#481
Posted 17 April 2022 - 13:27
#482
Posted 19 June 2022 - 08:12
#483
Posted 05 January 2023 - 19:40
Svakako sam bio malo razočaran na te rezultate od 7,6KS na točku i mislim da bi ova replika mogla biti malo prgavija.. Nakon svega 7 dana od prethodnog merenja uputio sam se ponovo do Saby-ja te naoružao sa diznamai, rolnicama i vario blokadama...
Prvo sam blokirao variomat u dosta niskom stepenu prenosa, kao što vidimo na slici. Software ima opciju da meri snagu i obrtni moment u funkciji obrtaja, i to na dva načina.
1. da se zakači obrtomer i da njegova vrednost figurira u merenju, isto kao kada se meri sa aktivnim variomatskim prenosom
2. da software izkalkuliše prenosni odnos na osnovu okretanja valjka uz pomoć obrtomera na nekom stabilnom obrtaju, recimo 5000...
iz nekog razloga je Saby preferirao ovaj drugi način, pa smo za ovaj lagani prenos dobili kalkulaciju 18.98:1 predpostavljam
moguće je da je ovde izmerena KS nešto veća od stvarne jer se posebno kalibriše i inercija valjka, međutim, ono što je meni bitno je gde je agregat najjači, te u ovom prvom merenju vidimo da grafikon pokazuje 8566 o/min
Nakon toga sam pomerio malo prenosni odnos na veći, tako što sam izvadio jedan od nekoliko prstenova sa kojima sam blokirao variomat.. Ovde bih napomenuo da je on blokiran i sa prednje i sa zadnje strane kako ne bi imali razmenu prenosnog odnosa ni pre ni posle ciljanog mesta na variomatu...
ovde smo opet kalibrisali valjak i dobili prenosni odnos 13.57:1
centralni obrtaji koje graf pokazuje su 8670 i vidimo da se oni u maksimalnoj snazi protežu još par stotina iznad te vrednosti
uradio sam nekolicinu merenja uglavnom šraf za vazduh figurira razlikama koje vidimo na grafu, to su neke vrednosti od 30-60min otvorenosti od skroz zatvorenog stadijuma... Teško je to sad pogoditi jer ima već preko godinu dana od tog merenja pa se zaboravilo..
i kreće merenje sa otključanim variomatom, setovao sam malo teže rolnice, kako gore na slici piše 8.25g to je neka rezultanta 3+3 šta imam u ovim težinama
1. situacija
na grafikonu su dva merenja, oba rezultuju sa 9,3 KS jedan je pokazao najveću snagu na 9060 dok drugi na 9120 obrtaja, predpostavljam da ovde ništa nisam dirao, samo sam merio dva puta, sa tom razlikom da je plava kriva nešto kasnija reakcija na gas
Ovde je krenulo variranje po šrafu za vaduh, sitne razlike u obrtajima su bolja smeša te nešto višlja akceleracija agregata za valjak od 140kg
2.situacija
9,4KS na 9030 i 9300 obrtaja
ovde sam podebljao smešu, čini mi se sa iglom, opet ne sećam se da li za jedan ili pola podeoka, tri merenja su tri pozicija šrafa za vaduh
3.situacija
9150 i 9060 obrtaja, vidimo da je tu još snaga 9,3 i 9KS
dok je nešto niže na 8760 obrtaja zelena linija ona već na 8,8 KS
dakle sa debljom smešom padaju obrtaji i snaga u kompletu, a to ne znači da je sada on na ciljanim obrtajima već samo da je slabiji jer nije dobra smeša vazduha i goriva..
ovde sam pokušao da vratim iglu te uvrnem 2-4 broja veću diznu međutim katastrofa
4.situacija
4920 i 4960 obrtaja najbolja snaga 7.8KS, ono što vidimo na početku je kvačilo koje klizi i propušta obrtaje u startu...
zatim sam se vratio u prvobitnu postavku i korigovao iglu za svega pola podeoka, metodom podmetanja platne ispod segera i korekcijom šrafa za gorivo (vazduh, ali gorivo jer je dell u pitanju)
5.situacija
9750 obrtaja, vrv rolnice lakše i manja snaga 7.9KS
9060 obrtaja, nazad 8,25g rolnice 9,5KS snaga
ovde je presek tri najbolja merenja
dakle 9030 za 9,5KS i 9060 i 9300 za 9,4KS
ovde je jedna fotografija sa ekrana, kada sam bio zadovoljan postignutim rezultatom
i video nekog od merenja gde sam imao 9,3KS
Mogu reći da sam zadovoljan postignutim rezultatima, malo se razlikuje realna slika od kalkulacija, definitivno je najbolji na oko 9050-9100 obrtaja, a ako se dobro sećam nekada sam ga kalkulisao na 9750 prema konusima auspuha te kanalima u cilindru... dosta vremena sam ga vrtio na oko 10k obrtaja ranijih godina i sad uviđam da je ustvari problem bio u nalivanju i velikoj pilotki. Mogu reći da bi i bez inner rotora i varijabile bio dobar da sam imao pravu opremu pilotke i igle, ali svakako ovaj setup naginje ka midrace postavci, što cilindrom to auspuhom a tek karburatorom, pa je ovako ukomponovan baš agresivan i upotrebiv...
u narednim postovima, slede one havarije koje su sa početka 2022, pa polako... stay tuned u svakom slučaju
#484
Posted 08 January 2023 - 10:32
Merenje snage na valjcima je gospodski posao..
#485
Posted 08 January 2023 - 11:02
dok recimo samo pomeranje šrafa za korekciju smeše, pokazuje tih 0,2-0,4 razlike, što mi u prevodu govorimo, jer zvoni ili ne zvoni...
generalno revolucija je u odnosu na stare metode i mnogo bezbednija jer koliko puta dovedemo mašinu u posno stanje dok podešavamo, a treba gaziti po gasu i dovesti se kući itd...
#486
Posted 08 January 2023 - 11:41
Sve pohvale za agregat, i MVT, prži na igli kao sotona... malo teže rolnice dovode do situacije da se izvrti do 80 sa nas dvoje bukvalno na 3mm otklona... Sad ovde moram da napomenem, da su to rolnice koje su pokazale najbolji set na valjku, i zaista je Saby konstatovao u kasnu jesen 21, da sa njime prži, diže na zadnji itd... Generalno tačno je to sve, međutim on ima 60Kg sa krevetom, a supruga i ja dopiremo do 180kg pa to opet nema veze sa setovanjem... Isto tako taj valjak iako 140Kg težak ne simulira otpor vazduha kroz vožnju... itd da ne tupim, rolnice su malo teže, ne znam na koliko je međuubrzanje bilo ali da je ostao suv zbog oštre pilotke to je činjenica... Isto tako brzina od 80Khm, nisam ga pržio preko, otvara i dosta temperature, pa je ovde već poželjno i hladiti... Radio sam variranje po gasu, ali da ne zaboravimo, oštra mi je pilotka sada, nema hlađenja na IDLE stadijumu, i tako , dodatno hladan i pomalo vlažan vazduh prepun kiseonika je doveo do havarije.. I to na 1km od kuće...
sve poznato ugasio se, na kurbli nema otpora... pa izbušio sam ih već nekolicinu u životu.. ponosan sam član kluba
naredni dan sam demontirao i evo
ove slike sam već postovao , pregledom cilindra i glave ustanovih da su oni prošli bez ozlede
međutim veoma me brine ovaj depozit aluminijuma u bloku, kako ću ovo da isperem nemam pojma
ide blok dole i prvi pokušaji na žalost ostaju bez uspeha,, spirao sam novi i novi benzin 5-6 puta i uvek ispliva po površini svetlucavi depozit aluminijuma
https://youtube.com/...U?feature=share
Naredni dan ide ceo blok dole, moram ovo rasklapati, nema šanse da sve sperem i isto tako ne želim da oštetim novu postavku klipa u cilindru... uz put vreme je da prekontrolišem sve nakon 4g, kao i one moje budževine za povećanje primarne kompresije...
evo odmah vidim da su mi šrafovi sa gumenim telom za pokretanje radnog kola pumpe malo predugi,, ok dobro je nema štete samo potpis po telu MVT statora
dalje ide blok na pola i radilica napolje.. ležajevi mi deluju ok... nisu umorni, mada su mi govorili svakojake bajke da ovde moram strogo HI kvalitet pakovati, i da ne može to u mtbk da se kupi.. sećam se da je bila neka kombinacija tada C3+C4, sve u svemu ležajevi nisu izdali
evo ga umetak, na mestu za zupčasti pogon uljne pumpe za stare SF modele, to je rupa koju sam popunio sa Aluminijumom da se ovde ne gubi zapremina... unisex blok je u pitanju, nisu oni ovde ništa menjali povodom prelaska na elektro uljnu pumpu...
hop hop... međutim ovaj plastični umetak koji sam radio za potrebe popune mesta na bloku za kompresor vaduha u auspuh, se proširio, te vidimo da je radilica zapinjala.. njegova ivica je bila optimizovana u zakrivljenju bloka, toga se sećam kao da sam juče radio, i pošto je on kružnog oblika te na tesno ukucan sa spoljne strane, nema šanse da se od bilo kakve vibracije uvukao, jer je u donjem delu prislonjen 1/3 površine na blok...
dakle ovih 1,5mm koliko se na ivici vidi da se upustio, su doprineli ili bezin ili temperatura... ovo je poliamid, mogao sam možda i od teflona izraditi ovaj deo ili pak od aluminijuma da sam imao... kako god vidi se gde se radilica dodirivala i topila poliamid..
eto krivca za vibracije, i nedostatak snage...
nema tu šta da se filozofira, ide brušenje pa poliranje.. ovoga puta malo u minus
dalje sumnjiv mi je ovaj semering bio, i zagledah se u te talase po obodu usne koja zaptiva... pomislih kako je moguće da se ovako istrošio, pravilno u takoreći obliku sinusoide... možda je takav i bio u originalu, ali onda čemu to ?
OK.. sve je spremno, stigao mi je komplet zaptivača za malossi 70cc H2O, SKF komplet ležajevi i KOK semerinzi, kao i novi klip za repliku, da ne zaboravim on se od sporta razlikuje jer nosi hrom karike
nisam poslikao klip u gro planu, pa vidi se ovde o čemu govorim
#487
Posted 08 January 2023 - 15:38
semering na strani magneta ulazi na dubinu 13mm da obnovimo gradivo
malo sam preterao sa silikonom... moglo je to i tanje.. počistih šta sam mogao
i usledilo je merenje cilindra i klipa... pre svega koliko se nikasil utrošio sa donje strane po X i po Y osi, horizontalno 1/100
vertikalno 2/100 što je razumljivo jer se ovde najviše klacka u radu
klip je u suknjicama 7/100 manji od nazivne mere 47mm, a tu je i najširi, trebalo bi da je 6/100 koliko su moja ranija saznanja bila, ali eto ostavljam mogućnost da malo i grešim... dakle imaću u startu 9/100 u dnu klipa ugradni zazor.. Isto tako zazor na novoj uvrnutoj kariki u gornjem predelu je 0,08mm, što je veoma malo i dobro, na takmičarskim cilindrima preporučuju start od 0,15mm, dok recimo nikada nisam viđao manja merenja od 0,05mm to su recimo novi base cilindri itd... kako god ostavljam ovako,, mislim da će kada legne biti potaman..
cilindar sam samo dobro oćistio i isprao , ne sećam se da li sam ga blago honovao... mislim da nisam
i usledila je optimizacija zaptivača, prvo na bloku a kasnije i na cilindru... na bloku je potrebno zatvoriti ulaz ka radilici, ništa ne sme da upada u prostor jer svo to đubre taman bio i klingerit nema šta da traži ni okok kuglica, ni oko igličastog a ni kasnije u radu te prvom paljenju
i sledi nauljivanje cilindra
stari igličasti je takođe za zamenu.. vidi se na slici koliko je u bunaru, više od depozita nego od utrošenosti
i kreće sklapanje.. pošto pug ima dugačke šrafove M6 neophodno je poslužiti se sa nekim brezonima, pa u dijagonalu ako ne sva 4.. meni su ovde od PIA bloka poslužila 2 komada
i sledi ubacivanje segera.. opet blindiranje prostora oko radilice
zagledah se malo u ovu sliku, ipak sam honovao tanko vide se nove pruge
i ide gore glava, dakle dva brezona, pa dva šrafa, pa će na kraju biti... vadi brezone zbog druga dva šrafa.. haos koje glupiranje i francuzi i tajvanci su u istom tripu, pakuju šrafove
ovde me trenutno zanima koji je stepen kompresije, stežem sve na 10 Nm za početak
i evo ga, 1,1mm je squish mereni
pronađoh stara merenja i kalkulacije, gde imam 1,08mm squish, dakle to izlazi ovako
#488
Posted 08 January 2023 - 15:50
dalje ugao izduvnog kanala za C=0,75mm rezultuje na 186 stepeni ako se dobro sećam i on će u ovoj situaciji doneti realnu kompresiju od 7,7:1 kako vidimo u kalkulatoru desno.. a on je pak ekvivalentan S6 Racing-u MK2, i isto tako vidimo da nije previše prgav, jer ostali primeri u tablici dole desno, a koji su inače fabrički podatci, svi prelaze u 8 ili 8,5:1.. Dakle imamo relativno miran i stabilan koncept sa 7,7:1 jer je dosta visok ugao izduvnog kanala...
realna kompresija je možda i najbitnija od svega, jer je to stvarni odnos zapremine smeše koja će biti sabijena, u prostoru za eksploziju i ovde itekako figurira visina otvorenosti izduvnog kanala, kao i C parametar... za moj slučaj sada 21,6mm i C=0,75mm kako smo rekli 186 stepeni.. Honda je davnih godina prva počela sa kalkulacijom realnog stepena kompresije a kasnije su trend nastavili ostali japanski brand-ovi
ostavljam sad ovde dalje pisanije, za diskusije.. rad sam čuti vaše mišljenje i stavove...
#489
Posted 09 January 2023 - 13:57
Naleganje usisnog grla sa sve piramidama sa lamelicama je ovde baš slabašno predviđeno za zaptivanje, pogotovo deo koji je na ivici sastava sa deklom... Vidimo da je naraku kućište usisa mnogo šire i masivnije..Dakle ovde ide mazanje silikonom, nema zajebancije
ako pogledamo to malo bolje sa donje strane videćemo, da je recimo polovina planiranog zaptivača samo u funkciji, plus tu milion i jedan put skidamo deklu i vraćamo kad se setuje prenos
dalje usledila je i provera primarne sa pumpicom.... i pušta .. jbm mu sve gde sad pušta
ide naravno bure... mora rđavo bure da se u funkciju baci
hah i nađoh da mi je pumpica za automatske merače pritiska i da uvek malo pušta... kako sam ovo zaboravio, drtina ... mora da se blokira crevo kod pumpice
#490
Posted 09 January 2023 - 16:51
i dalje ide setup početne tačke... i naravno prevara koju sam znao da mi je neophodna
ovo je početna tačka za setup varijabilnog paljenja, preporuka prodavca 0,35mm pre GMT, međutim ja sam setovao na 0,25mm
i mi sad znamo da je ovo racing paljenje predviđeno da radi krivu koja počinje sa nekih 35-38 stepeni pre GMT u spektru obrtaja od 3000-8000 da bi kasnije krenulo da spušta, te na 10k bilo recimo 20-25 stepeni, a na 14k recimo 2 stepena pre GMT... Mislim da je @Marko negde merio sa stroboskopom i postovao.. sad ono što nas ne bi trebalo da zbuni je da 0,35mm nikako ne može da bude početna tačka za 38 stepeni, jer je to kalkulativno veoma malo... da razjasnimo samo u kratkim crtama zašto su to tako radili..
Digitalna kontrolisana paljenja imaju mogućnost veoma brzo i precizno da odrede tačku okidanja paljenja i time definišu krivu. Nekada je bilo neophodno zadati veliki ugao odnosno maksimalni za okidanje pre GMT i analogno raditi kašnjenje u sprezi sa obrtajima, međutim problem koji se javio je nekvalitetna varnica na visokim obrtajima. Mi kada namestimo 38 stepeni pre GMT koliko je ovde onda su svi namotaji koji pune kondenzator udaljeni za t
38-2= 36 stepeni na 14k obrtaja, a tu je kondenzatoru već problem da ispruči toliko učestalih kvalitetnih varnica.. tačnije 233 u sekundi.. Zbog toga su kod digitalnih paljenja to umanjili, MHR je na oko 18 stepeni, dok MVT na 10 pte GMT. Naravno da na obrtajima koji iziskuju veći od toga on koristi punjenje od prethodnog kruga, jer je hipotetičko okidanje kasnije te praktično zakasni 340 stepeni npr, ali na niskim obrtajima to nije ni bitno. Pisali smo o ovome već....
da proverimo koliko je, tačno 9,7 stepeni
Pošto ja smatram da ovaj agregat neće ići do 14k obrtaja a da mi je powerband u spektru najboljem na 9k, mislim da bi najbolje bilo da malo smirim doživljaj, te povučem ugao niže, konkretno za tih 10 stepeni, pa bih ako su moje postavke tačne imao 24 stepena na 9k što je itekako dovoljno, a recimo bezbednije sa aspekta temperature... naravno da bi sad bilo loše na 14k jer bi ugao predpaljenja išao za toliko u plus koliko smo ga u startu prevarili i tako postavljam paljenje na nulu, što opet ponavljam se nije nula već za 9,7 manje u celom delovanju.. u prvom naletu sam spustio za svega 0,1mm dakle na 0,25 umesto na 0,35mm što iznosti tačno 1 stepen manje... i nikakvu razliku u ponašanju agregata nisam uočio
evo jednog grafa paljenja od Cagiva mito motora, koji sam davnih dana nalovio, čisto za primer da vidimo o čemu je reč
dalje sa sam rešio da nastavljam sa CNC ventivarom, taman i bez alansera, i slede prva paljenja
https://youtube.com/...c?feature=share
#491
Posted 09 January 2023 - 17:21
Svakako kod ovih mono koncepata napred bude malo nerealno lako upravljati volanom, nije kao kod klasičnih prednjih viljuški gde imamo jasno definisan ugao zatur-a, te ciklistiku da kada se vozimo brže volan bude teži, ovde je to nekako prelagano, pa je stalno vožnja pri većim brzinama malo riskantnija jer se generalno lakše upravlja.. Jednom kad sam izbalansirao više ove save MC-16-ke tačno mi je svanulo, sad još da vidim sa tom tvrdom prednjicom šta da radim...
i nalovim na RP-u prednji amort za SF-a i to YSS, nema izbora, nema ni veze kupujem i kraj
malo mi u početku žao bilo Paioli da odbacim, ali nema nikakvog podešavanja tvrdoće.. i testiram ih pojedinačno rukama i telesnom težinom po podu, te vidim da je Paioli krenuo da šripi te da nema nešto ni ulja u njemu... ok to je to, idemo zamena
e sad ne bi to sve ni bilo tako sjajno da je plug and play, razlikuju se u dosedu gore 2mm, tako da sam nadomestio sa dve platne debljine 1mm, levo i desno
testirao sam malo po dvorištu... neko sitno zveckanje se još čuje, što na drugom paljenju.. recimo posle prva dva tri manja turiranja.. tako i ovde na prvom gasu, pa šta mu bog da.. svestan sam da je cilindar malo ovalan, te da novi klip treba još da legne, ali isto tako ne bih da sad razvalim dosede karika, pa da mi zvecka kao nekada tomos...
naredni dan ide prva vožnja... lepo puni, ne smem da se bahatim, iglu sam podigao za jedan podeok da poliva valjano na ti malim otklonima... Saby-jev setup rolnica je brutalan 8,25g nosi nenormalno
Za amort moram samo da se dopišem, ..... da sam znao da je ovolika razlika, odnosno da sam samo vozio neki SF koji je ispravan, znao bih da je taj moj Paioli mrtav bio još prvog dana od kada je kod nas, i trebao sam ga odmah u đubre baciti.. Ovo je sad uživanje voziti, guma je na 1,8 bar-a kako dolikuje jednoj prednjici, lepo se definiše pravac, i odličan feedback imam i u krivinama kao i po neravninama na asfaltu... YSS još nudi setup opruge, mislim da sam tu još malo korigovao.
Sve u svemu ovo je sad prava priča
#492
Posted 09 January 2023 - 22:39
Svasta se desilo i svasta se i resilo - svaka cast. Sprecio si mozda neke vece havarije, barem si sada miran.
Super je kada imas dyno, a i priliku da napravis paralelu kako izgleda podesavanje po grafikonu, a kako po osecaju. Ko bi rekao da gubitci mogu biti tako veliki na neku malu promenu postavke karburatora. Sigurno da je po osecaju skoro pa nemoguce detektovati, posebno za one manje iskusne.
Za te CNC ventilvare po netu se pisu razne stvari, od toga da mali plasticni ventilator nije neophodan do toga da je obavezan na deklama koje nisu secene nego su "stock" zbog hladjenja. Navodno su premazani nekim low-friction materijalom pa po fabrici plasticni ventilator nije neophodan.
YSS amort sam uzeo za Focusa pretprosle godine, meni je odlican u odnosu na stari fabricki, a ni cena nije bila jaka. Rekao bih cenovno neki best buy.
Vidjao sam od Stage6 da proizvodi te cepove za kompresor vazduha - https://www.scooter-...r-peugeot-24685
Ako ti plasticni umetak bude i dalje pravio problem postoji alternativa, a sigurno da postoje i jeftinije aftermarket varijante.
Jos jednom dobar posao odradjen, sad si spreman za narednu sezonu
#493
Posted 09 January 2023 - 22:57
Nakopao sam eve ga webview pa otvorite kako želite #9 post je u piranju
https://svet-skutera...ack/#entry90758
Sve u svemu može da se odradi sve komplet od aluminijuma, nije teśko sa biax-om i velikom frezom alu obraditi
Što se tiče YSS amorta, nisu loši.. , a nisu ni premium brand, pa sad kako se uzme, ja sam do sada zadovoljan bio, mislim da ga imam i na GY6 i pakovali smo ga na nekolicinu skutera drugarima.. Matrix, F12, Aerox...
Ovo za dyno je prava stvar, ovako u home made izvedbi može da se zakopča relativno pristupačno.. pa sad kome treba kome ne, po mo mišljenju jedan u okolini za ekipu je dovoljan.
Ispalo na kraju dobro što sam ga otvarao agregat imao sam šta da vidim
#494
Posted 10 January 2023 - 14:15
Nego bliži se datum registracije pa bi dobro bilo da uhvatim nekako ovo ludilo na 45Kmh.. Isto tako ne bi bilo loše o istom trošku da sklepam i početnu blokadu za malu, ukoliko je zaustave organi reda sa najnovijim valjcima za merenje.. pa tu za prvu zgodu imam ili sirenu ili neki od tastera na volanu...
blokada...
Na prvoj šemi vidimo moju situaciju sa MVT paljenjem, koje nema pick-up, već broji direktno visoki napon za nabijanje te u CDI-ju digitalno ga fazno pomiče prema potrebi krive kako smo gore pisali.. Sad treba uvideti da su ovde od ukupno 4 namotaja za nabijanje 2 u fazi jednog pola a druga dva u fazi drugog pola, pa se njihovi naponi sabiraju, a recimo MVT baca dve varnice po jednom taktu, takoreći na svakih pola kruga on baci varnicu. Nama to ništa ne znači u radu , jer varnica bačena kada je klip u DMT ne igra ulogu, ali generalno fazno pomeranje je potrebno raditi za oba polutakta da ih tako nazovem..
U prvoj šemi vidimo da se to radi sa paralelno vezanim kondenzatorom i otpornikom sa njime na red.. Isto tako to fukncioniše sa ovim konvencionalnim blokadama, na drugoj šemi vidimo, međutim fazno pomeranje se radi na vodu napona od pick-up namotaja koji je tamo oko 1-2V velik.. te je na plavoj grani potpuno bezbedno raditi sa malim kondenzatorima i malim potenciometrima (to je onaj što se šarafi za fino podešavanje), jer je i struja celog LCR sklopa (induktivitet, kondenzator, potenciometar) mala.. Ja nemam tu sreću, izmerio sam naizmenični napon koji dolazi od pobudnih namotaja i on se kreće na 5000-7000 obrtaja na oko 350V, verujem da je na punom gasu on još višlji...
Kako god krenuo sam sa 4,7uF kondenzatorom koji ima bar 200V radni napon i keramičkim otpornikom od 10-ak Ohm-a kako su me savetovatovali, i u prvom naletu sa razvali kondenzator, dok se keramički otpornik zagrejao momački, tipa peče da ne može da se dodirne...
i tako došao sam do nekih veličina koje mi odgovaraju, mislim da je 2,2uF , sa redno vezanim kondenzatorima koji u zbiru imaju 300V ili preko, kao i nekolicinom otpornika što redno što paralelno vezanih, kako bih podigao snagu te umanjio zagrevnanje a bio u ciljanom spektru otpora... nema ovde mesta za potenciometar.. velika je struja proticanja kao i napon, svi grafitni potenciometri su neupotrebivi, pa je test morao biti iz više navrata, dolemi , idi probaj, ajd još malo pa probaj itd...
šta se ovde u stvari dešava.. paralelnom vezom otpornika i kondenzatora u kolu induktiviteta, mi pomeramo tačku paljenja na kasnije,, jer se C i R javljaju sa induktivitetom kao rezonantno kolo pre brojača ili tiristora zavisi kakav je tip CDI-ja.. kada namunjimo dovoljno kasno paljenje, agregat više nema snage, ponaša se kao da mu je smeša goriva i vazduha predebela gorivom i kreće da naliva... varnica bukvalno ne upali svo to gorivo koje ovaj načupa, jer je i vakum slab od auspuha ili ga uopšte nema... tu sad imamo malo kompreksnu situaciju, jer je pre ulaska u rezonancu jedan stadijum setovanja zagušenja agregata, a nakon toga drugi, zbog toga se lakše setovani agregati rolnicama veoma teško blokiraju jer utrče u rezonancu i onda cela priča prethodno setovana pada u vodu.. ili pak ukoliko smo namestili da u početku rezonance bude delovanje (kašnjenje) paljenja, onda je vrlo moguće da ukoliko ne uspe da uđe u rezonancu bude toliko slab da ne nakupi ni 20Khm na valjku... Dosta majstora se ovde i preračuna, jer valjak ne pravi dovoljan otpor kao čovek koji bi ga inače vozio pa je sa rezonantnim auspuhom čest ostav, i reklamacije za majstore....
meni je konkretno ovde i problem veliki karburator, gde nije sve jedno koliki je otklon, pola ručice ili maksimala... pa se onda celo setovanje gore opisano još malo poremeti..
prvo sam vezao da se CR uključuju paralelno sa pritiskom na sirenu kao na snimku, nakon toga drži jedan radni taster zavojnicu i do sledećeg startovanja je u blokadi
ovako to funkcioniše
i ovako se vozi, na 0,28 sam odvrnuo pun gas do tada je akceleracija na 1/2
#495
Posted 10 January 2023 - 16:30
međutim pošto mi se tu izvukao na snimku malo preko, reših da to još malo umirim, te dodam više W u otpornicima da se manje greje
i daj ipak da ne bude na sireni, već na tasteru za ablend, odnosno to mi je linija +12V za dugo svetlo, pa pošto je u obrnutoj funkciji da se gasi sa pritiskom na ablend neće smetati ako se i vozi pod dugim svetlom
i onda daj to sve izoluj i spakuj
evo i šeme povezivanja, dioda je da se kontinualni napon ne bi vraćao ga vlaknu dugog svetla kada je relej za blokadu aktivan u normalno neblokiranoj voznji
i nisam zadovoljan, ... kod odvrtanja full gasa ručice dobijam pucanje, dok je u prethodnoj situaciji bilo samo mukanje, ali i 55Kmh brzina.. varijable su bile na otpornicima, konkteno ovde imam iste kondenzatore kao i malopre, Iskra je u pitanju 3 komada redno od 3,3uF i jedan od 1uF, čija je rezultanta
C= (3,3+3,3+1)/3 = 2,53uF i napon od 300V ,
dok sam sa otpornicima stigao do
R= 11 Ohm i ako se ne varam 22W
jednostavno za ta fina podešavanja potrebno je varirati i C i R parametar, a ja ovde slabo imam C u tako visokom naponu, pa još bipolaran, i tako u tim probama, jednom puče i ugasi se... nakon toga upalim ali na hladno, nešto malo radi, kako kreće da se greje ugasi se, ne prima gas, kao da nema kvalitetne varnice... ajd umislih možda sam sjebao paljenje sa tim egzibicijama opterećenja po HV namotajima, namestih natrag fabričko paljenje, ovaj deo mi je možda i najteže pao, međutim situacija ista...
ovde na brzinu skinem cilindar da bacim pogled.. i sve OK
gledam šta može da me zajebava, semerinzi na radilici oba stoje kao puška, i pošto sam skinuo usis da lakše priđem cilindru zagledah se u lamelice
pogrešno zapaljena smeša usled prevelikog kašnjenja varnice napravila krš... sreća imao sam rezerve u lamelicama, nove iz jednog komada, dok sam ove stare filozofirao i sekao po pola da budu brže.... kasnije se ispostavilo da to nisam trebao raditi, mnogo bolje rade ove iz jednog komada, kako je naraku to i osmislio..
vratih nazad MVT paljenje i sada sam setovao na 0, takoreći svi uglovi manje 9,7 stepeni, i isključio ove egzibicije sa kondenzatorima i otpornicima... ne može ovaj setup lepo da se uhvati, ne na ovaj konvencionalan način.. relej i taster su ostali aktivni ako se jednog dana budem predomislio.
#496
Posted 10 January 2023 - 17:50
Ovo sa blokadom obrtaja zna biti prava gnjavaža, teško se ubode da radi pouzdano i precizno bez anomalija u radu motora.
U svakom slučaju podrška za sve što radiš.
#497
Posted 10 June 2023 - 22:03
Prošle.god, sam uzeo Bridgestone 120-ke obe za GY6 koji mi je na moru, i priznajem da se na prvu prepozna premium guma..
Izbalansirao i spakovao , deluju fantastično, videćemo kakve su u vožnji i kakve ćd biti nakon 5 god..
Felne su pomalo sumnjive, tegovi na slična mesta idu. Balanserka mi nije još ideala, kontam da u 5g lepo mogu da ubodem, ali za finije mi trrba još bolji set ležajeva, osovina i konusi...
#498
Posted 13 June 2023 - 19:56
#499
Posted 13 June 2023 - 20:11
Za mene je Michelin ozbiljan brend u gumama i uvek bih pre njih uzeo nego ostale brendove..što ne znači da su drugi brendovi loši
#500
Posted 13 June 2023 - 20:33
5 user(s) are reading this topic
0 members, 5 guests, 0 anonymous users