Fine završne izrade, lak varijanta koja mora da se lagano zapeče, prigušivač rešen u cevčici na izduvu, koji po potrebi vozača može da se demontira, ukoliko neko želi glasniji izduvni sistem



Fini varovi, rađeni sa donje i unutrašnje strane, naknadno saznajemo da su svi varovi ručni rad, nemaju mašinu za automatsko varenje


Prečnik unutrašnje grane Fi 25mm kao i kod drugih bullet 2T modela, grana pofarbana u mat crno jer lak iako termo postojan ume da izgore, na našu sugestiju jer slabo koji mladi tuner ume da sačeka da se pravilno zapeče..


sa unutrašnje strane naziremo cevčice prve pregrade koje su Fi 12mm promera

Počnimo prvo sa Minarelli tip-om..
Mašina za testove je sledeća
Yamaha Aerox 50cc - 2008
Cilindar: Minarelli stock
Ugao izduva: 159,2
Ugao preliva: 113,9
L1 dubina izduvnog kanala: 38mm
Karburator Dellorto 17, glavna dizna 78
Filter vazduha Airbox, sunđer originalni, otvor na kutiji Fi19, izmenjana lulica
Variomat fabrički, rolnice 4,7g
Centralna opruga fabrička
Kvačilo fabričko
Zatečen Auspuh na motoru Buller Next hrom 2T

Evo slike na kinezu, situacija je nešto drugačija, ovde su rupe nosača odlivka ok sa blokom, uz naravno odstojanje od 15-20mm, jedna matica i više platni, ali je rupa na nosaču kod auspuha malo pomerena..

dalje usledila je kalkulacija, ovo je rezonantni auspuh sa pregradom, odnosno kako ga neki zovu polurezonantni jer nema protiv konus već samo difuzor, odnosno više manjih difuzora.. po teoriji ekspanzione posude, koju je još Kaaden vodeći inženjer MZ-a postavio 50-ih godina, a i po nalazima u svim literaturama Grahama Bell-a, Gordon Jeninngs-a, pa i naših ljudi koji su se bavili ovom materijom prošlih decenija Gorazd Marović, širokopojasnost delovanja vakuma postiže se eksponencijalnom krivom difuzora koji se šire, a to rade već danas mnogi savremeni proizvođači tako što vare više malenih difuzora sa povećanjem ugla proširenja.. Konkretno ovaj GP ima te karakterisitike, a Leo Vince ga je plasirao već sa ZX model-om, što je značajno bolje od rezonantnog auspuha sa jednim difuzorom tipa Tecnigas Next-R odnosno Bullet Next-R...
Međutim auspusi sa pregradom isto tako rade princip ekspanzionog suda kao i oni sa protivkonusom samo što imaju veoma jak udarac i podpritisak na obrtajima do početka rezonancije, a za uzvrat nemaju produženo delovanje posle učinka rezonancije, i motor se neće razvrteti preko te tačke niša posebno.. opadanje snage posle kalkulativne rezonance je vrlo jako.. Na ovom principu rade i klasični auspusi tomos-a APN i E-90.. podsetićemo se da i oni imaju pregradu i difuzor, samo nemaju protivkonus.. Protivkonus su ubacili tek u auspusima za T15, i tu produžili učinak rezonancije još više od ciljnih. Neki proizvođači čak ugrađuju pregrade u svoje rezonantne auspuhe, npr Gianelli Next je baš takav tip, dok neki ugrađuju duple protivkonuse, skoro svi base iz generacije Yasuni, pa ovamo Tecnigas RS2, i prvi modeli Trek-a.. itd...
Sve u svemu svaki je baziran na tačnim zakonitostima ekspanzione posude, a to je da prečnik ulaza gasova jednak polovini prečnika izlaska gasova.. Dakle za Fi 25 granu Tecnigas RS2 ima kalibracioni prsten fi 12,5 posle protivkonusa, istina je da je cev kasnije Fi16 ali je prsten 12,5mm.. To je prevedeno na površine 1 : 1/4, ako gledamo ulaz na prema izlazu gasova.. U ostalim situacijama imamo da nam vakum i podpritisak nisu u sinhronu i da se više goriva povuče iz cilindra nego što se vrati podpritiskom ploče u slučaju GP-a ili protivkonusa u slučaju nekog klasičnog rezo auspuha, i tada je potrebno imati više goriva podešeno u sistemu napajanja karburatora za istu količinu vazduha...
Tomos je pre 40 god znao da na prvoj pregradi mora imati 6 rupica Fi5, koje su svojom površinom
6x 19.6mm^2 = 117.8mm a to je od grane koja je Fi 24 odnosno 452,4mm^2 , što isto rezultuje 1/3.8 ili kao jedna cevka od 12.25mm centralnu rupu Fi 6,5 ili 7 ne računamo kroz nju prolazi 6mm osovina.
(ne obraćamo pažnju na onaj krater, to je neki majstor već budžio)

Primetićemo i da je Leo Vince proizvođač ubacio prsten u granu svojih auspuha koji je Fi21, a gde je to za 50cc cilindre očigledno jer i Piaggio ima Fi21 na izlasku a i Minareli ima prepolovljenu kružnicu odlivkom, koja će površinom odgovarati promeru Fi21, ili 346 mm^2 (kvadratnih milimetara)
evo slika piaggio levo i minarelli desno


onda pak dolazimo u pitanje, koja treba da je izlazna cevčica ako je cilindar 21mm (346mm^2), pa jasno je njen prečnik treba da je 346/4 = 86,5mm^2 odnosno jedna cevka od 10.5 mm što je tačno polovina prečnika..