Tomos D6
#261
Posted 07 April 2015 - 12:23
Ako se u bilo kojoj drugoj situaciji problem ne javlja mislim da je gotovo sigurno da ostaje bez goriva u kraju...
nivo plovka podesiti, proveriti ukupan protok tj snabdevanje gorivom...
#262
Posted 07 April 2015 - 15:22
Планирао сам да избацим славиницу са резервоара, и да директно повежем резервоар са карбуратором, јер свакако после сваке вожње испуштам гориво...
Када будем имао мало бензина, измерићу проток, мада знам да иде ко блесаво
Могуће је да је уско грло у самом карбуратору, и да је ту мали пресек...
Микуни 26 што спремам има знатно већи канал за довод горива, па се надам да то неће бити проблем.
Хвала на саветима
#263
Posted 07 April 2015 - 15:28
Problem koji si naveo meni vise zvuci na neadekvatnu svecicu, ali moze da bude i do protoka i nivoa goriva..
Posto smo detaljno upoznati sa tim karbom koji si razbusio na 23,5 a vozis dizne izmedju 115-120 i malo si masniji na pilotki predpostavicu da te svecica laze..
Ako nije tajna, koliki stepen kompresije vozis i koju tacno svecicu?
Kako nemas obrtomer?
Jel imas neki shift-light ili saltas na sluh, ili postoji neka elektronika kojom ogranicavas prevrtavanje?
#264
Posted 07 April 2015 - 16:25
AcaPostar, on 07 April 2015 - 15:28, said:
Problem koji si naveo meni vise zvuci na neadekvatnu svecicu, ali moze da bude i do protoka i nivoa goriva..
Posto smo detaljno upoznati sa tim karbom koji si razbusio na 23,5 a vozis dizne izmedju 115-120 i malo si masniji na pilotki predpostavicu da te svecica laze..
Ako nije tajna, koliki stepen kompresije vozis i koju tacno svecicu?
Kako nemas obrtomer?
Jel imas neki shift-light ili saltas na sluh, ili postoji neka elektronika kojom ogranicavas prevrtavanje?
Хвала на похвалама
13.5 је компресија, а свећица је NGK B9EG (али са оним прстеном, па не додирује целом површином) .. 95 октан гориво.
Када гледам боју свећице(на крајну сваког тренинга) гасим мотор на пуном гасу на повратном правцу (пуна 5. ) и никад није била светла, чело клипа чисто, са мало, али мало гарежи. Мислим да је ниво горива у лончету, а надам се да неће бити исти проблем са микуни карбуратором.
Хахаха па немам обртомер, уопште, никакав не треба ми у току вожње, немам ни shift light, све на уво возим, ,може се рећи без грешке
Old school варијанта, али кад једном научиш, нема проблема. То и јесте био татин основни циљ: да сам осетим где мотор "живи" и шта му треба. До сад нисам никад терао мотор у шпиц, па дизну нисам ни мењао целе сезоне (изузев прошле године) онда није ни било битно колико обртаја има. Циљ је била вожња
Не смета то мени, једино ми треба аналогни обртомер за старт трке, јер од буке осталих мотора не чујем свој мотор па напамет крећем... Иначе имам одличан стар када чујем шта радим, или када сам вежбам
#265
Posted 07 April 2015 - 18:33
Slucaj koji ti opisujes sam ja doziveo na auto trkama kada u predstartu nismo izmenjali svece za paljenje ( bosna f65p) sa onima kojim smo trebali da vozimo trku ( ngk b8egv) pa se bosna pregrevala na dugackim pravcima na miseluku i prekidala..
Sad da ne tupim mnogo, onog trenutka kad ti se to desi ( na treningu) treba skinuti svecu i videti jel usijana ili suva..
Ovo sto se tice obrtomera ili nekog pomagala je malo neozbiljno, moras imati neki uvid sta je koliko, pogotovu sa tvojim prenosnim odnosima i neznosti motora na temperaturu i prevrtavanje..
eto i sam kazes da ne cujes motor na startu, nemoj pogresno da me shvatis, ne mislim da ti lose vozis ili da ne znas, nego svaka sitnica i svaki vid pomagala puno znaci, a realno za malo para mozes nabaviti elektroniku koja ce da ugasi varnicu na npr 13k a da ti upali led diodu na 12800..
#266
Posted 07 April 2015 - 18:45
AcaPostar, on 07 April 2015 - 18:33, said:
Slucaj koji ti opisujes sam ja doziveo na auto trkama kada u predstartu nismo izmenjali svece za paljenje ( bosna f65p) sa onima kojim smo trebali da vozimo trku ( ngk b8egv) pa se bosna pregrevala na dugackim pravcima na miseluku i prekidala..
Sad da ne tupim mnogo, onog trenutka kad ti se to desi ( na treningu) treba skinuti svecu i videti jel usijana ili suva..
Ovo sto se tice obrtomera ili nekog pomagala je malo neozbiljno, moras imati neki uvid sta je koliko, pogotovu sa tvojim prenosnim odnosima i neznosti motora na temperaturu i prevrtavanje..
eto i sam kazes da ne cujes motor na startu, nemoj pogresno da me shvatis, ne mislim da ti lose vozis ili da ne znas, nego svaka sitnica i svaki vid pomagala puno znaci, a realno za malo para mozes nabaviti elektroniku koja ce da ugasi varnicu na npr 13k a da ti upali led diodu na 12800..
Слажем се, проверавао сам свећицу одмах чим се то деси а она хладна
Баш одмах чим заштуца, ја прекинем варницу, угасим мотор и у бокс. Све нормално што се боје тиче
Као што рекох, досад се нисмо цимали око фризирања, више сам гледао вожњу. Прошле године сам имао мало бољи мотор, тј бржи, али нисам имао за обртомер. Пре бих купио 2 нова клипа него један полован обртомер - али не, возио сам целу сезону са ненормално потрошеним клипом.
Знам ја шта све треба, и шта је најбоље, али као самофинасирајући студент и такмичар, то мало теже иде слажем се, разумем Вас, али једноставно није било могућности, а и немам апсолутно никакво знање када је електроника у питању.
Са ацом сам причао о неком обртомеру правили смо шему, али се бојим да петљам око паљења да га не преспојим и изгорим. Тад бих био у озбиљном проблему.
Позајмио сам био један Stage6 дигитални обртомер, као Koso што прави. Међутим, оде он на 23-25.000 иако је правило подешен. Па некад показује 8.000 некад 4.500 а опет некад 12.600.... После сам тек видео на интернету да треба да се убаци отпорник између обртомера и масе, али готово...
Слажем се да свака ситница значи... Лош старт одмах ускраћује могућности које бих имао да сам излетео напред како ваља
Него, ту се сад ломим... Докле више да улажем у мотор, који сам одавно прерастао, и све због 3 трке... Треба наћи границу
#267
Posted 07 April 2015 - 22:37
vidi ta B9EG, pisao sam ti ovo već, je predviđena da se hladi sa celom dužinom navoja, i tako je toplotne vrednosti 9, ako je ti ne hladiš pravilno, onda je elektroda toplija i ti si praktično prevaren sa tom nazivnom tolpotnom vrednosti...
zašto ne probaš kratku devetku da vidiš jer ima neke razlike ? ili dugu desetku ako već insistiraš na tom prstenu
#268
Posted 07 April 2015 - 23:59
Mario, on 07 April 2015 - 22:37, said:
vidi ta B9EG, pisao sam ti ovo već, je predviđena da se hladi sa celom dužinom navoja, i tako je toplotne vrednosti 9, ako je ti ne hladiš pravilno, onda je elektroda toplija i ti si praktično prevaren sa tom nazivnom tolpotnom vrednosti...
zašto ne probaš kratku devetku da vidiš jer ima neke razlike ? ili dugu desetku ako već insistiraš na tom prstenu
Имам и десетке, али је ова иридијумска, па ајд реко зато.
Друга опција ми је била Босна 100 што сам возио до сад
Али, мој мотор је хладан
Ево, сликао сам клип, и чело клипа.
Чађи има само са последе трке, кад сам намерно ставио 2 поена већу дизну да сачувам мотор од распада, а и није ми требао шпиц: само смо станко санел и ја били у класи, остали из неког ината нису ни дошли.. Будући да је падала киша, станко није форсирао, док ја на пример јесам(умало да паднем у задњем кругу на гасу) , и тако завршио трку
Овако изгледа клип после 5 трка, и 3 тестирања...
Попречне жљебове је тата направио на стругу чисто ради подмазивања и заптивања. сигурно сте то и раније виђали.
Хладан је мотор и када је хватао високе обртаје, убеђен сам да није долазило до детонације, већ само одједном сецне, као да је блокирао, тј да је нестало горива моментално.
Ово је слика моје главе, нисам њу користио, него апсолутно исту такву, али батину (јер ја нисам до тад купио ову). Скинута је била, не знам тачно за колико, али 13.2-13.5 је била компресија.
А овакав облик главе планирам да применим, као што имам на Мобри. (Моја глава + цил) притом, комресија 14-14.5 зависи да ли ћу наћи 102 октански Shell бензин...
#269
Posted 08 April 2015 - 10:46
jesi probao tu 10-ku kako radi ? opet se udaljavamo od teme,,..
#270
Posted 08 April 2015 - 16:37
Quote
jesi probao tu 10-ku kako radi ? opet se udaljavamo od teme,,..
Нисам стављао десетку, јер је ова деветка сасвим довољна. Има мало места за смањивање дизне, а боја је близу оне праве. Када лепо одаберемо дизну, имамо одличне перформансе и праву боју. 116 сам корстио, а треба ми 115, рецимо, јер би 114 било близу границе.
Видим да је хладан, тачније безбедан, јер под термином "хладан" мислим на безбедност...
када раставимо мотор, тј машину, нема назнака да се чело клипа греје(зато сам сликао одоздо), све је унутра равномерно подмазано. Све је хладно, изузев издува. Тамо у каналу нема зрнца чађи чак ни после 5 трка и ове последње на којој сам штедео мотор.
@ацо, ако већ и нисам рекао, када смо причали о замени свећице пред трку, додао бих:
Мотор никад није замастио свећицу, тако да ми не треба једна за грејање мотора, а друга за трку- правилно грејање мотора не може да замасти, јер ја нпр држим мотор на око 5.000 обртаја када се мало загреје, уместо на фију фију да га вртим од 2.000-12.000. Давање/враћање гаса , тако, масти и налива мотор, и то убије свећку.
А након првог паљења, скроз хладног мотора, грејем га једно 2 минута,тј ради на мало вишем леру(око3.000) уз повремено благо турирање, потом га угасим на 3-4 минута, да се температура уједначи, а после кад га упалим, кренем у предстарт, где држим 4-5.000 константно једно 4-5 минута.
Опет, да се вратим на тему о проблему који имам на крај правца: да ли ј могуће да се то дешава због тога што је карбуратор круто везан за цилиндар, уместо да је на гуменом цреву, или прирубници? Размишљам, можда долази до пенушања горива, услед вибрација, а могуће да утом опадне и ниво горива , и онда застане..
#271
Posted 11 April 2015 - 19:48
Постоје 3 опције:
План А
План Б
План В.1.
План В.2.
План А је креидлеров цилиндар који ће добити гусану хилзну, мотоплат, микуни 26.
План Б је тајвански кросс јуниор на блоку од 10мм, мотоплат, бинг 23.5
План В.1. Мобра, мотоплат, бинг 23.5
План В.2. Мобра, мотоплат, микуни 26
Једино што знам јесте да ћу користити Мотоплат и црвену деклу паљења, у сваком случају
Овом приликом желим да се захвалим другу (бившем конкуренту) који ми је поклонио ове зелене блокове и црвену деклу паљења не свиђа ми се боја, али намерно нећу да дирам ништа !
Тренутно се око радилице , тачније клипњаче, занимам јер ми је то најслабија тачка.
Тајвански кросс јуниор ће бити одрађен исто као и креидлер, па је зато боља опција од Мобре.
#272
Posted 12 April 2015 - 12:15
Нажалост, клипњача коју смо ставили је жешће ђубре... -.-' рупа није под 90° тако да клипњача удара у ивице шунке и не може да ради ни на неком апенцу са 4-5.000 рпм..
Тренутно размишљам о ређању иглица у горњу песницу, без кавеза.
#273
Posted 12 April 2015 - 13:49
#274
Posted 12 April 2015 - 17:08
VlatX, on 12 April 2015 - 13:49, said:
Одлично хвала, једино ми је било мало проблематично како да убацим све иглице а да не улете у картер... Сад видим како
Данас сам са Ацом мало причао, и дошао до закључка да сам у Вршцу имао 12.000 обртаја.
118 је била максимална брзина, 1755мм је обим задњег точка, секундарни пренос 13:33, серијска пета брзина, 3.933 је однос примарног преноса и тако смо дошли до 12.000.
У случају да је имао 12.750 обртаја , имао бих брзину од 125км/час што би било у складу са нашом претпоставком, која је била око 123-124 км/ч.
Гледам да обезбедим обртомер за ову сезону, али су трошкови, за мене, изузетни тако да се може десити да остснем опет без тог дивног уређаја хахаха
Однос мог примара је 15:59 спрам фабричких 15:61. Нисам ја тражио да се мења однос, већ су они који су резали зупчанике рекли да морају мало модул да промене, шта ја знам, свеједно је на крају крајева, јер се секундарни пренос лако мења
Могуће да ћу пробати пренос 14:35 или 13:32, зависи све од стазе до стазе. На последњој трци сам имао, по прорачуну, тачно 11.000, јер је брзина била 108.4
Одлично је то све, спрам делова које сам имао, и толеранције од 0.2мм :Р
Edited by Petko131, 12 April 2015 - 17:15.
#276
Posted 30 April 2015 - 22:44
Прво и прво, желео бих да се захвалим мом другу Алекси из БГ који ми је поклонио Мотоплат бобину, селектор, две домино ручке (друга је на варењу), дугачке брезоне и она два "лептира" у декли квачила
Пре неки дан сам мењао лежајеве у блоковима, међутим, имао сам шта и да видим...
Блокове које сам до сад користио су распарни (сетио сам се тога кад сам их раставио), тачније, леви је 12 мм, а десни 10 мм :Р
Али, на срећу, постоји и за то решење, ево га:
Стандардни лежај 6203 је сужен, на стругу, за 2 мм са једне стране, проверено ради без проблема и на 13.000
Ево пар слика:
Купио сам и заменио ламеле квачила,ове које сам сад извадио из машине носим за резерву(у кутији), а на главној и резервној машини ћу имати по 4 нове ламеле...
#277
Posted 15 May 2015 - 01:17
Свашта се живо издешавало, пуно компликација и стреса, па зато нисам успевао да пишем...
замењени су сви лежајеви и семеринзи у блоку, не знам јесам ли то раније писао, али ето, то је одрађено,
машина је склопљена са клипњачом која ће издржати једва једну трку... Зашто?! па ето... ја сам платио Самарин клипњачу 90е, али сам добио нешто друго уместо Самарин производа, враћена је клипњача, враћен ми је и новац, али прошао воз... касно је, а ништа нисам скривио нити сам могао да утичем.
ништа ни од новог креајдлеровог цилиндра, нема га нигде по Европи (такве сам ти ја среће), послао сам кинески кросс јуниор на бушење, а назад сам добио ренде за клипове...
и поврх свега, дигао сам руке од улагања. пући 300е због три трке (укупно 2 ипо сата вожње) је сулудо, а још кад кажем да ће нас бити свега тројица на старту, онда немам речи...
кинез би била одлична опција, али сам одустао након ове обраде...
да с евратим на тему
у понедељак сам склопио мотор. упалио, међутим, био је укочен :/
укочен, и то катастрофално... одмах сам знао да морам да га отварам поново, што сам и урадио синоћ. Журка је почела у 22:00, фајронт је био у 5:00
Д6 је весело запевао у пола 5, након мукотрпног подешавања селектора мењача: ја подесим зазор на 0.20, рачунајући на 0.25-0.30 када склопим са силиконом, кад оно, испадне тесно, и добијем 0.15. расклапај опет, и тако некако дођем до 0.30, међутим, опет проблем...
тати се поткрала грешка, још одавно док је он бринуо о машини, и то ми прави проблеме сво ово време.... он је склопио мењач са погрешним зупчаницима. искористио је пирамиду од е90(10 зуба), а зупчаник селектора од 39 зуба, уместо 38 који је пар тој пирамиди са 10 зуба...
проблем је решен, све је склопљено како ваља, мотор ради са новим клипом, колико ће трајати не знам, само знам да је ово последња сезона да ћу возити Д6, јер стварно пуно времена одузима (због глупости) а до сад је коштао као једна врхунска априлија од 125цц...
ево слика, поприлично су набацане, немам пуно времена за писање на форуму, па зато
имам и један снимак на коме се чује квачило како клапара, као на новом дукатију (:
неко је беше питао како ми не уђе силикон у картер кад склапам мотор, тј колико дебело наносим, па ето, сетио сам се па сликао и то!
#278
Posted 15 May 2015 - 10:26
hvala
#279
Posted 15 May 2015 - 14:18
I nisi me ubedio zašto toliko juriš za tim kreidler cilindrom kad ima tomos alu nikasil za 50% jeftinije, sećaš se? Možda Bata nema iskustva sa 4 prelivna na tomosu pa ide na provereno?
Na kraju krajeva, što ne staviš običnu čauru u taj kreidler?
#280
Posted 15 May 2015 - 15:53
tuningfanatic, on 15 May 2015 - 14:18, said:
I nisi me ubedio zašto toliko juriš za tim kreidler cilindrom kad ima tomos alu nikasil za 50% jeftinije, sećaš se? Možda Bata nema iskustva sa 4 prelivna na tomosu pa ide na provereno?
Na kraju krajeva, što ne staviš običnu čauru u taj kreidler?
Лоше је избушен цилиндар, нећу га користити
Јурим креидлеров цилиндар јер је бољи, зашто, не знам и не занима ме, питао сам бату који да узимам, рекао је креидлеров. То је за мене доста
Томосов цилиндар има 4 прелива, знао би бата да се снађе и са 15 прелива, али очигледно му нешто не одговара.
Хилзна је била у плану, и требао сам да хилзнирам свој цилиндар, међутим, испоставило се да ипак нећу, јер сам желео да сачувам овај цилиндар, па можда да оде на никасилирање. У међувремену, новац који сам скупио је потрошен на факултет, тако да сад немам ништа. Возим то што имам, можда купим другог кинеза после прве трке, видећемо, али сигурно нећу да улажем силне паре у нешто што нема сврху...
32 user(s) are reading this topic
0 members, 32 guests, 0 anonymous users