Jump to content


Tuning mina, china variomata


117 replies to this topic

#21 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 09 April 2015 - 23:04

Pa za 10ak € bi vrijedilo probati, nisam mnogo kopao ali ja sam naisao na same drogirante koji prodaju po 30€.

#22 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 April 2015 - 23:20

nešto ne verujem u taj pully, ali stvarno nije cifra da se ne bi probalo...Toliko para je otišlo na kojekakve promašaje pa nema veze i ako ode na ovo, zar ne?

Ovo Mišo što nameravaš da uradiš kosi se sa uglom kaiša koja je bitna stavka...molim te isprati ugao kaiša da bude u sprezi sa novim uglom koji planiraš da dobiješ kako ne bi bilo proklizavanja...
šta drugo da ti kažem kad si već odlučio da to radiš, pa srećno ti bilo...pozdravljam svaki novi poduhvat...

#23 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 April 2015 - 11:12

Ponovo sam u problematici prenosa ...nocas sam plitko spavao , celu noc sam radio , to mi se redovno desava kad resavam neki tehnicki problem ...stalno sam vrteo slike prenosa , remenica u glavi , sta i kako se moze dobiti preradom da bi se dobilo najbolje moguce iskoristenje OR varia...

Posto sam prosle jeseni na kratko stavio taj OR vario nisam imao vremena da se igram sa njim do kraja , a nije bilo u redu , zaboravio sam sta sam radio , pa sam sad morao prvo neke stvari da konstatujem samom sebi ...kao prvo sto sam uradio , juce sam za probu na MF vario onaj postojeci stavio stari kais BANDO 788 i markirao varijator ...nisam menjao postavke prenosa , odstojne platne , samo sam skinuo DAYCO-a i namakao BANDA...

Posted Image marker na varijatoru , BANDO 788/17
Posted Image polozaj u zadnjoj remenici BANDO 788/17

Potom sam vratio DAYCO 808 ...

Posted Image DAYCO 808/16.8
Posted ImageDAYCO 808/16.8

U zadnjoj remenici stoje jednako , na istoj visini i start je slican , nema neke razlike , a napred je razlika ocigledna ...eto koliko duzina remena utice na izlaznost ...Dzaba nam oversize varijator i oversize zadnja remenica , ako kais nije dovoljne duzine da ih iskoristi do kraja ...

Jos nesto vazno sam konstatovao : prstima sam savladao centralnu oprugu ( onu moju jaku crvenu ) i skroz otvorio koliko joj hod dozvoljava , skroz do kvacila , vise nije moglo i kais je upao koliko moze do kraja ...do onog vara koji svaka remenica ima , ima jos oko 2-3 mm ...znaci - TAJ VAR NE SMETA I NIJE OGRANICAVAJUCI FAKTOR ZA DODATNO SPUSTANJE KAISA ...otvaranje remenice do kraja ogranicava hod torqa i ivica kvacila ...to znaci da treba eksperimentisati sa sirinama najbolje oko 17 mm , moze malo tamo, malo ovamo , ali vec na 17.5 su problemi ...

Potom sam ugradio ono sto je stiglo iz Kine OR vario, markirao ga ...

Posted Imagesa DAYCO 808

Posted Imagenazad dobro stoji

Sve se promenilo , nije dobro , ubrzanje je losije sa ovim variom nego sa MF ...Mf ga je sa slicnom gramazom drzao kroz ubrzanje na oko 10500 rpm , a ovaj nesto malo preko 9000...krajnja je tu negde , mozda je sa kinezom nesto malo opala , ne bitno ...oko 90-95 po satu ...rezultat je losiji nego sa MF varijatorom , morace se nesto raditi ...

Izvlacim neke zakljucke : kritican sam sa rukavcem radilice nemam puno mesta za igranje sa podloskama , ne znam zasto je kod ovih radilica tako kratak rukavac , tako je bilo i na serijskoj ...ona obrada kako sam zamislio sa promenom ugla polutki remenica dodace malo manevarskog prostora za to...i jos nesto - prema postojecem stanju stvari kao da trazi jos duzi kais ...postojeci je izbacen koliko mu je duzina dozvoljavala i ako ga nema vise nema sta ni da izadje, jer nazad je propao do kraja ...znaci neki 811 ili cak 814 ...uh, koji su to strikovi ! Najbolje bi bilo kad bi imao za probu , nemam , videcu sta cu ...

Redosled rada je sledeci : obrada polutki , pa proba , podesavanje gramaze , pa proba i na kraju duzi kais , pa proba ...mnogo igranke ...jbg , tuning ...

#24 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 10 April 2015 - 12:03

Jedna stvar mi nije jasna, kako ti taj 788x17 bolje stoji u zadnjim polutkama nego 808x16,8. Ovaj 808 je em duzi em uzi. To mi nije jasno. Ili merenja radis sa potrosenim kaisem ali onda merenje nije merodavno. Aj molim te poslikaj te varijatore jedan pored drugog da se vide staze. Da vidimo zasto taj kina OR ne radi.

#25 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 10 April 2015 - 14:09

Evo kod mene koliko izbaci sa taj PRC OR vario,3.5gr rollne i modificirana fiksna polutka. kajs je fabricki bando 788

Posted Image

#26 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 10 April 2015 - 16:10

Alien trebao si probati kolka je izlaznost na kajisu kad ubodes obrtaje, ne moze ovako.. Podesi ga sa laksim rolnama na obrtaje gde ima najvise snage pa onda testiraj. I da sam na tvom mestu probao bi prvo oversize ventilvar na mf variju da vidis dal ce se smanjiti izlaznost pa standard ventilvar na oversize variomatu. Predlazem ti da sve proveris pre neg sto krenes da ga turpijas jer onda nema povratka..

PS: Procitaj Cveletovu temu, on je imao isti vario i dobro mu se pokazao al je morao lakse rolne kolko se secam..

#27 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 April 2015 - 17:10

Trazi lakse rolne, to sigurno , da bi ga dobio na 10 000 ili preko ...sad ove su oko 3.3 te imam u dimenziji 12x15 , ali imam ih jos pa cu ih olaksati bjaksom da ih dobijem na oko 3 gr . pa probati ...prava je steta sto ne mogu pavese , s njima bi nabo u dlaku ...

#28 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 10 April 2015 - 20:26

Vario vec otisao na obradu kod Stanka , al` malo smo filozofirali i slozili se da ipak obradi samo 0.5 mm ,a ne 1 mm da ne bude previse ...nepogresivo je na MF-u je radilo odlicno ,, nema razloga da i ovde ne bude dobro , a i dobijam taj 1 mm za stel- platne sto nije beznacajno ...kad bude gotovo igram se sa gramazom rolni , dobicu ja njega ...

Te staze rolnica su proracunate za taj dijametar i to mora da radi ...jos kad bi imao malo duzi kais ...

#29 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 10 April 2015 - 21:32

Ajde poslikaj kao sto sam ti rekao, molim te. Ali da se vide staze i na MF-u i na OR-u. Mene interesuje da vidim ima li smisla kupovati.

#30 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 10 April 2015 - 21:59

Evo od mog slike

Posted Image

#31 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 10 April 2015 - 22:33

Aha, kao sto sam i mislio. Staze su iste kao za 95mm samo je spoljna ivica prosirena. Staze nisu duze. Dobra vest je da staze lice na one na naraku variu. Trebao bi da tera kais bar do 2-3mm pred vrh pod uslovom da je kais pogodjen. Mada je tu u igri i ugao na kaloti. I ona moze da pogorsa ili poboljsa izlaznost kaisa.

#32 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 10 April 2015 - 23:59

Kad ste vec kod toga, zaboravio sam napomenti da se moze igrati i sa poklopcem variomata, kalotom. Recimo za TPR vario postoje razliciti kutovi, i to drasticni mjenja rad variomata. Recimo sa jednom se ponasa kao serijski, dosta brzo dize remen, a sa drugom sporo u startu dize remen sto osigurava da veliki okretaji kod jacih kiteva ne izbace prebrzo remen.

#33 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 11 April 2015 - 10:57

Da , to je taj ...po konstrukciji je identican kao serijski za China Yamahine klonove , Yog i minarelli , razlika je samo u cauri ...siguran sam da trazi malo duzi kais da bi iskoristio povecani dijametar ...koliko sam na brzaka gledao tesko ce se naci 17 sirine u meri 811-815 ...

#34 sinisa93

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,551 posts
  • MestoPrnjavor
  • VozimPiaggio NRG Power DT

Posted 11 April 2015 - 12:14

Malossi Kevlar ima u mjeri 816x17.5.. To je najblize sto sam nasao...

#35 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 April 2015 - 12:50

A 804x17,5 od piaggia stari tip niste probali?

#36 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 12 April 2015 - 20:28

Vario je stigao u subotu sa obrade ...kasno je bilo da se bilo sta radi , danas Uskrs , Ponedeljak je dan za olaksavanje rolni , imam neke koje ne koristim , pa cu ih bjaksom olaksati na oko 3 gr.Radice digitalna vaga ) , najlakse koje sam imao su bile 3.3 gr, i sa njima su obrtaji pali kroz ubrzanje , mada je sa njima u spicu rezoniranja , al` priznajem da mi se vise svidja kad je kroz ubrzanje preko 10 000...

Treba probati sa postojecim kaisem , pa videti koliko ce obrada uticati , pogoditi gramazu , a imam jos neke ideje , videcu da li ce biti potrebne ...

Kais o tom, po tom , prvo ovo gore opisano ...

#37 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 25 April 2015 - 01:19

Oko polemike zadnje polutke,naisao sam na ovaj artikal na 49ccscoot,lik je produzio kanale na drajver da se otvori jos malo da bi kajs upao,gada sam menjao centralnu kod mene proverio sam polutke i ima mesta tu za pobojsavanje

http://49ccscoot.pro...er-modification

#38 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 25 April 2015 - 21:16

da da to je rešenje... nema dovoljno otvaranja remenice, džabe pakujete te dugačke remenove kada se tek na 16mm dobije pravi ekekat

#39 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 25 April 2015 - 21:34

Imam jedna zadnja polutka od 4T kineza,mislim da je malo veca od chinareli,a i kanali se otvaraju skroz do kraj pa moze da se proba neka kombinacija da se napasuje na china blok.

#40 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 27 April 2015 - 11:35

Kad sam popravio sajlu gasa sto su mi cviknuli gremlini igrao sam se sa OR variomatom Evo sta sam ustanovio ...
Posted Imageizlaznost...

Posted Imagepozadi stoji dobro kao sto dobro stoji i napred...

Start je dobar , ali i dalje mi fali obrtaja , najmanje oko 1000-1500 u odnosu na MF vario , rolne su oko 3.2 gr dalje ne smem da ih olaksavam , progledava plastika kroz mesing , ali nije ni to problem ako su preteske ...cak i da jesu , morao bi da nabere maksimalno moguci broj obrtaja kasnije i to do skoro 11 000, a sa ovim to nece ...ne znam zasto ...sa ovim gura nesto preko 9 500 ...cak i sa tim krajnja je tu negde slicna kao sa MF- om ...ali MF jednostavno bolje radi , bolje su proracunate klizne staze , sto ne znaci da sa ovim kinezom to ne bi kod nekog drugog radilo dobro , na nekom gusu koji sa malo nize vrti ...

Na kraju sam poslikao markere na jednom i drugom ...

Posted Image

levo MF, desno kina OR...

markeri pokazuju slicnu izlaznost kaisa , taman ovaj koliko je veci , toliko je vise ostalo markera - znaci isto ...nije iskoristen povecani dijametar to ukazuje na jedan zakljucak - REMEN ... duzina remena je tolika kolika je i on determinise koliko ce izaci visoko , pod uslovom da je nazad potonuo koliko moze ...vec sam ustanovio da nazad kad je skroz otvorena do onog vara ima jos tri- cetiri milimetra i da on ne smeta kaisu ...znaci , duzina kaisa determinise koliko ce biti napred izbacen , ako je kratak , dzaba mu povecen dijametar , ako nema sta da izbaci ...to uporedne slike i pokazuju ...

Ali, da bi sve to ustanovili , mora se videti kolika je izlaznost ( mogucnosti ) kaisa da u zatvorenom stanju ( u polozaju start ) podrzi kais ...izvadimo ga i pritisnemo u remenicu ...bilo bi idealno da iz nje viri milimetar- dva ...a napred da je na milimetar - dva od bolcne , ne sme biti bas na samoj bolcni , jer bi proklizavao , ipak vuce konus izmedju remenica ...e, tu je igranka sa duzinom kaisa i odstojnim platnama , treba sve pogoditi ...

Ja za sada ostajem na MF variju u dijametru 95 + pavese u gramazi od 3.2 i to dobro radi , a telo variomata ce ici na malu popravku sa tecnim metalom na mestima gde se potrosilo i tu ocekujem dobre rezultate...ne bi bilo lose zbog one povecane zadnje remenice morini probati sa jos malo duzim kaisem , umesto ovog 808 , npr neki 811 ako postoji , pa videti da li ce se jos nesto dobiti ...sve je rizik , bez probe nema nista ...jbg tuning ...

Da, da ne zaboravim pokusao sam da namontiram ventilvar , fiksnu polutku sa kina variomata u meri 98.5 mm i kais losije stoji pozadi nego sa standardnim ventilvarom , pa sam vratio serijski ventilvar ...

Edited by ALIEN SM, 27 April 2015 - 11:42.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users