Jump to content


Piaggio NRG DD



704 replies to this topic

#501 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 11 April 2016 - 19:33

Da. Pilotka i fino podesavanje preko sarafica najvise utice na taj pocetni otklon ali se pruza kroz citav spektar gasa. Setovanje pilotke i fino podesavanje se radi na kraju, kada se sinhronizuju glavna dizna, igla i polozaj igle u karburatoru.
Treba imati u vidu da bilo kakva promjena glavne dizne i/ili igle, u sustini, utice i na fino podesavanje, pa je potrebno ponovo fino podesiti sarafic i ili po potrebi cak zamijeniti pilotku.

Naravno, to sve uz obaveznu kontrolu odziva gasa i boje svjecice kao vodecih parametara pravilno ustelovanog odnosa smjese.

Edit: Treba imati u vidu i voditi racuna da se u odredjenim aplikacijama karburatora, na fino podesavanje sarafica dodaje (oduzima) vazduh, odnosno dodaje (oduzima) gorivo. Princip i uloga je ista ali je metod setovanja drugaciji.

#502 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 11 April 2016 - 19:39

Saug sam testirao i dobar je kad se spoji na 12 v otvori 26 - 27 mm a hladan 19 mm, radi odlicno nema sta da diram saug , ja sam reko gore KO DA JE SAUG da je ukljucen a ne da je saug ukljucen Lauda .


Ja nista ne brkam znam dobro sto je kako je , po mome zapzanje je ovako na toj slici - kada klip ce doci do polovine tada iglica pocinje igrat ulogu i na polovinu gasa glavna dizna preuzima a to sve dobro mora biti tajmirano da bi motor nemao rupe u ubrzanju. A ler dizna i viljak smese igra ulogu dok se nepozne klipic dizat gore .


Hajd ti stavi lake rolice da reva motor u obrataje i nastelaj karburator . Ja sam procitao da sa prelake rolice se nemoze ubost karburator a kad je gramaza idealna se najbolje stela , mozd sam se ja krivo izrazio u zadnji post .


A meni ovo nije jasno kako se je dalo sredit ler gas sa 60 diznu da ne trokira i obrataji da padaju savrseno a dok sa 64 to nije moguce ili je jedno ok a drugo nevalja i obratno ?
A dok slka lepo kaze da glavna dizna ne utice na ler :blink:

#503 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 11 April 2016 - 20:00

View PostMitkov, on 11 April 2016 - 19:39, said:

Saug sam testirao i dobar je kad se spoji na 12 v otvori 26 - 27 mm a hladan 19 mm, radi odlicno nema sta da diram saug , ja sam reko gore KO DA JE SAUG da je ukljucen a ne da je saug ukljucen Lauda .


Ja nista ne brkam znam dobro sto je kako je , po mome zapzanje je ovako na toj slici - kada klip ce doci do polovine tada iglica pocinje igrat ulogu i na polovinu gasa glavna dizna preuzima a to sve dobro mora biti tajmirano da bi motor nemao rupe u ubrzanju. A ler dizna i viljak smese igra ulogu dok se nepozne klipic dizat gore .


Hajd ti stavi lake rolice da reva motor u obrataje i nastelaj karburator . Ja sam procitao da sa prelake rolice se nemoze ubost karburator a kad je gramaza idealna se najbolje stela , mozd sam se ja krivo izrazio u zadnji post .


A meni ovo nije jasno kako se je dalo sredit ler gas sa 60 diznu da ne trokira i obrataji da padaju savrseno a dok sa 64 to nije moguce ili je jedno ok a drugo nevalja i obratno ?
A dok slka lepo kaze da glavna dizna ne utice na ler :blink:

Bez obzira sto saug ima izlaznost iglice, desava se da zaglavi u karburatoru pa ostane otvoren tek toliko da dobija ekstra gorivo. Ja sam na to mislio i cak imao taj problem, pa ti dao savjet. Ti pises "kao da je saug ukljucen", dakle unosis konfuziju.

Na pola gasa pa do 3/4 gasa najvecu ulogu igra igla, a sporedne glavna dizna i pilotka i. Od 3/4 gasa preuzima dizna glavnu ulogu. Zbog toga se kod setovanja karburatora zna desiti da promjenom igle ili glavne dizne utice na te spektre gasa, pa je potrebno dobro poznavati materiju da znas kako da reagujes. Takodje se nakon izmjene bilo koje od ove dvije komponente vrsi fino podesavanje o kojem sam pisao iznad.

Rolnice se ne stavljaju iskljucivo zbog setovanja karburatora niti zbog deranja motora u obrtaje. Rolnice imaju svoju ulogu ali ne u setovanju karburatora. Recu samo - ti kada pogodis obrtaje gdje auspuh ima centar rezone, tebe ne interesuje koja je gramaza rolnica kod setovanja karburatora. Druga je stvar kada ti stavis rezonu i pustis masinu u obrtaje (sto vecina "majstora" uradio) i onda zafali goriva na punom gasu jer ne znaju ulogu takvog auspuha pa onda ne podese pravilno karburator.

Bez uvrede ali ti od pocetka teme pokusavas stelovati karburator samo sa permutacijom te 2 dizne...
Sad imas hladniju svjecicu, visak goriva pocetnog otklona koji nije bio toliko primjetan na toplijoj svjecice je primjetan sada i moras podesiti pravilno karburator da bi ispeglao tu knedlu...

#504 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 11 April 2016 - 20:18

E da tako je .

Al vidi od gde da narucim set dizne ja sam dao toliko para necu da zalim jos 10 evra kad kod mene nema u Makedonii takvo nesto ..

Cjelo se vreme mucim sa tai karburator i tu si u pravo , nema sta sda se uvrdezujem kad je to istina :) ...

Jest da nisam velemoajstor za karuburatore al sta cu to je kako je ...


Zatvori saug dobro sad nemoj me sfatit pogresno al kad je motor ugrijan vadio saug i bio je uteran u rupu i dobro zatvara , ma ak ne zatvara on dobro nonstop ce motor trokirati nece moci ni da ide dobro .Jest moguce je da glavi n kazem ne al kod mene to nema .

Vidim ovih dana sta cu probam jos nesta pa vam javim sta sam uradio :)

#505 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 11 April 2016 - 20:21

Bitno je samo da precizno osjetis gdje brljavi gas i po tome da stelujes, tako ja radim.
Dakle glavni parametri kod setovanja neka ti budu odziv na gas i boja svjecice. Ako radi super na punom gasu i ima dobru boju onda ides dole na iglu, pa posle igle pilotka, itd.

#506 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 April 2016 - 20:22

Sve utice na sve. I igla na prvi milimetar gasa, i pilotka i sraf smese imaju ulogu u ukupnoj kolicini goriva na punom gasu a i glavna dizna moze da ima malu ulogu na leru.

Mozda te dizne 60 i 64 nisu od istog proizvodjaca pa je moguce i da to nisu pravi promeri...

Lakse se steluje karb sa pravilnim ili malko tezim rolnicama od recimo prelaganih, kada je pravilno opterecen prenos karb pokaze svoje nedostatke, dok sa laksim rolnicama motor se rado zavrti bez obzira da li je pravilno pogodjen odnos smese pa je moguce i da se izgubi osecaj za stelovanje a moze doci i do havarije, ali to ne znaci da treba ici na 3 grama teze rolnice, vec 0,5 ili 1gram teze, taman toliko da se motor malo pomuci pri kretanju ispod rezonance...

#507 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 11 April 2016 - 20:51

Eto to Aca to sam negde procitao na ovom forumu mozda si ti pisao negde ..

A dizne su istog prozivodjaca marka INC ..

Posted ImagePosted Image

Uglavnom hvala Lauda uvjek kada stelujem i ja pazim na sveicu i odziv gasa :)

Edited by Mitkov, 11 April 2016 - 20:54.


#508 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 17 April 2016 - 12:41

Konacno ga sredio upecao ga ide ludo !!! :D


Trenutni setup :

Karburator - 60 dizna , sraf smese na jedan krug i polovinu od pola kruga , igla skroz dole ... (bitno da trokiranja nema , i na ful gasu nema potrazna benzina)

Svecica - NGK 9 ,boja odlicna :)


Prenos - Multivar, rolice 5.5 gr (neke dyna spanske , kupicu malossi kad budem imao novaca), centrala ljubicasta, male federcice crne malossi (kradu 600 - 700 obrataja u krajnu to mozda i 10 km/h al sta cu sa njima je start najbolji , probao zlene top racing iste ko tvornicke dam gas umre motor i naglo povuce , sa crne malo zbrci u start al povuce dosta dobro , remen piaggijov original nekih 17 milimetara ...


Krajnja je nekih 102 / 103 km/h , snimicu ovih dana i budem sa GPS merio :) , ubrazanje je mnogo mocno obrataje drzi (osven na krajnjoj). Skupa u ubrzanje ima 10 hiljada a opadnu na 9400 ovosi dali je napolje hladno il vruce (kako se lameala ugrije) ...


Evo neke slikice ..


Posted Image



Remen dere u blok to valjda se penje puno , sta mislite dal to smeta ???

Posted ImagePosted Image


Evo na kaisnicu belezio do gde ide remen (ovo je sa tezih rolica , ide jos malo vise iznad nekih 1 mm +). Dok na varijatoru obrise sve sta belzeim .

Posted Image

Remen u kaisnici kako stoji i koliko je siri po ovo metro nekih 17 mm .

Posted ImagePosted Image


Promenuo i vunu u auspuha , sada brci ko kad je bio novi mozda malo tise , stavio vunu koliko se je dalo 5-6 krugova omotanih i omotano sa koncem da se pri stavljanje ne razmota .

Posted ImagePosted Image

#509 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 21 April 2016 - 09:02

Mali federcici ti kradu krajnju i okretaje, sta sve necu cut ;D

Sent from my D6603 using Tapatalk



#510 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 April 2016 - 10:33

View PostAnabellas, on 21 April 2016 - 09:02, said:

Mali federcici ti kradu krajnju i okretaje, sta sve necu cut ;D

Sent from my D6603 using Tapatalk
Kradu. 50ccm nema snage na visokim okretajima, a Mitkov je stavljao na kvacilo crne mhr, to su 2,2mm debljine. I kada dodjes pred kraj prenosa, kada nestsne momenta kvacilo krene da se sklapa jer su pretvrde oprugice, pa klizi i nema krajnje.

#511 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 21 April 2016 - 11:43

Ako kvačilo ne otvori do kraja na 10 000 u krajnjoj kako onda krene uopce hh

Sent from my D6603 using Tapatalk



#512 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 April 2016 - 11:49

Kvacilo otvori na 5-6000 sa tim crnim 2,2mm oprugicama i zalepi za zvono i to je ok dok motor ima snage, medjutim na krajnjim obrtajima motor gubi moment i kvacilo krene opet da se sklapa kao da je na leru... probali smo vise puta... te su oprugice iskljucivo za deltu, za setupe koji se vrte 12-13-14hiljada... za 9,5-10000 su pretvrde i kvacilo klizi na krajnoj brzini

#513 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 21 April 2016 - 13:14

Da budem iskren cudno mi to zvuci, sto se vise polutka u krajnjoj otvara to vise ima okretaja kuplung i vecu centrifugu proporcijalno s brzinom kotaca. :/

Sent from my D6603 using Tapatalk



#514 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 21 April 2016 - 14:21

jos si samo zaboravio u proporciju da uvrstis potrebnu silu da bi se prenela snaga koja pokrece sve u krajnjoj brzini

#515 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 21 April 2016 - 15:44

Anabellase razmisli malo bolje , napravi si crtez u glavi i da vidis da je to moguce ...

Aca je sve reko nema ptrebe da i ja sad objasnavam kako se sta se desava ..


Na zelene top rejsingove koje stam stavljao na samog pakovanje pise debeline zice 1,6 mm valjda su toliko i fabricke jer je start skroz isti i sa njima i sa fabrickim piaggijove ... Meni bi trebalo negde 1,8/2,0 debeline odprilike .
Jos jednom da ponovim sa mekanim federcica (zelene,fabricke) masina drzi obrataje ne padnu ni milimetara bez razlika ugornica ravnica il bilo sta ... Sa crne zalepi na 9900 i ondak negde na 70km/h pocnu padati.


Danas sam snimio jedan video na ravnicu (vidi se kako padaju okretaji, padnu jos vise kad se vozi duze) , nije bas savrsen video jer vetar gura telefon vozim sa jednu ruku snimam sa drugu poginut cu negde :D

Merio i sa GPS :D


Evo video , nekih 103km/h mislim da sam nabrao, moze i jos malo vise al se mora zalegnut malo . Sa ogledom da je remen dosta potroseni ovo je predobra krajnja , bas me zanima kad stavim novi remen koliko ce da ide :)





100 km/h po satu a po GPSU 92km/h , znaci krade 8 km/h .

Posted Image

Edited by Mitkov, 21 April 2016 - 15:48.


#516 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 21 April 2016 - 16:16

Sto se tice kvacila, proklizavanje na kraju je posebno primjetnije kod laksih kvacila u kombinaciji sa tvrdim oprugama. Desi se pad obrtnog momenta na maksimalnim obrtajima i kvacilo krene lagano da se zatvara...dovoljno je i 5% da proklize da utice na performanse. Treba pronaci balans kod natezanja kvacila. Ja sam se do skora vodio metodom da nategnem kvacilo tik pred pocetak rezone auspuha i vodim racuna da variomat ne pocne raditi prije nego sto kvacilo uhvati i to je radilo manje-vise ok ali nije bilo idealno, mada sa serijskim kvacilom nisam mogao ni postici nesto posebno. Evo Mario je skoro komentarisao termin "prva amplituda" prenosa kod njega u SF temi koji je vezan za tacku hvatanja kvacila, pa se nadam da cemo uskoro imati i taj tutorijal na forumu kako pravilno sinhronizovati start kvacila sa ostalom postavkom prenosa.

#517 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 April 2016 - 20:31

Mitkov,ja sam pisao vezano za efekat pretvrdih oprugica kvacila na krajnjoj brzini... to nema veze sa padom obrtaja, ako ti obrtaji padaju, to je zbog neceg drugog.

Kada kvacilo klizi na krajnjoj obrtaji su isti kroz ubrzanje i na krajnjoj brzini i imas osecaj prevrtavnja..

#518 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 21 April 2016 - 20:36

Ima veze , kako sa mekaniih oprugica nepadaju obrataje a sa ovih tvrdih padaju obrataja ? skroz iste postavke ostalo ..

#519 Anabellas

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 533 posts
  • MestoZagreb
  • VozimDerbi Rambla 300i

Posted 22 April 2016 - 09:19

Pa logicno ak tvrđi ne hvataju kvacilo da ce imat vise okretaja a ne manje, nemre imat manje.
A ovo kaj sam govorio za kvacilo se odnosilo na to da ako kvacilo fino krene i drzi kuplung otvoren skroz da nece u krajnjoj pustit kuplung. Al ocito su ti federi puno pre tvrdi pa nikad ni ne zagrize 100% , znaci sa adekvatnim federima bi jos bolje starto. Ja sam najtvrđe probo polini plave za pia i nisam u krajnjoj osjetio nista razlike, mora da su mhr-ovi junacki i nemaju kaj radit na serijali.

Sent from my D6603 using Tapatalk



#520 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 22 April 2016 - 10:49

Bas tako kako si reko , federe su pretvrde cak i u startu pomalo klize (fici lamela) negde oko 1,8 debeljine zice bi bilo idealno ...


Sta mislite koje je bolje kvacilo malossi fly il malossi delta za moi motor ?

Planiram uzet komplet zvono i kvacilo pa sam u dileme koje .. Dal je razlika velika izmedzu fly i deltu koje su prednosti na jedno a koje na drugo kvacilo ?

Ili mi mozda preporuci neko drugo kvacilo poput fireme polini il stage 6.. Al ja mislim da Multivar je malossi i lamela da bude malossi da bude to u par :D


Posted ImagePosted Image





15 user(s) are reading this topic

0 members, 15 guests, 0 anonymous users