#561
Posted 12 June 2016 - 18:05
Valjda je fabrika tako odradila da remen stoji u pravu liniju nutra u prenos i zato treba takvu (po mojoj logici) .
Evo je na slici (zaokruzio sa zeleno) .
A evo sad pred malo je slikao kako stoi na radalici .
Sad da predzem na stelanje karburatora sta se je desavalo u zadnjih sata .
Idem si ja lepo na jednu divu cestu gde nema aute da stelam bez brige da ce me policija zaustavit bez kacigu hh
Devetka je u motoru i pocela se brkat kilometraza , ma nevaljaju ovi NGK ...
Uzmem nastelam zrak koliko se je dalo najbolje da radi i prima (to jest gde se javio najbolje zrak) , i evo posnimio sam vam da cujete po zvuku dal ovo zvuci na dobro nastelani karburaotor?
Prvio video turiranja na nogari i sledenje obrtaljku kako padaju obrataji .
Drugi video , kako se ponsa u voznji , eto i start se je drasticno popravio odkad stavio sajbicu, al je bio mnogo trom u ubrzanju sa 5.5 rolice jer su mu preteske , pa sam mu stavio onu kombinaciju 3x4.3 i 3x5.5 (4.9 gr) pa cepa gume sada u startu
Vidi se na video kako se kilometraza zbrkuje to sve zbog te j_bene NGK .
Stura kupujem DENSO W27 jer kako guglao ona je ekvivalentna devetki pa vidim sta ce biti sa nju .
Sa ovu mi stalno zaliva u leru i kada vozim i stanem ko da ima previse benzina u cilindru, pa dok ga otfrli obrtaljka pada sporo i radi ko traktor dok opadnu obrtai na 1800 .
I treci video kad si dosao kuci , kad promenuo rolice u lake kako to povuce snazno .
Cuje se na video posnimio sam kako tropkaju rolice na ler u prenosu to je sajbna koju radio, malo je debelija pa nema opterecenje remen kada je u ler i zato tropkaju (po mojoj logici) jer kad dodam gas to nema . Nasao tih set sajbica malo skupe oko 18 evra al uzet cu ih .
Cuje se i na video kako mi se je ugusio kad dodao gas to sve zbog NGK ...
Sutra kad kupim DENSO ekvivalentnu na NGK 9 vidim dal ce se to isto desavat pa javim rezultate.
Svecicu izvadio zbog ciste kontrole da vidim na sta sam sa ovu diznu (60) koju je sada u njega .
Sad nemojte opet da kazete set dizne jer stvarno nema u celoj Makedonii majstora , sve ducane za motore i delove za motore svugde sam se javio i pitao al nema , jedino nasao za keeway set dizne al nisu iste one (navoj je isti m6 al je tjelo malo dugacko i drugcije zatvara igla) kao za delortove karburatore .
Znam da nema veze firma koja proizvodi dizne sta je reko Aca dal je INC ili Polini bitno je da su za dellort karburator i da je to cjeli set nutra.
Te su samo sta imam kuci - 60,64 i onu do njega 53 ...
I evo kako izgleda posle 15/20 kilometara predzenih sa NGK na punom gasu je ovakva . Nije se jos ofarbala kako spada al se vidi da ce da bude smedza po recimo 100 kilometara prodzenjih sa nje, treba se jos vozat al kao da vozam sa nje kad se kilometraza zbrkuje i nezenam koliko idem .
#562
Posted 12 June 2016 - 18:23
Druga stvar, ti brkas pojmove oko stelovanja karburatora, na snimku se jasno cuje da mu fali goriva na leru, zato tako sporo obara obrtaje. Ili zasrafi sraf smese za 1/4-1/2 kruga ili podigni iglu za 1 zub.
Sve ostalo je odlicno, odlicno se cuje, lepo se odaziva na sporo dodavnje gasa. Na 2 snimku vrti oko 9500i rekao bih da je tu najjaci, probaj i malo lakse rolnice, pa vidi jel bolje ubrzanje i kolika je krajnja brzina.
Sto se tice sajbnice iza poklopca, stavi onu koja je tanja (fabricka) ili je stanji sam, da bi dobio vise mesta napred do ventilatora.
Na loslednjem snimku, kaci ti kurbla o krunicu ili ventilator o deklu, ako nisi lepo pravolinijski stegao maticu na radilici.
Nije problem do svecice kad naglo dodas gas pa se ugasi, fali goriva ili na igli ili pilot dizni, pisao sam goree vec...
Boja nije relevantna, tek kad predjes 50km pokazace boju. Ovako sad uliva poverenje i nema pada obrtaja kroz ubrzanje, nema pada snage, mozes da ga cepeas i 1km pun gas da vidis jel sve ok.
#563
Posted 12 June 2016 - 18:54
Znaci meni treba svecica BR9ES ? - posto na ovu koju imam upravo pise bas tako samo su plave bukve i ima slovo R .
Sutra kad budem kupovao da trazim Denso sa rezistorom u slovo da ima bukvu R jel tako Aca ?
A neznam stvarno neznam , a ko da mi kaze da fali goriva jer ne poznajem te zvukove kad fali a kad je previse i namerno sam snimio jer je sve drugacije kad neko to pogleda na video i cuje po zvuku .
Do pred dve godine kad nisam imao skuteric nisam ni znao sta je igla u karboratoru zasta sluzi sta je glavna dizna zasta sluzi i tako dalje , pa shvatite me kako hocete .
Pazim dosta dobro kad stezem maticu na radalici (sve je to precizno stegnuto) jer jedna greska i kad upalim to ce se sve slupat nutra ... Moguce i da kaci kurbla u to krunicu ili ventilator jer su nadati bas do deklo prenosa prostudiram to sutra .
Kad budem prestelao karburator opet cu posnimit da vidite jel dobro, posto ga vozim svaki dan i nonstop sam na njemu ku gde idem ...
Edited by Mitkov, 12 June 2016 - 19:05.
#564
Posted 13 June 2016 - 23:00
Danas sa ovu sta je bila 60 dizna podigao iglu za jedan zub prvozao opet padaju sporo obrataji u ler , podigao za jos jedan zub (sredina) , prestelao srafic smese i opet su padali sporo u ler obratai .
Uzmem raspucam ga full gas opet mi padaju obrataja na full gasu i ustanovio da fali goriva i da je 60 dizna premala . (nemojte mi se smejat ak nije tako hahaha )
Odma sam mu stavio diznu za 4 brojeva veca, a to jest 64 a iglu stavio na jedan zub dignutu .
Sta sam dobio e dobio sam ovo ...
Upalio motor i odma drugi zvuk dodam gas neizmjernu snagu se cuje od auspuha , vozao lagano sa (64 diznu) do jedno blisko selo u moje okolije jedno 6-7 kilometara da se zagrije na radnjoj i nastelam srafic smese.
Mnogo mnogo mnogo bolje prima motor i mnogo puno je snaznii na gasu , moze se vozit normalno na svaku gas u ubrzanju ispucava od preveliku snagu , obrtaje drzi preciznije bez trunke pada.
Dobio sam osmeh na licu i presretan sam bio jer ovakv motor nikad nisam imao i ni sam ni znao da moze bas ovo da radi .
Nema potrebae dalje opisavati utiske evo jedan video , al meni i dalje zvuci da treba jos goriva na leru jer opet sporo padaju obrataji ili neznam, evo cucicete po zvuku masine (probao sam na sraficu smese da koregirujem to sporo padanje obrataja i nemoguce je , sad je na 80 % od puni krug , od skroz zasrafni srafic smese ) .
.
I evo jos jedan video od kratke voznje vracanje ka kuci kako to zvuci u voznju dodavanja gasa .
Dal je ono trokiranje na mnogo malu gas (1mm) normalno? (cuje se u video) .
#565
Posted 14 June 2016 - 13:07
Kada to dobijes verovatno ce biti sve ok, s tim sto to sitno trokiranje na 1mm gasa treba da resis ili spustanjem igle za 1 zub (mozda ce trebati veca glavna dizna) ili odvrtanjem srafa smese na 1 - 1,5 krugova. Sad slede slatke muke, proba, stelovanje, proba, stelovanje i tako u krug
#566
Posted 14 June 2016 - 15:53
#567
Posted 14 June 2016 - 22:44
Izgleda da ovako nastiman bas puno trosi a ne ide u krajnu (max po ravnome 92km/h) dobro nisam stelao prenos jos , jos sam kod karburatora .
Sa 3 litara 47 kilometara stavimo ga 50 kilometara da je prosao, i upalila se je rezerva to je 6 litra na 100 kilometara . Al sam ga vozio muski (divljacki) posto da osetim dal imam pad obrataja .
Ide dosta dobro nema nikakvih rupa u start, na svaku gas ide dobro izgubilo se to sto na 80% i na 100% je isao isto sad ide normalno na 80% manje na 100% vise. Ima znanicno vise snage sada, cujem po odzivanje na supuhu (para usi auspuh svi se vrte niz gradu one male decake su najinteresantnije kad zatnuju use kad ga pucam po bulevaru hahaha, a bogami i svi se cude sta li ja to vozim hahaha ) .
Iglu sam spustio skroz dole i to trokiranje na pocetnu (1mm) gasa je nestalo sad je ko fen za kosu u startu. Obrtaje nastelao na oko 1500 kad je full zagrijan bio (po voznje od sat vremena sto lagano sto divljanje po gardu) jer se svetla na ovom modelu nemoze ugasiti i svjetle nonstop .
Evo video kako sada radi i kako mu padaju obratai . Dal je sve normalno ???
Slikice od svecicu evo posle predzenih 50 i nesto kilometara (posle ciscenje proculana na svecici) , full gasu drzanje jedno 4-5 kilometara zakocio naglo i ugasio masinu. Dal se treba jos vozat ili se vidi da je smedza boja ?
Prvu sliku je na svetlosti , ali psoto je bio skoro mrak pa telefon nije uhvatio . A druge su sa blicem slikane.
#568
Posted 19 June 2016 - 01:33
Dakle , sve je pocelo ovako, kad sam ja stavio te svecicice koje kupujem dosta jeftinije (NGK) i dokazao sada da su kopije (fals serija ili fabricka greska) . Da izvucem lulicu od svecicu da je odvrtim da vidim dal je boja dobra evo sta se desilo. (srecu pa imao rezervnu pod guzicu u sjedla , pa nisam gurao do kuce hahaha )
Smesta se javio u Skoplju u ovlastenog dilera piaggija da mi posalje novu NGK BR9ES. I odma drugi dan je stigla evo je kako izgleda
Jednom sam ja davno kupio ovakvu svecicu al dao sam je da je drugi vozi jer je moja u motoru bila nova .
Zanimljivo pakovanje pise sve italijanske marke .
Stavio tu svecicu, al nazalost nisam uspeo nastelat opet karburator falilo je goriva , kad sam vozao i kad stanem obrataji su padali polako i motor radio ko 4 taktna masina dok su padali obratai u leru. Fali tu benzina po meni za 3-4 brojke vecu diznu .
Polako ucim ove karburatore sta got i kako funkcionisu , i zaklucio da motor ne trosi puno to jest rezonatni spuh ne trosi puno kad je dobro ustelovan i kad ima dovolno goriva na svakom otklonu gasa (on trosi mnogo i ide mnogo al to samo ako vozis ko ludak niz gradu i divljas sa njemu).
Ja sam imao u glavi da ako je dizna veca ondak motor torosi vise e to nije tako !!! .
Procitao sam temu za stelanje karburatore tu na forum jedno dobrih 10 puta (i prije sam je citao al nisam shvatao nista kako ide i sta ide u te karburatore), al sad analizirao dva dana tu temu, napunio rezervar do cepa i krenuo u stelanje.
Posto kod mene nema majstora za motore (ima al znaju samo svecicu promenit,rolice i osnovne takve stvare) , ili servisera za piaggija pa da odnesem i to postelaju za 5 minuta, sam si sada razbijam glavu i tumacim teoriju o stelanje karbova , al ako nezalim potrosenih dana na to, bude se nasalo to za ubuduce u zivotu
Imam i jedan problem sigurno je do karburatora nesta , kad radi u ler full zagrijani na radnjoj temperaturi smrdi od auspuha na benzin a zagrijan je motor , dal je to normalno ?
Ja mislim da nije i da saug nezatvara dobro i zato smrdi tako na benzin i kad je zagrijan , dobro kada je hladan je normalno al kad je zagrijan smrdi bas puno na benzin , a proverio saug otvara na akmuluator kad se spoji , i ne glavi u rupicu u karburatora .
Posto nemam od gde da uzmem 65 ili 66 diznu (momntalno je 64 u karburator) , a sledecu brojku koje mogu naci za delortove karburatore je 70 i porucio sam je, kad stigne stavim je pa vozam i javim utisce.
A evo kakva je nova NGK svecica po uzalud potrosenih jedno 10 litra benzina (200 i nesto kilometara) mucenja da se motor ustela sa 64 diznu al nemoguce je zeli vecu i dobice je.
Ako bude bila prevelika 70 dizna budem isao kod tokara sa onu 53 koju imam koja je bila tvornicki u karboraturu i onu 60 koju imam da mi ih razbusi ak ima neku napravu za to na 65 i 66 pa probam sta ce da bude ak nevalja razbusit ce na 67 i 68 i tako sve dok ne dobijem ciglu svecicu na full gasu .
Necu odustaat od ovo pa nije jedan karburator pametnii od mene .
Prelazim na prenos moja laksa strana, nekako mi je jednostavnii nego karburator
Sa 5.0 gr rolice ide najbolje, to jest sa kombinaciju koju ima sada 3x4.3 i 3x5.5 sta se dobije 4.9 gr. Kad budem ustelao karburator savrseno budem vidio dal ce da bude 5.0 gr ili 5.5 gr, posto kad ce karburator biti ustelan kako spada imat ce vecu snagu, i tad budem znao koju gramzu da porucim od malosijeve zasad ce ovako vozit.
Bjele malosijeve opruge na lamele su bile pretvrde revao je bespotebno u startu. Pa je opet dobio one crne malosijeve koje su 1.6 mm debeline zice al su krace nego seriske, pa hvata na vecih obrataja lamela i te su idealne za ekspolozivni i najbolji moguci start za ovakve tipove masine sa ovakvim auspuhom.
Posto se puno vozam i osetim da mi motor nece da ide preko 95 km/h (nesto ko da ga koci) a isao je nekad i preko 100km/h, a sad je remen novi . Stvaram si film u glavi zasto je to tako i kad ono tekne mi da sam stavao sajbicu a nisam vido (proverio) dal Malossi multivar moze da prodze niz nje . Danas sve rastavio i kad ono bio sam u pravo .
Ovo je znacilo da tih 2 mm od sajbicu nisam iskoristavao i remen nije isao do samog vrha.
Turpija u ruci i smalim tu home made sajbicu koja savrseno odgovara sa debelinu remena kad lezi na bolcin . Pa stegnem variomat bez rolica i remena i ondak proverka dal to lagano bez opterecenja moze da ide do kraja .
Zeljene rezultate dobio odma motor bez problema navuce stotku .
Aca hvala ti za ovo sta si mi reko da stavim sajbicu (podlosku) jedna sajbna a igra preveliku ulogu ... Duzan sam ti gajbu piva i rostilj
E sad imam neki sasim drugi problem ako neko zna da mi pomogne bio bi mu zahvalan .
Pre nedelju dana zabelezio da mi od kapacku za antifriza izbija antifriz kad se vozam niz gradu , temperatura na tabli normalna, do plovinu.
Pomislio da sam puno napuno posudicu pa se stvara ekspanziju nutra i izbija, pa sam odpraznio .
Usput dal neko zna do gde treba da bude puna ekspanziona posudica jer kod mene nema nikakvih crtica il slicno i dali motor treba da bude na nogari ili da stoji na gumama kad se pregledava nivo ?
Sad je ovako, evo na centralnoj nogari na ravnom povrsinu stoji i vidi se i nivo antifriza do gde je .
Pomislio sam da kapcka nije nesta u redu, gledao je deluje normalno nije ispucana plastika i guma u nje sta brtvi je ko nova .
Pomislio da nije sistem nesta dobro odzracen da ne ima vazduha , uzmem odzracim ga dva tri puta al opet u voznji mi je pustao od kapacki.
Pregledao sva creva gde se spajaju , na dekli dobro i suho sve , ono gde se spaja kod palenja takodze dobro i suho, semering na vodnjoj i tamo suho . Izvadim prednu resetku kod hladnjaka i vidm da ono crevo na hladnjaka je malo masno al nije bilo tragova da je kapalo dal to mi radi problem sta mi izbija niz kapacku ili ? (nerazumem u vodeno hladzenje rashladne sisteme).
Edited by Mitkov, 19 June 2016 - 01:36.
#569
Posted 19 June 2016 - 10:21
#570
Posted 19 June 2016 - 12:39
#571
Posted 19 June 2016 - 13:48
Sajbu nisi trebao brusiti, nego je samo stavis sa druge strane bolcne (unutra u variomatu izmedju poklopca i bolcne).
Za curenje prvo smanji razinu antifriza,radi ce bez greske i ako ima 1cm antifriza,2cm je obicno normalno.
Ako bude i tada bacao van, onda je oslabio ventil u cepu, iako se tu moze pomoci sa cepom od koka kole koji sprijecava direktno zapljuskivanke po cepu.
#572
Posted 19 June 2016 - 22:24
Odpraznio jedno 3 sprica po 5 mililitara , lepo obrisao eksanzionu okolo nutra gde cep brtvi takodze ocistio i cep, stegno sa ruku koliko se je dalo i eto ga nema da pusti ni kapicu cjeli se dan vozao
Hvala ti dajteh
Posto se vozim nonstop i nestrpliv sam kad ce da dodze ta 70 dizna radio sledece na karburatoru.
Sa ovu sta je sada 64 dizna prvo podignuo iglu za jedan zub , zagrejao ga na radnjoj i srafic se je javio negde na oko krug i cetvrtinu .
Al sta se deseva kada je tako nastelan , kad vozim i stanem obrataji padaju sporo, dotegavam po milimetar dva srafic smese (dodajem mu gorivo) i tako dosao do 80 % od cjeli krug od skorz zasrafljeni i opet su padali sporo obratai .
Hajde podignem iglu za jos jedan zub (sredina), prestelam srafic smese i opet se isto desava obrataji padaju sporo i nemoguce je nastelat ga .
Sta ucio drugo , vozanje do plovinu gasa i na full gasu bas przi dobro i ide dosta snazno. Al svecica opet bjela to jest pola bjela pola crna.
Drugo , dal je kod svih masina sta nose ovakvih tipova dellortove karburatore isto neznam , kad ga vozim recimo na 20 % gasa niz gradu i kad stanes negde i ostavis ga da radi u ler niz aupuha truje-smrdi na nesogoreni benzin (to sa skros spustenu iglu), (po meni dokaz da je svecica prehladna i ne sagoreva a isto i da nesto dobro zaliva u leru ) . Al sta je tu interesantno na full gas pa trazi vise benzina (oseti se pad obrataja kad nabije u medzu obrzanju al to samo na otvorena cesta) , svjecica full bjela na full gasu.
Ovo me zbunuje ak mi moze neko pojasnit bio bi mu zahvalan
Evo kakva je svecica od normalne voznje do 30 % gasa , nahvatala crno .
Dali je moguce da ove delortove karburatore toliko trose kad je igla dignuta i kad je neodgovarajuca dizna? Gde su isparaili te 3,5 litre za 40 kilometara normalne voznje niz gradu
Opet posumljao u saug da ne zatvara dobro (sta je smrdio na benzin u leru) al nije on proverio dobro ulazi u rupicu nigde ne glavi i kad se spoji na akumulator otvori do kraja .
Dal mi moze neko dati tocan podatak koliko treba da otvori tocno mm igla na saugu za delortov karburator (kakv nosi moj NRG), za da zatvori skroz u karburator ?
Edited by Mitkov, 19 June 2016 - 22:37.
#573
Posted 20 June 2016 - 19:58
Послато са 5022X уз помоћ Тапатока
#574
Posted 21 June 2016 - 02:10
Prvo sam ispitao dal saug dobija struju to jest dal se dobro napaja , nisam imao pri ruku unimetar (voltmetar) pa je led silicka sa otpornike zavrsila posao .
Sada sam siguran da nema neki prekin u instalacii .
Ondak izvadio saug zalepio ga na jedan beli list i belezio do gde je igla .
A za napajanje izvadio akumulator od motora .
Ovako je izgledao kad ga izvadio od hladnog motora .
A nakon 2/3 minuta kad mu pustio struju sa akumulatora je poceo da otvara i izgledao ovako.
To je valjda dovolno da skroz zatvori i ne zaliva masinu kad je zagrejana .
#575
Posted 21 June 2016 - 09:19
#576
Posted 24 June 2016 - 00:34
Saug je 100 % ispravan i u njega vise nesumljam .
Razmisljao sam dok sam se vozio niz gradu zasto mi motor nema snage na malu gas ko da je tromav do 30 % a zna i protrokirat malo, kad ga ostavim da radi u ler smrdi na nesgoreni benzin a i nikako nemogu pogodit srafic smese .
Kad ono tekne mi da sam ja stegao sajlu pre jedno 3 meseca dok je bilo vreme jos hladno, ali ne na uljnu pumpu nego na rucicu gasa jer je imala bas prazni hod a to me je nerviralo .
Eto bas tu .
Izvadio deklo na prenos i kad ono one crtice nisu ekvivalentne na uljnu pumpu.
Al nisam nista dirao prvo da se konsultujem sa vama.
Ovako izgleda uljna kad je rucica gasa pustena , to jest rad na leru.
A ovako izgleda kad je rucica gasa do kaja , to jest kad je full gas .
E sad pitanje mi je dal da ja to odpustim , tu na ovaj sraf (zaokruzio sa crveno) i doteram da se te crtice poravnu ili da ne diram nista.
Posto necu opet da odpustam gore sajlu na korman jer osecaj kad imam prazan hod na rucku gasa od 1/2 cm mrzim .
Nije mi jasno kako se je to izmrdalo tamo , a klipic za gas je ok , tad kad sam stegnuo sajlu na korman nije mi se digla ler gas , ova je sajla dvodelna pa valjda se povukla samo na uljnu pumpu. Cjelo sam vreme valjda vozio sa bogatiju smesu.
#577
Posted 24 June 2016 - 06:40
#578
Posted 24 June 2016 - 07:48
#579
Posted 24 June 2016 - 08:10
Sada vrtis 10000, ok je ovako podesena.
Na ulasku u karburator ispd gume na buziru sajle imas isto navoj sa kontra maticom za stelovanje duzine sajle, tako da mozes i tu da podesavas duzinu. Bitno je da se klipic spusta skroz do dole ali i da se otvara do kraja. Luft na rucic treba da bude 1-2mm.
Tebe muci nesto drugo, fino stelovanje karburatora!
Sent from my GT-I9192
#580
Posted 24 June 2016 - 15:37
Evo kako ja to stelam srafic smese , posto sam uzeo 70 diznu i motr nije imao obrataje davio se u benzinu stavio sam opet 64 diznu .
Znaci na snimku je sa 64 diznu.
A svecica evo kakva je na full gasu , motor po ovih vrucina sada nadvor ne ide kako treba nema snagu , na svecici po meni deluje ko da ima previse benzina ili previse ulja to neznam evo pogledacete .
Posto mi telefon slika razlicito na razlicne svetline evo nekoliko slika (svecica je ista sa iste voznje samo je slikana od razlicni ugao na razlicnom svjetlu)
Bez blicom na sunce .
Sa blicom na sunce.
U senku sa blicem.
U senku bez blica.
A u stvarnosti je pola smedza pola crna.
I dal je normalno da motor na +40 stupnjeva napolje, kad je na radnjoj temperaturi dimi niz auspuha kad radi u ler ?
17 user(s) are reading this topic
0 members, 17 guests, 0 anonymous users