Tomos D6
#321
Posted 02 June 2015 - 13:16
#322
Posted 02 June 2015 - 14:01
Неки шум на камерици, не знам који му је ђаво, о томе размишљам сво време :р
Друга опција ми је да купим GoPro,али ипак боље цилиндар и клипњачу
#323
Posted 02 June 2015 - 14:45
mada moja MD80 kopija ima taj AGC pa samo utiša dranje, ali verovatno tvoja nema, nebitno
#324
Posted 02 June 2015 - 21:33
#325
Posted 02 June 2015 - 22:26
Па не знам, нисам ништа лепио преко микрофона јер сам мислио да ће то водоотпорно кућиште да га заштити. Али исто тако пишти и на почетку снимка када стојим на старту. Онда у обзир долази теорија да је то због свећице, али што онда пишти када сам угасио мотор? :/
Можда долази до трења између камерице и водоотпорног кућишта услед вибрација, ко ће га знати
Хвала уосо!
Edited by Petko131, 02 June 2015 - 22:27.
#326
Posted 02 June 2015 - 22:45
onda je logika ili svećka ili vibracije kako kažeš
#327
Posted 04 June 2015 - 16:38
Као и сваки други део на мом мотору, и она је преправљена, тачније дорађена:
Дијамантским лоптастим глодалом је обрађена ивица мазајућег отвора са унутрашње стране (где газе ваљчићи), брусилицом је мазајући канал повећан у конусан облик, тиме је "захватна" површина повећана за готово 50%, док је сами жљеб остао исте ширине у зони где ваљци газе.
Оборене су све ивице од брушења дијамантском турпијом; лежај је са челичним кавезом, али накнадно посребрен-није титанијумски па посребрен, већ челични који је тежак 6.7грама, док је сама клипњача 59 грама, што је чини изузетно лаганом спрам осталих.
Attached Files
Edited by Petko131, 04 June 2015 - 16:40.
#329
Posted 06 June 2015 - 00:16
прва ствар коју сам приметио јесте да мотор неће да иде ! хахахаха ал добро, на страну то, шалим се мало(: ,
следећа битна ствар је вешање!!!
задње амортизере по први пут осетим у пуној функцији! савршено раде, сваку неравнину осете и приме! иста је тврдоћа, али само зато што сам их окренуо наопако, потпуно другачије ради мотор! тврдоћа је идеална, јер како се померим назад у кривини (повећам полугу) задњи крај крене ситно да "жваће" на гасу приликом излаза из кривине. како се померим у наред, нестабилност нестаје, а све рупе прими лепо и одреагује савршено! то сам тако добро подесио, стим да ћу после следеће трке заменити уље у њима, јер ће се разбити од струјања кроз вентил...
предње вешање је исто подешено, мотор се скроз другачије вози од како сам пропустио штапове 20 мм у односу на прошлу годину, и од како сам тежиште померио напред. ево слике, види се колико остане хода пре него што удари у горњи мост, мада, нисам ја још кочио агресивно као што умем, имам још 10-11 метара резерве....
друга битна ствар: предња кочница!
сећате се да сам затворио вентилациони отвор , тј усис за хлађење.
на тренинзима сам возио са затвореном кочницом, али сам је скинуо пред трку, не имајући сасвим поверења у то да ли ће се прегрејати кочница или не... међутим, током целе трке је кочница штипала, температура је била ниска, погрешио сам. боље се показује када је врућа, то морам још да испитам, тачније испробам...
трећа ствар која је код мене веома битна...
сви, али сви (буквално) шрафови и навртке морају да буду осигурани лепком за навој, или жицом (навртке, бушон за уље, чеп за уље) јер се на једном тестирању (пре прве трке прошле год) десило да се пола мотора распало од вибрација када је уватио 12.500+ како и зашто, нико не зна, радилица баца 0.00 на лежајевима, а 0.02 на крај конуса од магнета...
еееее сад... све ово вама можда делује као празна прича, или смешно, али хајде црно на бело да покажем и докажем да геометрија ЗНАЧАЈНО утиче на време по кругу, и да су ове преправке током зиме имале ефекта,и да није све до мотора(:
наиме, прошле године сам у Вршцу имао макс брзину 117.8 км/ч и време по кругу 1:44.5 по сувом и 1:47 по киши.
ове године сам окренуо круг 1:47.2 на првом тренингу, неувозан, са мотором који је тада, на том тренингу ишао 101 км/ч (ја сам штедео на гасу). када сам у трци дао гас, спустио сам време по кругу на 1:41.6 иако је макс брзина била 113 км/ч. исти пренос сам користио у оба случаја (13:33) само ми је другачије подешен мотор омогућио да спустим време за готово 3 секунде иако сам био 4 километара спорији и неувозан (нисам сео на мотор од септембра). чак и сад, са овим мотором могу да спустим време на 1:40, лако, само ми недостаје још пар кругова на стази....
у поређењу са конкуренцијом, заостајем доста, али то је потпуно разумљиво када упоредимо крајње брзине...
иако ми је речено да је кењереш иамо 114 на крај правца, чисто сумњам, јер је он на другом тренингу у суботу прошао поред мене као да стојим, а ја сам имао 106 на сату... дакле, његова и станкова брзина је, по мојој слободној процени око 126-128 км/час. што је за 15ак километара више него ја што имам. страшно...
станково време је 1:33.5 а кењерево је 1:36.5 (тако нешто, нисам запамтио десетице)
Attached Files
Edited by Petko131, 06 June 2015 - 00:19.
#330
Posted 08 June 2015 - 19:13
Vidimo da ipak ne ide sve iz motora i da se bolja vremena itekako mogu izvući na kočnicama, upravljanju, uopšte celoj ciklistici...
Verujem da si po pitanju svih ovih doterivanja iznad konkurencije ali evidentno je da ti treba jači motor i više snage da bi se upustio u ozbiljnu borbu sa prvacima...
#331
Posted 08 June 2015 - 20:45
#332
Posted 08 June 2015 - 20:55
не жалим се, људи су уложили више од мене, толико и добијају за узврат; одувек било: колико пара-толико музике
релативно је лако спремити брзу машину, јер све то можеш да платиш, има мајстора који већ знају шта раде, али мислим да је овај део посла знатно тежи и захтевнији.
е сад, ова школа ће ми јако пуно значити за касније, пошто планирам и веће класе да возим. 50 ццм је најбоља класа за учење, јер и најмања грешка доноси заостатак од секуде по кругу, баш због те слабости машине. исто тако , на овако лаганом мотору свако подешавање утиче на општи утисак, примера ради, осетим разлику када надувам задњу гуму на 2.35 бара, или 2.40-2.45... о седењу и нагнутости да не причам буквално, само помислиш да се нагнеш, мотор сам скреће.
све то учим и дајем максимум, а што се снаге и брзине тиче, ту ми само треба ново бушени цилиндар. радим на томе, биће спреман други мотор за краљево, тамо возимо две трке у једном дану, стаза ми се свиђа, биће занимљиво са овако подешеним мотором возити (мислим на геометрију)
Edited by Petko131, 08 June 2015 - 20:58.
#333
Posted 08 June 2015 - 21:02
#334
Posted 08 June 2015 - 21:09
Онда ми алекса поклонио једног кинеза, новог, али има порозност и не може да се користи.
Набавио сам неки трећи кинез, и сад њега требам да бушим
#335
Posted 08 June 2015 - 21:13
ako ćeš već da voziš gus sa malim rebrima onda je bolje da naloviš neki stari koparski ili motins
#336
Posted 08 July 2015 - 19:49
#337
Posted 28 July 2015 - 00:33
Фрка је почела у четвртак када се прочуло да такмичар из Суботице Карољ Кењереш неће доћи на трку, такође ни такмичари из Сремске Митровице нису били у могућности да дођу, тако да би на крају једнно Станко и ја возили трку, која се не би бодовала у том случају јер је за бодовање трке потребно минимум 3 такмичара. У случају да се ова трка не бодује за класу МК 50, цео шампионст за класу МК50 би пропао, јер је услов следећи: морају се одвозати минимум 3 бодоване трке. У том случају, Станко Маркотић из суботице би пропустио прилику да узме другу узастопну златну кацигу у класи МК50( 6 титула за редом)
Мало када сам појаснио ситуацију, да се вратим на викенд: када сам то сазнао, брзо сам припремио свој АПН4, довео га у возно стање, са намером да га пријавимо и возимо на трци као трећи мотор(неко други би га возио). Међутим, Станко је нашао боље решење, позајмио је мотор од другара, и тиме решио проблем.
Ево и тог апенца
Припреме на Д6 су завршене у четвртак увече, машина преконролисана, нове ламеле стављене у квачило, све спремно за пун гас.
Кренули смо у 17:00, петак послеподне(ово су мотори мог другара тркача, #92 Yamaha DT125, #91 Yamaha RD250)
Субота 12:10, незванични тренинг, дизна 116. Мотор иде солидно, пренос сам савршено погодио (13-34), брзиномер црко...
Субота послеподне, 17:30,време се слошило, захладило, стављам дизну 118. Мотор је ишао боље у односу на први тренинг.
Остављамо моторе на стази, идемо у сметшај на спавање.
Недеља, 9:00, загревање одложено, напољу 15°С, густс магла прекрила стазу, видљивост цца150м. Сатница одложена за неких 30ак минута.
Стављам дизну 123, мотор лети, прве три брзине диже предњи точак у вис, ненормално добро потеже и прима гас током убрзања.
После загревања, отварам мотор, скидам главу и цилиндар, мењам клип, стављам нови(који је скраћен и обрађен још у четвртак). разрада 5минута на леру од 4.500рпм.
Отоплило је у току дана, стављам дизну 116, међуим, 10ак минута пред старт трке наиђе талас осетно хладног ваздуха, ја брзо заменим дизну и ставим 118. Опе обрт у времену, али ссд је касно. Прошао је тај талас хладног ваздуха, непосредно пред излазак на стазу, требала ми је дизна 116. (Имао сам и дизну 117, али се ради о томе да ми је била сумњива, и нисам хтео дс је користим уопште пре него што је код куће пажљиво микрометром измерим). Стављам камерицу на мотор, излазим на стазу
Креће трка, стартују 3 класе заједно(ОТ, мк125, мк59), Станко исте секунде као из праћке одлази, као и прва двојица из класе мк125. Више их нисам ни видео..
Тркам се са 3. 4. и 5. из класе МК125. Сјајна акција, доста претицања је било у првих пар кругова, све док нисам направио грешку, пребрзо улетео у кривину на крај правца, прекочио се, али сам оборио мотор да прођем, па куд пукло... наравно, на излазу сам био иовако танак са простором, и брзо сам схватио да излећем са стазе. На сву срећу(сарказам), ту су биле лепе дебеле аутомобилске гуме да ме дочекају. Прву сам промашио, другу нисам могао да избегнем, и кад сам то схватио, нациљао сам је тачно по средини, стисо ноге уз резервоар, ручке што сам јаче могао, и замишљао себе како летим преко управљача (имао сам искуства раније). Међутим, ништа. Остао сам на мотору, срећа моја па је то била нископрофилна гума, са танким и слабашним зидом, и само се смотала под мојим точковима(после сам је током трке шацовао). Прелетео сам гуму, прошао кроз траву, вратио се на стазу, наставио трку, али сам ту изгубио једно добрих 300м за групицом коју сам пратио(екипа из мк125)
Гас гас гас, круг по круг сам скидао по 75-80 метара, сустигнем једног, направим грешку јер сам кренуо да претичем са спољашње стране, а овај ни сам није знао где ће, па он промаши кривину за 5-6 метара, самим тим и мене истера... Ја опет изгубим једно 150-200метара, 3 круга до краја трке..Гас до даске, форсирам 200%, сустигнем га на једно 50м, на кочењу смањим на 20м, кроз кривину му се залепим за точак, на излазу претекнем са спољашње/унутрашње стране (нисам бирао). Побегне ми на правцу, до следеће кривине, опет исто, и тако све до циља. У последњем кригу, у претпоследњој кривини променим путању, да би се наместио за последњу кривину, међутим, осетим клизање задњег точка, потом и дрхтање предњег, не пуштам гас, већ избацујем колено и лакат ка унутра, и благо појачавам притисак на задњу кочницу. То додатно благо кочење ми одузме залет, а такмиичар испред ми додатно затвори врата са унутрашње стране за последњу кривину, и тако заврши трку испред мене, дословно за дужину мотора.
Мотор је одлично радио на трци, као никад до сад, стварно сам био одушевљен, али је могла тања смеша, тако да би и перформансе биле боље. Брзиномер је црко(опет), тако да немам никакав податак што се тиче брзине.
Трка се завршила, долази код мене у бокс дотични такмичар из класе мк125, уместо да има кез до ушију због доброг тркања и пеглања, он ми држи слово како не требам са њим да се тркам, и како не смем њега да доводим у опасност са својим претицањима изнутра и споља, како он не зна где ћу ја итд. Гле молим те, ја нисам знао да њему смета кад га неко претекне на тркачкој стази, додуше са једно 20км на час, ал свеједно...?!?!
Возио сам за све паре. Стварно сам терао најбрже што је могло са овим мотором, мало ми је жао судија и редара јер су редовно, током сва 4 изласка морали да купе и намештају чуњеве на стази. Рушио сам их лактом, коленом, раменом, и то најчешће у најбржој шикани (цца100км/час). Креснуо сам и једну аутомобилску гуму на кочењу, једва остао на мотору. Неколико пута сам имао озбиљнији highsiding, али сам се већ навико и успевам да останем на мотору. Такође је и предњи точак тестерисао на великим брзинама у шиканама. Вешање на мотору је било максимално оптеречено, задњи амортизери су се сабијали до краја, а предња виљушка је имала још сасвим мало хода, све од удараца који настану када при великој брзини распалиш посред рупе, а другог избора немаш јер је стаза таква.
Викенд ми је покварило сазнање да камерица није снимала трку, већ се угасила... Приде ме је и горе наведени такмичар класе мк125 избацио из такта својим понашањем и ружним увредама.
Тако се завршио тркачки викенд, пакујемо се, долазимо кући у 23:30, правац на спавање. Јутрос устао у 7, нисам се ни разбудио као човек, одмах у гаражу отишао. Отварам мотор, радим велики сервис, како ја то волим да кажем. Тачније, детаљан преглед свих делова до детаља, прање и чишћење целог мотоцикла, од А до Ш. Радим то да бих уочио нове проблеме, и отклонио потенцијалне опасности и неправилности(којих овог пута није било)
Ево и мало слика из гараже:
Још слика са стазе, и још мало текста о мотору ћу избацити у наредних неколико дана.
п.с. Свака част ономе ко је успео цео текст да прочита, а да притом није умро од досаде((:!!
#338
Posted 28 July 2015 - 15:32
#339
Posted 29 July 2015 - 14:46
Пред трку у Краљеву сам купио 2 нова цилиндра (игром случаја) за д6.
Наиме, купио сам и платио један цилиндар(150€), али је продавац (немац) погрешио, и послао 2 цилиндра. Грешку није приметио, већ сам му се јa истог дана јавио, и рекао о чему се ради. Дао сам му понуду за други цилиндар, он је прихватио, и то послеподне сам му уплатио договорени износ. Продавац је био одушевљен, а ја презадовољан.
Пошто нисам више у добрим односима са Батом из Зрењанина, узео је тата цилиндар у руке. Колико је било могуће(одливци нису исти), прекопирали смо онај цилиндар који је Бата радио, међутим, то није то, као и што сам се бојао. Бата стварно зна да направи врхунски мотор, боље него ико дриги, то никад нисам спорио, али више не могу да нађем заједнички језик са њим, тако да је то разлог нашег "растанка".
Све што је остало по батиним мерама задржавам за себе, јер опет понављам, није моје знање, већ његово, али оно што смо променили ћу навести:
Компресиони однос за Краљево је био 14½:1, паљење 0.65мм пре ГМТ, фиксно. Гориво 98 октана, 5% Мотул 800 уља. На првом тренингу сам имао брзину 118км/час, са кратким преносом (13:33), имао сам пуну пету 300м пред кочење, и 5 поена већу дизну. Очекивали смо лепу брзину од око 125км/час са финијим подешавањима.
Међутим, у свској наредној вожњи је мотор био све слабији и спорији, и почео је да се прегрева при крају тренинга, што до сад никад није био случај.
Одвозао сам трку, дошао кући, отворио мотор(у помедељак, 2 ујутро, мртав уморан након целе трке) кад имам шта да видим... нов Прокс клип се потрошио у новом никасил цилиндру. Ко би реко, после 20минута рада је изгубио меру, повећао толеранцију , и то је то. Уместо 0.04 мм, толеранција оде на око 0.07-8, клип неупотребљив.
За поникве сам купио нов клип(40€), али решио да га убацим у мотор тек пред трку, после загревања у недељу. Усисно перо смо скратили другачије, полукружно, да не би западало перо за усисни канал (зато се и троши).
Тренинге на пониквама сам возио са "старим" клипом, а после загревања убацио нови, 5 минута радио мотор на повишеном леру, и потом пун гас у трци.
Ево слике свећице са загревања(након трке нисам сликао) као и слике издувне цевчице након трке. Могла је тања смеша, рекох већ да ссм погрешио. Али, нов клип ми је помогао да скинем 2 секунде по кругу, јер сам у трци возио 1:51.3 а на свим осталим вожњама 1:53.3-5. Станко је био 10ак километара бржи од мене на правцу, ако не и више, а најбоље измерено време му је 1:48. Никад није билс тако мала разлика између нас двојице(3.3сек по кругу)-изузев ситуације када сам на кишној трци прошле године био знатно бржи. Тако да сам задовољан викендом и из тог разлога.
Ево још пар слика:
За следећу трку морам да купим нов клип, нове ламеле квачила, ново уље за мењач, да испустим уље и заменим уље из предњих амортизера, задњих амортизера, као и да репарирам амортизер управљача.
Ламеле и квачило сам дословно спалио на пониквама, уље је толико густо било да је једва исцурило кроз бушон, а у гаражи је било 40°С(отприлике да се и уље толико загрејало). Ламеле сам морао одвијачем да одлепљујем сс потисних плоча, које срећом нису криве, и могу да их користим. Срце квачила је натестерисано, и то мора ново до септембра...
Још једна позитивна ствар: ЦКР клипњача се одлично показала, чим прикупим новац, идем до мтбк да купим још једну!!
Ево и снимака Дејанових Yamaha:)
Edited by Petko131, 29 July 2015 - 14:49.
#340
Posted 29 July 2015 - 14:55
Такође, ево и једне лепе слике, коју прослеђујем спонзорима
Сезона 2014., четврто место у држави са следећим резултатима:
Поникве- треће место
Краљево- треће место
Вршац- четврто место
Поникве- прво место;
Сезона 2015, тренутно друго место у држави са следећим резултатима:
Вршац- треће место
Краљево- треће место
Поникве- друго место
????????- видећемо
Од последњих 7 трка, 6 подиума
Attached Files
19 user(s) are reading this topic
0 members, 19 guests, 0 anonymous users