Jump to content


Tomos Automatic A3


  • This topic is locked This topic is locked
35 replies to this topic

#1 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 08 September 2014 - 14:24

Pozdrav ljudi evo moga autoamtika,

Pocetak radova,tada je imao glava od atx preradzena,cilindar sa L klipom 38.5 i obradzeni usisni i izduvni kanal.

Posted Image

Test faza sa DIY boost botle,kada sam to stavio motor prestao da pljue iz karburatora.

Posted Image

Posted Image

Glava od atx,kada je dosla kod mene je bila preradzena za 42mm klip,ja i tokar smo to sredili na 38.5 i glava je proracunata da bi ukupan kompresioni odnos bio 10:1

Posted Image

Radilica popunio sam sa plutom,da bi dobio veci pritisak u karter

Posted Image

cilinder prebrusen na 39mm,klip je motins

Posted Image

Neke nove sitnice

Posted Image

Posted Image

Bio je on crven,pa plav pa siv :welcome1:

Posted Image

Posted Image

Nabavljene su alu felge i sava gume

Posted Image

Sklapanje masine

Posted Image

Delovi posle peskaranje

Posted Image

Masina sklopjena

Posted Image

Iseko sam nosaca stranicni kapaka i popunio sam rupe za zadni blatobran

Posted Image

Posted Image

Pocelo je farbanje,boja je akril sa fiat grande punto

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Pocelo je sklapanje

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Evo kako sada izgleda

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 September 2014 - 14:54

odlične slike, međutim malo opisa radova...

za jedno predstavljanje je super, mada nas više zanimaju detalji...

#3 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 08 September 2014 - 15:11

Evo nasao sam mjere kanala posle obrade,maksimalna brzina sa ovim setapom je bila 64km po gps negde oko 9.000 na digitalne obrtaljke sa ebay.

ISPUH
od GMT do GRK: 27 mm
do DRK: 44 mm
širina: 25 mm na izlaz
visina: 17 mm

USIS
od GMT do GRK: 45 mm
do DRK: 60 mm
širina: 22 mm (na ulazu u cilindar: 14 mm)
visina: 15 mm

PRELJEVNI
od GMT do GRK: 36 mm
do DRK: 44 mm
širina: 21 mm
visina: 8 mm

Cilindar je bio spejsovan sa 1mm alu dihtung odozdo,a sa gornje strane je bio spusten da kad bi klip bio u gmt ima samo 0.6mm od ruba cilindra.

Prenos je bio standard,osim olaksano kvacilo prve brzine i skraceni federi da bi kvaclilo hvatalo na veci broj RPM.

Karburator je razbusen na 13mm sa dizno 57 bez filter za vazuh,smesa je bila idealna na pun gas.

#4 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 08 September 2014 - 18:33

Svaka čast za projekat! Vidi se da imaš dosta staža prevrtanja raznih foruma uzduž i popreko. :welcome1:
Jesi probao da menjaš lančanike da vidiš da li bi dobio istu brzinu, ali na nešto manjim obrtajima?

#5 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 08 September 2014 - 19:14

Pa nema to kod nas osven standardni lancanici,inace pratim mnogo forume za tomose i sve sto ide na benzin :welcome1:

#6 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 08 September 2014 - 22:18

Svaka cast za projekat! Odlicno izgleda tomos, prava boja za ulicnog trkaca :welcome1:

#7 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 September 2014 - 00:33

Fenomenalno, a ovo za punjenje polutki radilice sa plutom prva liga!!! :)
Kako ide automatic posle sklapanja? jako lepo izgleda....

#8 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 09 September 2014 - 01:21

Pa isao je lepo 64km po GPS maksimalna,sada treba da promenim karike jer oseti se gubitak kompresije

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 09 September 2014 - 10:16

koji stepen kompresije imaš u ovoj postavci ?

#10 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 09 September 2014 - 13:33

Mislim gore da je pisao kako je kompresija 10:1

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 09 September 2014 - 15:00

Da da citao sam i ja.. ok je to srepen za tu postavku samo mi je malo nevrovatno za 0,6mm squish da je tako mali ..

Sacekajnmo.autora da nam objasni kako je taj stepen izkalkulisao...

Sinclair research 1981 ©

#12 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 09 September 2014 - 17:37

0.6mm je razmak od rub klipa kad je u GMT i rub cilindra kad je cilinder spejsovan za 1mm odozdo,cilindar sam kod tokara skinuo,inace kompresioni odnos sam racunao preko jedan kalkulator u exel u to vreme,kalkulator je sa neki kreidler forum mislim mogu da ga postavim ako ga hoce neko.

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 09 September 2014 - 22:57

može , mene zanima kako si to kalkulisao... ako ti nije problem postavi pa da sinhronizujemo metode

#14 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 09 September 2014 - 23:55

Evo kalkulator i kalkulacije,mozne su greske a i ovaj kalkulator ne kalkulira toliko dobro mozda kao onaj sta si ti uradio,vazno je da nije nista radzeno od oko.

Posted Image

Evo i link za kalkulator

https://www.dropbox....tuning.xls?dl=0

#15 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 10 September 2014 - 09:16

Pa da, kao što sam pretpostavljao, on je računao po metodi stručnjaka iz Honde tj. od vrha izduvnog kanala, a inače je 15.2:1. I pogrešno je napisati bar kao jedinicu mere. Čudo da ovako ne dolazi do samozapaljenja, pogotovo što takva glava uopšte nema squish nego je sferična.
Attached File  Cratio copy.jpg   38.19K   15 downloads

Edited by tuningfanatic, 10 September 2014 - 09:20.


#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 September 2014 - 09:55

mnogo je 15,2:1

#17 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 10 September 2014 - 10:10

Hah epa ona mozda zato jede karike u jednu kratku sezonu,na koliko da sada namestim kompresioni odnos.

#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 September 2014 - 10:15

ima li neki zaptivač ispod glave ?

ako nema onda ti je mereni squish sada 0,6mm , i potrebno ga je dovesti na 1,46mm ako želiš da spustiš kompresioni odnos na 12:1

Posted Image

#19 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 10 September 2014 - 12:29

Nema sada nikakav zaptivac,glava je namazana samo sa tanak sloj reinzosil,ionako moram da rasturam masinu za promenu karika i semeringa pa moze i malo ova glava da preradim da bi dobio normalnu kompresiju

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 September 2014 - 12:49

možeš samo ubaciti jedan zaptivač od 0,8mm ispod glave i rešen je squish na 1,4mm





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users