Jump to content


Izrada varijabilnog CDI-ja

cdi

147 replies to this topic

#81 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 January 2018 - 18:28

Nisam nikada izmerio strobom, u svim fabrickim Piaggio manualima stoji da je ugao paljenja 16°. Takodje, recimo Malossi za svoje cilindre daje tacnu specifikaciju koji ugao i kakvu mapu koristiti ili u slucaju fabrickog paljenja i u Malossijevom manualu stoji da je ugao fixni 16°, a preporuka je da se stroboskopom premeri na 4000rpm i na 7000rpm.

#82 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 16 January 2018 - 21:00

Aco znas li mozda napamet koji je precnik magneta za moj skuter da napravim uglomer.
Ako se koristi pikap koji je trenutno na motoru nema nikakve vajde od varijabilnog paljenja jer ne moze da pomera paljenje u nazad od 16 stepeni koliko je sada.
Tako da sad ovaj novi Hal pikap moram namestiti na 36 stepeni.
Planiram da ga pricvrstim na postojeci pikap i da na magnet stavim dodatni magnetic male tezine da ne bih poremetio balans magneta.

#83 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 January 2018 - 01:13

Nemam pri ruci magnet ali cu premeriti. Hallsensor moze da koristi postojecu prugu na magnetu, u tom slucaju je samo pozicija novog pickupa bitna, ne moras da pravis novi okidac na magnetu. Takodje HS mozes da montiras i na drugoj strani ako ima dovoljno mesta, recimo da cita sa ventilvara ili zupcanika pumpe...

#84 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 17 January 2018 - 03:30

Zar je pruga(izbocina) na magnetu magnet? Koliko sam razumeo hall senzor radi tako sto registruje magnetno polje, a evo ja sad na mom fabrickom magnetu pipam prugu srafcigerom i slabo osecam magnet. Oseca se tek toliko da mislim da je to uticaj magneta iznutra. Sa druge strane pick-up je permanentni magnet oko kojeg je namotana bakarna zica, pa se u tom namotaju javlja signal samo ukoliko neki feromagnetni materijal poremeti(siri ili skuplja) polje tog magneta. U ovom slucaju je to pruga(izbocina) na magnetu(rotoru generatora). Da li je pickup pozitivno-negativni ili obrnuto zavisi od smera namotaja u samom pickup-u.

Evo jednog mog screenshota signala pickup-a sa fabrickog magneta sprint eagle-a.
Posted Image

Od pocetka pruge do kraja ima oko 60*. To je na slici od negativne do pozitivne poluperiode. Ne znam kako bese to kod piaggi-a ali po ovome, izvodljivo je uzeti direktno sa picupa negativni signal, invertovati ga u pozitivni i koristiti kao 72* pre gmt.

Ovaj varijabilni CDI, pored standardnog pickupa koji okida tiristor direktno, ima mogucnost da se u programu zada pozicija drugog pickup-a koji indirektno preko mikrokontrolera okida tiristor. Mikrokontroler cita broj obrtaja, radi proracun i na osnovu njega zadaje kasnjenje u mikrosekundama i na taj nacin varira paljenje. Naravno taj drugi pickup se nalazi na vise stepeni pre gornje mrtve tacke u odnosu na prvi i sa sve kasnjenjem okida pre prvog ako je tako zadato u mapi. Dakle CDI poseduje ulaze za 2 pickupa jedan na fabrickoj poziciji a drugi na poziciji po izboru.

Ovde autor naravno nije dao izvorni kod za programiranje mikrokontrolera(MK) vec je dao samo gotov kod u obliku .hex fajla koji se ubacuje u MK. Ali pre nego sto se ubaci u MK, treba ga dopuniti mapom paljenja koja se generise preko microsoft excela. Tacnije ta mapa paljenja zajedno sa pozicijom pickupa se skladisti u eeprom memoriju MK na osnovu koje on radi proracun i zadaje kasnjenje. Ima sve na sajtu, Francuz se ne zeza uopste. I to koristi praistorijski mikrokontroler, ovi danasnji su 10 do 100 puta brzi. https://transmic.net...di-16f628-v7-9/

Podrzavam svakog ko je resio da se upusti u ovo jer je jako zanimljivo i pruza mogucnost upoznavanja sa do dan danas nenormalno skupom auto elektronikom.

Verovatno ces morati magnetic na magnet(rotor generatora) zbog hall senzora. Samo pazi na uglove. Dobro je sto si napravio stroboskop jer bez njega nista. Uglomer odstampaj na providnom papiru svih 360* od centra pa do... A4 formata. Razvuci linije i probaj da plastificiras...

#85 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 17 January 2018 - 07:29

Marko u pravu si, za HS je potreban magnet a pruga na zamajcu (magnetu) to nije, prebacio sam se

#86 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 January 2018 - 08:53

Hall senzor je prekidač, koji spaja kontakte na osnovu dejstva magnetnog polja. Dakle maleni mikro kontakti nalik reed relejima, dok je pick-up elektro magnet koji deluje kao aktivna komponenta pod uticajem promene veličine jezgra, indukuje se maleni napon u žici, moguće da ima i statički magnet u sebi, pa je kombinacija jezgra i mase pruge koja prolazi dobitna..

Ovde imamo faktor da su kontakti posle neke frekvencije prekidanja možda neprecizni, mada ako je Marko testirao na dremelu 20k obrtaja onda i nema razloga za brigu.

Pick-up koristi pozitivni signal za okidanje tiristora, tj odlazak pruge, to naravno znači da bi za ranije okidanje mogao da se koristi negativan signal, tj njen dolazak. Pruge su različite dužine kod kineza i npr kymco ili minareli magneta, za pia ne znam, kinezu je 72 stepena dolazak (duga pruga cca 3cm), međutim ne smemo zaboraviti ako radimo sa AC verzijom da je namotaj za nabijanje tek nešto iza toga, pa tu imamo kašnjenje punjenja i problem sa naponom na kondenzatoru. Ok ako se radi DC tip onda to ne igra ulogu..

Smetnje koje dolaze sa linije punjenja od reglera su bile problem, to je u slučaju sa pick-up om u finkciji na 72 stepena i verovatno da je bilo i interferencije na ulazu mikrokontrolera. Moguće da će se sa potpunim galvanskim odvajanjem, upotrebom hall senzora to eliminisati, svakako na to treba obratiti pažnju. Na stolu je sve radilo besprekorno.

edit: @Aca da ne zaboravim samo, kondenzator nije na visokom naponu, već na naponu pobude bobine, to je oko 300-350V kada je reč o AC tipu, visoki napon smatramo onaj na izlazu iz bobine prema svećici reda 10kv pa na više

sad vidim naknadno, pa se i popravljam, da je odlazak pruge pozitivan signal, a dolazak negativan, sa screen-a Markovog osciloskopa, ne sećam se već kako je cheese obrnuo taj impuls, neki inverter napona je bio u fuknciji

#87 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 January 2018 - 10:19

kod cheese-ja je to bilo ipak obrnuto, početak pruge je generisao pozitivni impuls, dok je njemu za ulaz na mikrokontroler trebao negativni, te je zbog toga implementirao inverter napona

Posted Image

to je sa ovoog izvora
https://imfsoft.com/...master-ignition


neki iz pwm porodice

https://web.wpi.edu/...iques_final.pdf

#88 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 20 January 2018 - 20:39

Elektronika napravljena. Ovo je bio laksi deo. Zadrzao sam AC cdi jer izrada DC cdi je malo komplikovana zbog trafoa a da uzimam neki prc nije resenje.Posted ImagePosted ImagePosted Image

Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока



#89 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 20 January 2018 - 22:27

Kulturno si to izveo.. očekujem rezultate sa nestrpljenjem

#90 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 20 January 2018 - 23:42

Moze mala pomoc sa predlogom mape paljenja. Uzeo sam dva pica pa mogu uraditi dve mape razlicite.

Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока



#91 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 January 2018 - 01:11

najagresivnije (trkacke) mape idu od nekih 32-33° stepeni u niskom rezimu obrtaja, sledeca merna tacka je ≤27° na 7000rpm, i zatim se linearno spustaju porastom br. obrataja, ≤12° na 12000 i + rpm gde zadrazavju ugao bez obzira na dalji porast obrtaja...

Tebi ne treba tako agresivna mapa, cai sta vise mislim da ce biti pogubna. Ove mape su pravljenje sa ciljem da potpomognu agregatu da se sto lakse i brze zavrti i da dostigne najvece obrtaje, kao i da se agregat non stop vozi na punom gasu.
Mali precnik difuzora karba generalno donosi malu kolicinu vazduha odnsno smese, samim tim i nemogucnost agragta da se hladi sistemom napajanja, a temperatura sagorelih gasova je kljucna.

Obrtaji iznad 5000rpm, pa do spica isporuke snage za tvoj agragat su krucijalni. Najveci problem ce ti predstavljati oduzet gas i voznja na malim otklonima prilikom lagane voznje po gradu ili konstatne voznje na otvorenom putu. Veliki advance ce prouzrokovati velike temperature a voznja laganim tempom, sa recimo 1/4 gasa duzi vremenski period, ali na vecem broju obrataja recimo 7000rpm, moze da dovede lepljenja. Mali precnik karburatora koji se vozi na malim otklonima daje enormno mali presek povrsine kroz koju prolazi smesa i ogromna je razlika u temperaturi kada se vozi 7000rpm na punom gasu ili kada na 7000rpm kruziras drumom na 1/4gasa. Predlozio bih ti da pribavis neku EGT sondu i meris sta se desava, bar u pocetku.

Ovako bih ja sebi pravio, sa tvojim setupom koji se ne vrti vise od 9500rpm?


1) Dovoljno ce biti da pomeris advance na nekih 25° od nekih 2000rpm. Ispod 2000rpm mozes koristiti fabricki ugao radi lakseg paljenja i mirnijeg ler gasa.
od 2000rpm do 7000rpm skidaj po 1° za svakih 1000rpm a iznad 7000rpm po 2° retardiraj do 11000rpm gde bi postavio blokadu.

Nacrtaj sebi grafikon:

0-1999rpm -> 16°
2000 -> 25°
3000 -> 24°
4000 -> 23°
5000 -> 22°
6000 -> 21°
7000 -> 20°
8000 -> 18°
9000 -> 16°
10000 -> 14°
11000 -> 12°, limiter koji radi na principu izuzimanja 1 od 3 varnice (svaka treca ne okida).

Ako uzmememo da je fabricki ugao predpaljenja 16° fixno a da se tvoj setup pokazao najjace oko 9000rpm mislim da je ovo najsigurnija kobinacija za visoke obrtaje, a vracanjem ugla u retard za 1-2 stepena preko njegovih najvecih obrtaja dajemo mu sansu da izvuce jos sitno obrtaja na krajnjoj brzini i svakako smanjujemo rizik od havarije.

Ocekuj, takodje da ce agregat biti i nesto jaci, dosta zivlji i nervozniji iz niskih obrtaja. Najveca igranka ti predstoji sa stelom karba, pravilnim napajanjem gorivom za sve otklone. Sto veci advance budes pravio, motor ce biti duplo zedniji za gorivom.

2) Ukoliko ti se pokaze teskom za setovanje mapa koja ide mnogo u advance na pocetku a kasnije retardira preko fabrickog ugla, teskom u smislu razrokosti za stelovanje dizne igle i pilotke probaj da smanjis razmak izmedju pocetnog polozaja i krajnjih obrtaja.


0-1999rpm -> 16°
2000 -> 24°
3000 -> 23°
4000 -> 22°
5000 -> 21°
6000 -> 20°
7000 -> 19°
8000 -> 18°
9000 -> 17°
10000 -> 16°
11000 -> 15°, limiter koji radi na principu izuzimanja 1 od 3 varnice (svaka treca ne okida).

ovde moras biti pazljiviji na punom gasu jer je moguce da agregat dozivi i vise obrtaje obzirom da je mapa u spicu snage 2° agresivnija od fabricke.

Kasnije, mozes dodavati-oduzimati 0,5°-1° zavsno od obrtaja motora. Kazem najveci problem moze da predstavlja razrokost karba prilikom setovanja, pa recimo, ukoliko bude previse zedan za male obrtaje a ispostavi se da ima visak u visokim obrtajima, uz korekciju dizni mozes i praviti custom mapu prema realnom stanju. Moras nabaviti merac temperature izdivnih gasova.

#92 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 21 January 2018 - 13:24

Aco veoma studiozno objasnjeno. Meni nije toliko bitno povecanje performansi koliko zadovoljstvo da sama elektronika proradi kako treba. Verujem da bi ti doveo do savrsenstva uskladjivanje mape i karburatora.

Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока



#93 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 January 2018 - 13:49

Zaboravio sam da te pohvalim za izradu elektronike, ja nisam nesto strucan ali se na oko vidi da je napravljeno pedantno i da izgleda kao iz fabrike!

samo da se nadovaezem na grafikon za mapu, pretpostavljam da ces mapu praviti u nekom programu pa sam ti dao smernice u smislu tacki za svakih 1000rpm. Na grafikonu, ugao izmedju tih tacki treba da bude srazmeran, ne konstantan do sledece tacke. Linija na garafikonu treba da bude zapravo kriva.

Ovo su neke od trkackih mapa za razlicite agregate:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

a ove smo pravili Boki i ja za neko testiranje na piaggiu:

Posted Image

Posted Image

#94 rade007

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,456 posts

Posted 21 January 2018 - 16:26

Evo tek sad vidim temu,svaka cast sto si hrabro krenuo u realizaciju ovoga.
Moglo bi biti vrlo korisno za neke base i midrace projekte.Drzim fige da sve proradi i da se pokaze valjano u praksi.


Htio bi samo dati malu smjernicu,nezz dali se odnosi na orginal paljenje koje s porastom okretaja malo kasni pa iskru daje kao da je paljenje retardirano.
Evo ja od kad sam presao na midrace vozim fixnih 21* predpaljenja.Sa orginal uglom od 16* se javlja trokiranje kojem uzrok nije visak goriva.
Evo vrtio sam 12-13t rpm bez ikakvog problema,bez dizanja temp i sa stabilnom iskrom i okretajima.



Sad cu ti kroz par min izmjeriti magnet,imam jednog rezervnog u garazi.

Edit: 117mm vanjski promjer i 97mm unutarnji di je magnet.

#95 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 22 January 2018 - 17:26

Ja bih svakako upucao prvo fiksni ugao za sve obrtaje i testirao rad. Nadalje za konstataciju krive ugla neophodno je upoznati se sa radnim rezimom motora, na kojim obrtajima hvata kvacilo, na kojim pocinje akceleracija, koji band koristi prenos uopste. Prakticno za obrtaje na kojima se nikada ne zadržavaš možeš ići i na veći ugao predpaljenja da bi ti odziv bio brži, dok na obrtajima na kojima planiraš eksploataciju možeš da variraš. Ovde bih ja isto prvo testirao rad agregata na fiksnim obrtajima pa nakon analize boje svećice i korekcije smeše, doneo zaključak gde i koliko. Moje smernice su da sam vozio 21 stepen do 10500, Krsta čak do 11000 i nešto preko toga, ali smo i imali debelo napajanje, ozbiljne atomizere i pilotke na većim karburatorima, što kod tebe sada nije slučaj sa stock phva dell-om. Treba mudro zadati ugao i voditi računa o temperaturi, koju možeš da smiriš sa karb-om do neke granice ali i da potrošiš više goriva pa da ti taj potez ne bude opravdan..

Za merenje temp izduvnih gasova moraš sondu montirati na nekih 100mm od klipa, a to iziskuje bušenje i varenje matice na grani spuha gde bi to merio..

Svakako stabilizuj rad cele elektronike i pic-a na istim uglovima..

#96 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 22 January 2018 - 18:01

U pravu si stavicu ja 16 stepeni na svim obrtajima za pocetak da vidim da li ce elektronika raditi i kako ce se ponasati na svim obrtajima. Sad ide tezi deo rada na magnetu i fiksiranje hala.

Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока



#97 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 25 January 2018 - 06:50

Svaka cast na radovima. Sta si resio na kraju za pickup. Hoces hall senzor da stavljas ili? Imas li semu od ovog sto si pravio da bacim pogled?

#98 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 25 January 2018 - 14:16

Attached File  HALL sch.jpg   42.22K   28 downloads

Bice Hall jer sa njim mogu da pomerim paljenje gde hocu.

#99 Saby

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 71 posts

Posted 07 March 2018 - 13:33

jel ovo nekome radi sa transmica? ja napravio al brljavi nesto

#100 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 07 March 2018 - 19:40

Brljavi kad si povezao na motor. Veliki je problem koliko sam citao zastita od smetnji koje pravi varnica na svecici. Kako si pomerio paljenje na magnetu na ranije da bi elektronika mogla uopste da radi.





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users