Jump to content


Usisne lamelice,zamena,vrste...

karburator

19 replies to this topic

#1 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2014 - 15:00

Dali je neko detaljnije obradio tematiku usisnih lamelica, tj uticaj debljine i materijala na performanse motora? Čitao sam nešto na SA ali je šturo objašnjeno.

#2 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 September 2014 - 15:09

Bitno je da nisu metalne vec karbonske ili od fiberglasa,debljina i bitna i nije al optimalno je 0.30mm...sve do HE setupa ne treba se mnogo zamarati time..

#3 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2014 - 16:03

View Postcvele, on 04 September 2014 - 15:09, said:

Bitno je da nisu metalne vec karbonske ili od fiberglasa,debljina i bitna i nije al optimalno je 0.30mm...sve do HE setupa ne treba se mnogo zamarati time..
Nešto od toga su napisali na Scooter Attack-u, od debljine samih carbon lamelica zavisi režim rada, prema njihovim rečima uglavnom se koriste debljine 0,25 0,30 0,35 0,40 i 0,45 uz objašnjenje da tanje i mekše imaju bolji učinak na startu i ubrzanju dok druga krajnost, tj debele i krute daju preciznije usisavanje na visokim obrtajima, što logički izaziva loš ler i otežano paljenje. Zato treba pronaći kompromis, tj staviti lamelice prema karakteristikama termogrupe a ne napamet. Ja sam poručio Polini plave 0,30 jer je to taman za Malossi sport. Gledaću da iskopam neku tabelicu sa podacima koja debljina za koji raspon obrtaja. Svakako na to utiče i veličina karburatora, tako da ima i tu matematike, da ne uzimamo zdravo za gotovo. Konkretno mene je to zainteresovalo odkad su mi popucale Malossijeve lamelice koje su stigle uz kit.

Edited by goggyso, 04 September 2014 - 16:11.


#4 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 04 September 2014 - 16:19

Jesu te lamelice sto su dosle uz sport bile karbon ili karbonit?
Na koliko km su ti popucale?

Sent from my C5503 using Tapatalk

#5 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 September 2014 - 16:20

Turpije uvek rade na odredjenim tj visokim obrtajima i kroz ubrzanje i na krajnjoj brzini tako da ta podela bas i ne pije vodu...zato i kazem -uzmes 0.30 i gotovo...te sto dolaze uz malossi sport su karbonitne,znaci dosta losije od karbonskih pa i ne traju dugo...

#6 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2014 - 16:38

View PostLauda, on 04 September 2014 - 16:19, said:

Jesu te lamelice sto su dosle uz sport bile karbon ili karbonit?
Na koliko km su ti popucale?

Sent from my C5503 using Tapatalk
Izgleda karbonit, al bez obzira, jedna je čitava, ona deblja, dok se tanja raspala uzduž, slikao sam i okačio u temi. Nije prešla ni 500km. Znači tanka nikako na 70ccm. One Polinijeve 0,30 još trče a prešle su pitaj boga.

Edited by goggyso, 04 September 2014 - 16:38.


#7 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2014 - 16:42

View Postcvele, on 04 September 2014 - 16:20, said:

Turpije uvek rade na odredjenim tj visokim obrtajima i kroz ubrzanje i na krajnjoj brzini tako da ta podela bas i ne pije vodu...zato i kazem -uzmes 0.30 i gotovo...te sto dolaze uz malossi sport su karbonitne,znaci dosta losije od karbonskih pa i ne traju dugo...
Zavisi od termogrupe. Ja ovaj moj Malossi sport ne računam u turpije (zasad) pa je bolje staviti 0,30 kao što sad vozim, Polinijeve plave. To mu dodje do nekih 11.000rpm, preko toga trebaju deblje. E sad koliko deblje?? Zato imaju toliko debljina u ponudi, ne verujem da je svejedno baš.

#8 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 September 2014 - 16:47

Gogy nije stvar u debljini nego u kvalitetu... :D A polinijeve su karbonske....Ko oce da stvarno ima nekog efekta mrkanje po usisu i lamelicama -mora da nabavi ove...dokazano rade za sve pare...
Posted Image

#9 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2014 - 16:49

Evo jednog kraćeg teksta, google prevod, nabrzinu: Niske Napetosti (LT)
Poboljšati isporuku snage u nižim RPM rasponima. Naš niska opcija Napetost je najprikladnija za povećanje odgovor i početno ubrzanje.
Mid Napetosti (MT)
Poboljšati isporuku snage u mid-range svog specifičnog motora. Naša sredina opcija Napetost je najprikladnija za povećanje ukupne isporuke snagu svog motora.
Visokih tenzija (HT
Poboljšati isporuku snage u gornjem rasponu okretaja motora svoj ​​specifičan. Naša visoka napetost opcija je najprikladnija za povećanje najveću snagu od motora. Malo je indijanski, al se razume. Ovo stoji u textu lamelica Carbon Tech

Edited by goggyso, 04 September 2014 - 16:54.


#10 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 04 September 2014 - 17:03

Aj sad malo logike-ko vozi na 4-5000ob...mozda neka mrtva serijala...a zna se kao se podesava prenos na 70cc-ubodes ga tamo gde je najaci a to je uvek na vrlo blizu max obrtajima...mozda masine kao tvoj PJ radi i na nizim jer je princip razvijanja snage dosta drugaciji ali kod turpija u karb verziji je taj raspon upotrebljivosti mnogo manji pa ta podela-"ove bolje za nize obr. a ove za vise" -jednostavno ne pije vodu....ajd da vidim tog strucnjaka koji ce bas da izmeri razliku u ubrzanju i max. brzini a da dokazuje u praksi
ovu tvrdju odozgo...zato se uzima neka srednja vrednost-turis 0.30 ili 0.35 i kraj...nema tuninga lamelicama...Al zato usisom sa slike odozgo ima i to jos kako...narocito na jacim setupima...
Pitaj Pitu ....

#11 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 04 September 2014 - 17:36

I ja isto mislim da nema tuninga samo sa lamelicama...Debljine 0.25-0.3-0.35mm itd ne znam zašto su ostavljene, svaka lamelica teži da se lako i brzo savije...ima mi logike samo da su deblje lamelice za jače primarne kompresije kako se ne bi slomile...

Ali ajde da razmislimo malo, pričao sam s Mariom bezbroj puta na ovu temu...Lamelice se otvaraju prilikom svakog usisavanja tj pravljenja vakuuma tokom kretanja klipa prema DMT..
uzmimo za primer 10.000 obrtaja u minuti to je 10.000 usisavanja tj 10.000 otvaranja lamelica u minuti?!? Pa pitamo se mi, pa kad one stignu da se zatvore uopšte??? dolazimo do zaključka da su one non stop otvorene pa čak i pri nižim obrtajima...

Iz ovoga dolazim do zaključka da debljina lamelica nikako ne utiče na performanse, i da je njihova debljina u maloj sprezi sa obrtajima...

A što se tiče većih usisa ili ti usisa sa 8 lamelica kao što su ovi V-Force usisi, itekako utiču na performanse motora pod uslovom da su ostale komponente i postavke motora u stanju da progutaju više smeše!!

#12 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 September 2014 - 01:09

Nisam mislio na tuning lamelicama vec na odabir prave debljine u odnosu na raspon obrtaja. Prvo sam to pronasao na SA trazeci carbon lamelice i nadjem Polinijeve u 5 varijanti od 0,25 do 0,45 pa sam ostao zbunjen, koju debljinu izabrati. Citajuci dalje objasnjenje Polinija je da se tanje koriste kada imamo masine koje rade na nizim obrtajima a deblje tj kruce se koriste na masinama sa visokim obrtajima. Sve ove izmedju su tu za neke masine "izmedju" i po performansama i krajnjim obrtajima. Isto objasnjenje nadjem i u tekstu uz Carbon Tech. Zato me to zagolicalo, a gde ima dima, ima i vatre. Na stranu kvalitet i konstrukcija usisne piramide, to je posebna prica.
Konacno, ne vidim zasto bi Polini imao u svojoj ponudi 5 razlicitih debljina, odnosno tvrdoca, a ima ih i Malossi, i ko zna koji jos proizvodjac. Nisam stigao procunjati al bice ovih dana.

#13 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 06 September 2014 - 12:05

ajd samo dok stavljaš neki tekst,bolje ga stavi na izvornom engleskom nego da ga prevodiš google translatorom itd,jer nakon toga prevoda tekst nema smisla.

kaj se tiče lamelica,kak su rekli pita i cvele,debljina lamelice znači kvalitetu,tj trajnost same lamelice..
nije isto imat lamelicu od 0.25 na nekom hajendu koi vrti cca 15000 rpm ili na nekom base kitu koi vrti jedva 10.
što je lamelica tanja,to je fleksibilnija ali i slabija,zato ih ima više debljina da se nadje optimum u trajnosti...ali opet kak je već rečeno,to se kemija tek na hajend mašinama,u kombinaciji sa većim usisima itd..
ti da sebi staviš koje god,nebudeš osjetil nikakvu razliku..
ja sam za dragstera uzel isto te plave polini,samo zato kad su bile najjeftinije,debljinom se nisam previše zamaral,pogotovo oko 0.05mm

#14 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 September 2014 - 13:53

Debljina ne diktira kvalitet vec zilavost, tj sposobnost brzeg zatvaranja na visokim obrtajima, sto je deblja to ce pre zatvoriti kad ponestane podpritiska na usisu, ali je zato lose prohodna na niskim obrtajima pa otezava sam start tj paljenje motora. Zato se debljinom trazi kompromis. Inace bi svi stavili najdeblje da traju najduze i resen problem.
Mislim i dalje da ovo i nije bas tako jednostavno, inace bi svi proizvodjaci pravili jedan tip lamelica, od "najboljeg" materijala i "najbolje" debljine tj. elasticnosti. Cemu onda 5 razlicitih debljina od istog materijala?? I to od Polinija. A i od Malossija, samo neznam tacno koliko oni imaju debljina u ponudi.

#15 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 06 September 2014 - 14:25

Quote

Cemu onda 5 razlicitih debljina od istog materijala?? I to od Polinija. A i od Malossija, samo neznam tacno koliko oni imaju debljina u ponudi.
Da bi mi imali o cemu da raspravljamo ... :D

#16 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 06 September 2014 - 14:31

govoril sam o trajnosti na odredjenim obrtajima..
nebude isto trajala najdeblja i najtanja ako se masina vrti na 15000 rpm.,da traje onda nebi ni pravili nilakve osim limenih kakve su tvornicke..
naravno,ima veze i sa otvaranjem/zatvaranjem lamelica na visokim okretajima,zato je receno da se s tim netreba zamarat na slabijim setapima.

#17 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 06 September 2014 - 14:59

Zašto bi tanje lamelice kraće trajale nego deblje kad se sve pod istim uglom savijaju zbog granicnika? Po meni je baš obrnuto, tanja lakše trpi veće savijanje. Na trkačkim agregatima trajnost je skoro nebitna, traže se optimalne performanse. Ja bih rekao da je srž u uglu otvorenosti usisnog voda (port duration). Recimo na high end cilindru bi tanki listići davali predugo usisavanje i deo smese bi izlazio napolje.

#18 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 September 2014 - 15:40

View Posttuningfanatic, on 06 September 2014 - 14:59, said:

Zašto bi tanje lamelice kraće trajale nego deblje kad se sve pod istim uglom savijaju zbog granicnika? Po meni je baš obrnuto, tanja lakše trpi veće savijanje. Na trkačkim agregatima trajnost je skoro nebitna, traže se optimalne performanse. Ja bih rekao da je srž u uglu otvorenosti usisnog voda (port duration). Recimo na high end cilindru bi tanki listići davali predugo usisavanje i deo smese bi izlazio napolje.
Slazem se sa tobom. Ima logike.

#19 fantom

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 304 posts

Posted 30 March 2019 - 20:11

Da li je itko probao sa stavljanjem spacera ispod usisnih lamelica da mi kaze prednosti/mane tog pothvata ?

#20 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 30 March 2019 - 23:18

Oslobodi se protok boost kanala,i namali se nesto primarne kompresije kartera,kod minarelli je to dobra investicija.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users