Jump to content


Favorit Spider

4T Sređivanje

67 replies to this topic

#1 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 22 March 2015 - 21:36

Favorit 2008 godište, kupljen na kraju sezone havarisan za neku sitnu kintu, za delove namenjen Orion Fantomu koji je tada bio kod mene.
Stari vlasnik je imao bliski susret sa izletačem iz sporedne ulice, posledice
  • Iskrivljena viljuška
  • Polomljena prednja maska i blatobran
  • Nakon sudara nije mogao da se startuje
Nažalost nema ni jedne slike u tom stanju jer nije bilo namere da se sređuje, ali nisam imao mira.
Prvo sam dopunio akumulator, skut ni da da naznaku da će da upali, ni kurbla ni elektro.
Prekontrolisao sam sve, i vidim stradao prekidač na nožici od udara.
Skinem prevežem skut upali posle drugog verglanja. Super.

Par dana sam rasklapao ono što je ostalo od plastika, i pažljivo odlagao na gomilu u garaži, što je dovelo da posle jedva nađem sve žabice podloške i ostale sitnice :)

Skinuo sam mašinu, pa kako je već došlo hladnije vreme, odneo sam je u kuću i krenuo sa rasturanjem u nameri da je podignem na 80cc.
Samo kao napomena, po zanimanju se bavim elektronikom i računarima, pa neka ovo bude vatreno krštenje što se tiče mehanike na skuteru, pa ukoliko omašim neki od izraza ne zamerite dok povatam sve nazive :)


Posted Image


Malo rasklapanja.

Posted Image

Posted Image

Klip posle 8780km

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Poručen kit je stigao nakon par dana od ovog rasklapanja, sve je namontirano bez problema prateći uputstva sa ovog foruma, konkretno Rieju teme i nekih stranih foruma. Kako bih ispoštovao kompletnu proceduru, uz malo muke našao sam na oglasima kilo ključ koji ide dovoljno nisko za skuter potrebe.

Pakovanje novog kita štelovanja i ostalo nisam uslikao, a mislim da nema potrebe ni da se piše ponovo sve što ima u mnogim temama.
  • Zamena Varijatora i kajša
Kao zamenske elemente odlučio sam se za MF varijator i Bandoo kajš.
Varijator je došao u kompletu sa 5,5 i 6gr rolnicama, ostavio sam one koje su već bile postavljene u ležište 5,5gr.
Kako mi se ni jedna budž varijanta skidanja varijatora nije svidela, alat za skidanje varijatora sam morao da napravim.

Posted Image

Elementi

Posted Image

Namontirano

Posted Image

U međuvremenu
  • Poliranje dekle
Isrtane neke šare za proreze, ali posle mazanja skidolom sve se razmazalo, pa je kasnije palo opet markiranje.

Posted Image

Prva ruka

Posted Image

Posle sledi mazanje još jedne ruke, mnogo bolji rezultat. Prve dve ruke stajale oko sat vremena. Treća zadnja ruka je bila natopljena preko noći i ona je najviše skinula.

Nakon toga prva ruka šmirglanja 150icom, pa 300, pa 500 onda vodene, i poliranje. Nisam išao na puni sjaj nekako mi se nije uklapalo.

Posted Image
Posted Image

Uklopljeno na agregat uz nove dihtunge.
Posted Image
  • Ostali radovi oko agregata
Karburator očišćen i ispran Wurth disk brake cleanerom.
Dihtung i usis karburatora dovedeni na meru i osu sačnom karburatorom.
Opran filter vazduha i kutija, par proreza koje su se javile na samom airbox-u zalivene tečnom plastikom i silikonom.
Skinuta kompletna eko-norma (plava boja od dihtunga na druogj slici) i cevčica koja je vodila ka ostatku sistema zavarena i montirana na blok.
Remontovan elektropokretač, očišćene lamele rotora i prostor između njih, podmazana ležišta sa malo grafitne masti, prekontrolisane četkice.
Kompletno kućište oprano i očišćeno od ostataka starog kajša, masti i prljavštine koja se nakupila verovatno nije očišćeno od kupovine skuta.

To be continued....

Edited by qrp, 22 March 2015 - 21:38.


#2 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 22 March 2015 - 21:47

  • Zamena silena
Zamena silena na bloku protekla bez problema. Malo zapeklo prilikom skidanja ali štrc dva tri wd spreja i pokrenuli se iz mesta.
Montiranje je išlo po savetima sa foruma, malo mazanja grafitnom mašću per montaže je olakšalo dosta posao vraćanja.
Takođe je zamenjen i silen zadnjeg amortizera.

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Zamena silena pokretnog dela nosača motora je opisana u ovoj temi da se ne ponavlja.
http://forum.pyrothe...__fromsearch__1

#3 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 22 March 2015 - 22:01

  • Auspuh
Izrađen prema dimenzijama navedenim u nekoj temi, koju sada ne mogu da nađem, uglavnom evo neka slika u toku sklapanja.

Cev iz komšijinog lagera metalnih proizvoda ( gomilica iz garaže)
Posted Image
Za prirubnicu iskorišćena stara sa skutera od 125cc, promer ulaza isti kao na 50cc, obavijeno žicom za sudove i preko metalnom mrežom za sito/komarce
Posted Image
Provera i nakon toga varenje koje opet nije uslikano
Posted Image

Biće slika kako je leglo sve na kraju celog pisanija i prikaza finalnog izgleda

#4 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 22 March 2015 - 22:23

  • Štopka
Odrađena prema šablonu i ideji za neki kros koji ima unutrašnje dimenzije kao i moj favorit.
Ja sam uradio model od 45 dioda, a ima i šablon sa 90 komada
  • Šabloni
90 dioda
https://drive.google...iew?usp=sharing

45 dioda
https://drive.google...iew?usp=sharing

Pleksiglas je iz unutrašnjosti lcd monitora.
Obeležene rupe sa šablona bušiti lagano uz hlađenje, kako vam se burgija nebi ugrejala i krenula da topi i lepi izbušeni materijal.

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

U radu
Posted Image
Posted Image

Upotrebljene led diode iz kineskih sijalica za novu godinu :) od jedne veze sijalica dva ovakva fara se rade a košta 100 din, vezivanje je rađeno redno paralelno, otpornik na ulazu za poziciju 150oma, za kočnicu 100oma. Koristi se ista veza i za jednu i za drugu funkciju samo propuštanjem veće struje dobija jači sjaj.



To be continued...

Edited by qrp, 22 March 2015 - 22:27.


#5 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 22 March 2015 - 23:12

  • Plastike
Kako je već navedeno u prvom postu original prednja maska je bila neupotrebljiva.
Posted Image
Kako je far isti, kupio sam sličnu masku sa keeway fokusa koja se uklopila rupa na rupu.
Ni ona nije bila bog zna šta ali oglasi nisu nudili nekog izbora.
Bijaksom sam isekao sve preživele zakačke i prebacio ih na masku sa fokusa, pa je su pravljeni i novi elementi koju su nedostajali.
Moji glavni "saradnici" u ovom poslu
  • Dvokomponentni lepak, kineski
  • Tasteri stare tastature laptopa ( tanka abs plastika )
Posted Image
Posted Image
  • Lepljenje
Svi elementi su lepljeni ovim odličnim lepkom iako kineski, nijedan zalepljeni element nije mrdnuo ni kasnije prilikom utezanja i šrafljenja.
Na slikama se vidi kao bela masa nakon sušenja, a sivi premaz nakon njega je mešavina gore pomenute abs plastike i acetona da popuni rupice, nju primenjujem u svom poslu a i na prethodnom skuteru nije mrdnulo ni posle 3000km. Odlično za sitne popravke uz "armiranje" medicinskom gazom ili metalnom prežom za komarce.

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image


Sve je to fino ošmirglano 800-ticom i preprskano plastik prajmerom, ofarbano, i nakon sušenja lakirano.
Bez problema su se svi elementi uklopili na postojeću konstrukciju, što me je malo začudilo naročito donja desna strana koja je kompletno dograđena.


Posted Image

Edited by qrp, 22 March 2015 - 23:15.


#6 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 22 March 2015 - 23:36

  • Undertail
Nakon sečenja repa i nosača tablice ostao je dobar deo rama koji se video i narušavao izgled.
Prešlo se na izradu undertail-a
Ocrtan šablon na kartonu, prilepljeno krep trakom i nanešeno dva sloja vune iz poliester seta.
Posted Image
Posted Image

Kitovanje pa šmirglanje, onda špric kit u dva sloja pa farbanje. Slike na kraju teme.
  • Elektro radovi
Kompletna instalacija prekontrolisana i uvezana krep trakom.
Konektori očišćeni naprskani kontakt sprejom, zaštićeni nakon povezivanja izolir i krep trakom.
Spojevi mase i papučice očišćeni i zaštićeni topljivom plastikom.
Od providnih trouglova sa prednjeg dela stare maske urađeni zadnji migavci presvlačenjem providne naradžaste folije preko njih.
Prednji migavci izmešteni na proreze u prednjoj masci, takođe presvlačenjem providnom folijom.
Komplet sijalice zamenjene led panelima i led sijalicama u instrument tabli. Na svakoj sijalici za indikatore dodata po jedna dioda i kondenzator od 100uf za ispravljanje napona.
Sijalice za led panele koji osvetljavaju tablu urađene pomoću greca i kondenzatora od 4000uf pa ne trepere u toku rada.
Napred dodati jeftini bočni migavic (1,1e par na akciji u ali-ju)
  • Ostali radovi
Urađen usis ventilatora za hlađenje, od kanalizacione cevi (fi 75 ugao od 120) odsecanje šireg dela za priključak cevi tada je taman na meru za plastiku na skuteru i presvučen karbon folijom.
Dodatni ventilator na otvoru sa prednje strane preko prekidača, možda i nema uticaja ali kad je bal....
Gume i ventili zamenjeni novim, Michelin city grip 120 napred 130 pozadi tako nađoh komplet dot 2014 i str8 ventili
Promenjeno ulje u motoru, prenosu i kočnicama

Edited by qrp, 22 March 2015 - 23:51.


#7 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 22 March 2015 - 23:53

  • Konačan izgled
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Mali video demo migavaca

I zvuk auspuha, za koji moram da uradim prigušivač jer je malo preglasan uživo za moj ukus i to na 1/4 gasa.

Prvo startovanje je bilo bez muke, upalio na drugo kurblanje, uz prethodno navlačenje goriva ustima.
Naštelovan ler. Svećica je kafene boje na sredini.
Odradio 2 x 30minuta u mestu i već uveliko ide lagana razrada. I eventualne korekcije ukoliko bude potrebe.
Svaki predlog dobrodošao.

Edited by qrp, 22 March 2015 - 23:57.


#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 March 2015 - 09:25

hteo sam da te pitam kakva je ovo postupna seminarija, da nisi kopirao sa nekog drugog mesta, pa posle čitam koje si struke :) dakle deformacija je u pitnju...

čestitam na poslu, pratim naravno dalje, i očitavam sve još jednom sa neke veće dijagonale...

#9 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 23 March 2015 - 18:26

I ja bih rekao da je prof. def. u pitanju, ništa bez detaljisanja :)
Inače kada smo kod detalja par njih mi je promaklo u pisanju a to su
  • Zamenjen nosač prednje viljuške koji je bio iskrivljen u svim mogućim osama.
  • Ispolirane ručke kočnica.
  • Zamenjene gume rukohvata, dakar model na akciji za neke sitne pare ali mnogo bolji od fabričkih.
Za sada je ostalo samo da se nabace neke bolje sijalice u far (Led ili ksenon) i ako bude potrebe tegovi u korman.

#10 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 March 2015 - 18:46

Svaka cast, veoma detaljno si odradio skut.
Hvala za slikoviti i opsirni prikaz radova, bez obzira sto ima slicnih tema, uvak se moze videti i nauciti nesto novo..

Fav je sada bolji od fabrikane, ima nesto u tome kada ostavis krv na ljubimcu, tad znas svaki delic i znas da je pouzdan, taj ostaje zauvek u srcu ;)

Nadam se da si planirao neku vrstu upgrade-a, neki vid tuninga agtegata i komponenti prenosa...





#11 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 23 March 2015 - 22:44

Agregat je odrađen na 80cc samo nisam mnogo pisao jer je sve isto kao i u mnogim temama, pa nisam hteo da zamaram i da se ponavljam. Što se tiče prenosa osim variomata i dotrajalog kajša ništa nije menjano. Planirana je promena kvačila ali idem postepeno dok ne razradim mašinu sa novim setupom, ništa neću da radim po tom pitanju, da ne bude sve sam zamenio pa posle da ne znam šta me zeza, ukoliko bude eventualnih problema.

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 23 March 2015 - 23:18

tema je prebačena u projekte 4T

#13 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 23 March 2015 - 23:54

Auspuh napuni staklenom vunom,bice mnogo tisi.

#14 Beogradski Fantom

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,606 posts
  • MestoBeograd, Kotez
  • VozimMalaguti Madison

Posted 24 March 2015 - 03:34

I sto se tice sijalica, nikako xenon. Maleni generator nema snage za to pa ce ti stalno prazniti akumulator. Ako ces vec da menjas idi na led varijantu.

#15 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 24 March 2015 - 10:26

View PostBeogradski Fantom, on 24 March 2015 - 03:34, said:

Maleni generator nema snage za to.
Da video sam da su ljudi imali problema sa tim.

View PostVlatX, on 23 March 2015 - 23:54, said:

Auspuh napuni staklenom vunom,bice mnogo tisi.
Napunjen je prilikom izrade, ali i dalje je imao preterano "sumnjiv" zvuk zaustavljali bi me na svakom ćošku :)

Pa je zato juče je urađen
  • Prigušivač
Alu cev dužine 8cm zapušena na kraju koji ulazi u top, oko ose cevi izbušeno u 4 reda po 4 rupe 6mm, ubačeno u top, i sada je već mnogo bolje.

#16 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 30 March 2015 - 00:19

Danas je bilo malo vozikanja po gradu i naokolo uz prohladno vreme idealno za razradu :). Evo i svecke u prilogu. Attached File  uploadfromtaptalk1427664451534.JPG   357.19K   38 downloads

#17 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 15 April 2015 - 23:21

Od registracije do danas pređeno 340km za nekih 20ak dana.
Prvih 100km zbog hladnijeg vremena grejanje pred polazak oko 5-10min, vožnja do maksimalno pola otklona uz povremenu promenu broja obrtaja.
100 do 200km vožnja do pola otklona ručice i na kratke periode od 20-ak sekundi pun gas, vreme malo toplije grejanje pred polazak do isključenja sauha.
200km do sadašnje kilometraže sasvim normalna i puno opuštenija vožnja.
Potrošnja do nekih 250km prelazila 3,5l/100.
Sada je već na sadašnjoj kilometraži nakon dve dopune rezervara i provere nekih normalnih 2,8l/100
Kako je u pitanju razrada a kopkalo me je, proverena maksimalna brzina nakon 250-og pređenog km izmereno 68km po gps-u.
Iglica je na drugom zubu odozdo svo vreme razrade na svim položajima ručice ide lepo, nema štucanja i gušenja.

Trebao bi da ubacim neki gram teže rolnice radi testa, ali sve će to biti nakon pristizanja delova sa RP-a ( naraku cdi, bobina i poluremenica ) pa će biti igranja.
Čeka me još i zamena ulja u motoru nakon razrade.

#18 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 18 April 2015 - 02:47

Danas je završen poslovni projekat i ostalo nešto dioda viška, pa sam malo dopravio prvobitnu verziju zadnjeg svetla.
Ovog puta urađena je varijanta sa diodama poznatih karakteristika i na svakoj grani od 5 dioda redno vezan otpornik radi bolje preraspodele struje po granama.

Šematski prikaz

Pozicija
Posted Image
Režim rada kočnice ista šema samo što su otpornici u kolu 180oma, vezuju se paralelno otporniku od 470oma sa jednim slobodnim krajem koji ide na dolaznu žicu sa prekidača kočnice.

Posted Image

Može slobodno da se kaže da nije lepo za oko

Posted Image

Ali kako je sve to zaliveno plastikom, nije ni bitno

Posted Image

Potrošnja
Posted Image

Potrošnja režim kočnica

Posted Image

Test naponi su 13.8V
Namontirano u kućište i proba po danu.

Posted Image

I noćna varijanta, ali baš noćna jer mi je blic pravio veliki odsjaj

Posted Image

Mala napomena u vezi šeme, u simulatoru je odrađen nacrt za napajanje otpornikom preko negativne grane (masa), za skuter potrebe uradite napajanje preko + grane dioda kako bi bez prepravki na instalaciji povezali + kontakte sa prekidača kočnice i napajanja za režim pozicija.

#19 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 19 April 2015 - 02:49

Svaka cast na projektu, pohvale za predantnost! Sredjujes ga u detalje.
U kako fino cuce te miselinke na spideru. Bas takve i ja trazim za svog Focusa. Ako nije tajna da mi kazes gdje si kupio i koliko je kostao komplet...mozemo se cuti i preko PP

Imas li neke utiske iz voznje do sada da kazes kako su se pokazale te miselin gume kod tebe?

#20 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 19 April 2015 - 03:34

Hvala na lepim rečima.
Veći deo projekta je urađen tokom zime pa je bilo vremena za detaljisanje, ovo sada su neke sitnice da ubijem vreme i odmoim mozak od posla.

Gume sam našao na oglasima nove negde u decembru 2014, dot 0614 made in serbia - kada sam to video bio sam malo sumnjičav ali za sada nikakvu zamerku nisam našao iako su kod nas izrađene verovatno drže do kvaliteta. Cena je bila 30e komad dok je kod ostalih bilo 45e+, s tim što je dečko prodavao samo setove prednja 120 zadnja 130.

U normalnoj vožnji samo reči hvale odlično se ponašaju u svim situacijama, šine, kaldrma, ofarbani delovi puta.
Pa čak i onaj grebani asfalt na nekim deonicama gde sam na prošlom skuteru sa nekim savinim gumama osećao kako mi put u tim deonicama beži pri 35kmh, sa mišelinkama nemam problema drže se kao zalepljene i pri većoj brzini.
Probao sam i obaranje sve je ok, nisam probao neko malo veće jer je 130-ica pozadi ( kažu da može da pravi problem ako je zadnja šira ) ali ima vremena i za taj test.
Uglavnom vrede svaku paru.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users