Evo, za pocetak topica, par slicica:



Skuter me je, kao serijala, dobro sluzio nekoliko godina. Za to vreme samo sam morao da zamenim el. sauh (na oko 2000 km). Stavio sam od Kweja, jer uvoznik za CPI "klepa po usima" za rez. delove ( odgovara i od Sprinta). Naravno, skinuta je blokada sa variomata i zamenjena je "S" izduvna grana (neka vrsta blokade), ubacece malo lakse rolice i to je bilo to do nekih 4000 km (4 sezone, posto nisam stizao da se nesto mnogo vozim).
Nova grana nije bas pasovala "sraf na sraf" pa se moralo malo variti, tu kod lonca:

Tako odblokiran skuter isao je pravih 65 km/h (kao i vecina "kineza" ima kratak prenos pa ne moze da se meri sa brendiranim "serijalama" u krajnjoj). U to vreme sam se i uclanio u ovaj 4rum, i tako citajuci tudja iskustva polako se navlacio na tunning. Ali, iako je volja bila prisutna, nedostajalo je finansija!
Ali, pozeleo sam brze, jace, bolje... Kupio sam novi kit od 70 ccm Stage6 Sport pro, i auspuh Technigas Next-r. Takodje, preko jednog od clanova foruma nabavio sam Malossi Multivar i remen Malossi Special X. Karburator sam, do daljnjeg, ostavio stock (Mikuni 16 mm). Sve je to, ubrzo, uz neke male propratne probleme (detaljnije ovde: http://www.skuteri.o...a-cpi-oliveru/) leglo na skut i polako sam krenuo u razradu. S obzirom na kalendar, ovo se (razrada) prilicno oteglo, maltene do proleca. Ali, i to je proslo, skuter je bio razradjen i spreman za "przenje". Da ne zapostavim ni styling nabavljen je i udertail sa stopaljkama, pozicijom i zmigavcima all-in-one, koji mu je lego (sto kaze Blacky) k'o budali samar:


Krajnja mu je bila solidna, skoro 90 po satu (koji je btw. dosta tacan) ali mu je do te brzine trebalo dooosta vremena. Uopste, nekako mi je falilo eksplozivnosti u startu i ubrzanju. Ta kilavost je bila posledica teskih rolica i mekanog kontra federa i federa kvacila, ali to je tako bilo namerno setovano zbog razrade. Znaci, nakon razrade doslo je vreme da se nesto ucini po tom pitanju. Posto majstor koji mi je stavljao kit nije smatrao da nesto treba dalje stelovati u odnosu na postojece stanje (stara prica o tome da majstori fino stelovanje dozivljavaju kao dangubu koju posle ne mogu da naplate), obratio sam se za "malu pomoc prijatelja" sa 4ruma, Vlade 75, o cemu svedoce sledece ilustracije:
- Vlada sa segrtom:

- Nista bez "pistolja":

- Hocemo da ubacimo platnu ispred bolcne varijatora? Hocemo!!!

- koju cemo diznu kada je Mboxu nestasica? Da busimo? Dizna razbusena na cca 80:

- rolice umesto 6 gr stavljene 5,5 gr! Tu je naravno i KOSO obrtaljka:

- Majstore, oce biti viska delova? Nadzorni odbor, spoj iskustva i mladosti:

- Sastavljaj, sefe, pada mrak!

Stavljen je i, umesto belog Malossi kontra federa, Stage6 Medium kontrafeder sto je rezultiralo smanjenjem pada obrtaja zbog nelinearnosti torque drivera, tako da sada pri brzini od 35-40 km/h obrtaji malo padnu, mnogo manje nego ranije. Stavljanje pola grama laksih rolica donelo je vecu zivahnost motora, uz istu krajnju. Ubrzanje od 0-60 km/h postize za nekih 8 sekundi, a od 0-80 dostize za 15-16 sec. Krajnja je oko 85 km/h po satu, sto je sa ovim kratkim prenosom maksimum. Tu negde se aktivira blokada na CDI-ju (nesto preko 9000 obrtaja), pa krajnju fakticki ni ne znam. Sledeca intervencija koja je uradjena na skuteru je nabavka „odblokiranog” CDI (made by Cheese) pa skuter vise nije blokirao, mada mu se krajnja nije nesto popravila zbog nedovoljno snage za vece obrtaje. Nadam se da ce sa vecim karburatorom skuter dobiti dodatnu snagu za vece obrtaje (brzinu).

Tih dana desio mi se i peh da mi je zalepio klip, ali sve se srecom zavrsilo gotovo bez posledica. Na cilindru nema tragova, jedino se malo vidi na klipu. Karike nisam gledao jer sam bio zauzet kada je Vlada radio, pogledacu na prolece pa ako treba zamenice se.
Probali smo pola grama lakse rolice (5 grama) i to se pokazalo kao pun pogodak. Doduse, krajnja je ostala tu negde ali je skuter dobio dosta dobio na zivosti.
Malo se radilo i na doterivanju spoljasnjosti - stavljen manji spojler:

Nedugo zatim, preko oglasa mi je naletela S6 PRO REPLICA u niklovanom izdanju:

Replika mu je sela samo tako:

Na redu je bilo stelovanje... Za one koji mozda ne znaju, Repliku bije glas da se tesko steluje jer ima uzak spektar rezonance (videti FAQ grafikone o auspusima), pa je potrebno imati dosta strpljenja (i rolica) da bi se ustelovala kako treba. Imali smo hendikep jer se Vladi prethodni dan potrosila baterija na KOSO obrtaljci, pa je morao da radi po osecaju. Probali smo prvo sa rolicama od 5 gr koje su bile na Next-u. Mislio sam da ce biti bas truba medjutim skuter je, uz pocetno kolebanje, lepo vukao kroz ubrzanje ali osetilo se da treba lakse rolice. Sledece su bile 4,75 gr. Skuter je sada vec bolje startao i vukao ravnomerno do krajnje, koju je Vlada izmerio GPS-om: 83 km/h, uspravno sedeci. Po satu je to bilo nesto preko 85, skoro 90. Mislim da je to plafon sa ovim prenosom. Pogledali smo i svecicu - odlicna boja, prava bela kafa! U medjuvremenu, Vlada je kupio bateriju za Koso pa je sada sve bilo lakse. Nisam mogao da budem sve vreme prisutan, i dok sam stigao do njega, problem sa rolicama je bio resen. Najbolje su se, prema Vladinim recima, pokazale rolice od 4,4 gr sa kojima skuter kroz ubrzanje vrti na 10.000 obrtaja dok na iberturu dostigne oko 10.500. Ostao je problem stelovanja kvacila, i to nam je uzelo dobar deo nedeljnog popodneva. Prethodni dan, ja da se napravim koristan, kupim u Motobike-u Malossi federcice kvacila (bele, zelene i zute), ali ne obratim paznju u katalogu da su za original kvacilo 112mm, dok meni trebaju federcici za Deltu . Od ranije sam imao komplet federcica S6 (za Sport pro kvacilo i original minareli), koji ce se isto pokazati kao promasaj. Jednostavno, da ne duzim, duzina i debljina federcica mora biti ODGOVARAJUCA, jer se npr. federi iste debljine ali razlicite duzine razlicito ponasaju na kvacilu. Primera radi, kada smo na kvacilo stavili tvrdje federe start je bio super ali samo dok se kvacilo ne ugreje, posle toga - banana (sto kazu komsije na MS). Bio sam besan na sebe sto sam promasio kupovinu, jer nedelja svakako nije dan kada se mogu ispraviti krive Drine, pa sam onako vec rezigniran predlozio Vladi da stavimo bele federcice koje sam dobio sa Deltom prilikom kupovine. Iako najmeksi u Delta Sport pakovanju (4000-6000 rpm), pokazali su se najboljim vrv zbog odgovarajucih dimenzija. Vidno su manji, kraci od gore spomenutih federcica. Nategnuli smo ih do OO i kvacilo je hvatalo na oko 6500 rpm. Sada je skuter mnogo lepse kretao, mada jos ima prostora za stelovanje. Dogovor je, na kraju, da se jos malo pozabavimo kvacilom, a da ja u medjuvremenu uzmem odgovarajuci komplet federcica za Deltu, pa da stavimo ili najtvrdje iz Sport paketa (zute) ili najmekse iz Racing paketa. I jedni i drugi su tu negde od 6000-8000 rpm. Posto nisam nigde mogao da ih nadem, pre nekoliko nedelja sam ih narucio kod Autocom-a, ali nabavka im je tek za mesec dana. Ko zna, mozda ce ovo procitati i neko sa 4ruma ko ima visak federcica pa se dogovorimo.
Poslednja investicija vezana za delove bila je nabavka karburatora Stage6 PHBG 21mm Black Edition i radilica Stage6 HPC za CPI (16mm osovina). Prvo sam mislio da uzmem karb od 19mm, no kako ih nije bilo na lageru u trenutku nabavke uzeo sam ovaj veci. Uz njega sam narucio i rucni sauh da se ne bih vise zezao sa elektronskim koji mi je btw. ovih dana opet „crkao”. Radilica je sa punim polutkama, i vrti se do 15.000 obrtaja. Radilica mozda jos nije morala da se menja (ove kineske su se pokazala kao prilicno izdrzljive), ali „kad je bal nek je bal”! Uz radilicu je stigao i kvalitetan iglicasti lezaj:



Cim ograne prvo sunce sledi montaza delova, jedino sto prvo moram da nabavim lezajeve i semeringe.
Posto je i dalje prisutan problem „fabricki” kratkog prenosa na kinezu odlucio sam se za nabaku Stage6 sekundara koji ce produziti prenos za 17 %. Da sam znao da postoji u ponudi, narucio bih ga zajedno sa ovim gore delovima, ali ni sad nije kasno – taman da se sve slozi do proleca. Bice to ponovo stelovanja, ali u tome je i draz – zar ne?