Jump to content


Yamaha Aerox by Stevan



402 replies to this topic

#141 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 12 October 2015 - 23:16

Pa mnogo me nervira, nije mi jasno u čemu je problem. Nemoguće da traži toliko manju diznu, sad je 90.. Neka ga, sutra mi stiže multimetar pa ću polako i sve pratiti kako treba😀

#142 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 12 October 2015 - 23:18

Jedino sto me je mučilo, je onaj sraf za smesu. Pošto kod nekih karba, stoji sa leve strane i to je za stelovanje vazduha, tako? A kod mene je bliže usisu i to je stelovanje smese ili količine goriva. Ispravite me ako grešim. E taj sraf kod mene uvek stoji skoro 1/4 odvrnut, neki put je bio pola kruga odvrnut.

#143 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 October 2015 - 23:19

Druga stvar je prenos, ti si sada stavio cilindar sa drigim konceptom kanala, due je jedan od onih sa vecim uglom i trebalo bi pustiti ga da udje u rezonancu, jer u stadijumu pre toga ume da nalije..

Sa kojim to auspuhom vozis ?

#144 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 12 October 2015 - 23:21

E upravo mi se to i dešava, prevelika količina goriva ulazi u cilindar, a kad probije ide super, ali kao da vrti u prazno kasnije. To mi se nije dešavalo kad sam imao bendiks i ostale gluposti. Da li to toliko znači? Sa nardom, mislim da ne može bolja kombinacija

#145 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 October 2015 - 23:24

Nema veze taj bendiks i mehanizam alansera, ali eto stavi ti zbog sebe da budes siguran

#146 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 12 October 2015 - 23:26

Kad stavim, onda se gubi oštrina na gasu? Tako?

#147 SingeNS

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 387 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr Replica

Posted 12 October 2015 - 23:43

Ako vec gledas boju svecice nadji neku koja je vozena,lakse ce ti biti,posto novoj treba makar 50km da dobije boju

#148 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 October 2015 - 23:52

Jes mali pogrbi snagu visak zamajca i dodatna trenja, ali nije u tome problem trokiranja o kome govoris..

Jednostavno si izmenjao cilindar i moras da se pozabavis kompletnim setovanjem, prenos -kvacilo- karburator

#149 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 12 October 2015 - 23:56

Vozis serijsko paljenje? Na koji ugao je podeseno?

Edited by sinisa93, 12 October 2015 - 23:56.


#150 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 October 2015 - 00:23

Ajmo od pocetka. Zanemaricemo sve do sada, kao da je ovo novi motor, cilindar, auspuh, karb itd..

Prvo moras da ustanovis koji je tacno C parametar da bi izracunao stepen kompresije. To je najbitnija stavka da bi cilindar imao dovoljno snage a da se ne pregreva i radu. Zatim, preko C parmetra pronacices na forumu u temi analize cilindra na kojim obrtajima je najraspoloziviji pa ces kasnije preko obrtomera stelovati rolnicama bas te obrtaje. Drugo, nema nikakvih pravila oko karburatora, zaboravi sve sto si do sada drzao za parametar, imas drugi cilindar i ne interesujete koliko je veca ili manja dizna vec probaj sve dizne dok ne utvrdis koja mu odgovara. Znaci postavi neku srednju iglu (w3 w7 w9 ) na srednu i pocni od neke vece dizne tipa 98 ili 95 pa spustaj sve dok na punom gasu ne osetis da radi okruglo. Motor mora da bude dobro zagrejan ali to se oseti odmah nakon 30 metera da li je prevelika dizna, odnsno da li trokira. Pisem bas ovim redosledom jer je moguce da ri trebutno trokira zbog igle ali mu je glavna dizna mozda i mala..

Zatim mozes da korigujes trokiranje ili mukanje iglom, pomeranjem skroz dole (osiromasujes smesu od 0 do pola gasa-ako imas trokiranje) ili podizanjem igle skroz gore ako imas mukanje, pa dodajes jos malo goriva u spektru od pocetnog polozaja rucice gasa do pola gasa. Sve to ponovo probas na nekom pravcu od 200-300metara, prvo pola gasa, stanes, ugasis odmah skut i skines svecicu pa pogledas, posle toga isto tako i na punom gasu proveris svecicu. Ovo zvuci prosto, ali veruj mi ume da potraje danima..

Sto se rice prenosa, nardo jeste dobra kombinacija, ali je i zahtevan za stelovanje, isto kao i replika. Kada nastelujes priblizno karb, moraces da se posvetis prenosu u smislu polozaja remena, centralne opruge koja ce biti dovoljno tvrda da daje dobar start ( da motor na milimetar gasa ima start i odmah ulazak u rezonanciju) stelujuce kvacilo sa adekvatnim oprugicama, i naravno rolnicama tacno pogodjenim za trazene obrtaje. Tvrdocu centralne opruge je najlakse utvrditi preko obrtomera, previse meka ce imati losiji start i pagdace obrtaji kroz ubrzanje. Nasuprot tome pretvrda centralna opruga daje jak start, obrtji su vislji i rastu sa ubrzanjem pa cak dolazi i do prevrtavanja.
Dakle, moras imati bar 3 centralne (nove ili novije) oprugice kvacila 1,8-2,0mm, set dizni 80-100, set igli, i bar 2 seta rolnca, koje mozes postepeno da olaksavas burgijama ili bijaksom ali ti onda treba i precizna vagica.

Svecica je isto tako bitna stavka, moras da znas tacno koja toplotba vrednost ide za tvoj cilindar. Ja ocejujem da ima stepen kompresije 14 i vise naprema 1, pa je obavezno 98 ili 100 oktansko gorivo, kao i sinteticko (racing) ulje nekog boljeg proivodjaca, u razradi minimum 3,5-4% a kasnije 2,5-3%.

Dakle zivce na ler, i prvo prelistaj teme na forumu vezane za tvoj cilindar, karburatore i stelovanje istih, variomat i stelovanje prenosa, kvacila a zatim subler u ruke pa u napad. Ajd sad polako, zainteresovao si nas novim cilndrom, sad svi pratimo temu u iscekivanju rezultata.

#151 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 13 October 2015 - 00:47

View Postsinisa93, on 12 October 2015 - 23:56, said:

Vozis serijsko paljenje? Na koji ugao je podeseno?
Paljenje je namešteno na 3mm pre gmt, možda malo manje.

#152 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 13 October 2015 - 00:50

View PostAcaPostar, on 13 October 2015 - 00:23, said:

Ajmo od pocetka. Zanemaricemo sve do sada, kao da je ovo novi motor, cilindar, auspuh, karb itd..

Prvo moras da ustanovis koji je tacno C parametar da bi izracunao stepen kompresije. To je najbitnija stavka da bi cilindar imao dovoljno snage a da se ne pregreva i radu. Zatim, preko C parmetra pronacices na forumu u temi analize cilindra na kojim obrtajima je najraspoloziviji pa ces kasnije preko obrtomera stelovati rolnicama bas te obrtaje. Drugo, nema nikakvih pravila oko karburatora, zaboravi sve sto si do sada drzao za parametar, imas drugi cilindar i ne interesujete koliko je veca ili manja dizna vec probaj sve dizne dok ne utvrdis koja mu odgovara. Znaci postavi neku srednju iglu (w3 w7 w9 ) na srednu i pocni od neke vece dizne tipa 98 ili 95 pa spustaj sve dok na punom gasu ne osetis da radi okruglo. Motor mora da bude dobro zagrejan ali to se oseti odmah nakon 30 metera da li je prevelika dizna, odnsno da li trokira. Pisem bas ovim redosledom jer je moguce da ri trebutno trokira zbog igle ali mu je glavna dizna mozda i mala..

Zatim mozes da korigujes trokiranje ili mukanje iglom, pomeranjem skroz dole (osiromasujes smesu od 0 do pola gasa-ako imas trokiranje) ili podizanjem igle skroz gore ako imas mukanje, pa dodajes jos malo goriva u spektru od pocetnog polozaja rucice gasa do pola gasa. Sve to ponovo probas na nekom pravcu od 200-300metara, prvo pola gasa, stanes, ugasis odmah skut i skines svecicu pa pogledas, posle toga isto tako i na punom gasu proveris svecicu. Ovo zvuci prosto, ali veruj mi ume da potraje danima..

Sto se rice prenosa, nardo jeste dobra kombinacija, ali je i zahtevan za stelovanje, isto kao i replika. Kada nastelujes priblizno karb, moraces da se posvetis prenosu u smislu polozaja remena, centralne opruge koja ce biti dovoljno tvrda da daje dobar start ( da motor na milimetar gasa ima start i odmah ulazak u rezonanciju) stelujuce kvacilo sa adekvatnim oprugicama, i naravno rolnicama tacno pogodjenim za trazene obrtaje. Tvrdocu centralne opruge je najlakse utvrditi preko obrtomera, previse meka ce imati losiji start i pagdace obrtaji kroz ubrzanje. Nasuprot tome pretvrda centralna opruga daje jak start, obrtji su vislji i rastu sa ubrzanjem pa cak dolazi i do prevrtavanja.
Dakle, moras imati bar 3 centralne (nove ili novije) oprugice kvacila 1,8-2,0mm, set dizni 80-100, set igli, i bar 2 seta rolnca, koje mozes postepeno da olaksavas burgijama ili bijaksom ali ti onda treba i precizna vagica.

Svecica je isto tako bitna stavka, moras da znas tacno koja toplotba vrednost ide za tvoj cilindar. Ja ocejujem da ima stepen kompresije 14 i vise naprema 1, pa je obavezno 98 ili 100 oktansko gorivo, kao i sinteticko (racing) ulje nekog boljeg proivodjaca, u razradi minimum 3,5-4% a kasnije 2,5-3%.

Dakle zivce na ler, i prvo prelistaj teme na forumu vezane za tvoj cilindar, karburatore i stelovanje istih, variomat i stelovanje prenosa, kvacila a zatim subler u ruke pa u napad. Ajd sad polako, zainteresovao si nas novim cilndrom, sad svi pratimo temu u iscekivanju rezultata.
Aco, šta da kažem.. Hvala na ovako predetaljnom uputstvu. ^_^ od sutra, prekosutra polako krećem, pa ćemo videti da li posao ide od ruke. Nego jedini problem je što nemam vise prenos, dakle sada je sve fabričko, takođe i kaiš.. I prema njemu moram stelovati

#153 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 13 October 2015 - 09:42

evo ti za karburator

http://forum.pyrothe...e-o-stelovanju/

evo za prenos

http://forum.pyrothe...s-i-stelovanje/

evo ti nardo, plava linija na s6 racing cilindru

http://www.pyrotherm...als/001_cyl.jpg

tema je ova
http://forum.pyrothe...p__143#entry143

evo ti analiza tvog cilindra

http://forum.pyrothe...mance-due-70cc/

evo ti za proračuna stepena kompresije

http://forum.pyrothe...kticno-merenje/

ovde imaš kalkulator za kombinatorike oko uglova kanala kada se C parametar menja

http://forum.pyrothe...uning-cilindra/


ne moraš sad ti sažvakati sve odjednom, materija je mnogo veća, ovo su ugrubo osnove, pa pitaj ako negde zapneš....

pri tome možeš ti krenuti sa podešavanjima i polako svoja saznanja uobličiti i potkovati sa teorijom

srećno

#154 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 13 October 2015 - 09:43

View PostMario, on 13 October 2015 - 09:42, said:

evo ti za karburator

http://forum.pyrothe...e-o-stelovanju/

evo za prenos

http://forum.pyrothe...s-i-stelovanje/

evo ti nardo, plava linija na s6 racing cilindru

http://www.pyrotherm...als/001_cyl.jpg

tema je ova
http://forum.pyrothe...p__143#entry143

evo ti analiza tvog cilindra

http://forum.pyrothe...mance-due-70cc/

evo ti za proračuna stepena kompresije

http://forum.pyrothe...kticno-merenje/

ovde imaš kalkulator za kombinatorike oko uglova kanala kada se C parametar menja

http://forum.pyrothe...uning-cilindra/


ne moraš sad ti sažvakati sve odjednom, materija je mnogo veća, ovo su ugrubo osnove, pa pitaj ako negde zapneš....

pri tome možeš ti krenuti sa podešavanjima i polako svoja saznanja uobličiti i potkovati sa teorijom

srećno
Hvala Mario!

#155 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 13 October 2015 - 21:16

Danas mi je stigao multimetar, ali imam problema sa povezivanjem.. Temperatura radi, ali zato obrtaji ni da mrdnu.. Ko ima iskustva neka pomogne..

Posted ImagePosted ImagePosted Image
Da li se ovako povezuje kabal za obrtaje?

#156 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 October 2015 - 21:23

To je jedan od nacina. Ali mi se cini da je neko prepavljao taj kabal za mjerenje obrtaja. Fabricki dodje tanka zelena zica.
Inace postoje 3 nacina spajanja obrtomjera..
1. Dovedes signal sa bobine ali onaj dolazni koji napaja bobinu
2. Signal sa pick-up namotaja
3. Signal sa kabla svjecice koji se obmota i broji putem indukcije...

Ja mislim da je glavni krivac to sto je neku tu nesto prepravljao pa taj kabal nije dovoljno dobar da pokupi signal preko indukcije...to je moja pretpostavka.

Edited by Lauda, 13 October 2015 - 21:25.


#157 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 13 October 2015 - 21:30

Ima zeleni tanak kabal, on je nastavljen na ovaj crveni. Možda da skinem crveni i obmotam direktno zeleni iza kapice svećice umesto ovog crvenog?

#158 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 October 2015 - 21:37

Probaj, nista te ne kosta.

#159 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 13 October 2015 - 23:30

Sto sta se desava sa merenjem obrtaja ?

#160 KucevicStevan

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 269 posts
  • MestoKragujevac
  • VozimYamaha Aerox

Posted 14 October 2015 - 00:16

Pa samo ne očitava, krene da blinka neki put ali samo stoji 0, a temperatura neki put padne na -50 pa se vrati i normalno radi. Jedno 2min stajao u mestu i podiglo najviše na 28





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users