Jump to content


Izrada varijabilnog CDI-ja

cdi

147 replies to this topic

#61 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 03 July 2014 - 21:57

Ranije kad si mi govorio da ces menjati kond bio sam ubedjen da ces smanjiti elektrolit, jer on kontrolise duzinu treptaja diode, blok kondenzatori se uglavnom koriste za filtriranje napona.. I jel je tacno to tvoje merenje da je pocetna pozicija 72 stepena pre GMT, pisao si iznad da nije najbolje radio stroboskop?

I jos nesto, posto posedujem i kineski i minarelli magnet uporedio sam one strafte na njima i iste su duzine.. :)

Edited by bojan681, 03 July 2014 - 21:58.


#62 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 03 July 2014 - 22:46

E ovo ti je da popizdis. Napisem bajku i onda slucajno kliknem ono glupo back dugme na misu i zajebem stvar... :)

Stroboskop radi i preko 6000rpm a za vise nisam probao jer nemam centralnu...

View Postbojan681, on 03 July 2014 - 21:57, said:

Ranije kad si mi govorio da ces menjati kond bio sam ubedjen da ces smanjiti elektrolit, jer on kontrolise duzinu treptaja diode, blok kondenzatori se uglavnom koriste za filtriranje napona.. I jel je tacno to tvoje merenje da je pocetna pozicija 72 stepena pre GMT, pisao si iznad da nije najbolje radio stroboskop?

I jos nesto, posto posedujem i kineski i minarelli magnet uporedio sam one strafte na njima i iste su duzine.. :)

Ovaj mali kond. je keramicki... Probacu i elektrolitski da smanjim pa javljam rezultate. Uglavnom ovako radi super. Za 250 din odlicno. Poziciju pickupa sam menjao u programu dok se paljenje nije poklopilo sa fabrickim. A zeza me malo sa varijabilnim cdiom u smislu da na malim obrtajima brljavi, To ima veze sa onim -advance at low RPM- u excelu.

#63 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 04 July 2014 - 17:12

Bjane sta si ti uradio? Jesi li napravio cdi? Ja nesmem vise da palim motor komsije ce da mi ga zapale. Zamalo da se posvadjam danas. Kaze covek dosta vise deca spavaju u 2PM... :) I nikako ali bas nikako da nateram cdi da proradi kao onaj analogni sa SR-ke.

#64 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 04 July 2014 - 18:21

Nije sklopnjen al danas stigli bas oni original tiristori koji okidaju na 2,9v. Trebam jos pic da nabavim. I sklopio sam stroboskop ko tvoj samo sto sam koristio ogromnu 10mm high brightness diodu koja svetli ko luda. Ostalo mi jos pickup da napravim, ne znam gde da nadjem to zatvoreno feromagnetno jezgro koje ima oblik kocke samo isecena unutrasnjost...

Ma to za spavanja najgore, kod mene preko celog dana uvek se zadesi da neko spava pa sad gledam da ne vozim svaki dan u isto vreme, vec po malo rasporedjujem svima. :)

#65 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 05 January 2018 - 21:49

Da malo osvezim temu. Napravi li neko na kraju ovaj varijabilni CDI.
razmisljam da zimus napravim jedan pa da probam na mojoj SR50. Da li ce imati neke vajde. Jedino je problem mapa paljenja.
Mozda da ubacim jednu od ove dve sto je Mario vec nasao.

Attached File  dijagram paljenja.jpg   38.81K   25 downloads

#66 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 January 2018 - 15:07

Bojan je napravio ali nisam siguran kako se sve to zavrsilo. Ja sam u medjuvremenu nabavio komplet varijabilno paljenje pa sam ovo batalio.

Ima ovde sve o izradi, nacinu funkcionisanja... https://transmic.net...di-16f628-v7-9/

#67 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 January 2018 - 09:34

View PostDepe, on 05 January 2018 - 21:49, said:

Da malo osvezim temu. Napravi li neko na kraju ovaj varijabilni CDI.
razmisljam da zimus napravim jedan pa da probam na mojoj SR50. Da li ce imati neke vajde. Jedino je problem mapa paljenja.
Mozda da ubacim jednu od ove dve sto je Mario vec nasao.

Attachment dijagram paljenja.jpg

glavni problem je koliko sam ja shvatio filtracija radnog napona, više pokušaja je bilo od strane cheese-ja još ranijih godina i kada na stolu sve funkcioniše sa simulacijama valjano, na napajnju skutera počinje divljanje,.. koliko sam ja shvatiio filtracija napona punjenja je stavka br1, dok je i interferencija koja dolazi od prštanja prekida visokog napona br2..

sreća da se neko počeo ponovo baviti ovom materijom... imaš ovde još neke delove pokušaja

https://svet-skutera...wk/page__st__20

#68 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 08 January 2018 - 12:12

Jedno samo pitanje.
Kada pikap naidje na magnet za okidanje da li je nailazak 14 stepeni pre GMT ili silazak.
Ako se fizicki ne moze dobiti veci ugao paljenja od ovog fabricki namestenog onda ova elektronika nemoze podesavati ugao paljenja.

#69 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 January 2018 - 13:16

Pruga na magnetu nailazi na pickup, ne obratno.
Ta radnja se desava pre gmt-a, zato je i paljenje recimo na 14° pre gmt, odnosno predpaljenje.

Da bi bilo koji varijabilni cdi radio potrebno je da se fizicki okidac dovede u najrajniju fazu predpaljenja, odnsno ako zelimo da nam mapa pocije od ugla 35° onda i okidanje picka treba da namestimo na pocetnih 35°, sto je na piaggio paljenju skoro pa nemoguca misija.

jos uvek nismo sigurni kako rade varijabilna innerrotor paljenja, recimo od selettre. kod seletre se pocetak okidanja po preporuci podesava na 22° a znamo po prilozenim grafikonima mapa da ugao varira od 34-36° na niskim obrtajima (3-4000rpm) pa ide u retard do nekih 10-12° na visokim obrtajima (13000+rpm). po logici stvari, da bi dobili ugao veci od pocetnog, varnica bi morala da kasni citav krug ciklusa, a onda smo u problemu sa kapacitetom kondezatora pa se sem pametne elektronike pravljenje paljenja svodi i na odabir kapaciteta kondezatora.

Boki je napravio varijabilni cdi i za piaggio, ja imam jedan ali ga nisam do kraja istestirao jer je najveci problem kod piaggia napraviti pocetni ugao okidanja veci od 23° sa fabrickom plocom namotaja. Pokusavao sam sa pravljenjem novog kanala za kajlu u magnetu, medjutim minimalan razmak za kanal na kruznici malog obima (1mm zid izmedju starog i novog kanala + 2mm novi kanal) pomeraju enormno mnogo ugao predpaljenja, preko 44°... u toj varijanti bi trebalo praviti novu mapu sa kasnjenjem od nekih 10°+ ali opet nismo sigurni kako ce se ponasati kondenzator, jer pomeramo samo magnet, ploca i/ili pickup nemaju puno prostora za pomeranje. Pomeranjem samo magneta pomeramo i granicne linije S i N polova pa ce Visoko Naponski namotaj opet biti neusaglasen sa kapacitetom kondenzatora. Ima puno mozganja i mehanickih prepravki, uglavnom potencijal postoji samo treba istestirati do kraja.

#70 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 08 January 2018 - 14:05

Znam da pruga nailazi na pikap. Samo me interesuje da li okine kad naidje pruga i to je 14 stepeni ili okine kad silazi pruga sa pikapa i to je 14 stepeni.
To ako ima problema usaglasavanje HV namotaja sa ranijim okidanjem pikapa moze da se resi ubacivanjem DC CDI-ja.

#71 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 January 2018 - 14:13

Odlazeca ivica pruge kada je na sredini jezgra pickupa salje signal u cdi, to je momenat okidanja.

Da, DC tip je mnogo preciznije resenje za uparavljanje kapacitetom visokog napona.

#72 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 08 January 2018 - 22:31

Malo oko signala koji se dobija na pikapu.
Posto je signal sa magneta koji prolazi pored pikapa pozitivno negativni.
U pikapu se generise napon koji ide prvo u pozitivnu poluperiodu pa zatim u negativnu poluperiodu.
Posto za okidanje tiristora kod CDI-ja koristimo pozitivnu poluperiodu a negativne su blokirane diodom, okidanje tiristora dolazi kada prolaz magneta pored pikapa ostvari dovoljan napon u pikapu da otvori tiristor otprilike 1.8V.
Tako da okidanje ili ti paljenje nikako ne moze biti ni na samom nailasku magneta ni na silasku magneta sa pikapa a ni na sredini jer je tada napon 0V.
Ostvarivanje dovoljnog pozitivnog napona za otvaranje tiristora dogadja se u prvoj polovini ili jos preciznije u prvoj cetvrtini magneta gde dolazi do penjanja pozitivne poluperiode i postizanje dovoljnog napona za otvaranje tiristora.
Ovo je neka moja konstatacija sad ako gresim neka me neko ispravi.

Attached File  20180108_221943.jpg   818.85K   17 downloads

Cak bih rekao da se na vecim obrtajima paljenje malo pomeri i na ranije nije to nesto znacajno ali nije ni fiksno 14 stepeni.

#73 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 January 2018 - 09:46

Nije mi jasno zasto se bakcete sa ovim , kad mozete na Aliju naci varijabilni CDI za male pare , desetak dolara i li koliko vec , to su oni plavi ima ih za sve masine , lako se povezuju , dobro rade , jos kad se upare sa onom bobinom od 31 KV ...sve drugo je vec inner rotor ...

#74 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 10 January 2018 - 21:46

Prva stvar koju pravim je stroboskop. Vec je pri kraju. To prvo pravim da bih video gde i kako pali.
Posto je kod piaga neizvodljiva (ili tesko izvodljiva) varijanta fizickog pomeranja paljenja na ranije, bez toga ne vredi ovo varijabilno, resio sam se da probam neko drugo resenje a da uvek mogu lako vratiti na staro CDI paljenje.
Varijanta je sa Holl senzorom koji bih pricvrstio na postojeci pikup. Malih je dimenzija tako da za njega ima mesta. Senzor bi reagovao na pocetak magneta a ne kao sad na kraju magneta tako da ce paljenje biti pomereno na ranije sad koliko to moram izmeriti. Signal sa tog senzora onda vodim u varijabilnu elektroniku u okviru koje ce biti i DC CDI tako da izbegnem probleme sa nedovoljnim punjenjem kondezatora.
Tako da ce na motoru ostati obe vrste paljenja sa mogucnosti ukljucenja jednog ili drugog.
Ako bilo ko ima neke sugestije ili je vec nesto od ovoga probao nek mi ukaze na greske da ne bih mnogo lutao.

#75 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 12 January 2018 - 09:28

Prvi stepenik predjen.
Napravljen stroboskop nije jos isproban na motoru, na stolu radi i bljeska, videcu u realnim uslovima kako izgleda.

Attached File  STROBOSKOP.jpg   504.9K   22 downloads

#76 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 12 January 2018 - 09:38

dobro izgleda, po kojoj shemi si radio

#77 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 12 January 2018 - 09:41

Semu koju sam ovde nasao u ovom postu.

http://www.learninge...g-light_18.html

#78 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 16 January 2018 - 14:40

Polako napredujem duga je zima.
Napravio sam pikap sa Halovim senzorom Bice dobro ako reaguje na pocetak magneta za pikap ako ne moze da se promeni, bitan je pol magneta na koji reaguje Hall. Tako da cu imati dva pikapa original ostaje za 12 stepeni a ovaj ce da ide na otprilike 36 stepeni videcemo kad ga stavim i premerim.

Attached File  Hal pickup.jpg   317.86K   22 downloads

Edited by Depe, 16 January 2018 - 14:43.


#79 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 January 2018 - 16:22

Pratim. Samo da te ispravim, kod piaggia je fabricki ugao 16°.

#80 Depe

    Find Sexy Womans from your town for night

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,239 posts
  • MestoNew York
  • VozimAprilia sr 50 2006.

Posted 16 January 2018 - 17:36

Aco jel mozda znas koji je ugao na pocetku magneta za pikap. Znao sam da je veci od 12 nisam znao da je 16. A sve sto citam o ovim paljenjima svi pominju 12 pa tako i ja. Inace pikap i signal sa 16 stepeni koristi se da bi lakse upalili motor ako je aku los a moze i bez akua., pa kad motor proradi i dodje napon onda elektronika preuzima.

Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока







14 user(s) are reading this topic

0 members, 14 guests, 0 anonymous users