Jump to content


Tomos D6


407 replies to this topic

#1 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 06 January 2015 - 15:25

Ево, укратко да представим свој мопед, ред би био :welcome1:
Posted ImagePosted Image

У питању је Томос Д6 реплика коју возим на тркама већ дуже време у отвореном државном првенству Србије,.
2008. 2009. 2010. 2013. и 2014. године сам возио, док сам 2011. и 2012 паузирао (...не питај зашто...)
текст и слике ћу копирати са другог форума, и све некако укратко представити у једном натпису:
у току те моје тркачке каријере је промењено све што се може променити на мотору. Буквално све. Највише услед падова, али исто тако због потраге за бољим техничким решењима:
2 резервоара, 2 седишта, 2 оклопа, 2 комплета носача оклопа, 3 предње виљушке, 3 пара задњих амортизера, 2 задње виљушке, 3 типа полуга мењача, 2 полуге задње кочнице, 3 пара ручица(...кормана..), 3 полуге кочнице квачила , 3 ручке гаса, 2 пара ногоступа (...фузастера..)3 комплета точкова, 4 пара гума, 2 амортизера управљача, 3 мењача, 3-4 квачила, не знам ни ја, 5-6 радилица, 3 цилиндра, 2-3 клипа, 2-3 главе, 3-4 ауспуха и спсак иде у недоглед.... Да не набрајам даље, разумели смо се... :biker_scooter:

резиме:
припреме за 2015. сезону су почеле првог дана након последње трке у 2014. (на којој сам победио) и од тад радим пун гас. променио сам носећи мост ногоступа, јер је претходна конструкција попустила. није ни чудо после 20 падова

прво смо (тата и ја) одсекли стару конструкцију, направили нову и на крају заварили:
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

после сам раставио задње амортизере, мењао уље и семеринге, све лепо чисто и уредно опрао, па после склапао итд..
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

дошли на ред и нови чепови за штапове предње виљушке (Paioli e90)
Posted ImagePosted Image

нове ручке, комплет све, јер ко се трка, планира и да посети границу пада, тако да је резерва на стази прилично згодна ствар
Posted ImagePosted Image

ту је и тркачки мењач који морам да продам како бих возио ове године... (АКТУЕЛНО, ПРОДАЈЕ СЕ!!)
Posted Image

добоши су још раније били сређени, и уплетени точкови на 18" са новим (DOT 1314) Heidenau тркачким гумама које сам добио од спонзора.
Posted ImagePosted Image

ремонтован је и WhitePower амортизер управљача.
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

купљен, скраћен и закован нов ланац - Златна Regina 415
Posted ImagePosted Image

спремни лежајеви радилице, и још пар других.
Posted ImagePosted Image

силиконско црево за гориво....
Posted Image

и још мали милион ствари које нисам сликао и којима не придајем толико пажње (у смислу помињања на форумима..)

карбуратор је Бинг21, разбушен на 23.5
паљење мотоплат
ауспух ручно прављен
цилиндар Kreidler-ов, ал то вам ништа не значи јер углови нису његови,,,
глава такође
Posted ImagePosted ImagePosted Image

а ту су и нови Prox клипови
Posted Image

знам све мере и цаке које има овај мотор, наравно, ал о томе нећу да причам јавно на форуму, јер то није моје знање, него знање Александра (Бата) из Зрењанина, тако да немам право то да чиним. Кад он буде расипао знање на форуму, тад ћу и ја почети :) до тад, ништа.
Највећа забележена брзина ове године је 117.8км/ч (на трци! не на тестирању-велика разлика! ),
То је било у Вршцу, на четвртој трци. Међутим, на другој трци је блокирао мотор, доња песница је изгорела, кавез се разлетео, оштетио клип и тако сам возио целе сезоне оштећен клип и постигао ту брзину, Верујем да са новим клипом иде око 123-4 можда и више, ал то није битно. једно је теорија, друго је реалност.
дакле, мој мопед иде 117.8, што је сасвим лепа брзина, ове године ће бити још бржи, нова машина се спрема, имам неколико опција на располагању, отприлике знам шта ћу и како ћу, али ништа без Бате који ми прави цилиндре и помаже око машине, и овом приликом желим да му се захвалим и да га похвалим! Захваљујем се и свим осталим спонзорима, које нећу помињати из поштовања према форуму (колико сам упознат, забрањено је рекламирање фирми без надокнаде, тако је бар на осталим местима где сам писао)

још пуно тога има да се ради, тако да настављам са припремама, писаћу и овде укратко шта се дешава, мада ја више волим да радим него да причам(пишем) јер од приче нема резултата :)

#2 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 06 January 2015 - 20:48

iako ne razumijem pismo, slike sve govore , koji cilindar se tu koristi ?

#3 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 06 January 2015 - 21:28

View Postyoco_mci, on 06 January 2015 - 20:48, said:

iako ne razumijem pismo, slike sve govore , koji cilindar se tu koristi ?

"цилиндар Kreidler-ов, ал то вам ништа не значи јер углови нису његови,,,"

:biker_scooter:

#4 jovan139

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 406 posts
  • MestoBanovci
  • VozimAprilia Sr1

Posted 06 January 2015 - 21:36

Свака част Петко пратио сам те и на томос форуму, колико још има учесника са томосима код нас ??

Edited by jovan139, 06 January 2015 - 21:37.


#5 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 06 January 2015 - 22:14

View Postjovan139, on 06 January 2015 - 21:36, said:

Свака част Петко пратио сам те и на томос форуму, колико још има учесника са томосима код нас ??
Хвала :biker_scooter:
У почетку (2007-2008) нас је било 10ак, врхунац класе 50 је био 2009. године када је на старту сваке трке било 23 томоса, а сада ,у 2015. години очекујемо свега 4 такмичара(у односу на 2014. су још двојица одустали)
Разлог овако ужасног стања у класи 50 је сам човек и његова сујета. Појавили су се брзи возачи, са још бржим моторима (брзине од 130км/ч (одговорно тврдим) водено хлађење, мапирано паљење, 6 брзина, и све најбоље што постоји) и сад одједном, кад је маса схватила да не могу више ни подиуму да се надају, одустали су. "Ако не могу да будем први, нећу ни возити".... Притом, сви се извлаче како немају пара, али за правог тркача то није изговор.
Протекле 2014. сезоне сам био са најспоријим мотором(услед насталог оштећења на клипу) једини имам ваздушно хлађење, 5 брзина итд, ал сам се борио, и ове године ћу се борити :welcome1:
Као што рекох, конкуренција је невероватна, то људи не могу да замисле зато што се баш и не разумеју. Виде 4 такмичара, и мисле боранија... :)
Ти исти што су одустали такође наводе да су брзи такмичари криви што нас је мало, јер су они као "отерали" све остале -чиста будалаштина :)

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 January 2015 - 22:53

Pozdrav :biker_scooter:

Nisam ljubitelj tomosa ali kao ljubitelj trkačkih sprava i svega što ima točkove ne mogu a da ne pohvalim predstavljanje. Veoma mi je drago što čujem i vidim da mladi naraštaji imaju entuzijazam i istrajnost! Ako sam dobro pratio, imao si punih 12 godina u svojoj debi sezoni? Svaka čast! Trkati se u zemlji Srbiji u otvorenom šampionatu ima svoju veličinu ali nažalost i breme...

Mislim da ovde ima puno ljudi kojima bi bilo interesantno da prate razvoj tvog projekta i tvoje karijere, pa bih te zamolio da nam u nekoj temi predstaviš kalendar-raspored takmičenja za predstojeću sezonu, kada ga usvoje i objave u savezu..

JA pratim. Još jednom, sve pohvale!

#7 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 06 January 2015 - 23:28

View PostAcaPostar, on 06 January 2015 - 22:53, said:

Pozdrav :biker_scooter:

Nisam ljubitelj tomosa ali kao ljubitelj trkačkih sprava i svega što ima točkove ne mogu a da ne pohvalim predstavljanje. Veoma mi je drago što čujem i vidim da mladi naraštaji imaju entuzijazam i istrajnost! Ako sam dobro pratio, imao si punih 12 godina u svojoj debi sezoni? Svaka čast! Trkati se u zemlji Srbiji u otvorenom šampionatu ima svoju veličinu ali nažalost i breme...

Mislim da ovde ima puno ljudi kojima bi bilo interesantno da prate razvoj tvog projekta i tvoje karijere, pa bih te zamolio da nam u nekoj temi predstaviš kalendar-raspored takmičenja za predstojeću sezonu, kada ga usvoje i objave u savezu..

JA pratim. Još jednom, sve pohvale!

Хвала:welcome1:)
Да, са 12 година сам дебитовао, и на мој првој трци у животу је погинуо један колега тркач... Ситуација ме потресла, наравно, али спорт је такав... Са 11½ година сам први пут сео на мотор (пред крај 2007. сезоне) и возио уз и низ правац на тадашњем аеродрому (где се одржавала трка) и тад сам рекао, "ја ово морам возити!"
Следеће године сам конкурисао за томос Д6 јуниор куп, од нас 40 имао 4. време (заостатак 1.2 сек за првим) и добио на коришћење једну од тадашњих 6 Д6 реплика колико је било на располагању. Дан данас возим исти тај мотор, јер се Јуниор куп распао, а будући да је мој тата(који је и водио тај куп заједно са Драгуљчетом) поседовао 3 од 6 мотора, један је припао мени. Остала два стоје у гаражи.

Што се тиче календара, објавићу га овде на форуму, у теми " Мото спорт" (већ постојећа) наравно, али да поменем бар неке локације:
Поникве (Кадињача) код Ужица
Берановац (Краљево)
Вршац
И од ове године ће можда бити поново на располагању Батајница, што бих ја јако јако јако волео:) (стаза са најбржим кривинама, али на моју жалост и са најдужим правцима...)

#8 jovan139

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 406 posts
  • MestoBanovci
  • VozimAprilia Sr1

Posted 06 January 2015 - 23:41

View PostPetko131, on 06 January 2015 - 23:28, said:

Хвала :biker_scooter:)
Да, са 12 година сам дебитовао, и на мој првој трци у животу је погинуо један колега тркач... Ситуација ме потресла, наравно, али спорт је такав... Са 11½ година сам први пут сео на мотор (пред крај 2007. сезоне) и возио уз и низ правац на тадашњем аеродрому (где се одржавала трка) и тад сам рекао, "ја ово морам возити!"
Следеће године сам конкурисао за томос Д6 јуниор куп, од нас 40 имао 4. време (заостатак 1.2 сек за првим) и добио на коришћење једну од тадашњих 6 Д6 реплика колико је било на располагању. Дан данас возим исти тај мотор, јер се Јуниор куп распао, а будући да је мој тата(који је и водио тај куп заједно са Драгуљчетом) поседовао 3 од 6 мотора, један је припао мени. Остала два стоје у гаражи.

Што се тиче календара, објавићу га овде на форуму, у теми " Мото спорт" (већ постојећа) наравно, али да поменем бар неке локације:
Поникве (Кадињача) код Ужица
Берановац (Краљево)
Вршац
И од ове године ће можда бити поново на располагању Батајница, што бих ја јако јако јако волео :welcome1: (стаза са најбржим кривинама, али на моју жалост и са најдужим правцима...)
Надам се да ће опет бити у Батајници јер сам ја 5 мин одатле.А такодје ћу се потрудити да додјем на што више трка, надам се да ћемо се и упознати.

#9 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 January 2015 - 23:45

Predpostavio sam o čemu se radi, prisustvovao sam tvojoj prvoj trci a i nažalost tragediji, kao sudija.. Porodicu Dragoj (i Zorana i Dragana) poznajem od malena i imali smo nekih zajedničkih poduhvata u prošlosti. Ovo sa KUP takmičenjem je bila odlična ideja, koja na žalost nije zaživela, ipak je ovo zemlja Srbija.. Dugo nisam u moto-sportu ali vidim da se malo toga promenilo.
Ali TI ne odustaj! Dokle god finansije dozvole, samo cepaj :biker_scooter:

#10 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 06 January 2015 - 23:49

View PostAcaPostar, on 06 January 2015 - 23:45, said:

Predpostavio sam o čemu se radi, prisustvovao sam tvojoj prvoj trci a i nažalost tragediji, kao sudija.. Porodicu Dragoj (i Zorana i Dragana) poznajem od malena i imali smo nekih zajedničkih poduhvata u prošlosti. Ovo sa KUP takmičenjem je bila odlična ideja, koja na žalost nije zaživela, ipak je ovo zemlja Srbija.. Dugo nisam u moto-sportu ali vidim da se malo toga promenilo.
Ali TI ne odustaj! Dokle god finansije dozvole, samo cepaj :biker_scooter:

Е па онда знаш о чему је реч..
Финансија нема, и то одавно, не знам ни сам како гурам :) али знам да ја не одустајем од тркања :welcome1:

#11 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 07 January 2015 - 03:39

View Postjovan139, on 06 January 2015 - 23:41, said:

Надам се да ће опет бити у Батајници јер сам ја 5 мин одатле.А такодје ћу се потрудити да додјем на што више трка, надам се да ћемо се и упознати.

Извини, сад тек видим твој одговор :/ !
Па требало би да нам организују Батајницу, мало људи дође на Кадињачу, на последњој трци није било ни 1000 људи...
Било би лепо да се упознамо, али на самој трци је прилично напета атмосфера око подешавања/поправљања мотора, тако да ти не могу обећати неку велику и дугачку причу, али сигурно да ћу се јавити :) :)

#12 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 07 January 2015 - 20:47

Са закашњењем од 2-3 дана:
Скинуо сам горњи мост, одсекао носаче стандардног кормана, мало на брзака исполирао и вратио на мотор.
То сам урадио из 2 разлога:
#1 Ту требам да учврстим носач будуће инструмент табле (термометар, обртомер и брзиномер) и мора све да буде што ниже, да не би сметало погледу у вожњи.
#2 шта ће ми то ? Вишак делова, само квари изглед, мада ми то није ни било много битно колико ово прво :)

Пре:
Posted ImagePosted Image

На пола посла:
Posted ImagePosted Image

После:
Posted ImagePosted Image


Шрафови су били зарђали, и планирао сам у црно да их офарбам, међутим, нисам имао црни спреј, већ златни :) и ето, на моје изненађење испало занимљиво

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 08 January 2015 - 00:27

Miloše pozdravljam te i ovde, kao i tvoj projekat D6 mopeda sa kojim imaš zavidne rezultate...

Pročitao sam sve tvoje rečenice dva tri puta, kako bih te bolje upoznao i postavio se prema tebi najkorektnije. Predpostavljam da si u svojoj karijeri već dosta tehničkih detalja usavršio, i sada znaš da ti je za pobedu osim odlične vožnje potrebno još malo više snage u motoru...

Većina foruma se ne bavi tehničkim usavršavanjem, i slažem se sa tobom da je na njima suvišno bilo šta komentarisati.. Mnogo članova ima, različith profila i stvarno je nekada nepotrebno trošiti energiju. Otuda potiče i pojam "evo ovaj se raspisao po forumu", jer mnogo omladine ima koja bi želela a možda nema uslova, čita i prepričava i ono što zna i ono u šta nije sigurna i izmišlja nove peripetije koje veze sa životom i tuningom uopšte nema.. Rekao bih najbolji su ti styling tipovi, stavio sam dve led diode više, ili oštrije retrovizore, odnosno pomerio sam fuzastere niže ili sipao novo ulje i sve lepo očistio...

Naš forum ima drugu dimenziju, mislim da si toga već svestan, i postoji pregršt stvari koje želiš da usavršiš.. Sa druge strane mi preziremo tu tajansvenost i tuning po klišeu, Beranovac se vozi sa 125 diznom, ili u treću krivinu se ulazi u četvrtoj, kao i moj cilindar je Kreidler al to vam ništa ne znači jer je Bata radio svoje uglove...

Kod nas se problemi u tuning-u rešavaju isključivo na tehničkom nivou, i znanje se deli, onaj ko nije ništa naučio sa net-a ili npr. foruma, već samo sluša tajanstvene priče i prepričavanje velikih majstora, nastavlja da taji i prepričava ono malo informacija koje je dobio na kašikici.. Nas ovde ima mnogo, i mi zajednički rešavamo probleme i usavršavamo znanje u različitim segmentima, a da pritom sve argumentujemo i delimo sa ostalima.. Kada ne bi tako bilo, onda bi bili isti kliše kao i svi ostali forumi, "daj vi piskarajte, farbajte, lickajte, kurč..se kako koji ide" a mi ćemo da vas trujemo sa reklamama i banerima za 0,1e po kliku... Isto tako mi nismo mesto za želje čestitke i pozdrave, gde ćemo se zahvaljivati svima odreda, koji su nam nešto uradili i malo naplatili, kod nas je sve besplatno, i sve što smo mi savladali svako ima ispisano, argumentovano, testirano, bukvalno na tacni..,

zbog toga si i ti ovde zar ne ?

međutim, za učešće u našoj zajednici moraćeš promeniti stav, ili će ti tema ostati na nivou da te potapšamo po ramenu i pohvalimo lepe šrafove ili nove fuzastere, odnosno da nam prezentuješ kalendar trka u sledećoj sezoni... ja verujem da tebi nije do toga i pošto sam imao dva dana da razmislim o tebi i tvom intelektu kontra onom nastupu kroz prvi post za koji mislim da si refleksno napisao, želim ti još jednom dobrodošlicu..

pitaj slobodno sve što te zanima, neće tvoju tajnu niko iskoristiti i aplicirati jer je za to potrebno mnogo mnogo više...

#14 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 January 2015 - 01:34

Slazem se sa Mariom u potpunosti. Mogu slobodno reci da je ovaj forum fokusiran na tehnikalije vezane za tuning, gotovo pa iskljucivo, jer ovde je styling potpuno marginalizovan, stvar ukusa pojedinca, koja boja, koja nalepnica ili kakav retrovizor... za tako nesto forum gotovo da nije ni potreban. Ne kazem da nema i toga, naravno, neko posle tuninga odradi i styling, normalno je da ce okaciti fotke novog "look-a" svog ljubimca. Svi smo mi ovde iz razloga da razmenjujemo svoja iskustva i da se medjusobno pomazemo, jedan covek nemoze da zna sve, ali ako svako od nas zna ponesto, da tako kazem, i svako podeli to svoje znanje sa ostalim clanovima na ovom (i drugom) forumu, onda svi zajedno znamo mnogo vise.
Osim toga, ovaj forum moze slobodno da se dici kolicinom testiranih i analiziranih komponenti, cilindara, klipova, radilica, auspuha... znaci bogatom riznicom tehnickih informacija, koja je svima dostupna, kao i spremnost svih clanova da nesebicno priskoci u pomoc nekom clanu kada zapne negde u procesu tuniranja svog ljubimca. To je osnova i poenta ovog foruma, zbog toga i postoji, i broji toliko clanova.
Zato ti predlazem da se osamostalis i pocnes koristiti riznicu znanja ovog i drugih foruma citanjem raznih projekata i testova kako bi stekao potrebno znanje i samopouzdanje, i krenuo u samostalno "turpijanje" svog cilindra prema sopstvenom nahodjenju. Naravno, kad to uradis, red je da predstavis u svojoj temi sta si uradio slikama i tekstom.
Zelim ti puno uspeha u sredjivanju masine, i na trkama.

#15 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 08 January 2015 - 02:33

View PostMario, on 08 January 2015 - 00:27, said:

Miloše pozdravljam te i ovde, kao i tvoj projekat D6 mopeda sa kojim imaš zavidne rezultate...

Pročitao sam sve tvoje rečenice dva tri puta, kako bih te bolje upoznao i postavio se prema tebi najkorektnije. Predpostavljam da si u svojoj karijeri već dosta tehničkih detalja usavršio, i sada znaš da ti je za pobedu osim odlične vožnje potrebno još malo više snage u motoru...

Većina foruma se ne bavi tehničkim usavršavanjem, i slažem se sa tobom da je na njima suvišno bilo šta komentarisati.. Mnogo članova ima, različith profila i stvarno je nekada nepotrebno trošiti energiju. Otuda potiče i pojam "evo ovaj se raspisao po forumu", jer mnogo omladine ima koja bi želela a možda nema uslova, čita i prepričava i ono što zna i ono u šta nije sigurna i izmišlja nove peripetije koje veze sa životom i tuningom uopšte nema.. Rekao bih najbolji su ti styling tipovi, stavio sam dve led diode više, ili oštrije retrovizore, odnosno pomerio sam fuzastere niže ili sipao novo ulje i sve lepo očistio...

Naš forum ima drugu dimenziju, mislim da si toga već svestan, i postoji pregršt stvari koje želiš da usavršiš.. Sa druge strane mi preziremo tu tajansvenost i tuning po klišeu, Beranovac se vozi sa 125 diznom, ili u treću krivinu se ulazi u četvrtoj, kao i moj cilindar je Kreidler al to vam ništa ne znači jer je Bata radio svoje uglove...

Kod nas se problemi u tuning-u rešavaju isključivo na tehničkom nivou, i znanje se deli, onaj ko nije ništa naučio sa net-a ili npr. foruma, već samo sluša tajanstvene priče i prepričavanje velikih majstora, nastavlja da taji i prepričava ono malo informacija koje je dobio na kašikici.. Nas ovde ima mnogo, i mi zajednički rešavamo probleme i usavršavamo znanje u različitim segmentima, a da pritom sve argumentujemo i delimo sa ostalima.. Kada ne bi tako bilo, onda bi bili isti kliše kao i svi ostali forumi, "daj vi piskarajte, farbajte, lickajte, kurč..se kako koji ide" a mi ćemo da vas trujemo sa reklamama i banerima za 0,1e po kliku... Isto tako mi nismo mesto za želje čestitke i pozdrave, gde ćemo se zahvaljivati svima odreda, koji su nam nešto uradili i malo naplatili, kod nas je sve besplatno, i sve što smo mi savladali svako ima ispisano, argumentovano, testirano, bukvalno na tacni..,

zbog toga si i ti ovde zar ne ?

međutim, za učešće u našoj zajednici moraćeš promeniti stav, ili će ti tema ostati na nivou da te potapšamo po ramenu i pohvalimo lepe šrafove ili nove fuzastere, odnosno da nam prezentuješ kalendar trka u sledećoj sezoni... ja verujem da tebi nije do toga i pošto sam imao dva dana da razmislim o tebi i tvom intelektu kontra onom nastupu kroz prvi post za koji mislim da si refleksno napisao, želim ti još jednom dobrodošlicu..

pitaj slobodno sve što te zanima, neće tvoju tajnu niko iskoristiti i aplicirati jer je za to potrebno mnogo mnogo više...

...ово је пети пут да пишем исти текст, зато ми толико треба да одговорим, јер куцам преко телефона па се 4 пута обрисало све...

Свака част на дуготрајној, детаљној и квалитетној анализи, све похвале :)
А да ли је то све тачно, могу да суде они који ме знају, није моје да то поричем/потврђујем.

Апсолутно очекивана рекација, искрено, јер сам потпуно свестан да је форум базиран на фризирању, и да се то највише тражи. Знао сам ја да ви не волите те tunere који све раде у тајности, не волим ни ја, али мало ко од вас зна да сам ја прошле године у ово време јавно, свима на тацну сервирао подешавања са којима сам имао максималну брзину од 105км/ч са томосом. А сви добро знате за тај мит и идеал "постићи стотку са томосом"... Апсолутно све, од дизне, карбуратора, паљења, ауспуха, цилиндра... Све што сам урадио без Бате. Неколико стотина(можда и хиљаду, не знам, нисам на то обраћао пажњу) људи је то пропратило, око 40-50 ми се свакодневно на Facebook-у јављало. А погађајте колико је бар пробало да уради то што сам поделио? НИКО, апсолутно нико није послушао ниједан корак, сви су са подсмехом одбацили то моје мало и скромно знање које сам стекао даноноћним читањем и анализирањем књига разних познатих 2т стручњака (Graham Bell, Gordon Jennings..). и онда, чему труд, и што да пишем то кад су сви већ тако паметни, и сви све знају, "све су већ пробали" итд.

Утом се Бата понудио да ми, после 6 година познавања, уради цилиндар, не бих ли крунисао досадашњи труд са неком победом. Мој став се неће променити по питању Бате, нећу ништа писати о цилиндру, одакле ми право да то урадим ? Ви се позивате на поштовање према члановима форума, а мене критикујете што поштујем Бату!? Гледајте ствари и из другог угла.
То што је он двадесетогодишњим радом постигао, ја немам право да ширим даље(без његове сагласности) зато што је то његово знање а не моје. Зар није тако ?

Најлепше би било да сви имамо једнаке моторе,и да су сви најбржи, па нека најбољи возач победи. Ако мене питаш, то је тркање. И што се мене тиче, радо бих вам све рекао, али нећу из горе поменутог разлога.

Шта да вам кажем, ако све вас само цилиндар занима, онда моју тему можете да заобиђете у широком луку, ја о томе нећу причати,а можете слободно и да је обришете, да не заузимам мегабајте са свим својим романима о техничким ставкама.
Ја сам дошао на форум да бих читао туђа размишљања о неким стварима, које су ме занимале, мада то више није потребно, јер ћу ја наставити са Батом у тајности да размењујем те причице о фризирању.

Имам једно питање. У чему би била разлика да сам ја вама одмах на почетку рекао да ми је угао усисавања/преливања/издувавања толики и толики, али да сам додао који степен? Слагао бих, ал како бисте знали/доказали? све би било уреду да сам неке бројке поменуо, али не, ја сам лепо, отворено рекао да нећу о томе да причам, и сад ја испадох рогат и изрод форума.... то ми није јасно.

p.s. ако неко мисли да сам ја нешто увређен, погођен, и да се нешто дурим и љутим, тај неко ме не познаје довољно добро :)
Веома сам озбиљан, ал се не љутим. што бих?

#16 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 January 2015 - 02:53

Nemoj pogresno da razumes ono sto smo rekli, postujemo tudje znanje i tvoje postovanje prema coveku koji ti radi cilindar. Nije poenta da mi saznamo koji su uglovi, nebitno totalno, ima ovde fala bogu puno toga vec prezentovanog. Poenta je u razmeni iskustava i saradnji medju clanovima. Ja sam npr jedan od retkih koji se bacio na tuniranje totalne nepoznanice, 2T direct injection masine, iliti Piaggio PureJet, (Ditech, u Morini varijanti) i sve bukvalno do detalja sam podelio slikom i tekstom na forumu od onoga sto sam naucio i iskusio kroz sopstveno proucavanje i tuniranje te masine. Naravno da sam imao veliku podrsku ostalih clanova foruma iako skoro niko nije imao susret sa tim tipom napajanja masine gorivom, ali sve ostalo sto se tice iskustava i podataka od gotovo identicne masine ali sa karburatorom mogao sam primeniti na PJetu, jer termogrupa, blok, usis, prenos je identican, a i tu mi je trebalo stosta od informacija pa sam ih pametno primenio na PJetu. Zauzvrat, ostali clanovi su kroz moju temu mogli da nauce dosta toga sto ranije nisu ni mogli jer se nisu sreli sa PJetom. Neki clanovi koji su se pojavili u medjuvremenu na forumu, a imaju takav sistem, obratili su mi se sa raznim pitanjima i ja sam svima pomogao maksimalno koliko sam mogao. U tome je poenta, saradnja i razmena iskustva.
Nadam se da si me razumeo, sve sto ti je receno, dobronamerno je.

Edited by goggyso, 08 January 2015 - 02:56.


#17 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 08 January 2015 - 03:36

View Postgoggyso, on 08 January 2015 - 02:53, said:

Nemoj pogresno da razumes ono sto smo rekli, postujemo tudje znanje i tvoje postovanje prema coveku koji ti radi cilindar. Nije poenta da mi saznamo koji su uglovi, nebitno totalno, ima ovde fala bogu puno toga vec prezentovanog. Poenta je u razmeni iskustava i saradnji medju clanovima. Ja sam npr jedan od retkih koji se bacio na tuniranje totalne nepoznanice, 2T direct injection masine, iliti Piaggio PureJet, (Ditech, u Morini varijanti) i sve bukvalno do detalja sam podelio slikom i tekstom na forumu od onoga sto sam naucio i iskusio kroz sopstveno proucavanje i tuniranje te masine. Naravno da sam imao veliku podrsku ostalih clanova foruma iako skoro niko nije imao susret sa tim tipom napajanja masine gorivom, ali sve ostalo sto se tice iskustava i podataka od gotovo identicne masine ali sa karburatorom mogao sam primeniti na PJetu, jer termogrupa, blok, usis, prenos je identican, a i tu mi je trebalo stosta od informacija pa sam ih pametno primenio na PJetu. Zauzvrat, ostali clanovi su kroz moju temu mogli da nauce dosta toga sto ranije nisu ni mogli jer se nisu sreli sa PJetom. Neki clanovi koji su se pojavili u medjuvremenu na forumu, a imaju takav sistem, obratili su mi se sa raznim pitanjima i ja sam svima pomogao maksimalno koliko sam mogao. U tome je poenta, saradnja i razmena iskustva.
Nadam se da si me razumeo, sve sto ti je receno, dobronamerno je.

Ја у потпуности разумем Вас, а да ли Ви мене разумете, питање је...
Шта бих ја конкретно требао да пишем ? То што смо преправљали у ауспуху, додавали овамо, скидали онамо ? Ја знам како изгледа узајамна помоћ ал сам ја ускраћен могућносги да је пружим у тој мери, као нпр Ви, јер то, опет понављам, то није моје знање!

Остаје ми да пишем о томе шта сам радио на шасији, а то уопште није само лицкање и пицкање за сликање, него више развој геометрије, што опет може неком ко планира да вози трке да буде од великог значаја!?
Ствар је прилично изокренута, ,и гледате само из једног угла. А из другог (мог) угла потпуно иста слика коју Ви видите, само окренута за 180°...

#18 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 08 January 2015 - 04:17

View PostPetko131, on 08 January 2015 - 03:36, said:

Ја у потпуности разумем Вас, а да ли Ви мене разумете, питање је...
Шта бих ја конкретно требао да пишем ? То што смо преправљали у ауспуху, додавали овамо, скидали онамо ? Ја знам како изгледа узајамна помоћ ал сам ја ускраћен могућносги да је пружим у тој мери, као нпр Ви, јер то, опет понављам, то није моје знање!

Остаје ми да пишем о томе шта сам радио на шасији, а то уопште није само лицкање и пицкање за сликање, него више развој геометрије, што опет може неком ко планира да вози трке да буде од великог значаја!?
Ствар је прилично изокренута, ,и гледате само из једног угла. А из другог (мог) угла потпуно иста слика коју Ви видите, само окренута за 180°...

Како то да нико није приметио да сам након ремонта амортизера обрнуо позицију качења ? Нико није приметио да стоје наопачке, него је нпр Марио запазио да сам ставио нове фузастере и шрафове и да сам сипао ново уље?
Па ето, то је принцип неовешене масе, окренути су за 180° јер је бржи одзив на неравнине, јер мање масе треба да се избаци из стања мировања или ти равномерног праволинијског кретања, што на мотору од 55кг доста значи.
Олакшати неовешене елененте је као да си скинуо 3 пута више масе са неког "статичног" дела мотоцикла, а ја сам са овим одговором чекао надајући се да ће неко приметити и питати "што је ово наопачке"...
Претпостављам да 90% форума никад није ни чуло за "неовешену масу" а још мање њих то примењује. Погледај данашњи GP (superbike..) мотор, па и сваки учини!? Сви имају UP-SIDE-DOWN виљушке, и задњи амортизер, управо због овог разлога (и круће је наравно, али то на страну)

Исто тако сам поставио слику где се види предња виљушка са пропуштеним штаповима. Пропустиш/извучеш штапове у зависности од потребе, и то знатно утиче на угао предње виљушке и на саму возљивост мотора на стази....
Исто важи и за позицију задњег точка у оном шлицу за затезање ланца што утиче на међу-осовинско растојање⇨директан фактор геометрије мотоцикла!

Видите амортизер управљача ?
Да ли сте чули за чувени "Tank slapper" ?недавно сам видео један клип на интернету како је један дечко при изласку из кружног тока мало агресивније додао гас, (на Aerox-y 70ccm) задњи мало проклизао па ухватио и кренуо да га баца по мотору, да би он на крају изгубио контролу и успешно га закуцао у бетонски зид, и џабе теби онда сав tuning... Зато је ту амортизер управљача,он је ту да то спречи, и мање више је сваком мотору неопходан, поготову моторима мале масе и моторима велике снаге. О томе сам хтео да пишем, тј да предложим како да се постави на скутер, да би сви били безбеднији, као и да пишем своја искуства везана за то...
Може се наћи за 30-40€ а чува главу и мотор.

Има још мали милион ствари о којима ја имам да причам, које могу бити од велике користи за неке чланове, али пошто се овде све своди на цилиндар и на фризирање, сачуваћу то за себе и себи узак круг људи -.-'

Сви само виде цилиндар, снага, ово оно. То је најзанимљивији део, ал свакако да није најбитни. За брзу машину ти треба више пара него знања! Примера ради: узмеш 500€ одеш платиш мајстору, он направи то што направи, ал ајде ти плати неком да ти направи шасију?! Колико ће то да кошта, и ко ће то да ти уради ? Е тај део посла сам ја хтео да некако одрадим, и да своја искуства поделим са свима, и да на тај начин допринесем овом форуму.

Али ето, као што рекох, ништа од тога.
Adios

Edited by Petko131, 08 January 2015 - 04:30.


#19 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 January 2015 - 10:36

Dobro, ispadne da su to dva različita sveta, skuteri i trkački motocikli, pa su i interesovanja različita, kao i fokusiranje na odredjeni deo dvotočkaša. Skuteri su nešto drugo, taj amortizer volana na skuteru uglavnom nije potreban, retko ko ga ima pa retko ko i obraća pažnju na taj detalj, naročito kako je montiran. Sama ciklistika skutera prilično se razlikuje, već je sve uglavnom uradjeno kako treba, ne kažem da nemože bolje, ali nije presudan faktor, važne su gume i kočnice, a kočnice su na svima napred disk a nazad disk ili doboš, preko hidraulike ili sajle ako je doboš. E sad, tu treba naći zajedničke tačke. Ali mislim da se od skutera itekako može puno toga primeniti na trkalici, pogotovo što se samog agregata tiče, jer u tom delu skuteri su poprilično evoluirali u odnosu na Tomos. Na tebi je da uočiš korisne stvari koje možeš da primeniš na svojoj mašini, ako hoćeš. Uzdravlje.

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 08 January 2015 - 12:11

View Postyoco_mci, on 06 January 2015 - 20:48, said:

iako ne razumijem pismo, slike sve govore , koji cilindar se tu koristi ?

Josip je jedini koji je ustvari pitao za cilindar, čovek ne čita ćirilično pismo i zaključuje samo sa slika, ako nisi shvatio njegovo pitanje je KOJI se cilindar koristi, pošto njega nema na slikama, na šta si mu ti ponovo odgovorio ćiriličnim pismom...

Njegov rad i učešće na Prventsvu Hrvatske su na zavidnom nivou, i njegov kodeks mu ne bi dozvolio da te pita za portmapu, jer i on svoju isto toliko čuva..

Moraš prvo razgraničiti u sebi, ko si ti, ko smo mi, a ko su oni gde si boravio do sada... Mnogo tema i redova govori o svakom pojedincu, naši projekti su bazirani uglavnom na skuterima.

dakle evo ponoviću se, ne interesuje nas tvoj cilindar, a ponajmanje nešto što nisi ti radio..
na kraju i ne pričamo na istim talasima, ti govoriš o uglovima, a mi o pritiscima, pa se možda i ne bi razumeli...

moram da pohvalim amortizer volana, poslednjih godina sam ozbiljno krenuo da razmišljam o njemu,...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users