Jump to content


Sve o radilicama



  • This topic is locked This topic is locked
24 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 30 January 2011 - 20:43

E, ovako: ima toga, provlaci se kroz forume , ali ja nisam nacistodo kraja koja je za cega: serijska -do kog stepena tuninga, sta znaci ojacana, Race radilica i ona sa punim polutkama. Koja od njih trpi koje obrtaje, koja je za koju namenu, sta se kod nas moze naci ipriblizno po kojim cenama. Eto, otvorena tema za iskusnije, pa neka podele svoje znanje sa nama ostalima...
Ko zna neka objasni i razliku izmedju standardnih i C-3 i C-4 lezajeva. Kad se kupuje sta uzeti...

#2 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 30 January 2011 - 21:44

Ajde malo da pomognemo, C3 i C4 a bogami i C2 i C5 su komercijalni nazivi za toleranciju ili zazor koji imaju kuglice lezajeva prema zidovima, oblogama ležaja, Za standardnu toleranciju ne postoji zvanična mera, ili je bar mi/ja ne znamo, a ležajevi sa oznakama C3 su sa većom tolerancijom/zazorom od standardnih, logično se nameće da su C4 veće tolerancije od C3 a C5 opet veće od C4. Analogno tome C2 tolerancija je manja od standarne, ma koliko bila. Standardni ležajevi su projektovani da izdrže određena opterećenja, kako mehanička tako i temperaturna i da pravilno rade u projektovanim uslovima. Samim radom ležajeva, ma koliko kuglice bile uglačane, stvara se određena temperatura usled trenja, koja utiče na zazore jer se kuglice (kao objekat koji najviše trpi trenje) i šire usled povećanja temperature.

Recimo, a pričam napamet jer nisam mašinac, neko bi to iz struke mogao da pojasni/ispravi, da je neki ležaj projektovan za rad u uslovima od 150-200 stepeni i da ima nesmetan broj obrtaja od 14K. Ukoliko promenimo neki od uslova radne sredine, bilo obrtaje ili temperaturu doći će do neprojektovanog zagrevanja elemenata ležajeva, kao rezultat će biti povećano širenje kuglica i otežan rad. Ležaj će biti pregrejan i pored podmazivanja, usled povećanog trenja će se potrošiti kuglice ili već šta što će dovesti do neprojektovanog povećanog zazora ili narodski rečeno crkavanja ili prolupavanja ležaja. Zato pri tuningu, gde se zahteva veći broj obrtaja tadi usklađivanja potrebnih uslova (rezonance auspuha i sl) se ugrađuju ležajevi sa većom tolerancijom, i koji u radnoj sredini postižu temperature i tolerancije prilagođene obrtajima.


U praksi to znači da montiranjem standarnih ležajeva, radilica nema lufta, tj ne klima. Sa ugradnjom C3 ili C4 ležajeva, koji imaju veću toleranciju u hladnom stanju, dolazi do pojave klimanja (Mario post Aprilija) ali se sa radom zagreju i pod punim gasom imaju normalne tolerancije. Zato i jeste preporuka da se sa exploatacijom agregata ne ide u "hladno" već ukoliko su postavljeni ovakvi ležajevi, agregat zagreje.

Kažem nisam mašinac, egzaktni parametri su mi nepoznati i nisam našao info na netu, ako neko zna neka me ispravi/dopuni.

#3 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 12 February 2011 - 10:21

Bleki, evo jedno konkretno pitanje, a tice se radilice: bacio sam oko na onaj MOTOFORCE alu kit (AC), sa jednom karikom, moze se u toku zime povoljno nabaviti (ne ove , ali mozda sledece ), pa me interesuje, koliko se to brzo vrti sa karbom od 17-19 mm, i odgovarajucom rezom i da li trazi zamenu radilice ili moze i serijska da radi posao? Trajnost? Provlaci se po forumima 10-15K km, jel` ima istine u tome?

#4 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 12 February 2011 - 11:26

Ocekuj negde oko 9-10k, mozda malo jace zavisno od rezone. Ako je kinez u pitanju ne bi bilo lose investirati u radilicu sa punim polutkama i nove ležajeve, trajnost, pa zavisno od exploatacije i koliko se tera u iberu.

#5 Cobra

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 23 posts
  • MestoRijeka,Croatia
  • VozimKymco Super 8 2t

Posted 18 July 2011 - 21:06

Nisam nigdje vidio kako cemo znati da je radilica za promjenu? i da kad se uzme klipnjaca dali smije da ima lufta lijevo desno?

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 18 July 2011 - 21:53

sme da ima nešto malo levo desno, ne sme imati samo u osi gde vrši klip pritisak prema ležaju, dakle gore dole, ako je tako gledaš..

#7 luka kš

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 9 posts
  • Mestokruševac
  • Vozimbaotian rebel 50cm3 4T

Posted 10 September 2011 - 21:54

ajd i ja da pitam , sta mislite kolko moze skuter izdrzati (tj radilica ), marka skutera konkretno kinez 4 t , sa nekim kitom od 70cm 3 , bas bi me zanimalo . posto standard prelazi 20 000 km pa i jace , dal bi mogao izdrzati 10 000km predjenih

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 10 September 2011 - 22:26

to je tako relativno pitanje, kod kineza se nikad ne zna, može da crkne što kažeš posle 10000, a može i posle 5000, a može i da potraje, sve zavisi koja je edicija, koja je serija itd, da sad rapravljamo o nekoj malossi radilici u redu, ali ovako je zaista samo nagađanje...

#9 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 12 September 2011 - 09:30

Verovatno da moze, 4T 70cc kit i nije bas neko extremno poboljsanje snage, radice to u normalnim uslovima eksploatacije

#10 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 12 September 2011 - 16:26

Karakteristika lose radilice: skoro nikad ne prolupa odjednom, ispocetka malo se cuje kao lupkanje , najpre na leru, sto se duze tako tera postaje bucnije kao da neko CEKICEM LUPA, na nekom srednjem gasu se cuje ono RRRRRRRRRRRR, na nekom gasu zna i da se namesti nekom interferencijom , pa da se skoro nista ne cuje, u svakom slucaju postaje sve bucnije, dok ne dovede do havarije- udaranja klipa u glavu, kompletnog ostecenja klipa, pucanja karike sa daljim ostecenjima (cilindra , klipnjace)...Za razliku od lupanja lezaja u bolcnu, ostecenja kliznih staza na osnovnim lezajevima manifestuju se kao HUJANJE u daljem toku ako se duze tako vozi , kao jak zvuk DROBLJENJA, tad vec preti ispadanje kuglica iz kaveza i lom kosuljice sa ukrstanjem klipnog mehanizma i ostecenje svega i svacega...zvuk propalih osnovnih lezajeva je toliko jak i neprijatan da ce nas naterati da to sto pre popravimo, nece nam dozvoliti da tako dugo vozimo, pa je opasnost od havarije zbog toga manja...naprotiv, propadanje lezaja u velikoj pesnicice se relativno brzo pogorsavati i nece nam ni dozvoliti da dugo tako vozimo - desice se havarija...ako blagovremeno odradimo, zavrsice se samo na radilici, ako ne - skoro ceo motor...
Nase je samo da osluskujemo pazljivo i da blagovremeno intervenisemo, ako primetimo bilo kakvu neispravnost...

#11 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 24 October 2014 - 20:47

Malo osvezavam temu , mada je sve vec receno ...

Posto sam ovih dana bio u fazonu nabavke radilice za buduci set-up , pre toga sam dosta citao , poredio , mozgao sta da uzmem , pa da podelim ono sto sam saznao , pre svega sa mladjima saznanja koja imam o ovome ...

Naime , kada kupimo squt, na njemu je ( kao i sve ) serijska radilica koja sasvim zadovoljava uslove eksploatacije do neke mere , a to je 9- 10 K rpm i oko 2.5- 3 HP...Ulaskom u tuning , sve se menja , serijski sklopovi budu jace optereceni , pa tako i radilica , a kroz praksu je potvrdjeno da ova serijska sasvim zadovoljava i na BASE kitu od 70 ccm....i desetak hiljada obrtaja ...preko toga vec nije sigurno , ima primera da se vozi i jaci set – up , na serijskoj , ali ulaskom u vece obrtaje rizikuje se havarija ...ko je jednom video razletanje radilice pri visokim obrtajima zna o cemu govorim ...moze se upropastiti kompletan motor, bilo daje upitanju pucanje klipnjace ili lom rukavca , tega , rasipanje iglicastog lezaja ...

Iz tih razloga osim zamenske kao rezervnog dela za nezahtevan set-up u prodaji postoje i serijske ojacane , na ceni su tek nesto malo skuplje od ovih prvih , a slicno izgledaju, verovatno imaju samo malo bolji iglicasti u velikoj i maloj pesnici Ko menja radilicu usled neke havarije , a misli ostati na Base-u treba to da uzme umesto serijske ...

HPC radilice su posdebna grupa sportskih radilica , a naziv znaci high primary compression, ilitiga visoka primarna kompresija , a radi se o tome da je u ovom slucaju primenjen Arhimedov zakon gde je apsolutna vrednost punjenja cilindra uvek ista klip zbog povecane zapremine radilice kroz prelive udje u cilindar pod nesto vecim pritiskom , to je primarna kompresija ...

Mnogo vaznija osobina ovih sportskih radilica je to da su upotrebljeni materijali za njihovu izradu najkvalitetniji , to je nodularni celik koji se koristi za proizvodnju radilica , kvalitetna bolcna i iglicasti lezaj visokog kvaliteta da bi sve to moglo da izdrzi velika opterecenja kojima ce biti izlozena ... ima ih dve vrste , prva je ona koja je kao serijska sa teflonskim umetcima , ili ona druga gde su tegovi liveni od punog materijala ...ove prve su neznatno lakse i verujem da su upotrebljeni materijali isti kao i na serijskoj , pa su samo dodali umetke , dok su ove druge radjene namenski da odmah budu sportske...kako god bilo dobre su obe ...

I najvaznije , ove radilice su balansirane za odredjeni broj obtaja , najmanje 13 000 , a najcesce 15 000 ili vise ...to obezbedjuje siguran rad vecine set- upova...bacanje tegova i rukavca ne bi trebalo da je vece od 1-2 stota , to se proveri na komparateru ...sto je manje bacanje manja je mogucnost vibracija koje mogu dovesti do loma ...

U nizu klasu sportskih radilica spadaju kineske no name , Naraku , Motoforce i sve druge u cenovnoj klasi do stotinak evra, bolja klasa su Airsal , Stage 6 , Top perfomance,Malossi i druge , visoka klasa Polini ...itd...cena sve govori ...

#12 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 25 October 2014 - 13:16

View PostMario, on 25 October 2014 - 11:34, said:

Ne smemo zaboraviti da u procesu usisavanja utiče i večina karburatora, debljina i površinska propusnost lamelica, kao i dužina usisnog grla sa sve telom karburatora i na kraju vrsta odnosno propusnost filtera... Ovaj poslednji deo zove se rezonancija usisnog sistema.,.. mnogi su je čuli, a nekolicina i osetila, i značajno utiče na ceo sistem, te nećemo moći reći da je identično ponašanje jednog 12mm, 19 ili 30mm karburatora sa lamelicama metalnim, karobnskim ili tasinari...


Mozda nebi bilo lose da se rezonanci karburatora, odnosno rezonantnoj duzini posveti posebna tema, u kojoj bi se to detaljnije obradilo... Citao sam o tom u tvom prirucniku XP-01 jos kad sam radio nesto oko Tomosa, a vidim da se kod skutera to rijetko pominje... Da li se one formule za duzinu mogu primijeniti i kod masina sa lamelarnim usisom?

Edited by sinisa93, 25 October 2014 - 13:18.


#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 25 October 2014 - 13:46

Te kalukacije iz prirucnika nisu tacne jer sam uveo neke konstante koje ne bi smele biti prisutne.. Kada dodje vreme pricacemo i o tome, za sada ja nisam spreman to matematicki argumentovati...

Sinclair research 1981©

#14 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 November 2014 - 03:22

Istina da HPC radilica ne koristi na baseu. Malo se sporije razvrtava jer je masivna i dalje nema razlike.

#15 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 26 November 2014 - 20:41

Ove sa teflonskim umetkom su neznatno lakse za 20-30 grama, ali kad su od NO NAME proizvodjaca nije garancija da nisu obicne serijske ( od istih materijala kao serijske ) samo sa umetkom , pa ih nazovu HPC, sto onda u sustini i jesu , ali materijal nije ...Sigurnije ( ali i malo teze ) su one sa punim polutkama koje su odmah radjene kao takve , a posto su vec namenjene za jace set-up ove , malkice veca tezina nije problem ...

#16 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 26 November 2014 - 22:32

Ko ti garantira da je ta s metalnim popunama kvalitetnija?
Mnogi su u zabludi i misle da je hpc radilica jača radilica, a mnoge to ni nisu od neke kvalitetne serijske.
Naravno, ozbiljni proizvodaci vode računa, pa kad rade hpc znaju da ide na jači setup i naprave jaču radilicu od boljih materijala, s kvalitetnijim igličastim i svime što već dolazi, ali kod no name to nije pravilo.

#17 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 27 November 2014 - 01:27

Mislim da nije poenta samo u materijalu vec kolko je dobro balansirana. Znam da za hpc obicno to bude do 15k rpm..

Ove serijske ako su lose balansirane razvale se na vecim obrtajima od vibracija, dzaba sad tu koji je materijal..

#18 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 29 November 2014 - 19:23

Danas skoro nista nije garancija za kvalitet , jedino ime proizvodjaca i cena ...Dalekoistocni su skloni da isfusere , prodaju za manje pare od brendiranih , sve je rizik , ne znamo sta kupujemo dok ne vidimo kakvo je to u praksi ...

#19 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 20 January 2015 - 03:15

Koji je pravi postupak kada se promjeni klipnjaca i lezaj? Slijedi centriranje pa balansiranje?

#20 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 20 January 2015 - 03:32

Ako se centriranje odradi kako treba balansiranje nije potrebno osim ako nisi menjao jednu stranu tegova (od dve ostecene pravio jednu ispravnu).





5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users