Jump to content


Izrada varijabilnog CDI-ja

cdi

147 replies to this topic

#121 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 31 July 2019 - 13:17

Posted Image

#122 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 31 July 2019 - 16:06

Pokusavam da snimim ali ne mogu da drzim sve... Tacno cu ovaj stroboskop da integrisem u skuter pa da stalno pokazuje.



Cekam bolje mikrokontrolere da mi stignu. Ovu mapu bi trebao da odradim jer mi je karb setovan za nju. Izgleda je dellorto phbg 21 na malom otvoru gasa bogatiji sa razlogom. Na tim obrtajima inner rotor ide skoro do 30* pre GMT



Pre svega toga moram da nacrtam semu, izradim plocicu, istestiram... Sve iz pocetka sa novim mikrokontrolerom.

Sad sebi postavljam pitanje koja je uloga ovog cdi-a ako radi sa fabrickim paljenjem. Tu je magnet tezak pa se motor sporo zavrti i sklon je raspadanju zbog vibracija i nedovoljno dobrog balansa za visoke obrtaje. Sa druge strane imam odlicno punjenje akumulatora i totalnu kontrolu varnice. Kao sto sam vec negde pisao inner rotor ne daje toliko struje pa se baterija prazni vremenom zbog el. vodene pumpe koja vuce pa skoro 1.3A. Isto tako sa inner-om nemam mogucnost da blokiram obrtaje i brzinu...

#123 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 August 2019 - 22:57

Kako da saznam informaciju koliko se puta obrne korpa kvacila za jedan obrtaj tocka? Je li to ispada odnos primar-sekundar? Prakticnim merenjem sam od prilike dobio da se za jednu rotaciju tocka korpa obrne 10 rotacija i 60*. To je kod mene sa malossi primarom.

#124 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 August 2019 - 13:45

Da prenosni odnos pa ako ides na merenje brzine plus obim

#125 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 11 September 2019 - 02:32

Znaci ovako. Imam 1.555m obim tocka na skuteru koji ide brzinom od 12.5m/s (45km/h). Odatle dobijam obrtaje tocka u sekundi 12.5/1.555 = 8.039o/s Ako znam da se za jednu rotaciju tocka korpa obrne 10.1667 puta onda je 8.039 * 10.1667 = 81.726 obrtaja korpe u sekundi tj. frekvencija sa senzora preko koje se varnica ne baca.

Mikrokontroler kupi impulse sa senzora koji ce biti zakacen negde po izboru, bitno je samo da je na zadnjem tocku. Prvo sam razmisljao da ga stavim pored korpe kao u fabrickoj izvedbi blokade na sprint eagle-u. Sa tim sto fabricka korpa na sebi ima izbocinu koja prolazi pored senzora (malog pick-upa kao onog kod magneta), sa njega onda roze zica ide u fabricki CDI i tu se radi blokada verovatno kad frekvencija signala predje odredjenu vrednost. Sad ipak razmisljam da ubacim hall senzor negde pored zadnjeg kocionog diska i ubacim magnetice jer bi u suprotnom morao na korpu da ih lepim sto nije dobro resenje. Tako da ova racunica odozgo otpada ali bilo bi dobro kad bi uspeo nekako da filtriram signale sa fabrickih pickup senzora. Onda bi ovaj CDI bio plug and play. :)

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Odradio sam cisto moju verziju kao sto sam i obecao. Sad je tu brzi i jaci pic18f26k22 sa brdo memorije i ulaza-izlaza. Povezan je bluetooth, ubacen konektor za Mikroelektronikin mikroprog, deo kola za napajanje +5V je poboljsan, PCB sam povecao i masom izolovao HV deo kola. Moze ovo puno da se smanji ali sam ostavio prostor za gimnastiku ako bude bilo potrebe. Sledi testiranje...

#126 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 11 September 2019 - 06:37

Daj bože da ne pokupi interferencije

#127 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 14 January 2020 - 00:40

Moram od sad postove da pisem u wordu pa da kopiram ovde... Po bog zna koji put mi se desava da, posle sat-dva pisanja, slucajno kliknem nesto i vrati me na predhodnu stranicu tj obrise mi sve. Verovatno brzo kliknem desni pa levi klik na misu odnosno back.

U kratkim crtama cu da pisem sta se desavalo od septembra prosle godine.

Dakle CDI je povezan i radi bez problema. Pali lepo i varira paljenje bas kako je zadato u programu. Blokada se zadaje preko bluetooth-a. Prvo se da kontakt na bravi i tada se cdi napaja i bluetooth radi, sledi uparivanje telefona sa cdi-om gde treba da se unese pin. Samo kada motor ne radi i nije u pokretu moguce je zadavanje blokade. To se radi jednostavno aplikacijom Serial Bluetooth Terminal tako sto se prvo aplikacija poveze na predhodno uparen uredjaj u nasem slucaju cdi. Upisivanjem prvog petocifrenog broja broja npr 11300 i pritiskom na send zadaje se blokada obrtaja na 11300RPM. Odmah zatim upisivanjem trocifrenog npr 045 zadaje se blokada brzine na 45km/h. Moguce je upisivanje bilo kojeg broja sa tim da je blokada obrtaja u koracima od 100 pa ce npr 11355 biti tretirano kao 11300.

Imam problem sa blokadom brzine. Zbog nacina na koji sam senzor povezao na zadnji tocak imam problem sa ocitavanjem brzine. Vidi se na slikama kako je to uradjeno. Mislim da disk razvuce magnetno polje neodijumskih magnetica pa ih senzor ne registruje.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Slike su iz novembra(studenog :) ).

Neke bubice su se motale po gumi. Ne znam da li sam zgazio nesto pa su se skupile zbog toga ili je ovo neka bio razgradiva guma...

#128 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 01 May 2020 - 08:05

da se i ja odazovem, proradio paljenje sa transmic 7.9 na piag free sa original pickupom

#129 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 01 May 2020 - 09:11

Ma dal je moguće... molim te neke detalje, slike, graf

#130 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 01 May 2020 - 12:27

Uz puno muka, pojave se smetnje na pickupu, ali razlike pogotovo nema dal je na fix 18 stepeni ili pocne od 16 pa do 6000 na 32 pa smanjuje na 20 posle 6000, cak je i slabiji, pricamo o ovom stupu, dr70 vazdug, teh next i 17,5
Posted Image

Edited by Lauda, 01 May 2020 - 16:22.


#131 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 01 May 2020 - 12:38

Ali recimo nrg sa ignitech om na 20 stepeni osetno jaci
(Pre nego sto se uhvatite za brojke, nezna se koliko je tacno, ali razliku pokazuje)

Posted Image

Edited by Lauda, 01 May 2020 - 16:23.


#132 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 01 May 2020 - 16:23

@Saby
Kaci slike direktno na forum. https://svet-skutera...slika-na-forum/

#133 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 02 May 2020 - 20:13



Sent from my SM-G900F using Tapatalk



#134 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 03 May 2020 - 12:03

Saby,jel to ono palenje sto si čekao iz Češke ili si na kraju sam napravio?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk



#135 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 03 May 2020 - 19:41

ne, ovaj pravio, a onaj ide na nrg

#136 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 05 May 2020 - 01:37

Dobro je. Znaci nisam sam u ovome.

Dodao sam funkciju da mogu da setujem poziciju pickupa u softveru takodje preko bluetootha. Tako da sad moze vec zadata mapa da se podize i spusta tj da ide +-10*. Ne znam da li da unapred ubacim neke mape pa da od ponudjenih biram preko bluetootha ili da pisem funkciju da mogu da setujem kako ja hocu za svakih npr 100 obrtaja/min. Ovo drugo bi bilo super ali bi morao da nadjem nacin da brzo podesim. Kad bi upisivao u koracima od po 100 smorio bih se dok zavrsim.

Blokada za brzinu sada radi. Problem sam bio ja kao i obicno. Program je bio napisan da cita brzinu sa korpe kvacila a senzor sam montirao na disk kocnice, naravno pozadi jer taj tocak ide na valjak. Moram da nabavim kamericu pa da snimim neku voznju. I genije opet zaboravim da vratim konektor od vodene pumpe. :D





#137 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 05 May 2020 - 19:29

Bez blokade


Sa blokadom obrtaja na 7000RPM


Blokada brzine na 45km/h


Steta sto se ne cuje zvuk motora na zadnjem snimku. Prekine varnicu preko 45km/h i onda ceka da padne ispod sto je po meni bez veze jer ima inerciju pa napravi dosta taktova dok krene da baca ponovo. Takodje je problem na nizbrdici ako kvacilo nije uhvaceno za korpu ugasi se motor kad se predje 45km/h. Mora da prepravim program da kad je aktivna blokada za brzinu da baca varnicu svaki drugi ili treci takt na primer.

Edited by MaRk0, 05 May 2020 - 19:43.


#138 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 06 May 2020 - 07:10

fabrike rese to tako da ili baci svaki 4 ti ili retarduje bas mnogo

#139 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 06 May 2020 - 22:06

Pa nista, probacu ovo da baca svaki cetvrti jer mi se ne svidja da ide previse u retard kad je 2t u pitanju. Ovo za nizbrdicu cu resiti tako sto cu postaviti uslov da ako je broj obrtaja motora manji od npr 5000 da ne radi blokadu.

#140 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 07 May 2020 - 08:00

fabrika na eagle ima bas sa korpe blokadu, a i taj samo po koji uzme





8 user(s) are reading this topic

0 members, 8 guests, 0 anonymous users