#81
Posted 16 January 2018 - 18:28
#82
Posted 16 January 2018 - 21:00
Ako se koristi pikap koji je trenutno na motoru nema nikakve vajde od varijabilnog paljenja jer ne moze da pomera paljenje u nazad od 16 stepeni koliko je sada.
Tako da sad ovaj novi Hal pikap moram namestiti na 36 stepeni.
Planiram da ga pricvrstim na postojeci pikap i da na magnet stavim dodatni magnetic male tezine da ne bih poremetio balans magneta.
#83
Posted 17 January 2018 - 01:13
#84
Posted 17 January 2018 - 03:30
Evo jednog mog screenshota signala pickup-a sa fabrickog magneta sprint eagle-a.
Od pocetka pruge do kraja ima oko 60*. To je na slici od negativne do pozitivne poluperiode. Ne znam kako bese to kod piaggi-a ali po ovome, izvodljivo je uzeti direktno sa picupa negativni signal, invertovati ga u pozitivni i koristiti kao 72* pre gmt.
Ovaj varijabilni CDI, pored standardnog pickupa koji okida tiristor direktno, ima mogucnost da se u programu zada pozicija drugog pickup-a koji indirektno preko mikrokontrolera okida tiristor. Mikrokontroler cita broj obrtaja, radi proracun i na osnovu njega zadaje kasnjenje u mikrosekundama i na taj nacin varira paljenje. Naravno taj drugi pickup se nalazi na vise stepeni pre gornje mrtve tacke u odnosu na prvi i sa sve kasnjenjem okida pre prvog ako je tako zadato u mapi. Dakle CDI poseduje ulaze za 2 pickupa jedan na fabrickoj poziciji a drugi na poziciji po izboru.
Ovde autor naravno nije dao izvorni kod za programiranje mikrokontrolera(MK) vec je dao samo gotov kod u obliku .hex fajla koji se ubacuje u MK. Ali pre nego sto se ubaci u MK, treba ga dopuniti mapom paljenja koja se generise preko microsoft excela. Tacnije ta mapa paljenja zajedno sa pozicijom pickupa se skladisti u eeprom memoriju MK na osnovu koje on radi proracun i zadaje kasnjenje. Ima sve na sajtu, Francuz se ne zeza uopste. I to koristi praistorijski mikrokontroler, ovi danasnji su 10 do 100 puta brzi. https://transmic.net...di-16f628-v7-9/
Podrzavam svakog ko je resio da se upusti u ovo jer je jako zanimljivo i pruza mogucnost upoznavanja sa do dan danas nenormalno skupom auto elektronikom.
Verovatno ces morati magnetic na magnet(rotor generatora) zbog hall senzora. Samo pazi na uglove. Dobro je sto si napravio stroboskop jer bez njega nista. Uglomer odstampaj na providnom papiru svih 360* od centra pa do... A4 formata. Razvuci linije i probaj da plastificiras...
#85
Posted 17 January 2018 - 07:29
#86
Posted 17 January 2018 - 08:53
Ovde imamo faktor da su kontakti posle neke frekvencije prekidanja možda neprecizni, mada ako je Marko testirao na dremelu 20k obrtaja onda i nema razloga za brigu.
Pick-up koristi pozitivni signal za okidanje tiristora, tj odlazak pruge, to naravno znači da bi za ranije okidanje mogao da se koristi negativan signal, tj njen dolazak. Pruge su različite dužine kod kineza i npr kymco ili minareli magneta, za pia ne znam, kinezu je 72 stepena dolazak (duga pruga cca 3cm), međutim ne smemo zaboraviti ako radimo sa AC verzijom da je namotaj za nabijanje tek nešto iza toga, pa tu imamo kašnjenje punjenja i problem sa naponom na kondenzatoru. Ok ako se radi DC tip onda to ne igra ulogu..
Smetnje koje dolaze sa linije punjenja od reglera su bile problem, to je u slučaju sa pick-up om u finkciji na 72 stepena i verovatno da je bilo i interferencije na ulazu mikrokontrolera. Moguće da će se sa potpunim galvanskim odvajanjem, upotrebom hall senzora to eliminisati, svakako na to treba obratiti pažnju. Na stolu je sve radilo besprekorno.
edit: @Aca da ne zaboravim samo, kondenzator nije na visokom naponu, već na naponu pobude bobine, to je oko 300-350V kada je reč o AC tipu, visoki napon smatramo onaj na izlazu iz bobine prema svećici reda 10kv pa na više
sad vidim naknadno, pa se i popravljam, da je odlazak pruge pozitivan signal, a dolazak negativan, sa screen-a Markovog osciloskopa, ne sećam se već kako je cheese obrnuo taj impuls, neki inverter napona je bio u fuknciji
#87
Posted 18 January 2018 - 10:19
to je sa ovoog izvora
https://imfsoft.com/...master-ignition
neki iz pwm porodice
https://web.wpi.edu/...iques_final.pdf
#88
Posted 20 January 2018 - 20:39
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
#89
Posted 20 January 2018 - 22:27
#90
Posted 20 January 2018 - 23:42
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
#91
Posted 21 January 2018 - 01:11
Tebi ne treba tako agresivna mapa, cai sta vise mislim da ce biti pogubna. Ove mape su pravljenje sa ciljem da potpomognu agregatu da se sto lakse i brze zavrti i da dostigne najvece obrtaje, kao i da se agregat non stop vozi na punom gasu.
Mali precnik difuzora karba generalno donosi malu kolicinu vazduha odnsno smese, samim tim i nemogucnost agragta da se hladi sistemom napajanja, a temperatura sagorelih gasova je kljucna.
Obrtaji iznad 5000rpm, pa do spica isporuke snage za tvoj agragat su krucijalni. Najveci problem ce ti predstavljati oduzet gas i voznja na malim otklonima prilikom lagane voznje po gradu ili konstatne voznje na otvorenom putu. Veliki advance ce prouzrokovati velike temperature a voznja laganim tempom, sa recimo 1/4 gasa duzi vremenski period, ali na vecem broju obrataja recimo 7000rpm, moze da dovede lepljenja. Mali precnik karburatora koji se vozi na malim otklonima daje enormno mali presek povrsine kroz koju prolazi smesa i ogromna je razlika u temperaturi kada se vozi 7000rpm na punom gasu ili kada na 7000rpm kruziras drumom na 1/4gasa. Predlozio bih ti da pribavis neku EGT sondu i meris sta se desava, bar u pocetku.
Ovako bih ja sebi pravio, sa tvojim setupom koji se ne vrti vise od 9500rpm?
1) Dovoljno ce biti da pomeris advance na nekih 25° od nekih 2000rpm. Ispod 2000rpm mozes koristiti fabricki ugao radi lakseg paljenja i mirnijeg ler gasa.
od 2000rpm do 7000rpm skidaj po 1° za svakih 1000rpm a iznad 7000rpm po 2° retardiraj do 11000rpm gde bi postavio blokadu.
Nacrtaj sebi grafikon:
0-1999rpm -> 16°
2000 -> 25°
3000 -> 24°
4000 -> 23°
5000 -> 22°
6000 -> 21°
7000 -> 20°
8000 -> 18°
9000 -> 16°
10000 -> 14°
11000 -> 12°, limiter koji radi na principu izuzimanja 1 od 3 varnice (svaka treca ne okida).
Ako uzmememo da je fabricki ugao predpaljenja 16° fixno a da se tvoj setup pokazao najjace oko 9000rpm mislim da je ovo najsigurnija kobinacija za visoke obrtaje, a vracanjem ugla u retard za 1-2 stepena preko njegovih najvecih obrtaja dajemo mu sansu da izvuce jos sitno obrtaja na krajnjoj brzini i svakako smanjujemo rizik od havarije.
Ocekuj, takodje da ce agregat biti i nesto jaci, dosta zivlji i nervozniji iz niskih obrtaja. Najveca igranka ti predstoji sa stelom karba, pravilnim napajanjem gorivom za sve otklone. Sto veci advance budes pravio, motor ce biti duplo zedniji za gorivom.
2) Ukoliko ti se pokaze teskom za setovanje mapa koja ide mnogo u advance na pocetku a kasnije retardira preko fabrickog ugla, teskom u smislu razrokosti za stelovanje dizne igle i pilotke probaj da smanjis razmak izmedju pocetnog polozaja i krajnjih obrtaja.
0-1999rpm -> 16°
2000 -> 24°
3000 -> 23°
4000 -> 22°
5000 -> 21°
6000 -> 20°
7000 -> 19°
8000 -> 18°
9000 -> 17°
10000 -> 16°
11000 -> 15°, limiter koji radi na principu izuzimanja 1 od 3 varnice (svaka treca ne okida).
ovde moras biti pazljiviji na punom gasu jer je moguce da agregat dozivi i vise obrtaje obzirom da je mapa u spicu snage 2° agresivnija od fabricke.
Kasnije, mozes dodavati-oduzimati 0,5°-1° zavsno od obrtaja motora. Kazem najveci problem moze da predstavlja razrokost karba prilikom setovanja, pa recimo, ukoliko bude previse zedan za male obrtaje a ispostavi se da ima visak u visokim obrtajima, uz korekciju dizni mozes i praviti custom mapu prema realnom stanju. Moras nabaviti merac temperature izdivnih gasova.
#92
Posted 21 January 2018 - 13:24
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
#93
Posted 21 January 2018 - 13:49
samo da se nadovaezem na grafikon za mapu, pretpostavljam da ces mapu praviti u nekom programu pa sam ti dao smernice u smislu tacki za svakih 1000rpm. Na grafikonu, ugao izmedju tih tacki treba da bude srazmeran, ne konstantan do sledece tacke. Linija na garafikonu treba da bude zapravo kriva.
Ovo su neke od trkackih mapa za razlicite agregate:
a ove smo pravili Boki i ja za neko testiranje na piaggiu:
#94
Posted 21 January 2018 - 16:26
Moglo bi biti vrlo korisno za neke base i midrace projekte.Drzim fige da sve proradi i da se pokaze valjano u praksi.
Htio bi samo dati malu smjernicu,nezz dali se odnosi na orginal paljenje koje s porastom okretaja malo kasni pa iskru daje kao da je paljenje retardirano.
Evo ja od kad sam presao na midrace vozim fixnih 21* predpaljenja.Sa orginal uglom od 16* se javlja trokiranje kojem uzrok nije visak goriva.
Evo vrtio sam 12-13t rpm bez ikakvog problema,bez dizanja temp i sa stabilnom iskrom i okretajima.
Sad cu ti kroz par min izmjeriti magnet,imam jednog rezervnog u garazi.
Edit: 117mm vanjski promjer i 97mm unutarnji di je magnet.
#95
Posted 22 January 2018 - 17:26
Za merenje temp izduvnih gasova moraš sondu montirati na nekih 100mm od klipa, a to iziskuje bušenje i varenje matice na grani spuha gde bi to merio..
Svakako stabilizuj rad cele elektronike i pic-a na istim uglovima..
#96
Posted 22 January 2018 - 18:01
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
#97
Posted 25 January 2018 - 06:50
#98
Posted 25 January 2018 - 14:16
#99
Posted 07 March 2018 - 13:33
#100
Posted 07 March 2018 - 19:40
20 user(s) are reading this topic
0 members, 20 guests, 0 anonymous users