Jump to content


Tomos D6


407 replies to this topic

#281 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 15 May 2015 - 22:06

Sretno Petko :)

#282 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 15 May 2015 - 22:18

taj kineski gus ne vredi baš mnogo, treba da shvatiš da ponekad nije kriv strugar koji radi precizno i honuje, već je odlivak nepravilne strukture i kada se napada sa istim intenzitetom noža ili kamena, jednostavno menja dimenziju u zavisnosti od jačine materijala...

zadnji put je Gogi poslao kineski u proverenu odličnu radionicu, evo ga kod mene i posle pregleda vidim da je majstor razvalio na 8/100, a sigurno mu je rečeno da radi 6/100, međutim to nije sve, cilindar je i ovalan 1/100 i ima stomak, a jasno je da se majstor mučio i hteo da popravi pa je zato otišao na 8/100

jednostavno prevari đubre kinesko ne sme da se napada tim intenzitetom kao i svaki normalan gus, a strugari nisu navikli na to i eto škarta

#283 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 16 May 2015 - 02:14

View PostMario, on 15 May 2015 - 22:18, said:

taj kineski gus ne vredi baš mnogo, treba da shvatiš da ponekad nije kriv strugar koji radi precizno i honuje, već je odlivak nepravilne strukture i kada se napada sa istim intenzitetom noža ili kamena, jednostavno menja dimenziju u zavisnosti od jačine materijala...

zadnji put je Gogi poslao kineski u proverenu odličnu radionicu, evo ga kod mene i posle pregleda vidim da je majstor razvalio na 8/100, a sigurno mu je rečeno da radi 6/100, međutim to nije sve, cilindar je i ovalan 1/100 i ima stomak, a jasno je da se majstor mučio i hteo da popravi pa je zato otišao na 8/100

jednostavno prevari đubre kinesko ne sme da se napada tim intenzitetom kao i svaki normalan gus, a strugari nisu navikli na to i eto škarta

Хвала уосо !((:

Марио, није крив гус, Цуби је иначе познат по томе да офрље ради посао, иако сам напоменуо да желим високи сјај, тј да не сме да има рисеве, и да завршна обрада мора да буде најфинија могућа, он га је "поцепао"...
15€ није мала цифра, није на стругу бушен , него на посебној машини за то, ал ето...


Желим да се још једном захвалим свом добром другу Алекси из бг (малитехничар са форума) који ми је експресно послао свој, потпуно нов, крос јуниор цилиндар, да бих спремио мотор за трку!!(((((:

#284 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 16 May 2015 - 09:00

znam da se buši na vertikalnoj bušilici i da vidija nož napada u koraku koji oni zadaju, pa tako može biti duža operacija ili kraća, samo se oni u žargonu nazivaju "strugari"

a to grubo honovanje što si dobio sam i ja jednom popio od cubija pa sam vraćao nazad na fino honovanje.. jbg al umro je svakako vratio mi ga je sa 11/100

http://forum.pyrothe...p__559#entry559

bitno je da si se snašao, mada to nisu cilindri za performanse, Aca je u pravu dobro bi ti došao sad neki nikasil, a preduga je to operacija, odnesi ovaj Kreidlerov kod Moto Jurić-a pa vidi za cenu nikasiliranja, ako uopšte imaš još prenetzije ka 50cc klasi

#285 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 16 May 2015 - 20:38

Тачно још 2 недеље до прве трке, мени је остало још да поставим спонзорске налепнице и да надувам гуме. Све остало је спремно, а ја се психички спремам, набијам кондицију и тренирам већ увелико :)

Attached Files


Edited by Petko131, 16 May 2015 - 20:39.


#286 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 16 May 2015 - 23:50

Малопре сам се сетио још једног детаља :)
Ја имам гуме Heidenau K40 2.25х18",напред и назад. Али, унутрашње гуме су ми за димензију 2.00-2.25х17" !
Растегао сам их некако и уштедео на маси точкова неколико грама :)
"Када се скида маса на мотору, тежи се ка томе да се на точковима највише "украде", јер укупна скинута маса множи са 5, у поређењу са масом која је скинута са шасије."

Зато имам гуме од 17"

п.с. не покушавајте ово, само луд човек би се зезао 4 сата за намештање 2 унутрашње гуме, тј 5 јер сам 3 избушио покушавајући. Али ето, успео сам :)
(2 нове гуме стоје у резерви, у случају да затреба на стази)

Кад смо код гума, ајде и притисак да поменем.

Нема правила. Дувам гуме по осећају, све зависи од стазе до стазе, температуре, али највише зависи од мог начина вожње. Кроз различите кривине различито седим, па је и оптерећење гума другачије.
Примера ради,
На пониквама сам по сувом времену правио време по кругу 2минута и 17.5 сек, а по киши 2:19
По сувом су биле гуме надуване на 2.05 напред, а 2.25 назад.
За трку (кишу) сам их надувао на 1.85 напред и 2.05 назад, што се показало као одлична комбинација-изванредно време то потврђује. Међутим, када је стаза мокра, стил вожње се драстично мења, па одговара притисак.

Знам да један мој конкурент дува задњу гуму на 3.7 бара, да би имао већу крању брзину (мањи отпор, јер је мања додирна површина) , али ја то никад не бих ни пробао.. Како он вози кроз кривине, немам појма,могу само да маштам о томе :)

-пишем све ово, можда неко касније буде читао тему, а има тешкоћа да нађе отприлике на колико да дува гуме, јер је то мени био велики проблем...
0.05 бара чини велику разлику на овако лаганом мотору, имајте то на уму, и користите увек исти барометар, па макар и показивао нетачно, не мењајте га :)

#287 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 17 May 2015 - 00:05

E sada kad citam tvoju upornost oko unutrasnu gumu,sta mislis da se obruc oblepi nekom trakom/lepakom i da se stavi tubeless ventil pa da se izbaci unutrana guma.

#288 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 17 May 2015 - 00:25

View PostVlatX, on 17 May 2015 - 00:05, said:

E sada kad citam tvoju upornost oko unutrasnu gumu,sta mislis da se obruc oblepi nekom trakom/lepakom i da se stavi tubeless ventil pa da se izbaci unutrana guma.

Добра идеја, слажем се пре пар година сам читао управо о томе на неким другим, страним, форумима, међутим, речено је да није изводљиво то са жбичаним точковима, јер стално мрдају, па ваздух нађе пут, и гума испусти..

#289 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 May 2015 - 00:40

ja sam juče merio obe svoje felne za sr-ku ova koju vozim je sa 140-kom a imam jednu u rezervi sa 120-kom i ta je 6,5Kg a ova što mi je na motoru je 7Kg,,, mada nije precizna ova sobna vaga...

#290 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 17 May 2015 - 00:44

Ja bi to probao sa one trake za popravak creva na autama,drug je sa vakvu traku popravio crevo za ulje na kawasaki i prosao 500km put drzao bez muke.

Posted Image

#291 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 17 May 2015 - 00:44

Pitao sam navedenog lično da li je istina da duva gume na 3,7 bara. :)
-Naravno da nije istina i da je neko bio velika alapača kad je pustio tu priču u etar.

#292 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 17 May 2015 - 00:56

View Posttuningfanatic, on 17 May 2015 - 00:44, said:

Pitao sam navedenog lično da li je istina da duva gume na 3,7 bara. :)
-Naravno da nije istina i da je neko bio velika alapača kad je pustio tu priču u etar.


Не знам, ја сам то чуо од такмичара, а не од бабе са пијаце, тако а.. Хахахаха!
А по начину његове вожње изгледа ми као да су надуване на 5, па ми није било тешко да у то поверујем:)
Како год, свако дува како њему одговара, неко нпр не би никад дувао гуме на 1.85 као ја што радим, само кажем шта ми одговара, а шта не :)


Марио, и мој точак је око 6.5 - 7 кг тежак, е сад, не знам да ли је то пуно или мало, немам референтну тачку :)

#293 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 May 2015 - 01:04

ja pričam o 13-ki zadnjoj sa SR-ke... i baš sam zato merio jer me je interesovalo koliko je veća masa od ove što je vozim u normalnoj upotrebi, nisam sad zbog toga menjao za sutra, ali eto ideja je dobra...

#294 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 17 May 2015 - 01:18

E zato kazu da su one gume michelin power pure jako lagane i da je to bitno.. Bas su govorili da se prilikom rotacije masa guma nekoliko puta poveca.

#295 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 17 May 2015 - 01:52

View Postbojan681, on 17 May 2015 - 01:18, said:

E zato kazu da su one gume michelin power pure jako lagane i da je to bitno.. Bas su govorili da se prilikom rotacije masa guma nekoliko puta poveca.

Не ради се о томе да се повећава маса гума приликом ротације, него се то одражава на комплетне перфомансе мотоцикла, највише на циклистику. Маса гуме, па и самог точка, утиче на убрзање, управљивост (жироскопски ефекат) и вешање :)

#296 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 18 May 2015 - 02:41

Ево једног од разлога због којих је мој мотор туп на гасу, упркос претпаљењу од 1мм:

Е90 сноп, серијски замајац:
Posted Image

Е90 сноп, мој замајац:
Posted Image


Као што видите, разлика у маси је целих 100 грама, а узевши у обзир да је фабрички замајац 467 грама, а мој 566, то чини огромну разлику од око 20% замајне масе тог зупчаника :)


#297 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 18 May 2015 - 03:15

Treba freza malo da obavi poso tu,da omrsavi taj zamasnjik

#298 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 18 May 2015 - 08:58

View PostVlatX, on 18 May 2015 - 03:15, said:

Treba freza malo da obavi poso tu,da omrsavi taj zamasnjik
Замајац је намерно направљен тежи, не планирам то да радим... :)

#299 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 19 May 2015 - 15:28




Снимак #2, звук је мало бољи него на првом

Иначе, компресија је сада 10:1, требам да ставим главу од прошле године, са којом ћемо имати 13.3:1 :)

#300 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 19 May 2015 - 15:30

i onda još jednom setovati karb





27 user(s) are reading this topic

0 members, 27 guests, 0 anonymous users