

Stel karba lambda sondom
#1
Posted 18 November 2014 - 13:19
E, cudim se sam sebi kako se toga nisam ranije setio…Sad mi je nadoslo , citajuci onu Laudinu temu o testovima auspuha koje je sproveo Tehnigas…Tu pise kako su za svaki auspuh koji je testiran ponaosob prilagodjavali diznu da bi dao najbolje rezultate …kako su to radili ? Pa, koristili su LAMBDA SONDU , koja u stvari predstavlja uredjaj – tester izduvnih gasova , tu nista nije radjeno napamet, turis mernu sondu u auspuh , sacekas par sekundi i na displeju ocitas vrednosti …Da se ne upustamo u to kako radi Lambda sonda , to ima na Netu koga interesuje, za nas kao prakticare je bitno da na displeju ( ili skali ) ocitava sadrzaj izduvnih gasova , pre svega ugljen- dioksida i azotnih oksida i sve to pretvara u merenu velicinu koja nam govori da li je smesa posna , normalna ili prebogata…
Ja sam svojevremeno dok sam gurao projekat autogasa na skuteru ( jako mi je zao sto sam to morao da napustim zbog zene ) dobio od prijatelja taj moto – tester ( starije generacije , ali korektan ) putem koga sam i nastelovao rad motora na skutu , a i na kolima …Na skali je bilo tri polja razlicite boje zuto, zeleno i crveno koliko se secam i svako od tri polja je oznacavalo bogatstvo izduvnih gasova ugljendioksidom , a time i podesenost gasnog , odnosno benzinskog uredjaja ( karba ) …
Posto sam se tada bavio autogasom , ni na kraj pameti mi nije bilo da proverim sastav izduvnih gasova na benzinu …A, sto ne bi moglo ? Turi se sonda u auspuh i na svim rezimima rada se vidi kako se ponasa …na ler – gasu ce pokazati , pa se deluje na saraf smese dok se ne dovede u zeleno , isto tako na srednjim obrtajima pokazace da li igla treba gore ili dole . i najvaznije – pogodjenost glavne dizne …
Najverovatnije su u Tehnigasu tako radili , jer pise da su koristili Lambda sondu …i mada je praksa nezamenjiva , mislim da ova ideja uopste nije losa …verovatno cu od onog mog sto sam onda nabavio uredjaj ponovo to moci dobiti , a ako ne , svaki tehnicki pregled ima taj uredjaj i kad su dokoni, svako od njih ce hteti da se igra sa nama po tom pitanju …ja licno imam dvojicu koji rade na tehnickom pregledu koji su moji , tako da ni tu ne bi bio uskracen za tu uslugu …
Sta mislite o ovoj ideji ???
#2
Posted 18 November 2014 - 13:54


Odlicna za sve drugo al za nas to nije...
#3
Posted 18 November 2014 - 15:28
#4
Posted 18 November 2014 - 17:26
Goggy , ovo ovde se radi o radionickom ( stabilnom ) uredjaju, koji mora da poseduje svaki tehnicki pregled, a verujem da postoje sada i manji za ugradnju u vozila , posto svi savremeni to imaju , ali morao bi da ga ugrasdis u auspuh za stalno , to je mozda najveca zajebancija ...
#5
Posted 18 November 2014 - 18:24
#7
Posted 18 November 2014 - 18:32
bojan681, on 18 November 2014 - 18:28, said:
#8
Posted 18 November 2014 - 18:32
ja mislim da je black kupio već to u koso izvedbi, i da daju i lambda sondu, ali da je i značajno skuplji
dalje problem je što ona mora biti negde u grani, recimo kod kymco motora na stock auspuhu postoji mesto za nju koje je zašrafljeno sa jednim M6 šrafom
pa ako mislimo da radimo , morali bi prvo da krojim auspuh na nekom rastojanju koji je pre lonca, katalizatora ili difuzora
sad još ostaje ono pitanje zašto na svakom piše "only for 4T aplication"....
#9
Posted 18 November 2014 - 18:38
#10
Posted 18 November 2014 - 18:40
#11
Posted 18 November 2014 - 18:42
#12
Posted 18 November 2014 - 19:14
Mario, on 18 November 2014 - 18:32, said:
Ja sam se davno informisao o ovom nacinu setovanja karburatora da se ne zezam sa silnim diznama/iglama i odustao sam jer mi se cinilo komplikovanijim nego klasicno stelovanje...Ono sto drugi preporucuju na netu je da se koristi senzor koji mjeri temperaturu izduvnih gasova (EGT) i da to bude kao okvirna smjernica kod stelovanja 2T karburatora (veca temperatura => siromasnija smjesa i obrnuto).
Ne znam sad kakva je situacija na PJ u pogledu potrosnje ulja ali i tu je sigurno veca nego na 4T.
Za ozbiljno stelovanje je bolji klasican nacin, dok se skonta kako lambda sonda radi i izmjere vrijednsti klip moze 3 puta vec da zariba

#13
Posted 18 November 2014 - 19:17
Ali, ne vidim razlog zasto bi to stalno stajalo na vozilu , osim za potrebe stelovanja rezima rada...jednom kad se nasteluju postavke ne treba ih menjati , eventualno , samo povremeno kontrolisati ...ja nikad ne bi busio auspuh zbog toga , niti to stavljao za stalno ...
Iako pise 4-T ne vidim kakve to veze ima, smesa je siromasna , normalna , ili bogata iz bilo kog motora da je izasla , to je u cisto marketinske svrhe napisano , a verujte da je radilo kod mene kad sam ga imao pre par godina ...
Gorane , ko od nas ima lamelarni ventil na rezoni ? Nemoj o tome ni da pricamo ...Ko to ima , njemu ne treba setovanje karba i podesavanje smese , on je na serijali i zadovoljan je time ...
U ovoj temi mi samo istrazujemo da li postoji mogucnost setovanja karba putem pomocnih uredjaja i ovo je sigurno jedan od nacina , ali naravno , da je praksa nezamenjiva , ni jedan uredjaj ma kako savrsen bio , ne moze zameniti iskustva iz prakse ...uvek se moze korigovati tamo ili ovamo ono sto uredjaj kaze , samo , treba paziti ...temperatura izduvnih gasova ne bi trebalo da predje 650 stepeni ni kod 2-T , ni kod 4-T motora jer se sigurno doci do ostecenja , progorevanja klipa , sagorevanja elektrode svecice , ostecenja sica i izduvnog ventila ...to nema veze sa podmazivanjem ...
Edited by ALIEN SM, 18 November 2014 - 19:33.
#14
Posted 18 November 2014 - 20:13
Mario, on 18 November 2014 - 18:32, said:
Ima i moj purejet na grani orginalnog auspuha M6 sraf, ne znam sta ce im to kod injectiona kad ecu ima parametre.
Imao sam iskustva sa mjerenjem temp ispuha na 2T, iako je sve bilo u redu skuter je zaribao tako da sam se ostavio egt-a.
Edited by dajteh, 18 November 2014 - 20:14.
#15
Posted 19 November 2014 - 01:30
dajteh, on 18 November 2014 - 20:13, said:
Imao sam iskustva sa mjerenjem temp ispuha na 2T, iako je sve bilo u redu skuter je zaribao tako da sam se ostavio egt-a.
Edited by goggyso, 19 November 2014 - 01:32.
#16
Posted 19 November 2014 - 01:49


#17
Posted 19 November 2014 - 16:32
#18
Posted 21 November 2014 - 15:42
#19
Posted 21 November 2014 - 16:51
#20
Posted 22 November 2014 - 03:38

4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users