#1
Posted 30 January 2011 - 20:43
Ko zna neka objasni i razliku izmedju standardnih i C-3 i C-4 lezajeva. Kad se kupuje sta uzeti...
#2
Posted 30 January 2011 - 21:44
Recimo, a pričam napamet jer nisam mašinac, neko bi to iz struke mogao da pojasni/ispravi, da je neki ležaj projektovan za rad u uslovima od 150-200 stepeni i da ima nesmetan broj obrtaja od 14K. Ukoliko promenimo neki od uslova radne sredine, bilo obrtaje ili temperaturu doći će do neprojektovanog zagrevanja elemenata ležajeva, kao rezultat će biti povećano širenje kuglica i otežan rad. Ležaj će biti pregrejan i pored podmazivanja, usled povećanog trenja će se potrošiti kuglice ili već šta što će dovesti do neprojektovanog povećanog zazora ili narodski rečeno crkavanja ili prolupavanja ležaja. Zato pri tuningu, gde se zahteva veći broj obrtaja tadi usklađivanja potrebnih uslova (rezonance auspuha i sl) se ugrađuju ležajevi sa većom tolerancijom, i koji u radnoj sredini postižu temperature i tolerancije prilagođene obrtajima.
U praksi to znači da montiranjem standarnih ležajeva, radilica nema lufta, tj ne klima. Sa ugradnjom C3 ili C4 ležajeva, koji imaju veću toleranciju u hladnom stanju, dolazi do pojave klimanja (Mario post Aprilija) ali se sa radom zagreju i pod punim gasom imaju normalne tolerancije. Zato i jeste preporuka da se sa exploatacijom agregata ne ide u "hladno" već ukoliko su postavljeni ovakvi ležajevi, agregat zagreje.
Kažem nisam mašinac, egzaktni parametri su mi nepoznati i nisam našao info na netu, ako neko zna neka me ispravi/dopuni.
#3
Posted 12 February 2011 - 10:21
#4
Posted 12 February 2011 - 11:26
#5
Posted 18 July 2011 - 21:06
#6
Posted 18 July 2011 - 21:53
#7
Posted 10 September 2011 - 21:54
#8
Posted 10 September 2011 - 22:26
#9
Posted 12 September 2011 - 09:30
#10
Posted 12 September 2011 - 16:26
Nase je samo da osluskujemo pazljivo i da blagovremeno intervenisemo, ako primetimo bilo kakvu neispravnost...
#11
Posted 24 October 2014 - 20:47
Posto sam ovih dana bio u fazonu nabavke radilice za buduci set-up , pre toga sam dosta citao , poredio , mozgao sta da uzmem , pa da podelim ono sto sam saznao , pre svega sa mladjima saznanja koja imam o ovome ...
Naime , kada kupimo squt, na njemu je ( kao i sve ) serijska radilica koja sasvim zadovoljava uslove eksploatacije do neke mere , a to je 9- 10 K rpm i oko 2.5- 3 HP...Ulaskom u tuning , sve se menja , serijski sklopovi budu jace optereceni , pa tako i radilica , a kroz praksu je potvrdjeno da ova serijska sasvim zadovoljava i na BASE kitu od 70 ccm....i desetak hiljada obrtaja ...preko toga vec nije sigurno , ima primera da se vozi i jaci set – up , na serijskoj , ali ulaskom u vece obrtaje rizikuje se havarija ...ko je jednom video razletanje radilice pri visokim obrtajima zna o cemu govorim ...moze se upropastiti kompletan motor, bilo daje upitanju pucanje klipnjace ili lom rukavca , tega , rasipanje iglicastog lezaja ...
Iz tih razloga osim zamenske kao rezervnog dela za nezahtevan set-up u prodaji postoje i serijske ojacane , na ceni su tek nesto malo skuplje od ovih prvih , a slicno izgledaju, verovatno imaju samo malo bolji iglicasti u velikoj i maloj pesnici Ko menja radilicu usled neke havarije , a misli ostati na Base-u treba to da uzme umesto serijske ...
HPC radilice su posdebna grupa sportskih radilica , a naziv znaci high primary compression, ilitiga visoka primarna kompresija , a radi se o tome da je u ovom slucaju primenjen Arhimedov zakon gde je apsolutna vrednost punjenja cilindra uvek ista klip zbog povecane zapremine radilice kroz prelive udje u cilindar pod nesto vecim pritiskom , to je primarna kompresija ...
Mnogo vaznija osobina ovih sportskih radilica je to da su upotrebljeni materijali za njihovu izradu najkvalitetniji , to je nodularni celik koji se koristi za proizvodnju radilica , kvalitetna bolcna i iglicasti lezaj visokog kvaliteta da bi sve to moglo da izdrzi velika opterecenja kojima ce biti izlozena ... ima ih dve vrste , prva je ona koja je kao serijska sa teflonskim umetcima , ili ona druga gde su tegovi liveni od punog materijala ...ove prve su neznatno lakse i verujem da su upotrebljeni materijali isti kao i na serijskoj , pa su samo dodali umetke , dok su ove druge radjene namenski da odmah budu sportske...kako god bilo dobre su obe ...
I najvaznije , ove radilice su balansirane za odredjeni broj obtaja , najmanje 13 000 , a najcesce 15 000 ili vise ...to obezbedjuje siguran rad vecine set- upova...bacanje tegova i rukavca ne bi trebalo da je vece od 1-2 stota , to se proveri na komparateru ...sto je manje bacanje manja je mogucnost vibracija koje mogu dovesti do loma ...
U nizu klasu sportskih radilica spadaju kineske no name , Naraku , Motoforce i sve druge u cenovnoj klasi do stotinak evra, bolja klasa su Airsal , Stage 6 , Top perfomance,Malossi i druge , visoka klasa Polini ...itd...cena sve govori ...
#12
Posted 25 October 2014 - 13:16
Mario, on 25 October 2014 - 11:34, said:
Mozda nebi bilo lose da se rezonanci karburatora, odnosno rezonantnoj duzini posveti posebna tema, u kojoj bi se to detaljnije obradilo... Citao sam o tom u tvom prirucniku XP-01 jos kad sam radio nesto oko Tomosa, a vidim da se kod skutera to rijetko pominje... Da li se one formule za duzinu mogu primijeniti i kod masina sa lamelarnim usisom?
Edited by sinisa93, 25 October 2014 - 13:18.
#13
Posted 25 October 2014 - 13:46
Sinclair research 1981©
#14
Posted 23 November 2014 - 03:22
#15
Posted 26 November 2014 - 20:41
#16
Posted 26 November 2014 - 22:32
Mnogi su u zabludi i misle da je hpc radilica jača radilica, a mnoge to ni nisu od neke kvalitetne serijske.
Naravno, ozbiljni proizvodaci vode računa, pa kad rade hpc znaju da ide na jači setup i naprave jaču radilicu od boljih materijala, s kvalitetnijim igličastim i svime što već dolazi, ali kod no name to nije pravilo.
#17
Posted 27 November 2014 - 01:27
Ove serijske ako su lose balansirane razvale se na vecim obrtajima od vibracija, dzaba sad tu koji je materijal..
#18
Posted 29 November 2014 - 19:23
#19
Posted 20 January 2015 - 03:15
#20
Posted 20 January 2015 - 03:32
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users