Jump to content


Sportska kvačila za skutere



56 replies to this topic

#1 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 19 January 2011 - 15:46

Evo jedne teme gde ćemo moći da se raspišemo o raznoraznim kvačilima koje se nude na tržištu!

Prvo bi ih sortirao po cenovnim klasama:

Prvo idu zamenska kvačila koja su najefftinija pa tako i tehnički najsiromašnija, baš kao i fabričko kvačilo:
1. Motoforce Replacement clutch - 28 eur

1. Posted Image

Nakon toga imamo srednju klasu štelujućih kvačila pod raznim brendovima:
1. Hebo racing R - 73 eur
2. Hebo racing N - 68 eur
3. Malossi Fly - 58 eur
4. Motoforce Evolution - 56 eur
5. Motoforce M-type - 56 eur
6. Naraku Sport - 40 eur
7. RMS Racing - 50 eur
8. Stage6 Sport pro - 48 eur

1. Posted Image 2. Posted Image 3. Posted Image 4. Posted Image

5. Posted Image 6. Posted Image 7. Posted Image 8. Posted Image

I na kraju imamo kvačila visoke klase:

1. Polini speed - 79 eur
2. Polini 2G EVO - 100 eur
3. Malossi Delta - 86 eur
4. Stage6 Torque control MKII - 82 eur

1. Posted Image 2. Posted Image 3. Posted Image 4. Posted Image


Ja ću da prenesem svoja iskustva za 2 kvačila koja sam probao:

Motoforce Evolution

teško je svega nekih 380gr u poređenu sa serijskim koje je teško oko 550gr. Kako je izuzetno lagano, lakše se razvrtava te se to i oseti pri međuubrzanjima i motor brže prima gas!
Start je u početku bio loš dok pakne nisu sele u zvono..posle toga radilo je odlično...Kad je došao na redu malo teži zadatak sa produženim prenosom, start je bio užasan i kvačilo je dosta klizilo pri startu..Iz Marijeve priče isto mu nije dobro radilo na Apriliji za obrtaje u rasponu od 10.000-14.000
Štelovanje ovog kvačila je lako ali neprecizno jer odvrtanjem šrafića pomerate poziciju nategnutosti federa ali to je sve odokativno jer nema nikakvih repera za poziciju...
Mislim da je ovo kvačilo dobro za manje zahtevne setupe!

Stage6 Torque control MKII
Skoro sam ga kupio ali sam imao prilike da ga testiram na svom motoru i vidim kako radi...Sve reči hvale za ovo kvačilo. Sa jednim oprugicama je moguće štelovanje startnih obrtaja u rasponu od sigurno 4000rpm..što je više nego odlično...Ono što me oduševljava je lako štelovanje! Samo je potrebno skinuti zvono i imbusom sa strane dotegnuti ili otpustiti oprugicu, preterano!
Kvačilo je masivno i verujem da dobro radi kako na slabijim setupima tako i na jačim!

#2 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 19 January 2011 - 18:33

dodajem svoje iskustvo sa RMS kvačilom, identično kao i motoforce..

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 19 January 2011 - 19:33

Ovde je potrebno osnovati teoriju povezanosti obrtaja motora i hvatanja kvačila.. U mnogim slučajevima vodimo se da nam kvačilo hvata niže ili višlje 6000 ili 7000 obrtaja, ali to zapravo nije relevantno.. Kvačilo hvata na obrtajima 5-7 puta manjim od obrtaja motora..

Zašto ?

jer nam je remen u variomatu u prvoj brzini odnosno u početnom položaju, a u zadnjim remenicama u najizbačenijem položaju i tu može biti odnos obrtanja radilice ili motora sve jedno i zadnjih remenica 1/5 ili 1/7..

Od čega to sve zavisi ?

zavisi od mnogih faktora, recimo tipa varijatora i zadnjih remenica, znamo da se minarelli i kinez razlikuju, razlikuju se i od honde odnosno peugeot, kymco tipa, i razlikuju se i piaggio kompleti.. zavisi od dužine i širine remena, odnosno od njegovog početnog položaja koliko smo podesili šajbicama njegov prvi položaj kada nam motor još stoji.. da li motor kreće iz prve ili iz druge brzine

i zavisi od tipa prenosa motora, nije sve jedno da li motor ima kraći ili duži prenos.. jer se zavisnost okretanja primarne osovine, na koju se prenosi moment remenica preko kvačila i zvona, razlikuje, negde se pri kretanju motora rećićemo 2Kmh osovina okreće 20 puta negde 40 puta, pa tako možemo shvatiti i činjenicu da se ista kvačila drugačije ponašaju na drugačijim prenosima.. Za produžene prenose trebaće nam mekše kvačilo jer je potrebno da kvačilo uhvati nešto ranije, a za kraće potrebno nešto trvđe kvačilo za pokretanje...

_______________________________


Moja iskustva sa Motoforce EVO kvačilom su da se razvrtava na visokim okretajima, međutim savršeno odgovara kraćem prenosu, gde se osovina primara brže okreće za istu brzinu starta...

Gde se ono u našoj priči nalazi, navešću nekoliko svojih primera...

Kinez sa vrlo kratkim prenosom i velikom šajbnom fabričkom ne kreće pre 7000 obrtaja, pa čak i sa plavim oprugicama koje su popuštene do donje granice... Kako se vlasnik dosetio da mu remen ne izlazi do kraja i izvadio veliku šajbnu, remen se pomerio nešto višlje, rećićemo u drugu brzinu, i kvačilo počinje da radi već na 6000-7000.. Svakako će se osetiti da od agresivnog starta nema ni govora, ali je problem početničkog tuninga rešen...

Aprilia MHR sa plavim oprugicama i serijskim prenosom, ali MHR overrange prenosom, gde je ponoviću se odnos remena u početnom položaju i natrag u remenicama mnogo redukovaniji nego na serijskom minareliju, se ponaša da želi krenuti na 11000, sa crvenim na 13000.. utegnutije položaje nisam ni probao..

Pita je ubacio primarni prenos, i motoforce kvačilo nismo ni sa plavim oprugicama u najpopuštenijem stadijumu uraditi da krene kako valja, večito je proklizavalo, konstatovaćemo da je izmenom primarnog prenosa osovina primara u drugoj zavisnosti sa okretanje točka i da će kvačilo morati da pokrene motor ranije, tj. na manjem obrtaju osovine primara.. tako da je i u tom slučaju bilo neupotrebivo...

Dugo smo se vodili teorijom gde motoforce radi kvačila za 105 i 107mm promere zvona, novi i stari tip, na istoj ploči sa istim paknama koje su oko 103mm prečnika a da samo varira oprugice u zavisnosti za koji tip se prodaje.. To bi bilo najjeftinije rešenje izrade, pa je rećićemo za 107mm potrebmo "malo da legne" tj, dugo se nazire da brusi samo jednu trećinu ferode na paknama... Da li je u našem slučaju Motoforce zamenio oprugice i spakovao tvrđe, tj. one za 105 zvona ne znamo, sada nije ni važno.. Oba primerka su bila malo pretvrda...

#4 davor 666

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • Mestopula HR

Posted 19 January 2011 - 20:49

evo po meni isto jedno kvalitetno kvačilo:
polini g3 for race cijena oko:65eur
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#5 Zox036

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 324 posts
  • VozimSpeedfight 3 MHR

Posted 22 January 2011 - 11:05

Slazem sa sa tobom nije zbog toga sto ga imam na skuteru nego je stvarno dobar http://forum.pyrothe...tyle_emoticons/default/1lol.gif
Slican je Stage 6 racing kvacilu koji se isto pokazao kao dobra kupovina ali cena je malo veca nego sto bi trebalo....

#6 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 26 January 2011 - 13:58

Uzeo sam od Cojketa kvačilo Malossi FLY sa oglasa. poslao mi je i žute i braon opruge. Ne znam da li mi treba, ali nije skupo, hleba ne traži. A i bolje nego serijsko. E sad: kad sam ga otvorio, video sam neke gumice, kao poklopci. Jedna je dobra, druga ja malo pocepana, a treća se jedva drži.

Posted Image

Da li te gumice imaju uticaja na rad kvačila ?

Posted Image

Kako da znam da li je kvačilo OK ? Koje su ovo oprugice (žute i braon) mislim po jačini ?

Posted Image

Po čemu se oprugice razlikuju od npr Stage 6, koje imam i koje sam stavio u ser kvačilu, koje se nalazi u skutu ? I za kraj, da li ovo kvačilo uošte paše na Morini agregat ?

#7 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 January 2011 - 10:38

te gumice su tu da amortizuju pakne kad se sklapaju nazad iz raširenog stanja...Trebalo bi ih zameniti..

Oprugice možeš da premeriš sa šublerom...Jačinu oprugica određuje njihova debljina i sama dužina...Vidi koje su deblje te su i tvrđe, a trebaju ti i jedne i druge kao izbor pri štelovanju samog starta!

#8 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 27 January 2011 - 10:56

Imaju li gde da se kupe samo gumice ?

#9 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 27 January 2011 - 10:57

ne znam...napravi ih od nečega...osvrni se po kući malo i naći ćeš neku gumu koju možeš da iskoristiš za to!

#10 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 27 January 2011 - 11:09

od nekog gumenog crijeva i slično... ili preseli sa serijskog kvačila, najčešće paše..

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 27 January 2011 - 11:22

ima kad nisu iste, od kineza ne paše na minarelli, a problem je ako ispadne u radu

#12 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 27 January 2011 - 12:23

Originalne gumice su 9x4,7mm. Našao sam neko crevo i isekao, ali je zid debeo 5.1. Krakovi kvačila sa tim malo teže naležu, manji je zazor. To verovatno neće da škodi funkciju kvačila , a ? Tj, krakovi teže naležu. Da stavim kad izumbam ?

#13 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 27 January 2011 - 12:27

Ma stavi...nece to nista da poremeti...

#14 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 27 January 2011 - 13:17

samo stavi, federi su jaki i to spoje bez problema... ili malo nožićem stanji..

#15 Muhi

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimPiaggio Zip SP

Posted 01 February 2011 - 16:12

kakvo je ovo kvacilo u odnosu na mf evo tako tog ranga?
u pitanju je PM tuning race clutch...
http://www.pedparts....lutch-219-p.asp

#16 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 01 February 2011 - 16:13

isto ko i RMS samo druga kutija..

#17 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 01 February 2011 - 16:55

View Postivanm, on 01 February 2011 - 16:13, said:

isto ko i RMS samo druga kutija..


Potpis!

#18 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 02 February 2011 - 12:35

Preslikano MOTOFORCE EVOLUTION , isto kao i njihovo zvono orebreno aluminijumom zbog boljeg hladjenja. Ocigledno da se da se dobra kvacila od raznih firmi kopiraju, odnosno identicno izgledaju... :D

#19 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 02 February 2011 - 14:34

ne, nego se isti proizvod pakira pod različitim brandovima :D

#20 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 02 February 2011 - 17:56

View Postivanm, on 02 February 2011 - 14:34, said:

ne, nego se isti proizvod pakira pod različitim brandovima :D

Potpis!





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users