

Tuning mina, china variomata
#21
Posted 09 April 2015 - 23:04
#22
Posted 09 April 2015 - 23:20
Ovo Mišo što nameravaš da uradiš kosi se sa uglom kaiša koja je bitna stavka...molim te isprati ugao kaiša da bude u sprezi sa novim uglom koji planiraš da dobiješ kako ne bi bilo proklizavanja...
šta drugo da ti kažem kad si već odlučio da to radiš, pa srećno ti bilo...pozdravljam svaki novi poduhvat...
#23
Posted 10 April 2015 - 11:12
Posto sam prosle jeseni na kratko stavio taj OR vario nisam imao vremena da se igram sa njim do kraja , a nije bilo u redu , zaboravio sam sta sam radio , pa sam sad morao prvo neke stvari da konstatujem samom sebi ...kao prvo sto sam uradio , juce sam za probu na MF vario onaj postojeci stavio stari kais BANDO 788 i markirao varijator ...nisam menjao postavke prenosa , odstojne platne , samo sam skinuo DAYCO-a i namakao BANDA...


Potom sam vratio DAYCO 808 ...


U zadnjoj remenici stoje jednako , na istoj visini i start je slican , nema neke razlike , a napred je razlika ocigledna ...eto koliko duzina remena utice na izlaznost ...Dzaba nam oversize varijator i oversize zadnja remenica , ako kais nije dovoljne duzine da ih iskoristi do kraja ...
Jos nesto vazno sam konstatovao : prstima sam savladao centralnu oprugu ( onu moju jaku crvenu ) i skroz otvorio koliko joj hod dozvoljava , skroz do kvacila , vise nije moglo i kais je upao koliko moze do kraja ...do onog vara koji svaka remenica ima , ima jos oko 2-3 mm ...znaci - TAJ VAR NE SMETA I NIJE OGRANICAVAJUCI FAKTOR ZA DODATNO SPUSTANJE KAISA ...otvaranje remenice do kraja ogranicava hod torqa i ivica kvacila ...to znaci da treba eksperimentisati sa sirinama najbolje oko 17 mm , moze malo tamo, malo ovamo , ali vec na 17.5 su problemi ...
Potom sam ugradio ono sto je stiglo iz Kine OR vario, markirao ga ...


Sve se promenilo , nije dobro , ubrzanje je losije sa ovim variom nego sa MF ...Mf ga je sa slicnom gramazom drzao kroz ubrzanje na oko 10500 rpm , a ovaj nesto malo preko 9000...krajnja je tu negde , mozda je sa kinezom nesto malo opala , ne bitno ...oko 90-95 po satu ...rezultat je losiji nego sa MF varijatorom , morace se nesto raditi ...
Izvlacim neke zakljucke : kritican sam sa rukavcem radilice nemam puno mesta za igranje sa podloskama , ne znam zasto je kod ovih radilica tako kratak rukavac , tako je bilo i na serijskoj ...ona obrada kako sam zamislio sa promenom ugla polutki remenica dodace malo manevarskog prostora za to...i jos nesto - prema postojecem stanju stvari kao da trazi jos duzi kais ...postojeci je izbacen koliko mu je duzina dozvoljavala i ako ga nema vise nema sta ni da izadje, jer nazad je propao do kraja ...znaci neki 811 ili cak 814 ...uh, koji su to strikovi ! Najbolje bi bilo kad bi imao za probu , nemam , videcu sta cu ...
Redosled rada je sledeci : obrada polutki , pa proba , podesavanje gramaze , pa proba i na kraju duzi kais , pa proba ...mnogo igranke ...jbg , tuning ...
#24
Posted 10 April 2015 - 12:03
#25
Posted 10 April 2015 - 14:09

#26
Posted 10 April 2015 - 16:10
PS: Procitaj Cveletovu temu, on je imao isti vario i dobro mu se pokazao al je morao lakse rolne kolko se secam..
#27
Posted 10 April 2015 - 17:10
#28
Posted 10 April 2015 - 20:26
Te staze rolnica su proracunate za taj dijametar i to mora da radi ...jos kad bi imao malo duzi kais ...
#29
Posted 10 April 2015 - 21:32
#30
Posted 10 April 2015 - 21:59

#31
Posted 10 April 2015 - 22:33
#32
Posted 10 April 2015 - 23:59
#33
Posted 11 April 2015 - 10:57
#34
Posted 11 April 2015 - 12:14
#35
Posted 11 April 2015 - 12:50
#36
Posted 12 April 2015 - 20:28
Treba probati sa postojecim kaisem , pa videti koliko ce obrada uticati , pogoditi gramazu , a imam jos neke ideje , videcu da li ce biti potrebne ...
Kais o tom, po tom , prvo ovo gore opisano ...
#37
Posted 25 April 2015 - 01:19
http://49ccscoot.pro...er-modification
#38
Posted 25 April 2015 - 21:16
#39
Posted 25 April 2015 - 21:34
#40
Posted 27 April 2015 - 11:35


Start je dobar , ali i dalje mi fali obrtaja , najmanje oko 1000-1500 u odnosu na MF vario , rolne su oko 3.2 gr dalje ne smem da ih olaksavam , progledava plastika kroz mesing , ali nije ni to problem ako su preteske ...cak i da jesu , morao bi da nabere maksimalno moguci broj obrtaja kasnije i to do skoro 11 000, a sa ovim to nece ...ne znam zasto ...sa ovim gura nesto preko 9 500 ...cak i sa tim krajnja je tu negde slicna kao sa MF- om ...ali MF jednostavno bolje radi , bolje su proracunate klizne staze , sto ne znaci da sa ovim kinezom to ne bi kod nekog drugog radilo dobro , na nekom gusu koji sa malo nize vrti ...
Na kraju sam poslikao markere na jednom i drugom ...

levo MF, desno kina OR...
markeri pokazuju slicnu izlaznost kaisa , taman ovaj koliko je veci , toliko je vise ostalo markera - znaci isto ...nije iskoristen povecani dijametar to ukazuje na jedan zakljucak - REMEN ... duzina remena je tolika kolika je i on determinise koliko ce izaci visoko , pod uslovom da je nazad potonuo koliko moze ...vec sam ustanovio da nazad kad je skroz otvorena do onog vara ima jos tri- cetiri milimetra i da on ne smeta kaisu ...znaci , duzina kaisa determinise koliko ce biti napred izbacen , ako je kratak , dzaba mu povecen dijametar , ako nema sta da izbaci ...to uporedne slike i pokazuju ...
Ali, da bi sve to ustanovili , mora se videti kolika je izlaznost ( mogucnosti ) kaisa da u zatvorenom stanju ( u polozaju start ) podrzi kais ...izvadimo ga i pritisnemo u remenicu ...bilo bi idealno da iz nje viri milimetar- dva ...a napred da je na milimetar - dva od bolcne , ne sme biti bas na samoj bolcni , jer bi proklizavao , ipak vuce konus izmedju remenica ...e, tu je igranka sa duzinom kaisa i odstojnim platnama , treba sve pogoditi ...
Ja za sada ostajem na MF variju u dijametru 95 + pavese u gramazi od 3.2 i to dobro radi , a telo variomata ce ici na malu popravku sa tecnim metalom na mestima gde se potrosilo i tu ocekujem dobre rezultate...ne bi bilo lose zbog one povecane zadnje remenice morini probati sa jos malo duzim kaisem , umesto ovog 808 , npr neki 811 ako postoji , pa videti da li ce se jos nesto dobiti ...sve je rizik , bez probe nema nista ...jbg tuning ...
Da, da ne zaboravim pokusao sam da namontiram ventilvar , fiksnu polutku sa kina variomata u meri 98.5 mm i kais losije stoji pozadi nego sa standardnim ventilvarom , pa sam vratio serijski ventilvar ...
Edited by ALIEN SM, 27 April 2015 - 11:42.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users