Jump to content


Stel karba lambda sondom


19 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 18 November 2014 - 13:19

Lambda sonda

E, cudim se sam sebi kako se toga nisam ranije setio…Sad mi je nadoslo , citajuci onu Laudinu temu o testovima auspuha koje je sproveo Tehnigas…Tu pise kako su za svaki auspuh koji je testiran ponaosob prilagodjavali diznu da bi dao najbolje rezultate …kako su to radili ? Pa, koristili su LAMBDA SONDU , koja u stvari predstavlja uredjaj – tester izduvnih gasova , tu nista nije radjeno napamet, turis mernu sondu u auspuh , sacekas par sekundi i na displeju ocitas vrednosti …Da se ne upustamo u to kako radi Lambda sonda , to ima na Netu koga interesuje, za nas kao prakticare je bitno da na displeju ( ili skali ) ocitava sadrzaj izduvnih gasova , pre svega ugljen- dioksida i azotnih oksida i sve to pretvara u merenu velicinu koja nam govori da li je smesa posna , normalna ili prebogata…

Ja sam svojevremeno dok sam gurao projekat autogasa na skuteru ( jako mi je zao sto sam to morao da napustim zbog zene ) dobio od prijatelja taj moto – tester ( starije generacije , ali korektan ) putem koga sam i nastelovao rad motora na skutu , a i na kolima …Na skali je bilo tri polja razlicite boje zuto, zeleno i crveno koliko se secam i svako od tri polja je oznacavalo bogatstvo izduvnih gasova ugljendioksidom , a time i podesenost gasnog , odnosno benzinskog uredjaja ( karba ) …

Posto sam se tada bavio autogasom , ni na kraj pameti mi nije bilo da proverim sastav izduvnih gasova na benzinu …A, sto ne bi moglo ? Turi se sonda u auspuh i na svim rezimima rada se vidi kako se ponasa …na ler – gasu ce pokazati , pa se deluje na saraf smese dok se ne dovede u zeleno , isto tako na srednjim obrtajima pokazace da li igla treba gore ili dole . i najvaznije – pogodjenost glavne dizne …

Najverovatnije su u Tehnigasu tako radili , jer pise da su koristili Lambda sondu …i mada je praksa nezamenjiva , mislim da ova ideja uopste nije losa …verovatno cu od onog mog sto sam onda nabavio uredjaj ponovo to moci dobiti , a ako ne , svaki tehnicki pregled ima taj uredjaj i kad su dokoni, svako od njih ce hteti da se igra sa nama po tom pitanju …ja licno imam dvojicu koji rade na tehnickom pregledu koji su moji , tako da ni tu ne bi bio uskracen za tu uslugu …

Sta mislite o ovoj ideji ???

#2 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 18 November 2014 - 13:54

Suvise komplikovano ;) ... dok ga ja ne probam u voznji-dzaba mu lambada :) ....sonda bi na karb turpijama pokazala mnogo nelogicnosti zavisno od obrtaja na kojima se meri...
Odlicna za sve drugo al za nas to nije...

#3 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 November 2014 - 15:28

Uh, meni bi to na PJetu leglo ko budali samar, taman da vidim gde sam sa smesom, tj pritiskom, ovako nabadam pa probam, pa opet u krug. Moram pribaviti jednu takvu spravu, pa bi je mogao fiksirati na tablu da mi stalno pokazuje u toku voznje, a posto na PJ skoro da dima uopste nema, bar se ne vidi golim okom, verujem da bi merenja bila prilicno tacna.

#4 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 18 November 2014 - 17:26

Ma, nije komplikovano Cvele...samo , nisam se setio onda kad sdam radio sa gasom ...samo ako pribavim uredjaj , videcu koliko je upotrebljiv za gore opisano stelovanje , za autogas je bilo upotrebljivo , pa zasto ne bi bilo i za benzin...

Goggy , ovo ovde se radi o radionickom ( stabilnom ) uredjaju, koji mora da poseduje svaki tehnicki pregled, a verujem da postoje sada i manji za ugradnju u vozila , posto svi savremeni to imaju , ali morao bi da ga ugrasdis u auspuh za stalno , to je mozda najveca zajebancija ...

#5 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 November 2014 - 18:24

Ali problem je sa tim koji imaju skalu ako su nestelovani da pokazuju smesu na kolima, tamo je npr mnogo siromasnija.. Ne znam dal ima onih koji pokazuju srazmeru vazduh/benzin pa namestis 14:1 ili kako bese..

#6 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 November 2014 - 18:28

Ja vec nasao uredjaj: http://www.ebay.com/...c8280d7&vxp=mtr

#7 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 November 2014 - 18:32

Pa ta srazmera 14:1 valda vazi i za cvaje, nevidim sto bi bilo razlike, ako je to idealna smesa benzina i vazduha. Nadam se da postoji i neki rucni, prenosni uredjaj da se kupi.

View Postbojan681, on 18 November 2014 - 18:28, said:

Super, samo sto u tom paketu nema lambda sonde.

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 18 November 2014 - 18:32

da ali taj na ebay-u dolazi bez sonde...

ja mislim da je black kupio već to u koso izvedbi, i da daju i lambda sondu, ali da je i značajno skuplji

dalje problem je što ona mora biti negde u grani, recimo kod kymco motora na stock auspuhu postoji mesto za nju koje je zašrafljeno sa jednim M6 šrafom

pa ako mislimo da radimo , morali bi prvo da krojim auspuh na nekom rastojanju koji je pre lonca, katalizatora ili difuzora

sad još ostaje ono pitanje zašto na svakom piše "only for 4T aplication"....

#9 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 November 2014 - 18:38

Mozda zato sto na 2T masinama nema lambda sonde, ili zato sto bi ulje u produktu sagorevanja poremetilo merenje.

#10 MaRk0

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,165 posts
  • MestoKruševac
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 November 2014 - 18:40

Pa moguće je da na rezoni neće meriti kako treba. Još je u pitanju smeša sa uljem... Lupam, ne znam. A kako ide ono preko temperature izduvnih gasova? http://www.koso.com....?id=306&lang=en

#11 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 18 November 2014 - 18:42

Msilim da pise da je za 4t jer je skala bazdarena za njih. Npr za njih kad je dobra smesa onda je na 2t previse siromasna..

#12 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,757 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 November 2014 - 19:14

View PostMario, on 18 November 2014 - 18:32, said:

sad još ostaje ono pitanje zašto na svakom piše "only for 4T aplication"....
Po mojoj nekoj logici to pise jer su lambda senzori jako osjetljivi i znaju cesto da brljave cim se malo zaprljaju (poznato je nekima koji imaju lambda sondu na autu...). A posto 2T motori trose dosta ulja, tj. ulje sagorijeva zajedno sa gorivom, onda po nekoj logici taj senzor ne bi izdrzao vise od par kilometara. Jos jedan moguc razlog zbog cega to pise su one eko norme na skuteru pa gdje ima dovod svjezeg vazduha u auspuh...lambda senzor bi pobudalio sa mjerenjima ako bi se nakacio na takav auspuh. A sigurno su temperature izduvnih gasova vece na 2T nego na 4T pa i to moze biti jedan od uzroka zasto se preporucuje samo za 4T.

Ja sam se davno informisao o ovom nacinu setovanja karburatora da se ne zezam sa silnim diznama/iglama i odustao sam jer mi se cinilo komplikovanijim nego klasicno stelovanje...Ono sto drugi preporucuju na netu je da se koristi senzor koji mjeri temperaturu izduvnih gasova (EGT) i da to bude kao okvirna smjernica kod stelovanja 2T karburatora (veca temperatura => siromasnija smjesa i obrnuto).

Ne znam sad kakva je situacija na PJ u pogledu potrosnje ulja ali i tu je sigurno veca nego na 4T.

Za ozbiljno stelovanje je bolji klasican nacin, dok se skonta kako lambda sonda radi i izmjere vrijednsti klip moze 3 puta vec da zariba :)

#13 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 18 November 2014 - 19:17

Merice kako treba, nije mu problem ulje , onaj sto sam ja imao , radionicki , kad sam se zezao sa autogasom na skuteru , pokazivao je dobro , nije mu smetalo ulje , skala je reagovala na svaku promenu postavke prigusnice ...kod autogasa je to na onom crevu sto vodi na karb i kako sam odvrtao ili zavrtao tako se menjalo bogatstvo smese na skali , dakle, funkcionisalo je ...jedino ne znam kako bi radilo na duzem vremenskom periodu jer bi sigurno doslo do prljanja sonde produktima od ulja ...mozda bi kod PJ funkcionisalo ,l jer je potrosnja ulja mala, pa i manje prljanje ...

Ali, ne vidim razlog zasto bi to stalno stajalo na vozilu , osim za potrebe stelovanja rezima rada...jednom kad se nasteluju postavke ne treba ih menjati , eventualno , samo povremeno kontrolisati ...ja nikad ne bi busio auspuh zbog toga , niti to stavljao za stalno ...

Iako pise 4-T ne vidim kakve to veze ima, smesa je siromasna , normalna , ili bogata iz bilo kog motora da je izasla , to je u cisto marketinske svrhe napisano , a verujte da je radilo kod mene kad sam ga imao pre par godina ...

Gorane , ko od nas ima lamelarni ventil na rezoni ? Nemoj o tome ni da pricamo ...Ko to ima , njemu ne treba setovanje karba i podesavanje smese , on je na serijali i zadovoljan je time ...

U ovoj temi mi samo istrazujemo da li postoji mogucnost setovanja karba putem pomocnih uredjaja i ovo je sigurno jedan od nacina , ali naravno , da je praksa nezamenjiva , ni jedan uredjaj ma kako savrsen bio , ne moze zameniti iskustva iz prakse ...uvek se moze korigovati tamo ili ovamo ono sto uredjaj kaze , samo , treba paziti ...temperatura izduvnih gasova ne bi trebalo da predje 650 stepeni ni kod 2-T , ni kod 4-T motora jer se sigurno doci do ostecenja , progorevanja klipa , sagorevanja elektrode svecice , ostecenja sica i izduvnog ventila ...to nema veze sa podmazivanjem ...

Edited by ALIEN SM, 18 November 2014 - 19:33.


#14 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 November 2014 - 20:13

View PostMario, on 18 November 2014 - 18:32, said:

dalje problem je što ona mora biti negde u grani, recimo kod kymco motora na stock auspuhu postoji mesto za nju koje je zašrafljeno sa jednim M6 šrafom

Ima i moj purejet na grani orginalnog auspuha M6 sraf, ne znam sta ce im to kod injectiona kad ecu ima parametre.

Imao sam iskustva sa mjerenjem temp ispuha na 2T, iako je sve bilo u redu skuter je zaribao tako da sam se ostavio egt-a.

Edited by dajteh, 18 November 2014 - 20:14.


#15 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 November 2014 - 01:30

View Postdajteh, on 18 November 2014 - 20:13, said:

Ima i moj purejet na grani orginalnog auspuha M6 sraf, ne znam sta ce im to kod injectiona kad ecu ima parametre.

Imao sam iskustva sa mjerenjem temp ispuha na 2T, iako je sve bilo u redu skuter je zaribao tako da sam se ostavio egt-a.
Zasto je zaribao? Smesa tesko da moze biti siromasnija nego sto je fabrika sracunala, ja sam cak probao voziti serijalu bez airboxa, i nista se nije desilo, okacio sam sliku serijale cilindra i klipa odmah nakon skidanja, nema traga ostecenjima, cak je sve izgledalo savrseno. Moze da zariba samo ako je nestalo ulja il je iz neverovatnog razloga crkla uljna pumpa, sto se kod Piadja gotovo ne desava, iz mojih saznanja. Dakle sta je bio razlog zaribavanja?

Edited by goggyso, 19 November 2014 - 01:32.


#16 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 November 2014 - 01:49

uhh evo je tema za mene :) Problem je stelovati smesu na 2t iz prostog razloga sto ulje u smesi pravi problem lambda senzoru. Zaprlja ga u roku od 2 min i cao. Probao :) Ali moze generalno da da neke smernice onako na brzaka, sto sam predlagao ggogy kada je kuburio sa svecicom i pritiskom ubrizgavanja. Postoji jos jedan problem. Svi ti senzori su predvidjeni da stoje (kako engleski tuneri zapovadaju) na tacno 1,5m od izduvnog ventila na 4t agregatima ili 15cm iza zbirnog kolektora izduva ukoliko je visecilindricni agregat. Prvenstveno zbog temperature gasova i brzine protoka. Nemam podataka za 2t. Po nekoj logici stvari, mi bi ovde trebalo da usrafimo lambda senzor u pocetak sirenja prvog konusa ali ni onda nemamo precizne podatke, jer su gasovi toliko vreli pa menjaju otpor samog senzora i imamo losa ocitavanja. Probali smo na hondi nsr 125 da uguramo senzor u izlaz auspuha ali nismo dobili spektakularnije rezultate. teorijski, kada bi kalibrisali merni instrument prema serijskoj termo grupi i provereno dobroj smesi, i kada bi usrafili lambda senzor i testirali ga u voznji sa izmenjenim komponentama imali bi mali vremenski prozor da ocitamo vrednosti pre nego zaprljamo i spalimo senzor na punom gasu.. Mnogo muke a tesko da bi ocitali dobitnu kombinaciju...

#17 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 19 November 2014 - 16:32

Znaci ipak se uzdajmo u boju svecice, subjektivnom osecaju i raznim drugim cakama nama poznatim da bi dosli do idealne smese na 2t motorima

#18 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 21 November 2014 - 15:42

Са EGT-ом је проблем даљина од зида клипа. Ако се стави близу температуре је већа, ако се стави даље темп. је мања.

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 21 November 2014 - 16:51

da , i onda budi pametan sa kojom temperaturom treba da radiš, sa 600 ili sa 400 ili sa 500 C

#20 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 22 November 2014 - 03:38

Razlike kod A/F sonde za 2T i 4T su te sto kod 2T treba Wide Band a kod 4T Narrow Band sonde.

Posted Image





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users