Jump to content


Pia Zip ( poshtarska shunjalica )



515 replies to this topic

#141 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2015 - 10:06

Za sada samo prikupljam pa cu videti sta naleti. Neki stock ili base 50 ili 70 lc za svaki dan.
Zacackao me lc, ide kao blesav, a znamo po analizama da mu je spic 1500 obrtaja vislji od ac i da daje 1,5 ks vise :)

#142 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 August 2015 - 10:39

Imam Aco jedan stock LC spreman na bušenje i nov klip, nisam još odneo kod Špankusa na bušenje.

#143 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2015 - 12:10

Uuu, mozemo se dogovoriti :)
Nemam jos pumpu a ne bih da ugradjujem mehanicku, al resicu i to vrlo brzo..

#144 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 24 August 2015 - 01:24

Ja sam ga počeo malo glancati po prelivnim i bustu, sa zadnje strane, al unutra do cilindra nije pipnut. Klip je RMS 40,8 Taiwan. Cilindar je još u stock meri 40 i deluje solidno, nema riseva, ali je vožen ko zna koliko, uzeo sam ga polovnog za rezervu.

#145 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 September 2015 - 22:23

Narednih par dana resio sam da se posvetim zip-u i detaljnom sredjivanju agregata kao i spoljasnjosti. Prvo, da se osvrnem na neslavnu epizodu na dragu u Mitrovici.

Pre skupa menjao sam mikro remen i malko razbusio deklu zbog lakseg protoka vazduha. Kada sam vec ocistio blok i prekontrolisao prenos (remen, rolnice, kvacilo) pre puta, resih da i skinem cilindar..
Pre svega toga, zadnji vozeni setup je bio sa tp-nardom i ljubicastom (polovnom) atheninom centralnom..

Posted Image

Cilindar je u ok stanju, jos se vide honovi, stvarno je presao oko 5k sto i pise na km satu zip-a. Medjutim, klip i glava su dosta bili garavi, kao i izduvni kanal cilindra, te sam sve lepo pocistio i naglancao. Karike su na zazoru 0,2 odnosno 0,25 donja.

Sve sam fino sklopio ( popodne ) uoci puta za Mitrovicu i ostalo je samo da se podesi karb posle pranja i ciscenja kompletnog agregata, ukljucujuci airbox i filter vazduha. I tada krecu problemi :)

Nesvesno, pregledajuci stanje cilindra i glave, pocistio sam svu garez i tako smanjio stepen kompresije. Dodatno, ispod cilindra sam postavio novi klingeritni malossijev dihutung debljine 0,6mm umesto metalnog 0,2.. hteo sam da podignem broj obrtaja na kojima je cilindar raspoloziv, a zapravo, sa prvim paljenjem konstatovao sam da motor nece da krene sa mesta, odnosno da nema snage da prebaci 5k obrtaja i da krene. A vec je 20h i ujutru se krece za Mitrovicu..

Postelovao sam karb u roku od sat vremena, vratio treka umesto narda i uspeo sa rezervnim kvacilom da osposbim motor da ide..

Do skupa u Mitrovici imali smo celih 70 kilometara, probao sam razne varijante podesavanja karba, ali momenta u nizim obrtajima nigde :(
Sam sam sebi hteo ruke da pocupam, vazi i dalje ona stara, ako nesto dobro ide, ne diraj..

Kada smo dosli do Mitrovice resio sam da zamenim kvacilo, imao sam u rezervi jos jedan set remenica sa kvacilom sa najtvrdjim oprugicama i na njima onu polovnu ljubicastu athenu, pa dok smo cekali da drugi pristignu eto zanimacije..

Posted Image

Posted Image

Malo sam jos postelovao srafic smese i zip je veselo tockirao tu na rampi dok sam probao, medjutim sat vremena kasnije kada smo sa celom ekipom krenuli ka mestu za trku, u jednom trenurku sam samo osetio nagli pad okretaja kao da je remen zapeo (kao da je pred pucanje) i jasno mi je tada bilo da je nesto u prenosu ispustilo dusu.. izgubio sam start totalno, kvacilo je lepilo na 4200, a medjuubrzanje je palo za 1200 obrtaja, odnosno na 7600 tacno.

Pukao je jedan ceo navoj centralne opruge :(

Kako sam zavrsio trku na 2 mestu, ja sam prezadovoljan. Ovo sa oprugom sam konstatovao tek kada sam se vratio u Beograd i rasklopio sve. Na trci sam mislio da sam pogresio pri izboru boje opruga i oprugica.. elem resio sam da porucim vise centralnih za probu, na RP-u naletim na asortiman malossijevih opruga za honda-kimco-gy6 koji u precniku odgovaraju oprugama piagio/peugeot ali su malo drugacije rasporedjene po bojama i tvrdocama:

Posted Image

Narucio sam bez razmisljanja zutu za base setup kao i plavu za drugi setup, belu imam.

Posted Image

Poenta price je sledeca :

Piggio 50 ac, karb 17,5 tecnigas trek, oprugice kvacila 1,9mm, rolnice 5gr.

-malossi bela opruga -112mm duzine, 3,9mm debljina zice:
Start na 4800 obrtaja, medjuubrzanje na 8000 obrtaja

-malossi zuta opruga -90mm duzina, 4,4mm debljina zice:
Start na 5500 obrtaja, medjuubrzanje na 8900 obrtaja!

Eto koliko razlike ima u stvarcici od 100grama i 10e, medalja se izgubi zbog sitnice..

Moram vratiti primereniji C parametar, odnosno tanji dihtung pod cilindar, osetna je razlika i motor je slabasan u niskom spektru..

Uradicu par testova pa cu preci na LC cilindar, dogovorio sam se i pazario jednog u odlicnom stanju od gogyso:
Hvala gogi!

#146 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 September 2015 - 23:06

E to čekam, da vidim kako će da ide LC sa Nardom, sa Trekom znam. Jesi isplanirao gde ćeš hladnjak namontirati?

#147 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 September 2015 - 16:13

Izvini gogy, nepristojno je a tek sada sam konstatovao da si me pitao za hladnjak.

Koliko sam video, ima fabricki predvidjeno mesto sa nosacima za hladnjak, isti su na zipu i nrgu pa mislim da ce pasovati rupa na rupu.

Moram da kazem da nisam zadovoljan sa zutom oprugom. Evo nedelju i po dana i nesto preko 250 km i pocela je da pokazuje znake kilavosti. Nemam problem u prvom startu, medjuubrzanju, vec prilikom kocenja i ponovnog dodavanja gasa motor ostaje u visljem prenosu i opruga ne vraca remen pa je prvo dodavanje gasa ispod ture, na 6k obrtaja sto je neprihvatljivo, pogotovu za uzbrdice..

Imam trenutno i plavu novu pa cu probati da se nadjem sa rolnicama ali pre svega moram da pregledam komplet remenice i tork da iskljucim mogucnost nekog zaglavljivanja ili slicno. moram poruciti i zelenu i ljubicastu pa kada se pronadjem sa oprugom moran smisliti nacina da izmerim tezine sabijanja svih opruga. Pocinje da me nervira AC sa aftrmarket oprugama, toplota cilindra se brzo prenosi na blok i prenos pa pojede nove opruge za cas posla..

#148 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 16:33

Heh, kod mene je sad zelena kratka, i imam iste simptome kao i ti, i to me izluđuje. Isto tako, prvi start je silovit iako kreće sa 5k, posle kraće vožnje, na semaforu npr, isto tako dam pun gas a mašina se muči da krene, kao da se remen nije vratio na bolcnu. Koliko se sećam, toga nikad nije bilo sa stock oprugom, ali eto sa ovim aftermarket se dešava, isto je bilo i sa belom Malossijevom, ne baš odmah na početku, ali u toku sezone se već raspekmezila. Ni ja neznam šta da stavim više, a da nije pretvrdo i koliko toliko stabilno u odnosu na temperaturu.

Kad montiraš LC 50?

#149 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 September 2015 - 16:38

Kada sam postavio novu zutu imao sam bas silovito ubrzanje i sa 5 gr blago prevrtavanje, samo u tom prvom danu, kasnije je bilo sve ok. Trajalo je citavih nedelju i po dana :) Postavicu plavu (jaca je od ljubicaste) pa cu videti sta se desava..

Lc ceka pumpu, jos nisam nabavio elektricnu. U stvari, ne rastavljaju mi se blokovi posto je tek 6k presao, radilica i lezajevi su tip top, a moram da probisim mali blok i da usrafim lulu za vodu do pickupa pa cu se malo gimnasticirati dok sam na odmoru..

#150 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 16 September 2015 - 16:44

Problem je to kod svih motora, to se i kod mene oseti cak i sa najjacom centralnom i najagrasivnijim uglom na polutkama..

Mozda bi pomogle one kuglice da se ne uvija centralna, al kod mene je uvek prisutan taj mali pad obrtaja nakon usporavanja i ponovnog dodavanja gasa..

#151 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 16 September 2015 - 19:02

View PostAcaPostar, on 16 September 2015 - 16:13, said:

moram poruciti i zelenu i ljubicastu pa kada se pronadjem sa oprugom moran smisliti nacina da izmerim tezine sabijanja svih opruga.
Te testove vec imamo prilozene na forumu http://forum.pyrothe...opruge-testovi/ pa da se ne mucis :)

Malo mi cudno da opruga propadne kroz nedelju dana / 250km. Imas li torsion kontroler ili nesto slicno pa da probas cisto da vidis da nesto drugo nije u pitanju. Ima dosta primjera na forumu gdje centralna kaci kvacilo, tj. da dolazi do uvijanja opruge sto sigurno dovodi do pada obrtaja. Ako se to desava onda ni jedna opruga nece raditi posao...to je barem neko moje logicko razmisljanje. Iz tog razloga sam kupio i torsion controller, a i onaj naraku torque controller sa kuglicama pa cu bas da vidim koja je kombinacija dobitna.

#152 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 September 2015 - 20:25

Znam da imamo ali nisu najjasniji po pitanju piaggio kilaza, a sa druge strane, na RP-u uzimamo Piaggio-Honda-Kymco-gy6-Peugeot precnik opruge ali ne mogu da pronadjem a i da poverujem da su tvrdoce za sve tipove iste..

Piaggio seriski ima ublazivac vibracija plasticni i njega koristim, zuta opruga je medju najkracim i ne kaci o serisko kvacilo. Moram samo jos proveriti tork da li pravilno klizi bez opterecenja i da ga eliminisem iz jednacine. Nije toliko cudo da omeksa zuta, ona je po gradaciji uz belu, a AC blokovi se zavidno greju.
Koliko se secam dajteh je skoro probao ljubicastu i pravi mu isti problem uzbrdo..
Toliko je nelogicno, ako idem uzbrdo i oduzmem gas, pustim ga da padne do 6k obrtaja i ponovo dam gas on se muci na istim obrtajima nece da vrati remen vislje i da vrati u "nizu" brzinu. A ako na toj istoj uzbrdici zastanem da raskupluje kvacilo, vrati se remen u pocetni polozaj i bukvalno sa vrhom gasa ulecem u rezonanciju i nastavi da vrti medjuubrzanje kao i po ravnom, na 8800 obrtaja..

Sa serijskom nikada to nisam osetio, sa belom kada se razvakala bilo je isto kilavo i iz starta i po ravnom i uzbrdo.
Ima jedna logcna stvar. Serijska opruga je 93mm, malossi bela (zamenska uz multivar) je 113mm a ostale po bojama su 90mm. Moguce da su ove krace opruge (90mm) predvidjene za twist control pa im fali to malo da budu nategnute i da pri malim obrtajima vracaju pravilno remen visoko u remenice.

#153 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 20:59

Hm pa ja imam kracu zelenu i tork kontrol sa kuglicama pa se isto desava. Treba ipak proveriti stanje remenica u delu centralne opruge, postoji mogucnost da se to malo potrosilo i kezeci se pod opterecenjem. Ne vidim drugi razlog.

#154 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 16 September 2015 - 21:16

Sad jos treba popraviti reakciju kvacila, jasno je da temperatura utice ali je moguce korigovati sa kvacilom prema ciljanim obrtajima

#155 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 16 September 2015 - 22:04

View PostAcaPostar, on 16 September 2015 - 16:13, said:

Pocinje da me nervira AC sa aftrmarket oprugama, toplota cilindra se brzo prenosi na blok i prenos pa pojede nove opruge za cas posla..

Znaci nisam jedini hehe, AC kako ima vislju temp. za 50ak stupnjeva mora na naskodi svim ostalim komponentama u prijenosu. Trebalo bi bas sa onim laserskim mjeracem izmjeriti komponente kod AC i LC.

Znam da variomat bude nevjerojatno vruc, ako je na LC u vruc.

Ja imam 2 zute za piaggio, jedna je malossi, a druga malo svjetlija nemam pojma. I ta je tvrdja od malossija.

Razmisli o peugeot serijskoj centralnoj, vivacitty, speedfight. Ona je kratka, a tvrdja od piaggio serijske, u rangu plave malossi vjerujem.

#156 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 16 September 2015 - 23:09

@dajteh ne znam tacno kolika je temperatura, ali je bas vrelo. Na dugom bloku (free) nisam imao tih problema, ali na zip-u je cela dekla zatvorena :(
Dobio sam od Pite par opruga, medju njima je i peugeot std pa cu probati, hvala

@Mario bácsi razumem sta mi predlazes . Probao sam vise kombnacija i ova mi je bila najbolja dok je trajalo. Ipak mi se čini da je žuta preslaba. Gledao sam ponovo ona merenja (linkove) sto nas je lauda podsetio, ispada da je tek Malossi plava jača od serijske piaggio opruge.
Super si mi ideju dao za merenje, pa cu za vikend izmeriti i napraviti mali tutorijal :)

#157 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 16 September 2015 - 23:40

To merenje opruga na vagi za merenje telesne sam vec negde video, ali vazi samo za opruge iste duzine, naime opruge sa vise zavoja ce pruzati nesto veci otpor od onih sa istom debljinom zice i manje zavoja na istom rastojanju, kao sto ce i potpuna sabijenost biti vislja...

#158 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 16 September 2015 - 23:52

Ako znamo dimenziju hoda remenice min-max trebalo bi prema tom podatku meriti jačinu opruge, ne do maksimalnog sabijanja, logično je da se neke opruge neće sabiti do kraja na remenici, npr one sa manje zavoja. Znači meriti dok se ne dobije određen položaj, npr 3cm. Sa druge strane, nije isti ni početni položaj, neke opruge će biti manje napete u početnom položaju kad se namontiraju na remenicu od drugih, tako da je sve to merenje relativno.

#159 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 17 September 2015 - 00:02

Pravo realno mjerenje bi bilo izmjeriti recimo silu koja je potrebna da se otvori remenica sa sve namontiranom oprugom i kvacilom...ali za to je potrebna malo ozbiljnija oprema. Mislim da nemamo ni jednog fizicara na forumu koji ima dinamometar pri ruci ili slicno :)
Ali dobro, kao neko grubo mjerenje mogu posluziti metode iz one teme sa testovima ili ovo sto je Gogi predlozio. Mada opet imam osjecaj da ce Postaru jedino realno mjerenje biti ponasanje masine u toku voznje...dok ne proba sve opruge nece znati :)

#160 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 17 September 2015 - 00:46

Uzeti praznu konzervu od pastete koja odgovara razmaku izbacene polutke do kvacila i sabijati opruge :D





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users