Jump to content


Gilera Runner 70 Purejet


1826 replies to this topic

#821 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 October 2015 - 16:19

Danas sam stavio kajlu i trazio maksimum sa gorivom. Zavrsio sam posao sa malossi elektronikom i polini ventilom pritisak na minimum. To je stabilno, ostalo sve ponekad pukne iz auspuha.

Posto sam sigurno 10x skidao casicu, pred kraj mi se desi sto jos nisam vidio. Skidam casicu, kad ono curi benzin, i to iz rupe kroz koju dolazi zrak iz kompresora, a tu je i zelena dizna.

Ovaj smedji oring
Posted Image

Benzin je stalno curio lagano, nije mi jasno kako. Stavim casicu, upalim motor, malo memirno radi u leru ali se stabilizira i dalje sve normalno. Skinem opet casicu i nista se ne desava.
Zbunjen sam odakle se stvorio taj benzin.


A u casici se nakon ugradnje separatora stvara samo cista voda, odakle toliko nemam pojma, evo koliko se nakupi nakon 500m voznje.Posted Image

Edited by dajteh, 04 October 2015 - 16:19.


#822 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 October 2015 - 16:55

Interesantno, nema vise traga benzinu. A taman sam pomislio da naliva

#823 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 October 2015 - 22:08

Siguran si da je benzin, da nije voda curila a posto je casica otvorena, samo je mirisalo na benzin? Taj kondenz je čudo, čitao sam negde da su zato i odustali od daljeg razvoja PJ -ta.

#824 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 October 2015 - 22:16

Benzin može doći nazad u čašicu samo ako je prednja mala gumica zelene dizne popustila, pa sipa benzin u međuprostor gde dolazi vazduh iz air kompresora i delom odlazi na zadnji kraj regulatora pritiska tj u čašicu. Taj separator ti ne radi pravilno, nešto nije u redu, ja sam skidao čašicu posle xx kilometara i jedva da ima pola kapi.

#825 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 05 October 2015 - 00:31

Izlilo se benzina jedno 2 casice iz medjuprostora 2 dizne, i ja sam odmah posumnjao na prednju malu gumicu, medjutim kad sam pridrzavao rukom regulator da ga pumpa ne izbije i palio pumpu jedno 5x, nije ni kap vise izasla. A niti ne osjetim promjenu u voznji.

Ovaj separator je na istom principu kao i onaj na runneru, a taj je isti kao u tebe i isto nalazim cistu vodu.

Jedina razlika kod ovog separatora je 2mm uze crijevo, ovo ima 5mm.




#826 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 October 2015 - 00:40

Al ja sam na mom probušio par rupa u onom cilindričnom situ ispod one plastične platne sa kosim zubima, da vazduh prolazi većom brzinom tj sa manjim prigušenjem, jer to sito baš pruža otpor u protoku vazduha pa me to nerviralo. Ta plastična "platna" je dizajnirana sa tim kosim zubima kao lopaticama da rotira vazduh dajući mu centrifugalnu silu koja razbacuje tečnosti, tj vodu po zidu šolje, na tom principu radi separacija, ako nema tog vrtloženja u dovoljnoj meri, nema ni separacije vlage od vazduha.
Odakle se benzin stvorio u međuprostoru dizni?

#827 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 05 October 2015 - 01:09

Nemam pojma odakle benzin, ovo mi je veliki?????

Napravio sam i ja 3 rupice, a budem skinuo skroz to sito pa cu vidjeti jel ima razlike.
Posted Image




Malo sam se igrao i sa termostatima, imam od piaggia koji otvaraju na 60° i od minarellija koji otvaraju na 70°. Razmisljam da stavim preko zime ovaj od 70° iz razloga sto kasnije krene otvarati. U praksi mi se pokazalo da ovaj od 60° pocinje otvarati vec na 50° iz razloga sto na digitalnom termometru jako uspori sa dizanjem temperature vec na 50°. A kada sam ih mjerio u vodi uredno otvaraju 60 na 60 i 70 na 70.
Temperatura motora do 20° tesko da moze preci 70°
Posted Image
Posted Image





Medjutim ima isto jedan problem koji mi nije jasan. Isao sam skinuti getribu sa nrga (orginal LC) i sa runner (+7% u odnosu na LC) i imam sta da vidim:

Ulje iz nrga
Posted Image

Ulje iz Runnera cca 5000km uredno ga izmjenio prosle zime
Posted Image


Kod runnera je nesto poslo po zlu u getribi. U maloj deklici gdje dosjeda osovina kotaca sekundara ima riseva, isto tako srednji zupcanik koji se sastoji od upresanog malog i velikog, mali je takodjer na svojoj osovini strugao unutar deklice, i cak je dobio riseve po svojoj osovini. Ulje je garavo, bilo je uredno 110ml unutra.

Edited by dajteh, 05 October 2015 - 01:10.


#828 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 05 October 2015 - 18:16

Ubacena getriba +7% i skuter slozen. Uzeo sam rolice malossi 8.4gr nisam mogao cekati. Ja sam prezadovoljan, vrti na 8500rpm kroz ubrzanje, popravilo se medjuubrzanje i pred kraj bolje puni.

Ovo je maksimum na 9800rpm
Posted Image

#829 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,751 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 05 October 2015 - 21:09

To je to. Pravilno opterecena masina. Mislim da rezultat nema potrebe komentarisati, jer drugacije nismo ni ocekivali :D

#830 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 October 2015 - 22:16

Bravo! Ja mislim da nema ni potrebe za vecim produzenjem a ni za tezim rolnama. Ovo je idealno, em malo trosi (ne vrti visoko) em ima dobru krajnju. Predpostavljam da je putna oko 80, te da je milina (cuje se samo vetar) i za voznju i za dzep :)

#831 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 October 2015 - 02:03

Ja sam prezadovoljan, drzi putnu 80 opusteno na malo manje od 8000rpm, a malo zustrije ide 85 bez problema.
Danas kada sam mjerio potrosnju nakon 130km cistog testiranja i isprobavanja, iznosila je 3.9l. Na srecu realna situacija je ipak manja i iznosi 3.4l, toliko sam izmjerio danas kada sam presao 50km. Moglo bi se reci 0.5l vise od 50ccm sa ovim popratnim dijelovima.

Trenutni setup bi bio:
Polini Sport 70 Purejet
ECU FY full odblokirani
Malossi elektronika
Polini casica, stavljena meksa opruga iz elektronskog coka za manje povecanje pritiska goriva
Leovince ZX purejet
Polini spuzva u airboxu, tvornicka rupa usisa 18.5mm
TPS 20mm
Separator emulzije
TOP kajla 3° advance
NGK CPR8E

Malossi mutivar i 8.4gr malossi
Mitsuboshi remen 18.5mm
Ljubicasti malossi centralni
Primar +7%

Sve ostalo serijsko.

Kvacilo hvata na samo 3500rpm. Nisam htio nista dirati jer pristojno ispucava, nevjerojatno koliko ima momenta da nemam potrebu za tvrdjim federima.

Ubrzanje je na 8500rpm.
Agregat je dostupan od 5000rpm kada moze ici 20kmh, sa 6000rpm ide 40kmh. Masina je onako smirenija nakon ugradnje getribe, ali mi je bas mocna za 70ccm, ne dreci a vuce, kao diesel :)

Pokusao sam sa finim korekcijama prijenosa, duza bolcna, torsion, medjutim nema potrebe, jest da je zivlji i lakse tockara ali nema potrebe, bas je uboden za visoku prosjecnu brzinu.

Sada konacno malo odmora od tog skutera i masine, ipak je ovo bio moj prvi susret sa 70ccm PJ, trebalo je dokuciti neke granice i spustiti se na najvisu optimalu prema mojim potrebama.
Uhvatit cu neke slike i video.

Ne treba gledati vise variomat kod piaggia, ako precrta slova na remenici po pola onda je napravljen poso u prijenosu :)
Posted Image





#832 Yooalexandar

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,393 posts
  • MestoZemun
  • VozimVespa Et4

Posted 06 October 2015 - 08:03

Sve idealno, svaka cast!

#833 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 October 2015 - 10:21

Zanimljivo, taj Polini mi sad deluje bolji od Malossija sport stock, ja sam muku mučio na početku da izguram 90kmh pod punim gasom, stavljao sam 8,2g rolnice, bela cntralna, al je sa njima Malossi delovao slabašan, ni srarta ni ubrzanja. Tek sa povišenjem pritiska na 8,2 bara sa Malossi TC elektronikom je živnuo i ni u ludilu, ni sa ZXRom nije prelazio 9,5k rpm i sa lakšim rolnicama, na kraju pre nosatih, najoptimalnije su bile 7,8g. Doduše, NRG je i dosta lakši, manji od SRke, al opet ne toliko da bi bila tolika razlika.

#834 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 October 2015 - 11:00

Meni je samo sa polini ventilom bolji nego sa malossi elektronikom. Voli ici u okretaje. A kad ukombiniram oboje, dobijem jos i moment. Ne znam koliko igraju tanje karike na poliniju pored svega ostalog za okretaje.
Ali razlika mora biti minimalna, po mom iskustvu iz base klase, sve je to tu negdje.

Sad imam problema sa volanom, trese mi prednji tocak rapidno na 90kmh, a svaki kmh poslje toga imam osjecaj da je duplo jace. Prisiljen sam balansirati gumu iako kod njega vilica stvara problem.

#835 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 October 2015 - 11:21

Ajd podseti me jel imamo analizu portmape tog Polinija da uporedimo sa Malossi sportom? Te prednje vile od NRGa su baš problematične, i ja sam imao tvrdu prednjicu ali ne toliko vibracije, valda je to zbog gume. Zanimljivo mi je to da se Polini vrti tako visoko za jedan base sport, obično im je tu do 9k plafon.
PS Sad sam pretražio i nisam našao Polini Pia LC analizu. Jesi možda skinuo portmapu pre ugradnje?

#836 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 October 2015 - 20:53

Jesam skinuo sam je, ima negdje u temi, moram je iskopati.

Danas sam bio na ozbiljnijoj voznji, pratio sam situaciju, prijenos je savrseno podesen, jedino nakon duge uzbrdice popusti za 100rpm, ali to me ne dira ipak je dlaka u jajetu, rad motora je savrsen, bez ikakvog prekida, troksanja, 122km sam odvozio, sasvim upotrebljivo sredstvo i veoma elasticno. Od otvorene ceste, brda, jakih kratkih zavoja, dugih, do samog grada i zastoja. Potrosio je 3.2l/100km.
Definitivno postaje primarna masina, sve ostalo me ne zanima.


S druge strane, posto sam otkinuo getribu, remen, auspuh sa runnera, morao sam nadomjestiti sa drugim dijelovima i ustimati.
Tako je dobio piaggio lc getribu, piaggio remen i SC08.
Najvise se osjeti kako sada tesko 85kmh i to na visim okretajima, fali mu getriba.


Jos malo neka bude ova masina na nrgu, pa je selim na runnera, koji mi ipak vise odgovara po udobnosti i opustenosti.



Ali nista ne moze da bude savrseno, tako da sam naletio na problem. Prilikom provjere svijecice NGK CPR8E, primjetio sam da ground elektroda trpi veoma visoke temperature, vide se tragovi koji naslucuju da ce se elektroda poceti topiti.

Do sada sam imao 2 slucaja topljenja ground elektrode na 50ccm, jednom na runneru denso 24, a na nrgu orginal champion RG6YC, obje su presle oko 3000km.

Sad na 70ccm bojim se da bi to moglo biti znatno krace, pogotovo nakon stavljanja kajle u advance.

Celo klipa nisam uspio slikati sada.

Polini preporucuje Champion RG6YC, a ta mi se pocela topiti na nrgu, doduse nakon 3000km.

I moram malo smanjiti uljnu pumpu, ima depozita.

Edited by dajteh, 06 October 2015 - 20:54.


#837 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 October 2015 - 21:01

Da da. Ili iridijumka ili hladnija za 1 broj. Ocigledno da polini ima visok stepen kompresije sto u sprezi sa ponerenim paljenjem deluje tako na svecicu. Po klip nema brige, njje ovo kardinalno, a i radna temperatura bi ti pokazala skok. Probaj jos malo goriva dodati, pa u sledecoj voznji od 100km prekontrolisi svecu, znacemo odmah na cemu smo :)

#838 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 October 2015 - 21:16

Bojim se da nece ici vise goriva, poceti ce povremeno pucati.

Kod tih svijecica postoje 2 vrste, sa isturenijom ground elektrodom i normalne. Ove isturene zakazuju, a normalna se sad voza na nrgu 50 pa moram vidjeti situaciju.



#839 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 October 2015 - 21:57

u PJ mora svećica tipa CPR tj isturena, one plitke trokiraju, probao sam x vrsta, čak kupio novu Iridium Denso koja je plitka sa kratkom bočnom, uvrnuo, (onda kad je mašina radila savršeno sa Denso N24EXRB) al sa ovom iridijumkom je radio ko traktor pa je eliminisana. Probaj da uzmeš Brisk AOR12LGS, to je ona trkačka četvorokraka i radi u svim uslovima, otporna i na zalivanje.
Posted Image

#840 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 October 2015 - 22:48

Pokusati cu potraziti tu brisk svijecicu, ne znam sa kojim se jos proizvodjacima taj Brisk nalazi posto znam za prodavaonice Densa, Ngk, Beru.

Bas sam se prisjetio prijasnjih komentara od ekipe koja je vozila ditech 70 i svi se slazu da one manje isturene svijecice troksaju u leru, i svi preporucuju isturenu varijantu, upravo ovu kojoj se topi ground elektroda. A i kada se pogleda aprilijin tvornicki manual koji je imao update, tamo se takodjer sugerira isturena svijecica. Iridiumka ispada kao glupost na purejetu, ja imam jednu i bila je polucrknuta, pa sam je ozivio i nije dugo trajala. Sad sam je opet ozivio i jako nemirno radi na leru, vidi se da nikako ne pase.
A opet s druge strane imam obicnu svijecicu koja nije isturena u nrgu 50 i eno radi perfektno vec par stotina km.


Da se razumijemo, meni te svijecice rade perfektno, i cak sam i zadovoljan na 50ccm da traju nekih 3000km i onda im se istopi ground elektroda.
Eto prvo mi se istopila na runneru 50, a i navozao sam se.
Zatim je poceo stucati nrg 50 i kada sam vidio svijecicu, pocela je da se trosi ground elektroda.


I evo sad na 70ccm, to je treci skuter kojem je u 500km grund elektroda ozbiljno ugrijana i vec slutim sta bi se moglo uskoro desiti, a takve boje od visoke temp. nikada nije imala na 50ccm, tamo je sve bilo normalno.





19 user(s) are reading this topic

0 members, 19 guests, 0 anonymous users