Jump to content


Blokada obrtaja motora

blokada obrtaja

75 replies to this topic

#41 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 22 November 2015 - 11:51

ne bih previše da se uplićem u nešto što nisam radio i nemam prakse jer kod nas to još nije potrebno, ali želim da podelim par svojih misli,...

prvo blokada obrtaja je nemoguća ukoliko je mašina već agresivna toliko da je prost gubitak taktova dovodi u prezasićeno stanje i nepravilan rad. znači da to pada na tehničkom jer je nepravilan rad i javlja se trokiranje i prekidanje....

isto tako taj prsten na variomatu ne vredi mnogo ukoliko ja na mašini imam cilindar od 13-15 ili više KS-a jer će ga on svakako zgaziti, a da sad vrtim motor u 12k obrtaja da bih imao 45 kmh, onda bolje odmah da stavim prsten u prvi stepen prenosa da se variomat ni ne počne sklapati... dakle i ovo je smešno

dalje ako zavarim cevku na granu auspuha ili recimo stavim stock i skinem rezonantni, onda će mi biti najverovatnije prepolovljen kapacitet izduva i opet trokiranje jer je smeša prejaka, pa opet treba kopati po karburatoru... dok sa druge strane taj rezonantni blok koji će javiti vrtloženje gasova i zagušiti motor na 7000 o/min je projektovan za slabašni cilindar od 50cc-a pa će ga opet ovaj vrlo verovatno ako i namestim karburator samleti...

onda preostaje da se sve to odradi u kompletu, a to je već veliki posao, .. jedan midrace cilindar je prosto nemoguće namestiti da dole radi pravilno bez nalivanja, prekidanja ili trokiranja..

tako da sve te blokade koje se spominju i prodaja mogu biti samo delimično dobre, zna se kako treba da radi jedan motor koji ide 45, sve ovo ostalo je prodavanje prazne slame, za čoveka koji ima iskustva na tehničkom pregledu...

što se tiče PJ-a, on je svakako kontrolisan ECU-om, pa je vrlo verovatno da tu bolje može da se simulira limit obrtaja, i vrv će u kombinaciji sa težim rolnicama i prstenom proći, ali eto to nama ovde nije toliko zanimljivo jer nema ni 5% ovakvih skutera.

dok sa druge strane onih ostalih 80% kineza koji će se pojaviti na tehničkom i ne treba blokirati jer malo koji i ide 50 u sve super postavkama vlasnika...

#42 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 22 November 2015 - 12:00

more se otkrit naravno,isto kak se skuzi imehanicka blokada koja je jos uvijek tvornica i ona koja se skinula pa se stavlja..sa tvornickom blokadom skuter ima i normalne okretaje za tu brzinu od 45kmh ali za prstenom nema neg se vrti valjda na 12 hiljada i pokazuje 45kmh i maltene da se ne razleti na valjku,da se radi po ps-u ni takva blolada nebi smjela prolazit na tehnickom jer nije tvornicka..
elektricna blokada je slicnija tvornickoj posto skuter drzi okretaje slicno ko i sa tvornickom,samo ako se jos dobro da postelat da ne prekida i da radi dobro.

kad ti grale odes tam na tehnicki di radi taj pametan lik,a jos ih imas 2 u gradu na kojem ih boli k.,bitno da ide kolko treba ic..

#43 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 November 2015 - 12:46

Necu ulaiziti u price kako je kod koga na tehnickom i kako rade blokade na krburatoru. Interesantno mi je ovo sto nam je dajteh delimicno predstavio, i ako nisam 100 % siguran, poceo sam da razmisljam u pravcu da je moguce elektronski ograniciti otklon tps nekim otpornikom, te na taj nacin zavarati ecu da motor nema pun gas i nastelovati snagu i obrtaje da ne prelaze 45kmh..
Na snimku nema oscilacija u radu i nema nepravilnih prekidanja. Takodje motor ne pokazuje ogroman moment u ubrzanju pa kasnije naglo izgubi snagu. Ubrzanje je tromo i linearno. Po meni ova vrsta blokade je ok i tesko da je neko moze razlikovati od performansi serijskog skuta.

#44 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 22 November 2015 - 13:43

View Poststeeef, on 22 November 2015 - 12:00, said:

more se otkrit naravno,isto kak se skuzi imehanicka blokada koja je jos uvijek tvornica i ona koja se skinula pa se stavlja..sa tvornickom blokadom skuter ima i normalne okretaje za tu brzinu od 45kmh ali za prstenom nema neg se vrti valjda na 12 hiljada i pokazuje 45kmh i maltene da se ne razleti na valjku,da se radi po ps-u ni takva blolada nebi smjela prolazit na tehnickom jer nije tvornicka..
elektricna blokada je slicnija tvornickoj posto skuter drzi okretaje slicno ko i sa tvornickom,samo ako se jos dobro da postelat da ne prekida i da radi dobro.

kad ti grale odes tam na tehnicki di radi taj pametan lik,a jos ih imas 2 u gradu na kojem ih boli k.,bitno da ide kolko treba ic..
Jbg kod ovog mojeg je kafana u sklopu tehničkog pa zato uvijek tu idem :D

Da i to kaj veliš, trebala bi bit i blokada na auspuhu i variomatu, ako govorimo o piaggio mašinama, za druge ne znam kak imaju baš tvornički, mada većina ima na isti način. Skuži se razlika dok je prigušen auspuh i dok nije, ali opet i ovaj malo prevrtava na full gasu s prigušenim auspuhom.

Znaš i sam da su mi frenda prije godinu ili dvije odveli na vanredni, imal je tu dajtehovu elektirčnu, pa su mu rekli da se ni ne trudi ju palit. jer znaju da je to sad in. Blokade su dobre, skuter s base kitom i dobrim auspuhom se je mogel naštelat da ide 50 bez problema, al svejedno nije to to.

#45 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 22 November 2015 - 13:49

View PostAcaPostar, on 22 November 2015 - 12:46, said:

Necu ulaiziti u price kako je kod koga na tehnickom i kako rade blokade na krburatoru. Interesantno mi je ovo sto nam je dajteh delimicno predstavio, i ako nisam 100 % siguran, poceo sam da razmisljam u pravcu da je moguce elektronski ograniciti otklon tps nekim otpornikom, te na taj nacin zavarati ecu da motor nema pun gas i nastelovati snagu i obrtaje da ne prelaze 45kmh..
Na snimku nema oscilacija u radu i nema nepravilnih prekidanja. Takodje motor ne pokazuje ogroman moment u ubrzanju pa kasnije naglo izgubi snagu. Ubrzanje je tromo i linearno. Po meni ova vrsta blokade je ok i tesko da je neko moze razlikovati od performansi serijskog skuta.
:0takoje:
PJ je izgleda mnogo lakše limitirati ako se uspe slagati ECU na TPS-u. Pošto PJ radi ok i sa full otvorenim leptirom a sa malim otklonom senzora, ECU to konta kao tek malo otvoren gas pa prema toj vrednosti TPSa adekvatno ubrizgava malu količinu benzina. To mu u praksi dođe kao vožnja na minimalnom gasu, gde mašina radi normalno i ima snage taman toliko da dogura na 40-45kmh. Sa karbom je već situacija kako je Mario opisao.

#46 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 22 November 2015 - 14:56

View PostGrale, on 22 November 2015 - 13:43, said:


Jbg kod ovog mojeg je kafana u sklopu tehničkog pa zato uvijek tu idem :D

Da i to kaj veliš, trebala bi bit i blokada na auspuhu i variomatu, ako govorimo o piaggio mašinama, za druge ne znam kak imaju baš tvornički, mada većina ima na isti način. Skuži se razlika dok je prigušen auspuh i dok nije, ali opet i ovaj malo prevrtava na full gasu s prigušenim auspuhom.

Znaš i sam da su mi frenda prije godinu ili dvije odveli na vanredni, imal je tu dajtehovu elektirčnu, pa su mu rekli da se ni ne trudi ju palit. jer znaju da je to sad in. Blokade su dobre, skuter s base kitom i dobrim auspuhom se je mogel naštelat da ide 50 bez problema, al svejedno nije to to.

al zato kod omv nije nikad guzva,na pumpi uzmes kafu za van,pred stanicom za tehnicki je ko terasa,sednes,pijes kafa,cekas malo il ni malo i toe to..
u onoj birtijetini na dravskoj kafa je ko scava tak da zali boze birtije :D
dobro je kaj su kod nas te akcije na skutere jednom u par mjeseci,a ovak se puno ne zamaraju s tim..
zbog takvih komplikacija nikad nebi imal skuter na malu tablicu,previse zivaca bi me kostale takve zajebancije i procedure za tehnicki :D

Edited by steeef, 22 November 2015 - 15:04.


#47 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 22 November 2015 - 15:11

I nije mi bas jasno koje opterecenje pravi taj valjak sto meri krajnju, nije uopste sve jedno jer se meri masina u rasterecenom stadijumu ili simulira neki realni otpor kao u voznji na putu...

#48 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 22 November 2015 - 15:15

Ako ima neki mod pri komp-u da preseli sve ove postove u neku temu blokade skutera.. tnx

#49 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 22 November 2015 - 15:28

Drago mi je sto razmjenjujemo iskustva, kojih naravno ima svakakvih, kao i ljudi u stanici koji ce te oboriti iako za to nemaju pravo jer idu i dalje nego sto smiju zbog dodatne dnevnice.


Da se razumijemo, klasicna blokada na nekim setupima nece pravilno raditi, ali ja tvrdim iz iskustva i na tisuce vec povratnih informacija, da se u vecini slucajeva prolazi bez problema.
Kad blokada radi savrseno onda se inatim, i idem u "najstroze" stanice i prolazim samo sa el. blokadom.

Mario je dobro razumio problematiku, i slazem se s njim da midrace nije moguce ukrotiti.
Najbolje rade motori koji imaju dosta momenta na 6000rpm, koji mogu sa malo gasa normalno ici, ovisi i o postavkama karba.

Purejet je pak idealna stvar za ovu vrstu kamuflaze, sama smjesa odgovara brzini na kojoj je i ogranicen, dakle nema viska ili manjka nego je bas onako kako treba biti.



Htio bih jos dodati jednu bitnu stvar da se vidi kako nisi u pravu.
Dakle kada kupis gileru runner, ti dobijes zablokiran motor na 3 mjesta i on ide 45kmh, ali okretaji sigurno ne zakucavaju na 11000rpm.
Iz razloga sto svaka od te 3 blokade ima svoju ulogu, i ako se ostavi samo prsten, onda nastaje problem koji cu na kraju spomenuti.

Dakle imas prsten na vaeriomatu koji mehanicki ogranicava hod variomata i podizanje remena, odnosno krati prijenosni omjer.

Na auspuhu imas slijepu cijev duzine cca 20cm, koja sluzi za usporavanje ispusnih plinova = manje okretaja = skuter se vrti za nekih 1000rpm manje nego sto bi trebao.
Plinovi se usporavaju tako da dio njih ulazi u slijepu cijev, i kada dodju do kraja oni se odbijaju i u suprotnom smjeru prave otpor izlaznim plinovima.

I treca blokada je mala dizna 53 i limic na ulazu u karb koji dodatno pogoduje minimalnoj smjesi koja nema potencijala.


I sad kad se pristupi odblokiravanju takvog skutera, skine se prsten, odsjece se slijepa cijev, stavi se veca dizna, skuter je jaci i brzi.
Dodje vrijeme tehnickog za 1god. i vratis SAMO PRSTENA, i evo problema, sa njim ce sada skuter otici na 12000rpm sto rezultira najcesce oko 50-55kmh, sto je previse. Ali malo siri prsten ce smanjiti brzinu i masina ce jos vise vristatim
Dakle treba jos ugusiti motor sa drugim bloladama da bi ga vratio u prvobitno stanje.



Po tome nitko ne bi trebao proci tehnicki osim skutera iz ducana jer ide previse u okretaje.


@ Mario valjci su ti izbazdareni i simuliraju realne uvjete na cesti, dakle otpor kotrljanja + vjetar. Tako da onoliko koliko ti skuter ide po gpsu, toliko mozes ocekivati na tehnickom.


Evo snimka kako radi moj runner sp50 sa Yasuni Z auspuhom, i prosao je iz prve tehnicki sa njim.



Evo jos jedna serijala, takodjer glatko prosla


A ovaj mi je najdrazi jer sam ih izjebao pravo momacki :D



Rekao sam, ove godine su me 3x rusili sa purejetom jer sam gas zablokirao, a sa ovim mi mogu dudlat. Dakle ja sam to sve vec prosao xx puta, govorim iz osobnog iskustva.


I jos bih dodao da kineski 2T skuteri, a i 4T imaju elektronske blokade.

Edited by dajteh, 22 November 2015 - 15:41.


#50 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 22 November 2015 - 15:43

Evo jednog starog primera.. Meni su APN 6 kupili u 7 raz osnovne i vozio sam jedno vreme sa blokadama, jer mi je nesto matori pravio scene.. skola itd.. Tomos ima dugu cev produžetak izduvne grane u auspuhu kao rez blok za obrtaje, ima 12 karburator sa nekom 60 diznom i klip sa dugim krilcima, kao i 13-34 prenos i 4 brzine.

Motor zaista ide 45-49 u 4-oj brzini, ali u 3-oj ide 55 i to na nekim nenormalnim obrtajim... treba biti samo uporan i sacekati ga, i naravno bio sam tada oko 65-70kg..

Dakle tu ni fabricka blokada ne prolazi tehnicki jer masina u rasterecenom stadijumu pregrmi planirane blokade..

Kasnije kada sam rasklapao video sam da je u njem fabrika spakovala kraci klip 47mm identican kao na T14 motorima ali je sve ostalo bilo identicno APN ima.. i glava..

Eto ovde je tomos pakovao vec sta je imao na lageru ili je pak planski priblizio kupcima veseo motor da se lakse dodje do performansi..

Pisem ovo da potvrdim da je potrebno i na karburatoru utišati gorivo ako zelimo male performanse i stabilan rad, tomos je ovde doneo vise goriva i ranije otvaranje klipno regulisanog usisa, i odmah masina prevrti planirano u rasterecenom stadijumu..

#51 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 22 November 2015 - 15:58

Mario, kod nas 49ccm sa brzinama ne podlijeze mjerenju brzine, dakle moze ici preko 70kmh legalno, iako ima malu tablicu kao i skuter! :)

Sto se tice midracea, isao sam u jos jednom smjeru da mu napravim nesto kao hard rev limiter, dakle gasenje paljenja motora u trenutku kada dosegne 45kmh.
Odradio sam prototip, medjutim tada sam imao peugeot vivacity 70ccm kao testno vozilo, stvar je radila perfektno. Dakle niz impulsa odredjene frekvencije je gasio/palio pljenje skuterea, i nisam imao nikakve trzaje, pucanja, detonacije, niti probleme.

Odustao sam toga jer nisam imao vremena za dalje.

#52 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 22 November 2015 - 16:12

zajebano je jos na tehnickom kaj majstori znaju sjest sa pola dupeta na skuter a s jednom nogom se upiru u pod pa opet nije adekvatno opterecen i oce prebacit vecu krajnju od dozvoljene..

4t skuteri imaju elektronsku blokadu tj blokiran cdi + variomat tj prsten,bar ovi piaggio s koima najvise radim,tak da su im preko cdi-a limitirani okretaji umjesto sljepog crijeva na spuhu ko kod 2t masina..

npr liberty 50 ptt koi koriste postari ili neki druge za potrebe dostave,nemaju prsten na variomatu,remen radi po cijelom variomatu ali zato je blokirana struja u kombinacijama s postavkama karba i svaki taj skuter ide 52kmh po satu..

2t je blokiran prstenom,auspuhom i mala dizna (53) na karbu koja daje taman goriva kolko mu treba za te okretaje i taj stupanj zastopanosti pa su okretaji i rad motora mirni i skladni..
kad se skinu blokade,limic more ostat al treba 3 do 5 brojeva veca dizna..

najsasavije mi je bilo kak dolaze nove eserke sa limicem na karbu i 64 dizna u njemu sa blokadom varia i sljepim crijevom na spuhu..neznam kak to dobro i mirno radi a svjecica je uvijek crna i mokra..cak su znali skinut blokadu sa spuha i varia a ostavit limic na karbu i 64 diznu i opet je radilo..naravno kad se makne limic osjeti se razlika i poboljsanje

#53 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 22 November 2015 - 16:21

Znam kakva je razlika u radu motora s 1 blokadom (prstenom) i sa ostale 2, odnosno 3. Ali opet postoji razlika u radu tih dviju i elektronske, jer i s ovom prvotnom skuter ode u prevrtavanje, ali ne toliko veliko kao kad ima samo prsten, jer ipak mu se skraćuje prijenos.
Druga stvar, prsten je tvornička blokada i ako s njom ide 45 ok, neće te dirat, ali elektronska blokada je nedozvoljena manipulacija po instalaciji vozila ili kako ti već piše na plavom papiru dok te ruši. PIše izmjerena brzina 48 ili koliko je već bila, ali pad je zbog gore navedenog razloga.
Jednom mi na ponovnom tehničkom nije ni mjerio brzinu, nego je pogledo dal je skinuta elektronska i to je to (al taj lik je malo specifičniji, pa mu nije za zamjerit :D ).

#54 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 22 November 2015 - 16:37

sve jasno,al kak sam vec napisal,da se radi po ps-u nebi prolazila nikakva blokada osim tvornicki zablokiranog skutera..
jer ako je nedozvoljeno dirat instalaciju skutera da se ne zapali il krepa il kaj vec,isto tak da se vozi skuter zablokiran sa prstenom samo i vrti prek 12 hiljada tak bez opterecenja,razletil bi se isti dan,tak da to opet nije tehnicki ispravno,nego mehanicka manipulacija :D

#55 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 22 November 2015 - 19:38

Meni i dalje nije jasno sta je dajteh zapravo uradio, odnosno na koji nacin je implementirao tu elektronsku blokadu? Jel zavarao ECU ili TP?
@dajteh
Ako je tajna onda ok, ne moras reci. Samo da ne nagadjamo...

#56 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 22 November 2015 - 20:10

Ovu sa purejetom cu da zadrzim za sebe, moram je samo upakirati i ugraditi u skuter, sto ce zahtjevati skidanje plastika kako bi stvar neprimjetna izvana. Ne smijem izlaziti s tim u javnost kako me nebi ovi na tehnickom skinuli i napravili se pametnijim od mene, tako da cu ovim potezom biti (nedostizan) korak ispred njih :D


Ionako ta od purejeta nema veze sa karbom, tako da niti nema konkretne koristi. Ako netko uzme takav skuter i bude mu trebalo, pomoci cu.

#57 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 22 November 2015 - 22:19

Ok u grubim crtama, korigujes otpore tps-a i time stabilizujes napon na granici koja ti treba ?

#58 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 November 2015 - 00:09

Jednostavno ogranicim tps na 30% otvorenosti, odnosno koliko mu treba za 40-45kmh i to je gotova prica. Kao da na karbu ogranicis gas do odredjenog otvora potrebnog za tu brzinu.

Samo sto je karb mehanika i tu nema mjesta za takav manevar u sekundi, dok kod elektronskog (elektronsko/mehanickog) upravljanja ima.


U pocetku su me misli navodile oko ogranicavanja tog mehanickog hoda gasa na karbovima. Pa sam razmisljao da probam ubaciti razdjelnik sa 2 sajle, a druga realno nepotrebna sajla da bude izmanipulirana preko kombinacije sa elektronikom, jer ako nju zablokiram u odredjenoj mjeri, blokira se i otvaranje rucke gasa...

#59 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 23 November 2015 - 00:38

Neee ne, ovo sam ja Gogiju isto spominjao, dovedu se paralelni otpori na potenciometre , na oba jer tps ima dva u kontra, i time podesi da njihova izmena otpornosti bude u granicama koja nama odgovara, a otklon potpun..

Jedino sto moze da izazove problem je da ecu signalizira neispravan tps, ali imate i tu neku kalibraciju...

#60 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 November 2015 - 00:42

Ima kako da ne. Elektronika ti pruza stvarno mnogo mogucnosti, i zabave.

A i problema ako se ne volite :D





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users