Pitanja - karburator
#21
Posted 17 January 2015 - 15:31
#23
Posted 17 January 2015 - 16:59
Uglavnom dellorto, arreche, i manji modeli mikuni-ja imaju takve izvedbe
#24
Posted 17 January 2015 - 21:39
#25
Posted 18 January 2015 - 13:16
Stavio sam na gileru runner da isprobam samo, i u usporedbi sa dellortom 17.5 ovaj nema ni najmanjeg trokiranja, i kad je hladan tako glatko radi, odaziva na gas je super i odlicno vuce. Ler je stabilan i odmah pada kad se pusti gas, a ubrzava isto.
Koje su mane tog karburatora osim sto je losijeg kvaliteta?
#26
Posted 18 January 2015 - 13:21
#27
Posted 18 January 2015 - 13:22
#28
Posted 18 January 2015 - 13:29
Ne znam, ja sam stekao dojam da kinez besprijekorno cisto radi, dok dellorto uvijek negdje malo promjeni frekvenciju zvuka jer voli rasipati gorivo, pogotovo dok je hladniji motor. Ja mislim da stoji ona teza kako su dellorto karburatori potrosaci. Bas cu ostaviti malo kineza pa da vidim.
Recimo dellorto je radio super, a kada se motor upali ujutro, istrokira se ko lud, dok ovaj kinez nista, valjda ima manju opskrbu goriva sam cok.
Da upitam jos jednu stvar, u dosta dellorta 12 i 17.5 znaci plasticna casica, on ima seraf za ispust iz casice i otisla je mala gumica i non stop curi na ispustu. I ne znam di da nabavim tako malu gumicu okrenuo sam pola zemlje. Ta gumica dodje na kraj serafa. S cim bi jos mogao to zacepiti?
Edited by dajteh, 18 January 2015 - 13:37.
#29
Posted 18 January 2015 - 14:03
Mario, on 18 January 2015 - 13:22, said:
Ne mislim, ne znam Nisam radio male mikunije, sto se tiče velikh mikunija (40mm za 4t) samo reči hvale.. Moja konstacija se odnosila na razliku original dell i kineskih (kopija različitih karbova) kao i razliku 17,5 i 16,5mm.. bolji u smislu lakog štelovanja (original), boljih performansi (veći prečnik)..
#30
Posted 18 January 2015 - 14:11
dajteh, on 18 January 2015 - 13:29, said:
Ne znam, ja sam stekao dojam da kinez besprijekorno cisto radi, dok dellorto uvijek negdje malo promjeni frekvenciju zvuka jer voli rasipati gorivo, pogotovo dok je hladniji motor. Ja mislim da stoji ona teza kako su dellorto karburatori potrosaci. Bas cu ostaviti malo kineza pa da vidim.
Recimo dellorto je radio super, a kada se motor upali ujutro, istrokira se ko lud, dok ovaj kinez nista, valjda ima manju opskrbu goriva sam cok.
Da upitam jos jednu stvar, u dosta dellorta 12 i 17.5 znaci plasticna casica, on ima seraf za ispust iz casice i otisla je mala gumica i non stop curi na ispustu. I ne znam di da nabavim tako malu gumicu okrenuo sam pola zemlje. Ta gumica dodje na kraj serafa. S cim bi jos mogao to zacepiti?
mora taj ID lepo da se naštela i neće biti problema Kod njega je najveći problem što je postavka serijska sa onom rešetkom (blokadom vazduha) pa dolazi i mala glavna dizna 53 ili 56 balvan igla i mala pilotka (32 valjda).. Al je zato velika čok dizna (65, 10 brojeva veća od drugih phva), pa kad nešto izmenjaš u postavci (veća dizna ili oštrija igla) on naliva dok radi sa čokom..
Što se tiče šrafića, samo ga zaravni pri vrhu, brusilicom, tocilom, i on sam će da nalegne u zid plastike kad ga zavrneš do kraja, bez gumice. Mislim da je standardni navoj, ako nemaš drugi, poslaću ti ja, imam rezerve
#31
Posted 18 January 2015 - 15:23
#32
Posted 20 January 2015 - 18:52
Iako sam skoro pisao da nemam bas neko visoko misljenje o karbovima iz Dell- ove serije SHA , to su oni koji se pakuju u Matice i mnoge druge mopede , pocinjem da menjam misljenje ...razlog tome je da se pokazalo da dobro rade uprkos svojoj jednostavnoj konstrukciji , da ne kazem primitivnoj , ali ne zaboravimo da je genijalno ono sto je jednostavno ...
Posto je zima stvorena za citanje i sticanje novih znanja , tako sam i ja visio na Netu ne bi li se malo obrazovao u iscekivanju da iz Kine stigne klon Dell-a 15/15 ...za onog Airsala ...tako sam na nekim sajtovima saznao kojesta o tim karbovima sto nisam znao ...onda shvatim da Italijani prave najbolje karbove na svetu , znaju oni to ...kroz istoriju saznao sam da su s kraja pedesetih godina pakovani u Vespe u milionima primeraka , koja je bila sinonim za skuter , a posle su na osnovu originala nastali klonovi koji su se pravili u indiji, Spaniji , sad u Kini i ko zna gde sirom sveta i svi jednako dobro rade ...
Onaj broj 14/12 oznacava promer od filtera , pa prema difuzoru iza sibera , a moze biti cak i 9/12 ...takav je odlivak tela karba , a uzi usis vazduha sa strane filtera utice na postavku nekih elemenata glavne dizne i emulzione cevcice ...tu su razlike neznatne ...
Jednostavnost karba se ogleda u sledecem : saug resen klapnom , zatvara se dovod vazduha i na klapni ima kalibrisana rupa kroz koju struji smanjena kolicina vazduha i tako obogacuje smesu ...deaktivira se dodavanjem punog gasa ...primitivno , ali radi ...Ler dizna ne postoji , ali ima nesto drugo - iza sibera postoji mala kalibrisana rupica koja dodaje benzin i tako odrzava ler gas...isto primitivno, ali radi ...glavno napajanje je reseno putem emulzione cevcice koja je perforirana otvorima i kako je siber otkriva pravi difuziju i povlaci gorivo ...siber je zasunskog tipa , ne klipcic ...isto primitivno , ali radi ...
Dalje , saznao sam da se taj i takav karb ( 12 mm ) moze lako istunirati i pretvoriti u HIGH PERFOMANCE 15 mm koji je kao stvoren za onaj moj Airsal , al` ja sam ipak izabrao bolju varijantu - novi , po dobroj ceni , jos samo da stigne ...
Dakle , Dell iz serije SHA, dobri , jednostavni , pouzdani i klonirani po dobroj ceni ...Italijani prave najbolje karbove na svetu ...
#33
Posted 20 January 2015 - 22:05
#34
Posted 20 January 2015 - 22:11
#35
Posted 21 January 2015 - 10:58
Znači ako spojim dovod goriva na karburator direktno u rezervar koji je iznad, bez vakum ili rucnog ventila. Zasto neki karbovi mogu da izdrze navalu goriva pod slobodnim padom, i iglica savrseno dihta, a neki pustaju gorivo na iberlauf, ili preliju u airbox?
Radi se o polovnim i novim karburatorima.
#36
Posted 21 January 2015 - 11:38
Sad su svi naucili da prave karbove , pa cak i Kinezi ...
Kupio covek kod cige mernu traku ( metar ) i posle dve upotrebe raspao se ...ode on da reklamira cigi , ovaj gleda i kaze mu : znas sta bratko ? Neko dete se rodi, pa odma umre ...tako i ovaj tvoj metar , nije mu sudjeno ,,,tako i sa karbovima , neki drze odlicno , neki ne , razlog - jbem li ga ? Tako kod mene na poslovnom maticu - Dell klon , dobro drzi , nikad ne zatvaram na slavini , a onda stanem pred prodavnicu , zadrzim se pet minuta , izadjem a ispod njega bara od metera od benzina ...nekad danima nista , a nekad potop iznenada ...Dell original nikad nije prelio ...Jbem li ga ?
#37
Posted 21 January 2015 - 12:20
#38
Posted 21 January 2015 - 18:12
#39
Posted 22 January 2015 - 00:07
#40
Posted 22 January 2015 - 19:43
Ali da bi se takvo zestoko presisavanje desilo tu se mora umesati i sudbina ( citaj gremlini ) , a nesto zavisi i od konstrukcije motora...vakumska slavina ne odradi svoj posao , iglicasti na karbu ne odradi , a zavisi i od toga da li klip ima prozore ili nema , zadnja odbrana je pozicija klipa gde se zaustavio i ako uz to jos nema prozore , a zatvorio je usisni kanal , mozda se i prodje bez presisavanja ...ako ima prozore nista ga ne moze spasti ...
A, sa membranskim slavinama se vise ne zezam... posle dve - tri promenjene , vec tri, cetiri godine je od APN-a i nema problema ...
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users