Jump to content


Pia Zip ( poshtarska shunjalica )



515 replies to this topic

#181 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 October 2015 - 22:37

View PostPita, on 04 October 2015 - 23:54, said:

Auuuu Aco, savršen izbor boja...jako mi se dopada!!

View PostMario, on 05 October 2015 - 09:50, said:

odlična je kombinacija boja, neverovatno da se i meni nešto sviđa...

ulje za prednje viljuške imam ja, pa ću ti poslati viskozitet koji želiš
Hvala momci!

Sto se tice ulja za viljuske, moracu da zamenim u uspem odgovarajuce, ovako sam dobio da pocetnosabijanje bude izuzetno mekano i cim sednem skut se spusti za par cm, a pravi damping na neravnine je pretvrd. Cak i brza voznja po ravnom asfaltu donosi sitne vibracije..

Hvala Mario, imam te u planu, hocu samo da pronadjem sta fabrika sipa (mislim na gradaciju) pa cemo se dogovoriti.

#182 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 05 October 2015 - 23:06

Imam 5,10 i 15

#183 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 October 2015 - 19:13

Jako dobar posao sa farbanjem plastika, mislio sam da ste uzeli nove ove unutrasnje plastike :)

#184 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 October 2015 - 20:43

Hvala Slobo, mali Aca to radi do perfekcije :)

Igrao sam se ovih dana sa raznim stvarima na zip-u, sa agregatom, prenosom itd. Nisam hteo nista da pisem jer isprobavam, pa kada bude rezultata postavicu i slike.

Moram da se vratim na remen, zip ac (hi-per2) 10' sa oznakom motora zapc ('00-'06) fabricki nosi remen 732x18,5. Ja sam davno iscunjao na internetu da polini pravi kevlar u dimenziji 738x18,5 za vespu s50, kymco 50 4t itd, ali mi je bilo puno da izdvojim 35eura za probu, pa sam se odlucio da uzmem dayco 738x18.. kako sam video da je sve ok, i da imam performanse a da remen nigde ne struze o blokove, porucio sam i polini kevlar. Mogu da vam kazem da je remen odlican a i rezultati su idealni!

Posted Image

Posted Image

Ko uspe bolje da postavi remen na piaggio 134mm a da ne klizi, ja mu skidam kapu :)

Problem je iskoristiti pun potencijal sirine 18,5mm remena na malom bloku, jer je odlivak dekle u predelu kurble i ventilatora sa malim tolerancijama, pa sam ja jedbostavno morao da uklonim ventilator. Ukupno je postavljeno 1,6mm sajbnica i to je najvise sto moze na serijsku bolcnu, preko toga, zvezda ventilvara ne dodiruje nutove. Moram da napomenem da je kevlar nov izmeren 18,7mm sto je za svaku pohvalu.

Ja nazalost, od vikenda kada je sklopljen zip, imam problem na relacilji kvacilo-prenos, odnosno nasledjen problem od ranije sa tvrdocom centralne opruge i oprugica kvacila. Resavanje je u toku pa cu pisati i o tome i o polini for race 3g kvacilu..

Dugujem slike skuta, evo par slika od danas, imao sam toliko vremena pre mraka da probam sa laksim rolnicama utvrdim situaciju..

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#185 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 October 2015 - 21:01

Auu kakva transformacija. Zipić izgleda ko bombona, svaka vam čast obojici.

#186 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 06 October 2015 - 21:06

Fale mu ti racing epiteti....prelepo izgleda i sa delovima koje ćeš pakovati doći će to samo!!! :) milina stvarno za pratiti...

#187 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 October 2015 - 21:20

Prednja znacka mu je opasan detalj, dobro se uklopila :D

#188 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 October 2015 - 23:19

Hvala!

Sta bi majstori? Niko da prokomentarise polozaj remena sa slike? A boju zvona? Znaci okrecemo se samo stylingu, jel? :(

#189 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 06 October 2015 - 23:24

Po uzoru na najbrzi skuter - matt crna, samo tako nastavi!! :D

#190 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 06 October 2015 - 23:36

Da neces imati problema sa hladjenjem prenosa sad kako si izbacio ventilator? Nema sta, remen si doveo pod konac. Mogu misliti kakav je start.
Ne kontam sta je sa zvona, vidim samo nesto sto mi lici kao rdja? :D

#191 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 October 2015 - 00:05

Položaj remena je za očekivati od tebe, ja sam to dobio tek sa Malossi specijalom 818, a zvono? Na kakvu boju misliš? Vidim da nije promenio fabričku, nije poplavio, ako si na to mislio.

#192 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 07 October 2015 - 00:57

Sa kevlar remenom nemam problem oko pregrevanja, bar ne sada kada je spoljna tempertura iole normalna. Zvono je pocrvenelo od klizanja, odnosno, ne mogu da utvrdim da li su oprugice na kvacilu pretvrde pa toliko klizi da mi remen propadne do 3 brzine pre nego sto krene ili su se vremenom toliko olabavile da pravi problem. Znam da zvuci neverovatno ali imam 3 nepoznate, oprugice, centralnu i rolnice.

Ona pojava da kada pustim gas u voznji i gledam kako opadaju obrtaji pa dodam gas a on kao ostane u nekoj 3 brzini pa se muci da ubrza je sada jos izrazenija.

Vozim 40kmh i pustim gas, obrtaji pocnu polako da opadaju kako motor usporava i dodju do 3500 obrtaja i tek tada kavcilo raskupluje i motor je u leru. Ako bih sa 20 na sat (tih 3500-4000 obrtaja) dodao gas da ubrzam, motor jednostavno nema snage i muci se, osetim da klizi kvacilo ali nema ubrzanja, mogli bi tako da se vozimo 50 metara.. ako pak, sacekam da raskupluje kvacilo, dodam gas, ono proradi kao na startu iz mesta, malo preko 5000 obrtaja i ubrzanje je momentalno kao iz pracke.. probao sam dosta centralnih opruga i manje vise problem je isti. Vozim setup sa 5 gr rolnicama i medjuubrzanje je idelano, na nekih 9-9100 obrtaja, pa sam danas probao sa 4,5 grama i malo je bolji rezultat ali imam prevrtavanje kasnije, navuce do skoro 1000 ali opet ponekad imam utisak te tromosti. Start jeste pracka ali nije to propinjanje kao sto je umeo. Znaci ostaju jos oprugice kvacila. Razmisljao sam krenuti od 0, odnosno od serijskih ili nekih meksih. Ja sam spremio polini 3g za veliki setup, a danas dok sam pricao sa Mariom, predlozio mi je da probam da postavim polini. Njsam imao vremena da sve menjam (3g je sam spremio sa najjacim oprugicama 2,1mm) pa sam ih popustio skroz, i opruga je malossi plava, pa sam dobio nesto nize medjuubrzanje sa 4,5gr (na 9500) ali se vratio stari problem.

Definitivno su sve ove oprugice koje koristim pretvrde i remen upada nize nego sto treba za situaciju u odnosu na brzinu voznje. Ne postoji centralna opruga koju nisam probao, cak sam i vadio dihtunge ispod cilindra da bih dobio manji c parametar i pomerio raspolzivost motora u nize obrtaje. Isto se desava i sa tg trekom i sa tp nardom.

Pisem sve ovo jer prosto ne verujem da sam uspeo da ubodem toliko neodgovarajuce oprugice koje ovaj serijski cilindar ne moze da isprati. Nisam ranije verovao ljudima koji su opisivali problem da piaggio (sa zdravom termogrupom) ne moze da krene uzbrdo..

Moja pouka je da oprugice moraju da budu pogodjene u brucu, odnosno, da je stelujuce kvacilo primarna stvar u setovanju prenosa da bi se pogodila centralna opruga koja daje dovoljnu cvrstinu za polozaj remena a opet ne toliko tvrdu da ukrade krajnju brzinu, i ono sto Pita kaze, da je velika razlika koju prave rolnice od 0,1gram razlike.

Izvinjavam se, malo sam udavio, ali sam se toliko smorio da vam ne mogu opisati :)


#193 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 October 2015 - 02:00

Jesi proverio kako klizi spoljnja remenica preko onih O ringova? Zna nekad tu da se ukosi pa zapinje ako je rukavac remenice malo natrošen ili O ring krene iz ležišta. Ja sam to primetio na onoj rezervnoj remenici, sa njom mi se slično dešavalo, kad pustim gas pa opet naglo dodam, sa ispravnom odma digne obrtaje, sa natrošenom skoro da ne mrdnu. Stavio drugu remenicu i to je nestalo. I ti O ringovi imaju rok trajanja, naročito ako nisu bili adekvatno podmazani, a od njih itekako zavisi dali će klizna remenica lako kliziti po fiksnoj, ako su tolerancije ok onda nema toga, ako ne, pod opterećenjem remena koji je nateže ka varijatoru hoće da je mrvu ukosi i eto problema. Drugi problem može biti centralna opruga, primetio sam da neke, npr Malossi bela, su skroz ožuljane po obodu do mere da je spala ta plastifikacija ili boja, šta već, kao da je obrušena, što ukazuje da opruga zapinje o kvačilo, pa i to zna da uglavi pokretnu remenicu u nekom momentu.

#194 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 07 October 2015 - 02:38

Da, sve to stoji, to sam vec sve isprobavao, imam 3 remenice i na sve 3 sam radio servis i ako realno nije trebalo, najmladja mi je 2013 a najstarija 2011 godiste i savrseno klize. A sto se tice kacenja opruga o kvacilo to se desava kod ovih duzih, a kod kratkih jedino zuta malossi (4,3mm) ima tu tendenciju da kaci sa unutrasnje strane zvona, ali sam i tu nepoznatu precrtao sa probom polini 3g..
Jedino jos oprugice nisam resio, to sam odlagao jer mi je do sada bilo najmanje logicno al sada ce mi biti lakse jer imam ovo stelujuce kvacilo pa cu i to probati..

#195 Josip

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • MestoSeget Donji
  • Vozimnrg extreme

Posted 07 October 2015 - 09:44

Problem je u kevlar remenu, tako je i meni bilo na 50cc stock cilindru bilo AC bilo LC, uvijek je bila prisutna ta zadrska kada se pusti gas pa opet doda, i kad sam na sugestiju steef-a umjesto kevlara stavio obicni remen situacija se popravila

A sto se tice toga kevlara za zipa, kod mene je bio mislim oko 750mm duzine isto polini oko 400kn ali sam ga morao maknut jer je bio pretvrd i krut
Cak i sa 70cc sport cilindrima mi je kevlar stvarao problem

To ti je moj neki zakljucak, sad koliko je to kopetentno posto si ti to bolje i vise doveo u savrseno stanje neznam

Inace svaki respekt za projekt, bas ga s odusevljenjem pretim, i jedva cekam LC cilindar, po mogucnosti u 70 klasi

#196 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 07 October 2015 - 13:51

Mozda problem treba potraziti i u uglu naleganja remena...Razmisli dal je to moguce da pravi problem?!
Svaki remen pored sirine i duzine ima i oznaku ugla

#197 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 07 October 2015 - 15:29

Sto se tice remena, i pre nego sam uzeo kevlar iste dimenzije koristio sam klasican remen i problem je postojao.

Sto se tice ugla, ja koristim standardne remenice i variomat, a ugao kevlara se ne razlikuje od klasicnog. Znam da za naprimer mhr variomat ide drugi ugao, takodje neki modeli peugeota nose remenje sa 28* itd, ali ovo je sve fabricki, sem sto je kevlar u nazivnoj meri duzi za 6, odnosno umesto 732, ovo je 738x18,5..

Sto bi Mario rekao, uspeo sam sa 6 razlicitih centralnih i 2 vrste kvacila, sa morem rolnica i oprugica, da ubodem dva puta bas tu amplitudu da mi kvacilo otpusta kada remen vec sidje nize u polutke..

#198 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 October 2015 - 23:48

Saga se nastavlja :)

Posto sam probao sa svim mogucim oprugicama kvacila da nateram skut da radi od 6k obrtaja, resio sam da predjem na tvrdju centralnu i lakse rolnice. Namontirao sam najtvrdju koju imam, to je neka bela motoforce duzine 105mm i koristi se za 125-150 4t gy6, a precnik odgovara za kimco-pezo-pjadjo.. elem, krenuo sam da spustam grmazu rolnica, na polini kvacilu su najtvrdhe rolnice iz seta nategnute na 2 podeok (ima ih 7 cini mi se), pa sam od serijskih kvalitetnih (7,5gr) resio da trazim najbolje resenje. Ja sam do sada vozio 5gr, a evo kako izgleda polozaj remena

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Start je ok, ali nije nista spektakularno, siguran sam da to moze mnogo bolje, a svo vreme bezim od laksih rolnica jer mi je medjuubrzanje na 9200-300 a tu je i krajnja na 9500, ali premala, rekao bih da od proletos nisam dodirnuo onih 82gps-a..

E onda sam resio da markiram variomat a i remenice, i posto sam uzeo naraku klip sa karikama (za lc aplikaciju) nije mi bilo tesko da ga postavim zarad boljih performansi. C parametar sam postavio na 0,5 to bi po analizama dalo spic rezonacije na 9000, (malo vislje sa nardom, jer sam izmerio duzinu od 69cm) i stepen kompresije od 10:1 sto odgovara serijali.

Naravno ide stela karba sve po ps-u. Evo kako izgleda svecka

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Motor pun snage na 9000-9500 ali i dalje mrtav ispod 6000. Razmisljam, ako moze HE setup da ulazi u rezonacu iz mesta i da kvacilo odvaja na 8-9k, mogu i ja na 6000. Posto nemam tvrdhu oprugu, remen stoji idealno, oprugice kvacila 2,2mm nategnute na 2 podeok, samk jos ostaju rolnice. Krenuo sam da spustam gramazu bez obzira dal i ce da prevrtava, bitno mi je da pronadjem start na 6k ili vise a da krece iz prve brzine, odnosno da u toku voznje kada sa oduzerim gasom tura padne ispod 6000 opruga vrati remen u 1 brzinu i kvacili momentalno raskupluje.. rekoh uzeo sam serijske 7,5gr jer su daelko najkvalitetnije i najotpornije na temperaturu

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Krenuo sam od burgije 8mm pa sve sirim skidao gramazu. Mora se imati precizna vaga, da svih 6 rolnica budu jednake, naravno.
Unutrasnji aluminijum se lako busi ali mi se desilo da se zauokrene ili pobegne malo napolje pa sam ti resio malom maticom

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Matica u mala stega su odradile posao

Posted Image

Posted Image

I sada he unutrasnja caura u centru

Posted Image

Posted Image


#199 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 October 2015 - 23:55

E posto sam jedno 146 puta skidao deklu, menjao rolnice i trazio se, pa probao, a kisa pada, dosao sam do cifre od 4 grama. A onda se desilo ovo :)

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image


Dva puta se ugasio posle pravxa sa punim gasom, kako oduzmem gas, tako zalepi. Stanem, ne verujem, upalim i vozim dalje.. posle svakog lepljenja je vreteo za 200 obrtaja manje..
I odmah da vam kazem, ja sam kriv. Sve sam ispostovao, i dodatak ulja i razradu u mestu itd. Ali sam pametnjakovic postavio onu crnu zicu koja ide u kanal donje karike. A lepo minje majmuncic u galvi govorio, ne treba mu, to ces staviti posle razrade.. biko kako bilo, pocistio klip, izvadio zicicu, spakovao sve nazad i vatra..


#200 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,753 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 12 October 2015 - 00:01

Valjda sa stavljanjem tvrdje centralne idu i teze rolnice?

E majku mu, pa kako da zariba...Sta ta zica ispod karike donosi zapravo?
Nemoj mi reci da si ga razradio samo u leru i cijepao po gasu dok si trazio rolnice?





23 user(s) are reading this topic

0 members, 23 guests, 0 anonymous users