#1
Posted 25 December 2013 - 20:46
Fine završne izrade, lak varijanta koja mora da se lagano zapeče, prigušivač rešen u cevčici na izduvu, koji po potrebi vozača može da se demontira, ukoliko neko želi glasniji izduvni sistem
Fini varovi, rađeni sa donje i unutrašnje strane, naknadno saznajemo da su svi varovi ručni rad, nemaju mašinu za automatsko varenje
Prečnik unutrašnje grane Fi 25mm kao i kod drugih bullet 2T modela, grana pofarbana u mat crno jer lak iako termo postojan ume da izgore, na našu sugestiju jer slabo koji mladi tuner ume da sačeka da se pravilno zapeče..
sa unutrašnje strane naziremo cevčice prve pregrade koje su Fi 12mm promera
Počnimo prvo sa Minarelli tip-om..
Mašina za testove je sledeća
Yamaha Aerox 50cc - 2008
Cilindar: Minarelli stock
Ugao izduva: 159,2
Ugao preliva: 113,9
L1 dubina izduvnog kanala: 38mm
Karburator Dellorto 17, glavna dizna 78
Filter vazduha Airbox, sunđer originalni, otvor na kutiji Fi19, izmenjana lulica
Variomat fabrički, rolnice 4,7g
Centralna opruga fabrička
Kvačilo fabričko
Zatečen Auspuh na motoru Buller Next hrom 2T
Evo slike na kinezu, situacija je nešto drugačija, ovde su rupe nosača odlivka ok sa blokom, uz naravno odstojanje od 15-20mm, jedna matica i više platni, ali je rupa na nosaču kod auspuha malo pomerena..
dalje usledila je kalkulacija, ovo je rezonantni auspuh sa pregradom, odnosno kako ga neki zovu polurezonantni jer nema protiv konus već samo difuzor, odnosno više manjih difuzora.. po teoriji ekspanzione posude, koju je još Kaaden vodeći inženjer MZ-a postavio 50-ih godina, a i po nalazima u svim literaturama Grahama Bell-a, Gordon Jeninngs-a, pa i naših ljudi koji su se bavili ovom materijom prošlih decenija Gorazd Marović, širokopojasnost delovanja vakuma postiže se eksponencijalnom krivom difuzora koji se šire, a to rade već danas mnogi savremeni proizvođači tako što vare više malenih difuzora sa povećanjem ugla proširenja.. Konkretno ovaj GP ima te karakterisitike, a Leo Vince ga je plasirao već sa ZX model-om, što je značajno bolje od rezonantnog auspuha sa jednim difuzorom tipa Tecnigas Next-R odnosno Bullet Next-R...
Međutim auspusi sa pregradom isto tako rade princip ekspanzionog suda kao i oni sa protivkonusom samo što imaju veoma jak udarac i podpritisak na obrtajima do početka rezonancije, a za uzvrat nemaju produženo delovanje posle učinka rezonancije, i motor se neće razvrteti preko te tačke niša posebno.. opadanje snage posle kalkulativne rezonance je vrlo jako.. Na ovom principu rade i klasični auspusi tomos-a APN i E-90.. podsetićemo se da i oni imaju pregradu i difuzor, samo nemaju protivkonus.. Protivkonus su ubacili tek u auspusima za T15, i tu produžili učinak rezonancije još više od ciljnih. Neki proizvođači čak ugrađuju pregrade u svoje rezonantne auspuhe, npr Gianelli Next je baš takav tip, dok neki ugrađuju duple protivkonuse, skoro svi base iz generacije Yasuni, pa ovamo Tecnigas RS2, i prvi modeli Trek-a.. itd...
Sve u svemu svaki je baziran na tačnim zakonitostima ekspanzione posude, a to je da prečnik ulaza gasova jednak polovini prečnika izlaska gasova.. Dakle za Fi 25 granu Tecnigas RS2 ima kalibracioni prsten fi 12,5 posle protivkonusa, istina je da je cev kasnije Fi16 ali je prsten 12,5mm.. To je prevedeno na površine 1 : 1/4, ako gledamo ulaz na prema izlazu gasova.. U ostalim situacijama imamo da nam vakum i podpritisak nisu u sinhronu i da se više goriva povuče iz cilindra nego što se vrati podpritiskom ploče u slučaju GP-a ili protivkonusa u slučaju nekog klasičnog rezo auspuha, i tada je potrebno imati više goriva podešeno u sistemu napajanja karburatora za istu količinu vazduha...
Tomos je pre 40 god znao da na prvoj pregradi mora imati 6 rupica Fi5, koje su svojom površinom
6x 19.6mm^2 = 117.8mm a to je od grane koja je Fi 24 odnosno 452,4mm^2 , što isto rezultuje 1/3.8 ili kao jedna cevka od 12.25mm centralnu rupu Fi 6,5 ili 7 ne računamo kroz nju prolazi 6mm osovina.
(ne obraćamo pažnju na onaj krater, to je neki majstor već budžio)
Primetićemo i da je Leo Vince proizvođač ubacio prsten u granu svojih auspuha koji je Fi21, a gde je to za 50cc cilindre očigledno jer i Piaggio ima Fi21 na izlasku a i Minareli ima prepolovljenu kružnicu odlivkom, koja će površinom odgovarati promeru Fi21, ili 346 mm^2 (kvadratnih milimetara)
evo slika piaggio levo i minarelli desno
onda pak dolazimo u pitanje, koja treba da je izlazna cevčica ako je cilindar 21mm (346mm^2), pa jasno je njen prečnik treba da je 346/4 = 86,5mm^2 odnosno jedna cevka od 10.5 mm što je tačno polovina prečnika..
#2
Posted 25 December 2013 - 20:52
vidimo da je on rađen sa prečnikom grane Fi25, što je OK, i za 70cc cilindre koji imaju izlaz Fi25, ta grana biva odlična, odnosno tačno onoliko koliki je prečnik izlaza sa cilindra, ali za 50cc cilindre ta grana nema dobar učinak, i tu dolazi do naglog širenja i ekspanzije gasova, koja nije u pravilima sa krivom širenja difuzora jednog rezonantnog auspuha, a ona je od 3-6 stepeni polu ugla kupe.. Ista je situacija i sa Bullet Next-R auspuhom, dok je recimo približno dobro širenje koje se dobija izlaskom grane kroz krivine, sa dve do tri cevi različitog prečnika, kao što na primer kod GP-a imamo prvo 28 spolju meru, pa posle 32 spoljnu meru do prvog difuzora.. Tako su kod Leo modela produžili cevku Fi21 za nekih 3-4cm koja je u zbiru sa kanalom iz cilindra 4cm i to zajedno definiše jedan polu ugao kupe od 3-6 stepeni zajedno sa narednim cevkama većeg promera koje se protežu u krivinama grane.
dakle za neki cilindar od 70ccm-a je ovaj auspuh odličan sa minimalnim modifikacijama, za 25mm prečnik grane (491mm^2) moramo imati 12,5mm prečnik jedne cevčice ili (123mm^2) odnosno ako ćemo stavljati dve cevčice onda treba da imamo 123mm^2 / 2 = 61.5mm^2 a to je cevčica promera 8,85mm odnosno 9mm, dakle dve od 9mm.. Nije problem ni ako su 10mm jer će čađ svakako učiniti malo zagušenje promera vremenom. Dakle nikako 2 x 12mm jer to rezultuje kao 226mm^2 odnosno kao jedna od 17mm i to na 50cc mašini kojoj bi trebalo da je 10,5mm zbog konstrukcije cilindra biva previše i fali podpritiska u povratku talasa...
Sad preostaje pitanje kako je Leo GP u originalu postavio jednu cevku Fi18 koja je usput perforirana i obložena vunom u prvoj pregradi.. Odgovor je da ta cevka svojom dužinom i zakošenjem unosi toliko kašnjenja u protoku gasova, da se ponaša približno cevki od 13mm koja je kraća i bez perforacije i vune u sebi.. Očigledno su inžinjeri u LV-u simulirali protok kroz absorper definisane dužine i prečnika da bi dobili odgovarajući pritisak...
Sada je jasno zašto su uvarili i prsten Fi21 u svoje fabričke auspuhe, jer znaju da stock cilindri od 50cc-a propadaju kada im se priključi grana Fi25, i da tu dolazi do do nepravilnog učinka vakuma i širenja gasova kroz talasovod.. Naravno da je za neki cilindar od 70cc-a taj prsten suvišan i da bi trebao da se izvadi, mada funkcioniše i tada samo sa umenjenim kapacitetom jer u tom slučaju imamo nepotrebno vrtloženje..
idemo u kalkulaciju
Bullet GP za minareli ima rezonantnu dužinu od 676mm (to smo dobili sabiranjem dužina na slici do pregrade)
Minarelli cilindar u kanalu ima 38mm
Uglovi za minarelli cilindar su: Izduv 159.2, Preliv 113,9 stepeni
Vodićemo se srednjom temperaturom gasova od 300 C, koja je za nisko tunirane mašine najpribližnija Jennings-ovoj teoriji
Lr= 67.6 + 3.8 = 71.4 cm
kalkulacija nam govori da je centralna rezonanca na 8144 o/min
što znači da je početak rezonance niže i kraj nešto višlje a da je auspuh najjači upravo ovde i da bi rolnice i prenos trebalo podesiti da budu na 8144 u međuubrzanju i nešto niže za start, recimo kvačilo na nekih 6000, koje bi najjače zalepilo 1000-2000 višlje u zavisnoti od tipa i težine..
#3
Posted 25 December 2013 - 20:53
Aerox 50ccm stock
Karb dellorto, dizna 78
Filter Airbox sa otvorom Fi 19mm
vidimo da je motor, usled ugrejane centralne opruge i nedovoljno goriva ulenjio sa ubrzanjem koje je na obrtajima od 7000-7700 i da je tek preko 8000 počeo da se javlja kako valja, kao i da u naredne tri slike elektrode svećica jasno pokazuju da je smeša presiromašna
pogledajmo kako ovo setovanje radi sa bullet next-r auspuhom
vidimo da se motor javlja od nešto nižih obrtaja, jer će rezonantna dužina bullet next-ra biti nešto veća, kao i da je učinak rezonancije nešto slabiji jer ima samo jedan difuzor, a i da se maksimalni obrtaji protežu do 8800 što je duže ako uzmemo u obzir da se javio već na 7000, a za to je zadužen protivkonus, umesto pregrade u GP-u..
Ovde nemam slike elektrode svećice, dakle za Next-r je dizna 78 u cigla boji...
#4
Posted 25 December 2013 - 20:54
Aerox 50ccm stock
Karb dellorto, dizna 82
Filter Airbox sa otvorom Fi 19mm
Auspuh Bullet GP
situacija ugrejane opruge je i ovde prisutna, međutim očigledno se motor bolje bori sa opterećenjem i međuubrzanjem, na obrtajima ispod centralne rezonance.. vidimo da je od 7700 prgav, kao i da je na oko 8100-8200 najagresivniji jer te obrtaje bukvalno preleti u maksimalnom prenosu.. u više navrata sam skidao i dodavao gas, i u sve tri situacije na snimku prikazane, motor deluje raspoloživ preko 7000, najbolje preko 7700 a završava se na oko 9000, rećićemo da na 9100 već nema više snage...
boja elektrode svećice je idealna
pogledajmo isti ovaj setup sa bullet next-r auspuhom
uočavamo da je i next-r nešto jači i da ne oseća toliko opterećenje ugrejane opruge, kao i da je maksimalni obrtaj nešto niži, što aludira da je za ovaj auspuh dizna 82 već malo jača nego potrebna i da smo već odavno podebljali stohiometrijski odnos 14:1
idemo još jedan test sa diznom 85
Aerox 50ccm stock
Karb dellorto, dizna 85
Filter Airbox sa otvorom Fi 19mm
Auspuh Bullet GP
na snimku vidimo da motor više nije prgav, jeste jak ali počinje da gubi na oštrini od previše goriva, rezonanca GP-a se i ovde nazire i ona je očigledno na 8100-8200 obrtaja.. krajnjih obrtaja ovde više nema toliko jer je dizna prejaka, što možemo uočiti i na slikama, elektrode svećice
pogledajmo kako se next-r ponaša sa ovim setup-om i diznom 85
i ovde naziremo prejaku diznu, jaku isporuku snage do početka i centra rezonance, i slabašnu preko rezonance, kao i kod postizanja maksimalne brzine i obrtaja
#5
Posted 25 December 2013 - 20:57
Vidimo da je za GP potrebna 82 dizna da bi radio lepo, a za to su zadužene cevčice na pregradi Fi12.. Moj zaključak je da je ovako setovana dužina auspuha odlična i ja je ne bih menjao, pitanje je koji je cilj, jer ovako imamo i da motor povuče na preko 7000 i da se održi do 9000, a moram priznati power band od 2000 obrtaja nije za potcenjivanje. Jedino što bih ja modifikovao su cevčice na prvoj pregradi, sad ili da se ubace dve koje su promera Fi 9-10mm te dužine, ili da se Fi 12mm produže da budu dužine kao što je Leo Vince radio, mada ponavljam se ako mislimo da idemo na kompromis, odnosno na auspuh koji će lepo raditi i na serijskim mašinama od 50ccm-a i na 70cc nekim base cilindrima, onda je grana ok da ostane 25mm ali cevčice je potrebno izmenjati na Fi 10mm obe..
Napomenuću da sam testirao ovog GP-a i na onom kinezu sa slike gore i da je na njemu Pollini Sport 70cc-a sa isto dellorto 17 karburatorom i da na njemu u odnosu na ZX-a koji je njegov osnovni auspuh, GP traži 3 broja veću diznu, kao i da bolje radi od ZX-a, jači je i udarac podpritiska pregrade je osetan na tih 8000 obrtaja.. Naravno motor je sa ZX-om malo brži, odnosno razvrti se malo više u krajnje obrtaje, nekih 5-7Kmh po satu, zbog protivkonusa pisao sam gore, ali po meni to nije toliko bitno.. GP je i ovde kao street auspuh bolji u ubrzanju i u gradskoj frekventnoj vožnji...
#6
Posted 25 December 2013 - 20:59
Mašina za testove je sledeća
Piaggio Free 50cc - 2000
Cilindar: Piaggio stock
Ugao izduva: 161,5
Ugao preliva: 110,5
L1 dubina izduvnog kanala: 39mm
Karburator Weber 12, glavna dizna 84
Filter vazduha Airbox, sunđer originalni, otvor na kutiji originalni
Variomat fabrički, rolnice 5,8g nekako najbolje
Centralna opruga Fabrička
Kvačilo fabričko
Zatečen Auspuh na motoru Fabrički
Svi šrafovi na nosaču 100% odgovaraju, sve je plug and play..
Sledi skica auspuha, gde vidimo da je rezonantna dužina za nekih 20mm veća od GP-a za minarelli mašine, predpostavljam zbog dužine na grani i položaja cilindra..
idemo u kalkulaciju
Bullet GP za piaggio ima rezonantnu dužinu od 699mm (to smo dobili sabiranjem dužina na slici do pregrade)
Piaggio cilindar u kanalu ima 39mm
Uglovi za minarelli cilindar su: Izduv 161.5, Preliv 110,5 stepeni
Vodićemo se srednjom temperaturom gasova od 300 C, koja je za nisko tunirane mašine najpribližnija Jennings-ovoj teoriji
Lr= 69.9 + 3.9 = 73.8 cm
iz kalkulacije vidimo da je centralna rezonancija na 7847 o/min
što znači da će ovaj auspuh početi sa radom nešto niže i završiti se nešto ranije od tipa za minarelli. pogledajmo neke testove
Dizna u karburatoru 84, rolnice 6,8g, ovde vidimo da je motor zagušen preteškim rolnicama, ali nam vrlo dobro pokazuje kada variomat dođe u maksimalni prenos i remen izađe do kraja, isporuku snage na različitim obrtajima dok traje porast obrtaja.. Na snimku vidimo da GP počinje sa učinkom već na 6800 da bi od 7700 bio najjači, što je tačno i kalkulacija pokazala, kao i da se upotreba završila nešto ranije, i da na 8800 motor gubi dah...
izvinjavam se svima što Kmh sat ne radi, i sajla je sad našla da pukne..
evo istog testa sa nešto lakšim 5.8 rolnicama, tačnije ovde je međuubrzanje na 7300, ako se i ne vidi na satu, ali se čuje da motor mnogo pre dođe do maksimalnog prenosnog odnosa kada je remen najvišlje i kreće da podiže obrtaje...
a evo i kako radi sa fabričnik auspuhom i 6.8g rolnicama, gde vidimo da je međuubrzanje na 6300 i da je maksimalni obrtaj u punom prenosnom odnosu 7600, što je za celih 1200 obrtaja manje nego sa GP-om, pa onda možemo da predpostavimo koliko brže ide skuter sa GP-om na 8800 u odnosu na fabrički auspuh..
Ovde je interesantno primetiti da je međuubrzanje sa 6.8g rolnicama i sa fabričkim auspuhom na 6300-6400 a i sa Bullet GP-om na 6300-6400 na prvom snimku, što nam kazuje da na tim obrtajima GP ništa nije slabiji od fabričkog, jer da jeste, ovu situaciju 6.8g rolnice i 120Kg vozač, free ne bi gurao na 6400 već na nižim obrtajima..
evo i slike svećice
očigledno je da duža grana koju ima GP za Piaggio dovodi ovaj koncept u spregu da se ne gubi toliko gorivo. Moje mišljenje je da je GP za Piaggio slabiji, ne zato što radi na nižim obrtajima već zato što je grana duža i učinak vakuma slabiji. Otuda i potiče činjenica da je podpritisak koji uradi ista ploča sa dve cevčice Fi12 dovoljna da se suprotstavi podpritisku vakuma, te da se gorivo ne pogubi kao kod modela za Minarelli..
U svakom slučaju oba auspuha nemaju Fi21 uložak koji je Leo Vince planirao na svojim modelima, a što se učinka tiče, i kod Piaggio a tek kod Minarelli modela imamo odlične rezultate.. Da dodam da je pored nove termogrupe na ovom free-ju ipak karburator promera difuzora 12mm i da je jasno da je taj setup malo slabiji od onog na Aerox-u, na kome je dellorto 17.. Ja bih i na Piaggio modelu izmenjao cevčice na dva komada promera Fi10 mm, a što se tiče dužine, ako se pak planira da minareli produžimo za tih 20mm na grani računajmo na tih 350 obrtaja manje u centralnoj rezonanci kao i u krajnjoj brzini.. Sad pitanje je šta želimo iz ovih modela da dobijemo, ali su kao jedan projekat i kao jedna celina OK..
#7
Posted 25 December 2013 - 21:01
ubrzanje 0-60Kmh za 10 sec..
preostaje da dobijemo primerak sa 10mm cevčicama i njega ponovo testiramo..
#8
Posted 26 December 2013 - 12:52
#10
Posted 26 December 2013 - 18:37
Meni je taj auspuh EKSTREMNO ruzan , ja to nikad ne bi stavio na skuter...naravno stajling nema nikakve veze sa upoitrebljivoscu istoga...ipak su nase klasicne rezone prave lepotice u odnosu na ovaj ( moje skromno misljenje ) , sve je stvar ukusa...a, o ukusima i zenama ne vredi raspravljati ...
#11
Posted 26 December 2013 - 22:07
Марио, свака част на тесту. Ауспух је добар, а биће одличан ако буде имао добру цену.
#12
Posted 27 December 2013 - 00:41
#13
Posted 27 December 2013 - 01:14
#14
Posted 27 December 2013 - 18:41
https://fbcdn-sphoto...134254955_n.jpg
Иначе цена је 6600 у једној Новосадској радњи.
Мислим да се за те паре више исплати купити хромираног обичног Bulleta. http://www.motobikes...llet_BT006.aspx
#15
Posted 27 December 2013 - 18:51
Jedino što je Leovince GP rađen od nekog nehrđajučeg čelika, ako se ne varam, ali zbog toga nebih dao 100-tinjak € više.
Šteta što tih Bullet-ova nema kod nas za uzeti.
#16
Posted 31 December 2013 - 13:11
Grale, on 27 December 2013 - 18:51, said:
Jedino što je Leovince GP rađen od nekog nehrđajučeg čelika, ako se ne varam, ali zbog toga nebih dao 100-tinjak € više.
Šteta što tih Bullet-ova nema kod nas za uzeti.
#17
Posted 31 December 2013 - 14:22
primerak je identičan prvom, sa razlikom da je ovaj prototip bez laka...
i krećem o testove, ista mašina..
Aerox 50cc
Dellorto 17
Otvoren airbox na fi19 lulica
Dizna 78
Izmenjao sam centralnu oprugu na tvrđu i evo šta dobijam, ubrzanje na 8700, vidi se da je malo preko rezonancije, ali radi fino
dalje sam gledao sa ubacim nešto teže rolnice i dobio ubrzanje na 8400
međutim imam onu klasiku da sa tvrđom centralnom ne rasklapa remenice koliko je to potrebno i obrtaji počinju da rastu nešto ranije, ali u principu ne gledamo to već ubrzanje na određenim obrtajima.. dakle na 8400 je već ok, mada mi se čini da je još uvek slabašan
evo slika , svećica je idealna , reklo bi se kulturno bogatija, jer je već opšte poznato da mi za trke umemo da se klizamo jajcima po žiletu, dakle ova nije takva već PS-ka...
ovim smo dokazali da je osnovni problem bio podrpitisak i da auspuh sa Fi 10 cevčicama radi identično na 50cc mašini čak štaviše bolje od bullet next-r auspuha, sa istom 78 diznom
i evo video za kraj gde sam sa mekšom centralnom uhvatio 8100 obrtaja, gde i kalkulator kaže da je to špic rezonancije.. trudio sam se da prikažem kako radi i u gradu pa odgledajte video do kraja..
moj zaključak je da je ovo idelna kombinacija, snage ima na pretek od 7000 do čak 9200 obrtaja.. dobar je ovo auspuh i vredi te pare..
živeli
#18
Posted 31 December 2013 - 14:44
Edited by francuz69, 31 December 2013 - 14:44.
#19
Posted 31 December 2013 - 15:04
Edited by goggyso, 31 December 2013 - 15:09.
#20
Posted 31 December 2013 - 15:27
@gogi šaljem ti primerak piaggio, na test, mada za pia imam samo sa 12mm cevčicama
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users