Tomos APN 4M
#1
Posted 25 January 2014 - 22:40
Kako sam tad imao 13-14 god. nije mi bilo izbora nego da odradim samo one najjednostavnije stvari... Odradio sam spustanje glave nekih 0.8 mm (onako otprilike, sta sam ja tad znao sta je stepen kompresije)... Vec je unutra bio kratki klip (od ivice cela do kraja 47mm). Izduvnu cijev sam skratio, ostao samo mali komad, mozda nekih 2-3 cm... Nazalost onaj unutarnji prigusivac je otac izvadio jer se cesto zacepljao, a tesko mu je prici da se cisti... Prenos je ostao 13/34. Karburator je bio BING 13, pa je razbusen na 14.2 mm. Filter skracen na samo jedan krug... I na kraju ubacena 5. brzina... Za razliku od serijale isao je odlicno. Ostavljao je sve Tomose u kraju... Samo me jedan ATX znao zezati... I tako se vozio punih 3 godine, vozen stalno pun gas... I dan danas ne vjerujem kako su to izdrzljive masine, samo mijenjas sajle i radi kao sat, u medjuvremenu je zamijenjena samo bombina... E tad je dosla 2010. i rijesio sam da kupim nesto vece... Uzeo sam Suzuki RG 125F... I u nedostatku novca, malo je falilio da prodam APN-a, ali eto bilo mi je previse zao da ga prodam jer je to ipak moj prvi motor, i na kraju je nekako ostao kod mene do dan danas...
Veoma rijetko ga vozim... Jedino nekad kad je Keeway rasklopljen, a trebam negdje ici hitno... Upalim ga ponekad da odraditi, i otac ponekad vikendom ide na ribolov...
Raspisao sam se kao nikad, a nigdje slika... Obecavam da ce biti prvom prilikom, dok ga malo ocistim da lici na nesto...
Nego javlja mi se jedan problem, a ne znam sta je uzrok... Desava mi se da je na niskim obrtajima jako jako slab... Moram ga drzati stalo u visokim obrtajima.. Ispod pola gasa se tesko vozi... Kad usporim skroz u drugoj i dam gas nema sanse da povuce, a da ga ne odvojim na kvacilu ili vratim u prvu... A prije je u drugoj sa niskih obrtaja dizao na zadnji bez ikakve muke... Pa ako neko zna sta bi moglo biti neka predlaze... (I ako neko zna sta znaci ovo slovo M u oznaci APN 4M?)
#2
Posted 25 January 2014 - 22:55
#3
Posted 26 January 2014 - 00:03
Nego sta bi moglo da bude uzrok ovog gore problema koji sam naveo?
#4
Posted 26 January 2014 - 00:18
#5
Posted 20 February 2014 - 00:48
Klip je kao nov, ispod karika nema ni traga cadji... Evo kako izgleda glava, svjecica i celo klipa..
Moze neko ko je raspolozen i ima vremena da protjera portmapu kroz program.. I ako ima neku provjerenu i isprobanu, sa kojom bi mogao izvuci nesto vise snage, imam cilindar viska, pa bi pokusao nesto sam da odradim, pa da znam samo dokle smijem da idem, a da ga ne unistim...
C parametar je 0.6 mm, dihtung glave 1.3mm, zapremina glave 7,3cm3
#6
Posted 20 February 2014 - 02:06
Skoro svim tomosovim cilindrima je najveca mana mala sirina prelivnih. Da bi se dobilo na snazi tj. povrsini, mora da se podize cilindar, ali se onda blowdown drasticno smanjuje sto nije po Time Area pravilima, iako je razlika izmedju uglova prelivnih i izduvnog dovoljna.
Ovakva sema je mnogo puta isprobana na raznim precnicima klipova i radi odlicno, kako uz standardni skraceni auspuh, tako i uz dobro propracunati rezonantni auspuh (kantor ili master sa sredisnjim delom izmedju konusa zadovoljava). Ima dovoljno obrtnog momenta, a i obrtaja taman. Ti u ovom slucaju mozes jos da podignes cilindar za 1-1,5mm da bi nadoknadio visinu prelivnih ili da samo celo klipa kod prelivnih kanala oturpijas ukoliko imas klip sa obicnim karikama.
Attached Files
#7
Posted 20 February 2014 - 02:25
Usis smijem siriti prema vrhu cilindra? Jer na portmapi pise 48, a meni je 51 ?
#9
Posted 20 February 2014 - 12:18
#10
Posted 20 February 2014 - 17:10
sinisa93, on 20 February 2014 - 02:25, said:
Usis smijem siriti prema vrhu cilindra? Jer na portmapi pise 48, a meni je 51 ?
#11
Posted 20 February 2014 - 19:56
#12
Posted 20 February 2014 - 20:26
Zato sam i trazio portmapu, da znam za koje obrtaje da racunam rezonancu...
#13
Posted 20 February 2014 - 23:47
Al trebalo bi znati i uglove kanala
#14
Posted 08 August 2017 - 21:45
Kako je i vizuelno bas dotrajao i zapusten odlucio sam da, kad ga vec popravljam, rasklopim sve do zadnjeg srafa, ofarbam i zamijenim sve sto je za zamjenu. Za pocetak sam skinuo cilindar da vidim u kakvom je on stanju. Tu sam izmjerio zazor karike od 1.2mm. Znaci isao je odlicno kakve su karike. Cilindar je ok, nije utrosen. Klipnjaca je ok, nema lufta.
20170807_115649.jpg 2.17MB 18 downloads 20170807_115905.jpg 1.13MB 16 downloads
Dalje nastavljam da skidam i primjecujem da lezajevi na radilici imaju poprilicno lufta.
20170807_115909.jpg 1.82MB 19 downloads
Navoj za glavnu diznu na karburatoru je izlizan, dizna je podlozena krep trakom da drzi.
20170807_115914.jpg 1.55MB 16 downloads
Evo jos koja slika da se vidi u kakvom je stanju trenutno:
20170807_115927.jpg 1.61MB 16 downloads 20170807_115945.jpg 2.1MB 17 downloads
20170807_115950.jpg 1.84MB 16 downloads 20170807_115957.jpg 2.31MB 15 downloads
20170807_120000.jpg 2.14MB 15 downloads
Edited by sinisa93, 08 August 2017 - 21:46.
#15
Posted 09 August 2017 - 10:30
20170807_120315.jpg 2.13MB 14 downloads 20170807_175637.jpg 2.06MB 18 downloads
20170807_192353.jpg 1.01MB 18 downloads 20170807_192346.jpg 1.05MB 20 downloads
Dalje sam istocio ulje, i krenuo u rasklapanje sa strane kvacila i mjenjaca gdje sam ocekivao da sve bude uredno, ali bas i nije, pukla je kajla na piramidi mjenjaca.
20170807_180920.jpg 848.98K 17 downloads 20170807_191749.jpg 702.96K 17 downloads
20170807_191726.jpg 855.36K 18 downloads 19.jpg 595.08K 19 downloads
17.jpg 452.08K 18 downloads 18.jpg 1.02MB 17 downloads
#16
Posted 10 August 2017 - 04:50
Na paljenju proveri kontakte platinske digmadi i zameni kondenzator ako si u mogućnosti, to su delovi koji se trose i vremenom propadaju
#17
Posted 10 August 2017 - 16:52
Masina skinuta sa rama, blokovi razdvojeni i izvadjena radilica. Ostali dijelovi mjenjaca djeluju ispravni. Kad je vec masina otvorena, vracam i 5. brzinu, koju sam prije par godina izvadio.
20.jpg 961.02K 24 downloads 21.jpg 1005.95K 18 downloads
22.jpg 730.45K 20 downloads 23.jpg 906.36K 17 downloads
24.jpg 781.41K 16 downloads 25.jpg 767.59K 24 downloads
Ispod je spisak dijelova koji su za zamjenu:
Klip, karike 38.5mm
Lezajevi radilice
Semerinzi radilice, kurble, mjenjaca, osovine zupcanika
Lezajevi prednjeg i zadnjeg tocka
Komplet dihtunga za masinu
Prednje pakne
Komplet sajli (gas, kvacilo, kocnice)
Plastike za zadnje vile
Zadnja unutarnja guma
Kajla piramide mjenjaca
Gumice i lezaj za nosac zadnjeg zupcanika
Navlake za nogare, mjenjac, kocnicu i kurblu
26.jpg 1.52MB 27 downloads
#18
Posted 13 August 2017 - 21:57
#19
Posted 20 August 2017 - 23:48
29.jpg 868.69K 15 downloads 30.jpg 799.54K 11 downloads
30.1.jpg 728.94K 11 downloads 30.2.jpg 689.7K 11 downloads
31.jpg 748.84K 11 downloads 32.jpg 856.15K 11 downloads
33.jpg 931.75K 12 downloads 34.jpg 877.78K 13 downloads
35.jpg 2.04MB 16 downloads
Radilica se hladila u zamrzivacu 24h, lezajevi su nabaceni bez problema, isto tako je islo i u blokove nakon ponovnog hladjenja.
37.jpg 2.11MB 19 downloads 36.jpg 1.45MB 19 downloads
38.jpg 2.31MB 18 downloads 39.jpg 1.79MB 15 downloads
40.jpg 1.55MB 15 downloads 41.jpg 1.46MB 15 downloads
#20
Posted 22 August 2017 - 22:58
Nekim cudom provjeravam sastav karike i vidim da su kinezi uspjeli naopacke nacrtati strelicu i da nju treba okrenuti prema usisu a ne prema izduvu kako inace ide. Na starom klipu sastavi karika su okrenuti prema dole su na ovom novom prema gore i prelazili bi direktno preko prelivnih kanala kad bi se strelica okrenula dole.
Postavljam ga "naopacke" pa cemo vidjeti sta ce reci, valjda ne bi trebalo biti problema.
28.jpg 995.82K 16 downloads 44.jpg 875.99K 14 downloads
45.jpg 1.45MB 16 downloads
Dalje ide najdosadniji dio, smirglanje i spremanje (zamalo da napisem plastika, navikao na skuter pa to ti je ) za farbanje.
46.jpg 1.79MB 13 downloads 47.1.jpg 1003.98K 13 downloads
47.2.jpg 1.97MB 13 downloads 47.22.jpg 2.27MB 13 downloads
47.jpg 1.04MB 13 downloads 48.1.jpg 744.98K 13 downloads 48.2.jpg 1.02MB 13 downloads
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users