Jump to content


Yamaha Aerox by Vule



459 replies to this topic

#401 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 21 July 2018 - 19:21

Vozio sam se sinoc i u jednom trenutku mi je nesto jako cudno radio motor, poceo je da gubi snagu i odziv na gas. Danas kada sam ustao, video sam ispod motora neku tecnost, pretpostavio sam da je gorivo pa sam video da je masna grana od auspuha. Skinuo auspuh, ocistio sve i non stop dok je stajao na stalku u ravnom polozaju mi je kapljano gorivo od nekud. Na kraju sam provalio i video da curi iz poklopca za vodenu pumpu i odma sam pomislio na najgore i kada sam otvorio video sam da je stradao desni semering. Evo slike pa mi kazite da li je sigurno ovo mada vidim i ja da jeste. Na ovom motoru ja nisam nikad dirao radilicu, to je drugar pre dosta godina otvarao i menjao semeringe pa nisam imao potrebe da diram. Da li moram da rasuram celu masin? Da vadim radilicu pa kad vec to radim da zamenim oba semeringa a i lezaje da pregledam

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Послато са LG-H870 уз помоћ Тапатока



#402 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 21 July 2018 - 20:48

Moraš rasklapati,sad se radilica dobrano okupali u antifrizu

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#403 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 21 July 2018 - 21:03

View Postvlayco, on 21 July 2018 - 20:48, said:

Moraš rasklapati,sad se radilica dobrano okupali u antifrizu

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Antifrizu?

#404 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 15 August 2018 - 10:40

Semering sa te strane bloka, iza magneta, mozes da zamenis i bez da rastavljas blokove. Dosta je laksi pristup, nego za onaj kod variomata.
Proveri za svaki slucaj i drugi semering radilice sto se nalazi iza variomata.

@vlayco
Zasto bi se radilica kupala u antifrizu, ne razumem? Ovde na slikama se vidi da je proslinio semering radilice na strani magneta. Barem ja tako vidim

#405 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,650 posts

Posted 15 August 2018 - 11:13

@lauda,nije hteo da mi pre par dana otvara slike na telefonu...

Sent from my Smartphone_6.1 using Tapatalk



#406 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 29 August 2018 - 20:48

Pozdrav.
Nisam mogao pisem dok sam radio masinu jer sam imao nekih problema tako da cu sad sve da napisem i objasnim sta je odradjeno na roxu.
Razmisljao sam kako mogu da zamenim semering bez da skidan radilicu idt. pa sam odlucio da ja ipak otvorim, zato sto to nikad na njemu nisam radio jer je drug od koga sam kupio pre 5-6 godina, tad u to vreme zamenio radilicu i lezaje.
Tako da sam se upustio u rasturanju radilice i zamene lezaja i semeringa kad vec otvaram. Kada sam otvorio, nisam se ni malo pokajao sto sam to radio zato sto su blokovi bili uzasni.
(evo slike)
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

#407 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 29 August 2018 - 20:58

Drugar mi se skoro pohvalio kako je nabavio Bijaks pa reko ajde odma da isprobamo to cudo i da ispoliramo blokove tako da evo slike kakvi su bili i kakvi su sad kad su ispolirani kolilo to zapravo bilo moguce. Nisu sad bas kao staklo ali mnogo bolje nego ono kako je bilo :)

Na slici iznad ima u kakvom su stanju blokovi bili a ovo je prva faza smirglanja a iskreno ne znam sa kojom smirglom je poceto a znam da je zavrseno sa 2000
Posted Image

A evo kakvi su pre i posle poliranja :)
Posted ImagePosted Image

#408 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 29 August 2018 - 20:59

Posted Image

#409 Koce

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 150 posts
  • MestoKumanovo,Makedonija
  • VozimAprilia SR50R

Posted 29 August 2018 - 21:03

Molim te pisi postupku poliranje fara, odradio si ga vrhunski svaka cast za ulozeni trud, a rezultati su prva liga!

#410 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 29 August 2018 - 21:13

View PostKoce, on 29 August 2018 - 21:03, said:

Molim te pisi postupku poliranje fara, odradio si ga vrhunski svaka cast za ulozeni trud, a rezultati su prva liga!

Napisao sam da ga nisam ja radio nego neki moj prijatelj koji ima masinu za poliranje. Radio mi je na kolima farove pa sam bio odusevljen i odneo mu i far od roxa, koji je drug nasao na tavanu od njegovog starog roxa :D
Sve sto znam da je na kraju polirao sa 4000 smirglom...
Ja sam posle tog poliranja zatamnio far a o tome tek trebam da pisem a i u potrazi sam za nekom Led sijalicom koja ce jace da svtli od fabricke i da ne prelazi temperaturu koju fabrika propisuje.

#411 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 29 August 2018 - 21:17

@koce ništa kvotanje velikih postova, samo pitanja i odgovori direktno, bude tema nepregledna od velikih ponavljanja

#412 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 03 September 2018 - 20:39

Evo da nastavim dalje da pisem o zameni lezaja i semeringa. Nisam stigao ranije da pisem a i dok sam prikupio sve slike iz telefona sto sam slikao.
Nabavio sam "SKF made in Japan" lezaje. Ne znam ko sve pravi SKF i koliko vrsti ima i kog su kvaliteta zapravo.

Evo slike i samo da napomenem da sam naravno skinuo obe metalne zastite ili kako se vec strucno zovu, tako da ne dodje do zabune, da neko misli da sam ih namontirao ovako :D

Posted Image

A evo i radilice... Ne razumem se bas nesto mnogo oko radilica tj. ne srecem se toliko cesto da sa njima pa ne mogu da prepoznam da li je fabrcka ili nije, kao i proizvodjaca. Tako da neko nek napise koja je ovo radilica, receno mi je da je ubacena neka druga umesto fabricke
Posted Image

Posted Image

Zaboravio sam da napisem najbitnije za semeringde zbog kojih sam inace sve ovo radio. Ubacio sam Athena semeringe plave boje, nisam mogao da nadjem bolje od njih ali stari su bili isto Athena tako da mislim da ce posluziti. Kostali su oba negde oko 1000 din i nisam ih slikao.

Edited by vuledj, 03 September 2018 - 20:47.


#413 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 09 September 2018 - 17:25

Skoro je poceo antifriz da mi curi od nekud pa sam pretpostavio odakle... Skinuo i video da je pumpa propisala, koja verovatno nikad nije menjana... Tako da sam je zanovio sa RMS pumpom. U pakovanju sam dobio 2 lezaja i semering sa duplom oprugom sto je kul :)

Posted Image

Posted Image


Posted Image

Posted Image

Posted Image
Na poslednjoj slici nema seger osiguraca, naravno posle toga sam ga vratio gde mu je mesto :D

Edited by vuledj, 09 September 2018 - 17:28.


#414 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 09 September 2018 - 17:42

Imam pitanje oko kaisa opet
Hteo bih da zamenim kais pa sam gledao u motobike-u da ima za aeroxa vise vrsta, tacnije prvi broj 744-745-747-750 i 751 pa me zanima da li je to duzina kaisa i koju bi ja duzinu trebao da uzmem? Sad trenutno vozim sa motoforce kevlarom a ne njemu pisu neki drugi brojevi (ima slika ovde u temi) na fabrickom bandoo mislim da je prvi broj 738 (nisam siguran). Drugi broj ne znam sta predstavlja a treci znam da je debljina kaisa a moj je sad trenutno na 16.1mm.

Ima slika ovde u temi kako kais lezi nazad na remenici a ja bih rekao da bi on trebao jos vise ka gore da lezi. Napred na varijatoru sam najvise mogao da ubacim sajbnu od 0.8mm a ako idem preko toga onda se one dve zvezdice za kurblu dodiruju i stalno se cuju. Na varijatoru se vidi da mu jos fali par milimetara do samog vrha.

#415 Damjan66

    Passion

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,406 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian Falcon 50R

Posted 09 September 2018 - 17:52

749/751 x 16,8mm ti treba.

#416 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 09 September 2018 - 19:57

View PostDamjan66, on 09 September 2018 - 17:52, said:

749/751 x 16,8mm ti treba.

Jedan jedini Athena sam nasao 751 ali 16.5 a ne 16.8

#417 Damjan66

    Passion

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,406 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian Falcon 50R

Posted 09 September 2018 - 20:04

Toliko je sirina potrebna(16.5) da bi izasao do gore sve pod toga nece moci da izbaci do gore, imas polini 751x 16,8mm.

Edited by Damjan66, 09 September 2018 - 20:05.


#418 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 14 September 2018 - 01:00

Evo ovako, ostao sam duzan da napisem dokle sam stigao sa prednjim farom...
Posle onog poliranja sam vozio par veceri sa fabrickom farom i fabrickom sijalicom, vidljivost je bila skroz korektna a ne bas kao stare halogene. Na alliexpresu sam narucio dve sijalice sa H6 grlom kao sto je fabricka ali LED koja ima u sebi kratko i dugacko svetlo. Kada sm povezao, svetlela je skoro kao i fabricka samo u beloj boji, medjutim kad mi je druga stigla, mnogo jace je svetlela ali kada sam krenuo da vozim i dao malo jaci gas ona je crkla.
Znam da LED sijalice traze mnogo manje struje pa zato treba da se ubaci jedan konednzator koji to da regulise ali se tu pojavljuje novi problem... Pre mozda godinu dana kada sam imao far sa dve halogene sijalice, caletov kolega sa posla kojem je glavna struka avioelektricar mi je dao dve LED sijalice sa grlom kao za halogenu sijalicu (sa dva pipka kao za kupatilo). Rekao mi je koji kondenzator da narucim kako bi umesto halogenki ubacio LED ali kada je sve povezao, upalio sam motor i kondenzator je poceo mnogo da se greje pa ga je iste sekunde otkacio. Posle je probao direktno na akumulator dok je motor radio i napon je probijao 14.5V sto mi je bilo jako cundo jer sam ja vozio pre toga motor bez problema i nista nije crkavalo. Rekao mi je da su mi verovatno problem ili namotaji ili regler, sto ja posle toga nisam ni kupovao nista od toga a i dan danas vozim tako bez problema osim sto mi je ta jedna led sijalica crkla a druga nije.

Pre 2 meseca sam odlucio da zatamnim far pa sam nasao sprej za zatamnjivanje stakla i preprsako jedno 6-7 slojeva sto je krajnji efekat bio zatamnjen a i mutan far (evo slike) sto naravno nisam mogao da ostavim ovako.
Posted Image

Uzeo sam vodenu smirglu 2000 i krenuo da zuljam, posle 5-10 min. konstantnog smirglanja sam mozda skinuo par slojeva spreja a skinuo sam ono grubo od spreja sto sam i hteo. Posle toga je bilo glatko a i dalje malo mutno pa sam nasao polir pastu za plastiku i krajnji efekat je bio ovakav. To je najbolje ispalo sto moze jer sam to i trazio, zatamnjen far a kad se upali svetlo vidi se kao da je obican providan far.
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

A ovako se videla kroz ovako zatamnjen far LED sijalica koja je na zalost crkla
Posted Image

#419 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 14 September 2018 - 01:22

Isto preko alliexpresa sam narucio dva kompleta angel eye od 60mm i 70mm koji vec imaju svoj kondenzator pa sam hteo malo da se igram i ubacim ih u far neki od ta dva koji bolje cucne :)
Posted Image

Posted Image

Posted Image


Nisam imao muke oko odlepljivanja fara sto je moguce da je neko nekad vec otvarao... Koristio sam industrijski fen i bez muke uspeo.
Prva varijanda je bila da probam da zalepim za samo staklo sa unutrasnje strane sto sam i uradio pa na kraju skinuo zato sto su toliko bili blizu krugovi da se nije videla glavna sijalica koja je iza njih.
Posted Image

Posted Image


Posle toga sam zalepio malo vise ka unutra pre onog "ogledala" da kazem, koristio sam topli lepak i malo sam vise "nakrljao" da to drzi koliko toliko pa cemo videti kako ce se pokazati. Isto sam koristio topli lepak kada sam lepio far nazad a nisam mnogo zato sto cu ga opet mozda otvarati da smislim nesto bolje zato sto je ovo samo privremeno resenje. Povezao sam ih direktno na akumulator i jedan prekidac tako da mogu da palim-gasim i kad se ne vozi.


Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

P.S Jace svetle od trenutne fabricke zute sijalice :D
Posted Image

#420 vuledj

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 258 posts
  • MestoVrsac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 11 June 2019 - 21:42

Pozdrav
Prosle godine sam menjao lezaje i semeringde, pisao sam sve ovde i ubaciovao slike. To sam sve odradio, kad sam vec skidao cilindar proverio sam ga u kakvom je stanju, tu nije bilo greske, kao staklo je bio...
Sve sam to nazad sklopio i samo nisam zamenio iglicasti lezaj a to je i glavni problem zasto pisem ovo. Taj iglicasti je bas dosta star, mozda ima 5-6 god od kako nije menjan a voze je i na 50cc i na 70cc.
I tako sam se slatko vozio do pre jedno mesec dana dok mi samo motor od jednom nije stao... Isao sam sve redom kako bih ustanovio kvar i kada sam izmerio kompresiju, nje skoro nije ni bilo, kako ga zaverglam tako kazaljka posle sekundu-dve padne na nulu. Resim da otvorim cilindar i vidim zapravo da se samo jedno ili dva parceta iglicastog raspalo i dovoljno da napravi haos. Uljnu pumpu sam izvadio jos onda kada sam radio ceo projekat i od tad sam pravim mesavinu.
Kako sam se raspitivao ovde po Vrscu, bila su podeljena misljenja. Jedni mi kazu moze ovo da se sredi i da vozis jer je ris u dodnjem delu gde zapravo karika i ne ide nego ima svega par milimetara do kanal koji bi mozda smetalo dok drugi kazu nema od ovog nista, kupi sve novo. Ja sam prvi koji ne voli nesto da spasava i lakse se odlucujem za novo. Kada sam dosao na ovom forumu, receno mi je da sam dosao na pravom mestu sto se tice tuninga i da ima mnogo strucnjaka ovde pa reko ajde da podelim i da cujem svacije misljenje o ovome. Jedan prijatelj mi je cak rekao da on ovakve stvari pogotovo aluminijumske cilindre koji su od Nikasila salje u Zr. i da ta popravka kosta oko 70 e. Iskreno ne znam da li i kako ovo uopste moze da se sredi i da se vrati na istu meru kao sto je i bila. Ajde recimo kada sam stavio sve na papir da to kosta 70e nov originalni klip jos nekih mozda 50e to je vec 130 e a za te pare mozda mogu da nadjem neki Tucani cilindar koji nije ni priblizan ovom.
Kontaktirao sam coveka koji mi je do sada nabavljao sve ove delove od preko i rekao je da mogu kad god hocu on njega da porudim Mk2 cilindar koji sam odavno hteo da ubacim i da on kosta 220e
Sad sam u nedoumici da li da se zezam sa popravkom ovog starog cilindra a to ko zna koliko ce da traje i da li ce uopste pa da cu svakako morati da kupujem novo sve.

Trenutno sam vratio aeroxa na 50cc i kupio sam 17.5 dellorto karb i fabricki airbox kako bi mogao da ga registrujem. Imam neku vezu kako bi prosao tehnicki pregled bez mnogo zavirivanja u masinu...

Hvala unapred na savetima

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Posted ImagePosted ImagePosted Image





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


  • Google