posted 01 February 2011 - 16:12
u pitanju je PM tuning race clutch...
http://www.pedparts....lutch-219-p.asp
#16
Posted 01 February 2011 - 16:13
#18
Posted 02 February 2011 - 12:35
#19
Posted 02 February 2011 - 14:34
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users