Narednih par dana resio sam da se posvetim zip-u i detaljnom sredjivanju agregata kao i spoljasnjosti. Prvo, da se osvrnem na neslavnu epizodu na dragu u Mitrovici.
Pre skupa menjao sam mikro remen i malko razbusio deklu zbog lakseg protoka vazduha. Kada sam vec ocistio blok i prekontrolisao prenos (remen, rolnice, kvacilo) pre puta, resih da i skinem cilindar..
Pre svega toga, zadnji vozeni setup je bio sa tp-nardom i ljubicastom (polovnom) atheninom centralnom..
Cilindar je u ok stanju, jos se vide honovi, stvarno je presao oko 5k sto i pise na km satu zip-a. Medjutim, klip i glava su dosta bili garavi, kao i izduvni kanal cilindra, te sam sve lepo pocistio i naglancao. Karike su na zazoru 0,2 odnosno 0,25 donja.
Sve sam fino sklopio ( popodne ) uoci puta za Mitrovicu i ostalo je samo da se podesi karb posle pranja i ciscenja kompletnog agregata, ukljucujuci airbox i filter vazduha. I tada krecu problemi
Nesvesno, pregledajuci stanje cilindra i glave, pocistio sam svu garez i tako smanjio stepen kompresije. Dodatno, ispod cilindra sam postavio novi klingeritni malossijev dihutung debljine 0,6mm umesto metalnog 0,2.. hteo sam da podignem broj obrtaja na kojima je cilindar raspoloziv, a zapravo, sa prvim paljenjem konstatovao sam da motor nece da krene sa mesta, odnosno da nema snage da prebaci 5k obrtaja i da krene. A vec je 20h i ujutru se krece za Mitrovicu..
Postelovao sam karb u roku od sat vremena, vratio treka umesto narda i uspeo sa rezervnim kvacilom da osposbim motor da ide..
Do skupa u Mitrovici imali smo celih 70 kilometara, probao sam razne varijante podesavanja karba, ali momenta u nizim obrtajima nigde :(
Sam sam sebi hteo ruke da pocupam, vazi i dalje ona stara, ako nesto dobro ide, ne diraj..
Kada smo dosli do Mitrovice resio sam da zamenim kvacilo, imao sam u rezervi jos jedan set remenica sa kvacilom sa najtvrdjim oprugicama i na njima onu polovnu ljubicastu athenu, pa dok smo cekali da drugi pristignu eto zanimacije..
Malo sam jos postelovao srafic smese i zip je veselo tockirao tu na rampi dok sam probao, medjutim sat vremena kasnije kada smo sa celom ekipom krenuli ka mestu za trku, u jednom trenurku sam samo osetio nagli pad okretaja kao da je remen zapeo (kao da je pred pucanje) i jasno mi je tada bilo da je nesto u prenosu ispustilo dusu.. izgubio sam start totalno, kvacilo je lepilo na 4200, a medjuubrzanje je palo za 1200 obrtaja, odnosno na 7600 tacno.
Pukao je jedan ceo navoj centralne opruge :(
Kako sam zavrsio trku na 2 mestu, ja sam prezadovoljan. Ovo sa oprugom sam konstatovao tek kada sam se vratio u Beograd i rasklopio sve. Na trci sam mislio da sam pogresio pri izboru boje opruga i oprugica.. elem resio sam da porucim vise centralnih za probu, na RP-u naletim na asortiman malossijevih opruga za honda-kimco-gy6 koji u precniku odgovaraju oprugama piagio/peugeot ali su malo drugacije rasporedjene po bojama i tvrdocama:
Narucio sam bez razmisljanja zutu za base setup kao i plavu za drugi setup, belu imam.
Poenta price je sledeca :
Piggio 50 ac, karb 17,5 tecnigas trek, oprugice kvacila 1,9mm, rolnice 5gr.
-malossi bela opruga -112mm duzine, 3,9mm debljina zice:
Start na 4800 obrtaja, medjuubrzanje na 8000 obrtaja
-malossi zuta opruga -90mm duzina, 4,4mm debljina zice:
Start na 5500 obrtaja, medjuubrzanje na 8900 obrtaja!
Eto koliko razlike ima u stvarcici od 100grama i 10e, medalja se izgubi zbog sitnice..
Moram vratiti primereniji C parametar, odnosno tanji dihtung pod cilindar, osetna je razlika i motor je slabasan u niskom spektru..
Uradicu par testova pa cu preci na LC cilindar, dogovorio sam se i pazario jednog u odlicnom stanju od gogyso:
Hvala gogi!