Gilera Runner 70 Purejet
#501
Posted 03 May 2015 - 00:21
Na oduzetom gasu kod karba ima varnice ali je smesa mnogo deblja od onih idealnih 14:1, po nekom opstem pravilu vazduh minimalan a bezin obezbedjuje pilotka, recimo da je temperatura benzina 20 stepeni, a usisane smeše benzina i svežeg vazduha oko 20 do 25. U jednom taktu usisne rezonance primarne kompresije temperatura smese poraste jer se flud sporije zagreva od vazduha a recimo da je temperatura cilindra u visini prelivnih kanala oko 70 stepeni, pa temperatura smeše koja dodje do komore za sagorevanje iznosi oko 40-50 stepeni..
Svez vazduh na PJ prolazi kroz air kompresor pa kroz diznu, vazduh brze poprima temperaturu sredine kojom je okružen u odnosu na smešu, pa recimo da je otprilike koliko i temperatura glave, oko 70-80 stepeni.
To konkretno znači da ce na vrelu svećicu vazduh uticati kao akcelerator u nekoj minimalnoj meri, a smeša kao rashladna tečnost..
#502
Posted 03 May 2015 - 02:39
AcaPostar, on 03 May 2015 - 00:21, said:
Na oduzetom gasu kod karba ima varnice ali je smesa mnogo deblja od onih idealnih 14:1, po nekom opstem pravilu vazduh minimalan a bezin obezbedjuje pilotka, recimo da je temperatura benzina 20 stepeni, a usisane smeše benzina i svežeg vazduha oko 20 do 25. U jednom taktu usisne rezonance primarne kompresije temperatura smese poraste jer se flud sporije zagreva od vazduha a recimo da je temperatura cilindra u visini prelivnih kanala oko 70 stepeni, pa temperatura smeše koja dodje do komore za sagorevanje iznosi oko 40-50 stepeni..
Svez vazduh na PJ prolazi kroz air kompresor pa kroz diznu, vazduh brze poprima temperaturu sredine kojom je okružen u odnosu na smešu, pa recimo da je otprilike koliko i temperatura glave, oko 70-80 stepeni.
To konkretno znači da ce na vrelu svećicu vazduh uticati kao akcelerator u nekoj minimalnoj meri, a smeša kao rashladna tečnost..
#503
Posted 03 May 2015 - 09:36
goggyso, on 03 May 2015 - 02:39, said:
A šta ćemo sa svežim vazduhom koji je usisan u blok pa transferovan kroz prelivne? To je 90% količine vazduha u cilindru, onih 10% je kroz air diznu iz air kompresora. Čisto sumnjam da je stigao da se zagrije u tako kratkom vremenu tokom ciklusa usisavanja i transfera kroz prelivne. No nema veze, kako god, Denso N24 EXRB je definitivno pretopla iako NGK CPR8E, njen ekvivalent, bolje podnosi toplotu i ne topi joj se bočna elektroda kao denserki.
Mininalan, nema ga. Oduzet gas, zatvoren tps, i ono malo vazduha sto usisa ide na air kompresor.
A kod karba tada pilotka daje gorivo. Zato i trosi litru vise
#504
Posted 04 May 2015 - 00:25
Gorivo je opet poskupilo, tako da imam dileme oko stavljanja "manje dizne".
Problem je sto skut sa odblokiranim ecuom trosi dosta, 3.5l izmjereno na nrgu, i ja sam uspio sa runnerom da nabijem 3.7l sto mi je nekako mnogo, ali kad uzmem u obzir da skuter ide skoro 95kmh po gpsu svaki dan, i da se rucka gasa ne otpusta meni je to i prihvatljivo.
Sa poluzablokiranim ecuom i dignutim pritiskom sam imao 2.9l maksimum, s tim da je krajnja brzina 90kmh, i manje provodi vremena na toj brzini jer je slabiji.
Uglavnom, kako bilo, ovo mi je najjeftinije prijevozno sredstvo opcenito, ali i najbrze za ulozeno dobiveno.
Ajkula odmara, auspuh cvrci, usi uzivaju ko nikada.
Kako i nebi cvrcao kad ima dosta radnih sati na ovakvim i slicnim brzinama
I razocarao sam se u fergazer masinu. Moj runner sp50 sa yasunijem, znaci masina koja odvaljuje 111kmh po satu i sa kojom sam prezadovoljan, ipak nije izdrzala sa semeringom kod variomata. Nevjerojatno kako taj semering propisa, a kao kvalitetan je. Morat cu ga zamjeniti da nebi bilo posta u cilindru na 10k rpm.
I vracam se na purejeta, najjacu makinu koju ne mogu zaklati, upravo je zaokruzio 28 000km. U toj kilometrazi bi satro sve jednog fergazera.
Edited by dajteh, 04 May 2015 - 00:30.
#505
Posted 04 May 2015 - 10:11
jucer bili na voznji,preko 200 km odvozili..brzina 80-85 po satu posto smo imali u grupi serijalu runnera,sa takvim tempom nexus je trosil 2.1 litru..
inace prosjek na board kompjuteru je oko 3 litre,voznja normalna 90-100 sa potezanjem do kraja di to dozvoljava cesta i promet,obilazenje svakog ko se nadje na putu..tu mu jos dodatno olaksava poso polini vario s koi je spram serijskog puno zivlji i startniji u svim rezimima voznje.
trosi manje nego pj a ide neusporedivo bolje
#506
Posted 04 May 2015 - 11:15
#507
Posted 04 May 2015 - 12:31
U principu skuter trosi 2.6l,sa auspuhom ZX onako prosjecno ubrzava i ide do nekih 80, 85kmh.
Samo ja sam se toga zastitio pa eto trazim vise, onda je potrosnja isla na 2.9l sa dignutim pritiskom. Sad je tu gdje jest, a upravo sam na jednom djiru od 180km pa cu vidjeti situaciju. Veliki plus je sto se ne serafa po masini niti je takvo sto na vidiku. I realno, mene odrzavanje ovog skutera dodje tako da mi se novac vraca
Meni je 70-80kmh taman, uz solidno ubrzanje da malo prednjacim u prometu, sve preko je dobro doslo, iako ne ide predaleko, iz toga nemam nikakve potrebe za jacim. A i fora mi je sto se ne mogu prebrzo voziti, gas je do daske i meni dosta. Da imam nesto jace vec znam kako bi to islo.
A i jos jedna stvar bi me mucila, cim bi trazio vise i jace, zacas bi skocio na nesto konkretno i ne bi se mogao suzdrzati.
#508
Posted 04 May 2015 - 13:31
sve je to ok,ali dok usporedis da 5x veci agregat trosi ko i neki pizdek od 50cc,a sa dvoje ljudi moze odrzavat bez problema 130kmh putne brzine,uz vecu udobnost i opcenito komfor...da,neusporedivo
i naravno bez ikakvog sarafljenja osim redovnih servisa,bez kemijanja i iceg slicnog.
#509
Posted 04 May 2015 - 14:24
steeef, on 04 May 2015 - 13:31, said:
sve je to ok,ali dok usporedis da 5x veci agregat trosi ko i neki pizdek od 50cc,a sa dvoje ljudi moze odrzavat bez problema 130kmh putne brzine,uz vecu udobnost i opcenito komfor...da,neusporedivo
i naravno bez ikakvog sarafljenja osim redovnih servisa,bez kemijanja i iceg slicnog.
#510
Posted 04 May 2015 - 14:46
Nema logike, voziti ni tomosa onda
No dobro, shvatili smo o cemu se radi i lijepo je znati i takve respektabilne rezultate, ipak je danas vazno ispustati sto manje emisija
A sad da se vratim, evo me natrag sa voznje iz Cakovca, jutros sam otisao poslom, a eto usput se i gustalo. Znaci ja sam isao sa purejetom, a prijatelju sam dao mog runnera sp sa yasunijem. Pa reko da vidimo kakvu cemo avanturu proci kroz 174km koliko je gps zabiljezio.
Natocili oba runnera pa da izmjerimo kad se vratimo. Vozili smo se umjereno, 75-80kmh po gpsu gdje smo mogli, pratili smo promet, tu i tamo preticali, uglavnom opusteno.
Nazad smo se nesto brze lozili, i eto nas do benziske nakon 174km, meni 178km jer sam noc prije napravio 4km.
Rezultati su sljedeci, runner sp sa yasuni Z je potrosio 3.5l, a moj purejet 2.1l.
Iznenadio sam se za purejeta, sa ovom mapom nisam isao na duze relacije i nevjerojato, sipam na benziskoj i pistolj mi iskoci vec na 3.74l, i reko ovo je nesto krivo, pogledam razinu goriva ono vec do cepa skoro, i natrpam jos dec i to je to.
Evo screen danasnje voznje, prosjek brzine ne valja jer smo stajali na benziskoj pumpat gume ucinilo mi se da na novom runneru pusta.
Ugodno sam se iznenadio, sa ovim rezultatom mogu zicajuci za gorivo obici cijeli svijet
I jos malo osobnog iskustva glede udobnosti i komfora, ne ocekujem nista spektakularno jer je to gradski skuter, ali 100km preci je pussy smoke, tek na nekih 140, 150km osjecam lagani umor i nezainteresiranost, tj. monotoniju. Tada je pravo vrijeme za skrenuti na neku janjetinu i dalje pomalo. Tako ce i biti kada budem opet isao na more s njim.
Eto, purejet je iznenadio bas kad sam ga obilato pokenjao hehe.
I u gradu mogu razviti vecu brzinu nego na otvorenim cestama.
Edited by dajteh, 04 May 2015 - 14:51.
#511
Posted 04 May 2015 - 15:05
#512
Posted 04 May 2015 - 15:11
Trenutno imam nizi sic, i malo je tvrdji jer ima manje spuzve, ali i dalje je dobro, evo nisam nimalo umoren sad nakon rucka.
Sad mjerim opet gradsku voznju. Bice da je zbog iridiumke hehe
Tek sad vidim da je i steef naveo 2.1l/100, ne mogu da vjerujem koja slucajnost
Edited by dajteh, 04 May 2015 - 15:26.
#513
Posted 05 May 2015 - 01:23
#514
Posted 05 May 2015 - 10:17
Odjednom se pokvario start nakon sto sam top namontirao. Kvacilo je lovilo prenisko, na 3-3500t rpm, i kad dam gas on malo krene sa odgodom, pa stane, pa opet krene, napravi onaj cuk, ali to je bio katastrofalan start. I sve gore i gore, dok mi nije puko film.
Usljedila je inspekcija sinoc.
url=http://www.Slikomat.com/slika/5843376.htm][/url]
I nadjem ja kao krivca
Usporedio sam svoj centralni sa novim, ali opet mi cudno jer u polutkama oba jednako rade, nije omekanio.
Stavim duzi novi centralni, i ostavim za danas ujutro probu.
Jutros probam, opet nista, start mrtav.
Lagano pizdim jer znam da mora startati sa serijskim oprugicama, nategnem na malodsi deltu zute federe pa da vidimo. Sad vec lovi na 6k, ali nije to to, dreci lagano, grize delta, nije potrebno. Stavim fly sa nekim srednjim federima, opet nevalja.
Rolice ne smijem lakse jer mi je sve ostalo savrseno, samo kretanje steka.
Nista, sjetim se da serijski remen daje malo jaci sus u startu i stavim njega.
I konacno dobio start, nemam komentara za start, ja zadovoljan.
Ima jedino oscilaciju okretaja u medjuubrzanju oko 50, 60, ali dobro je nek jos malo priceka servis.
Ugradnja novog speciala ce pricekati, a sta se sa ovim desilo da je ubijao start pojma nemam, otkako sam ga izgulio od blok u samom pocetku zimus, izvozao sam ga solidno i ostao je u istom stanju malo pobrusen.
Mislim da serijski remen daje malo bolji start od speciala opcenito, jer ga nisam uspio nadmasiti, ali zato special definitivni bolje drzi okretaje u svim ostalim podrucjima.
Znaci da remen u par dana totalno unisti startnost, ne znam sta da kazem
Edited by dajteh, 05 May 2015 - 10:25.
#515
Posted 05 May 2015 - 20:00
Imao sam danas ekskluzivnu mogucnost spojiti purejeta na nekoliko dijagnostika, i jedna je bila u mogucnosti da reprogramira ecu.
Postoje samo 2 verzije ecu mapa, jedna se zove FY, a druga FX.
Ova FY nema blokade okretaja, ide preko 12000rpm, ponovno sam mjerio, skuter je jaci i tako najbolje idem
Verzija FX je jako losa, skuter ne moze normalno raditi ako je temperatura motora visa od 60°. To je ona slabija verzija koja se moze dotjerati sa visim pritiskom i onda je vozljiva. Blokada je na 10500rpm.
Eto, uspio sam nesto novo izvuci, tako su svi iz ovlastenih servisa programirani, na FY ili FX verziju.
Sad kakva je 2.8.0 iz gameboya, nemam pojma, ali meni skut ide odlicno sa FY verzijom.
Edited by dajteh, 05 May 2015 - 20:01.
#519
Posted 06 May 2015 - 23:44
#520
Posted 06 May 2015 - 23:53
Nece jos purejet prebaciti stoju, mozda sa novim remenom, trebao bi.
23 user(s) are reading this topic
0 members, 23 guests, 0 anonymous users