#461
Posted 09 November 2021 - 23:18
Bio sam do majstora sa mašinom da ih skinemo i zaokrenemo, međutim na njegovu sugestiju da proverim jer on ne vidi distrorziju na ivici gume, reših da uradim još jedan set konusa sa prihvat felne, ovoga puta sa uglom od 5 stepeni..
Veoma je teško stegnuti felnu sa 38mm otvorom, na 10mm osovinu, a da bude idealno u centru, stim da sam možda pogrešio na mesingu sa prejakim uglom. Ovde mi je najbrže bilo da odradim od polipropilena gde je 10mm rupa tesna za prolaz osovine, dok konus od 5 stepeni mogu bez problema da ukucam u felnu gumenim čekićem..
Ipak je izasla sa 45g sa obe strane po 20 kontra ventilu i mali od 5g na alternativnoj poziciji.. Što se oscilacije gume tiče, ima nešto malo, ispod 1mm
Zadnju sam uspeo da dobijem sa 15 + 5g, to mi deluje sasvim ok, međutim ako se dobro sećam kada sam bio na dyno valjku sećam se da je poskakivao u kraju prenosa..
Ivica gume je ovde nešto veća u oscilaciji, po mojoj proceni oko 1 do 1,5mm
I reših da proverim ivicu felne, kako bi se uverio da li mi je centriranje sa ovim plastičnim umetcima ok, te da li je felna ispravna
I vidimo da osim na jednom mestu gde je talas, predpostavljam od neke rupe, nema oscilacija značajnih, te da je kružnica ivice felne ok, onda znači da su konusi dobri... , dok je i zadnja ipak loša, ili loše utrošena..
Kako god, na proleće idu nove gume, ove sada vraćam ovako balansirane..
#462
Posted 10 November 2021 - 14:33
#463
Posted 10 November 2021 - 16:30
Postavlja se pitanje, da li je guma legla prilikom montaže kako valja, da li je majstor dovoljno sapuna namazao, da guma iskoči i klizne na svoje mesto itd....
#464
Posted 11 November 2021 - 09:44
Sećam se da imam dosta tegova na Savi MC16, aj baš ću pogledati ali znam da mi je delovalo puno s početka....inače Sava dobro drži 3-4 sezone, posle toga sam se klizao samo tako, što je i uredu...nema šta guma više da traži na motoru posle max 3-4 sezone!!
#465
Posted 20 November 2021 - 21:21
I daaa, seljak nisam obratio pažnju na trasu kočionog creva i ogulila ga ivica gume za čas
Već vidim biće interesantno nabaviti ovakav tip kočionog creva
Evo, plastični bužir je crevo, a čelik samo armatura.. Iskreno mislio sam da postoji teflonsko unutar čelika, ali očigledno nije tako
Prekopao sam sve shopove, horizontalni holender pod uglom 90 u levo je misaona imenica.. Kupih dva neka slična sa RP-a i u međuvremenu pošaljem slike i poručim sa otpada za SF crevo... I na moju nesreću, SF je nakada imao drugačije crevo..
Ovo je slika sa Gogi-jevog SF-a
i upravo takvo su mi poslali.. Morao sam malo modifikovati krivinu i ugao, krajnje oprezno da ne pukne, poslužio sam se osovinom fi 10, pa kroz holender, dok je pertlovanje bilo u stegi.. i dobih ovako
Prvo sam mislio da će prolaziti ispod amorta, te sam namotao izolacionu gumu u tom predelu..
Ali se nakon montaže blatobrana ispostavilo da to nije dobra pozicija te da mora proći iznad oslonac plastike na blatobranu
Nasuo sam novo ulje, odzračio i to je to.. Malo nepažnje i odmah šteta...
#466
Posted 21 November 2021 - 21:48
Novi valjak je 141Kg težak, merenje bi trebalo biti preciznije.
Obrtaji se isto mere ovoga puta sa Koso pick-upom, međutim MVT baš divlja, ajd što baca dve po taktu, već su 30 KV, te smo preko R svećke uvrnuli i R kapicu sa ugrađenih 5KOhm-a, kako bi u zbiru bilo 10 te umirili interferencije, ali bez uspeha..
Na kraju smo zavrnuli Koso na pobudni kabel od CDI -ja ka bobini, i tu je merenje obrtaja postalo stabilno..
I merenje može da počne..
Prvih par merenja, sam bukvalno istresao svo ulje i naliveno gorivo, do neke radne temperature.. da bi se nadalje merili 7,6 i 7,7KS
Lepa kriva, međutim snaga je ista kao i sa malim valjkom od 50Kg. Ranije smo merili u jednom trenutku i 8,6 ali su to bile interferencije, ja sam prerano odvrnuo gas i merenje nije odpočelo od nule odnosno laganog okretanja.. Ovde vidimo da je najveća snaga na 9750 RPM-a, mada to je uslovljeno rolnicama jer se meri variomatski prenos, a ne zaključan variomat, pa nam taj podatak govori da je međuubrzanje na tim obrtajima.
Dakle snaga je ista kao i ranije, pilotka mi i dalje bombarduje start, čak štaviše nalije pa je potrebno vreme da se agregat stabilizuje. Probali smo i da korigujemo na šrafu za gorivo, VHST je kao i PHBG, došao sam sa 20 Min otvorenim od skroz zatvorenog, probali smo i 5 Min bilo je lošije, a probali smo i 10-15 Min, gde je bilo isto 7,6-7,8..
Da napomenem merenje je na točku, agregat bi tebao biti 20-30% jači na radilici u zavisnosti od gubitaka na prenosu.. Saby je neki dan merio novog stock Kymca sa 70km na satu, i tu smo zaključili da su gubitci na stock prenosu sa helikoidnim kosim zubima tačno 30% u odnosu na deklarisanu snagu po specifikaciji...
Pa to je to , Saby konstatuje da su rolnice prelagane i da vrti u prazno, meni se pak ne sviđa što nemam onaj zvuk kada jw agregat pogođen sa pravom stohiometrijskom, uvek mi deluje malo tunjav, ali bar ne skače više kao jarac po valjku...
Spakovah se kući.. Super je dan danas bio, velika je stvar znati gde si tačno, a da ne moraš da jurcaš pun gas.. Veliki valjak je prava stvar za precizno merenje...
#467
Posted 22 November 2021 - 06:18
#468
Posted 22 November 2021 - 08:11
#469
Posted 24 November 2021 - 18:44
Pa idemo dalje, merio sam više puta, a ovde sam ostavio 6 merenja od kojih su prva tri postavljena na prvom grafu, a njega sada analiziramu u tri situacije..
Prva situacija je najveća izmerena snaga, zeleni run, najveća snaga 7,6KS, na 9810 RPM, pri brzini od 56Kmh. Ako uporedimo plavu i crvenu krivu merenja vidimo da je to sve vrlo slično, situacija agregata malo različita u funkciji temperature, ovde karburator nisam dirao, dakle najbolja snaga se manifestovala negde na srednjoj brzini kretanja, ali vidimo da je kriva veoma ujednačena kroz ubrzanje, to je znak da je variomatski prenos dobar. Da ovde sad imamo remenicu sa promenljivim uglom onda bi se videlo kako obara obrtaje u trenutku promene krive ugla kanala, ili da su rolnice možda pogrešno setovane, ili da možda centralna opruga nije adekvatna, to bi se sve ovde videlo.. Na isprekidanoj liniji je sasvim jasno da su obrtaji stabilni, u funkciji valjka težine 140Kg. Verovatno je da je prenos sa vozačem u stvarnoj situaciji možda malo još više opterećen, ali 140Kg nam daje baš verodostojnu sliku. Recimo kao da je seo lagani vozač i na 150m izvukao pun gas. One linije dole su dužina pređenog puta u metrima.
U drugoj situaciji sam očitao plavu krivu na istoj brzini kretanja, dakle u istom trenutku, i vidimo da je ovde svega 7,4KS na 10020 RPM-a, pa nas to dovodi do zaključka da je na višljim obrtajima snaga nešto manja, tačnije akceleracija slabija
U trećoj situaciji sam postavio kursor za očitavanje u kraju, gde obrtaji počinju da rastu, a prenosa više nema, tu vidimo da je snaga uslovljena sa dva faktora, prvi je višlji obrtaj na kome nema toliko snage 5,8KS, na 10260 RPM, ali i 88Km/h gde variomatski prenos više ne radi pa je akceleracija značajno slabija. Dakle za pravu sliku odnosa snage i obrtaja, te za krivu obrtnog momenta nam ipak treba zaključan variomat.
Naredna tri merenja su nakon sitne kalibracije karburatora, ovde vidimo da ništa spektakularno nisam dobio osim manjeg desinhrona između kvačila (koje je u ovom slučaju stock nepodešavajuće) i opterećenja variomata, pa je zelena kriva u ovoj tački 7,9KS na 10050 RPM-a pri brzini od 35Km/h, ove talase na plavoj i zelenoj krivi radi prelaz prenosa sa kvačila na čist variomat
Na plavoj vidimo isto to ali sa par stotina obrtaja više i nešto manje snage
Dok je recimo realna situacija na 54Km/h, crvena kriva 7,7KS i to na 9630 RPM-a, pa ćemo ovde zaključiti da je možda bolja isporuka snage nešto niže.
kako je Saby i komentarisao da mu motor vrti u prazno.. ali svakako ne smemo zaboraviti da on ima 54Kg dok ja imam 116Kg pa njegov stav kontra moj može biti i opravdan..
eto nadam se da sam malo približio slike merenja, ne bi bilo loše kako je Rade predložio da blokiramo variomat i uradimo merenje bez funkcije brzine..
#471
Posted 26 November 2021 - 15:17
#472
Posted 26 November 2021 - 16:29
Po katalogu imaju 4 tipa delta kvacila: 105mm, 112mm i 2 tipa kvacila za 107mm
52 7643 - 105mm
52 7879 - 112mm
52 7880 - 107mm
52 9451 - 107mm
Zasto dva kataloska broja za 107mm verziju...Ne znam, tu mi nesto ne stima.
Izgleda da tebi treba 52 9451 kataloski broj za 107mm zvono.
malossi_delta_cat.png 415.8K 24 downloads
#473
Posted 26 November 2021 - 18:28
Proverio sam na malossi store koji kataloski broj su pakne za ovo xxx880 kvačilo i razlikuje se. Isto tako sam proverio koji je kataloski broj za pakne za 105 deltu koja se danas plasira na site-u i isto se razlikuje od ovog broja koji je kod mene...
Definitivno 103,5 ne radi u 107 zvonu, jer pakne nemaju grip zbog radijusa zakretanja, ali možemo i to da proverimo..
Evo pronašao sam insert iz Krstine teme kada sam radio deltu za 112 kineza
Mario, on 11 May 2015 - 11:39, said:
rešili smo i da izmenjamo oprugice, do sada je imao MHR žute koje su se isteglile, sada je kupio komplet crvene, plave, crne i daj da premerim kvačilo i zvono, bila je tamo polemika kod Marka u temi..
dakle Krsta ima S6 R/T 112mm zvono i Malossi deltu koja je sada malo jača od 107mm, pa nije ni čudo što su se isteglile oprugice, i krsta vozi zazor od 2x2,5mm ... pa ili je i ovo delta za Morini ili mi nemamo pojma...
Iz čega izlazi da je vrlo moguce da je delta za kineza opet unisex sa morinijem koji je 110 pa su spakovali 108,5, da bi se to kod Krste potrosilo na 107, koje sam ja dodatno skinuo do 105,5 za minareli zvono...
#474
Posted 26 November 2021 - 20:23
I reših da pogledam šta mogu da odradim po pitanju umanjenja rupe..
Evo i nje S42
Ja ovde najtanju iglu imam u setu koja je pri vrhu 0,36mm
A evo i koliko ulazi u diznu, 3mm plafon 4.. sto u merenju bude nekako tako kako su napisali ako je mera dizne rupa mm x 100
I nalijem kalaja onako osrednje grejući jer na dizni imam mali O-ring pa da ga ne uništim
Nakon čega sam ponovo ugrejao i otresao jakim potezom ruke diznu, sa rukavicama naravno.. Taj patent smo koristili u elektronici ranije kada nismo imali pumpicu za kalaj, te kada je trebalo čistiti...
I evo vidi se na slici da je kalaj svega 1/3 rupe zahvatio, inače da je ucurio sasvim u rupu pitanje je kako bi krenuo sa razbušivanjem...
Proverio sam igla ulazi vrhom, možda tek 1mm, ako uveličate sliku vidi se da je to sad neki elipsasti oblik.. Tako ništa ne diram, protočnost imam, ustima se oseti da je manji, reših da probam..
Najzad sam dobio da je tanak, te da se hladan javlja sa mukanjem, dakle uticalo je i na ukupnu količinu goriva. Šraf za gorivo sam otvorio na 45min sa prethodnih 20, čini mi se da sam dobio da agregat zvoni u rezonanci..
Prelaz sa pilotke na iglu je fantastičan, sleduje set probi, mada vreme ne dozvoljava neku bržu vožnju..
Za kraj sam setovao malo teže rolnice, već sam korigovao od kako je inner na 7.5g prosek ranije, da bi sada podigao na 8.25g... Nemam ovde već dobre dimenzije.
Mislim da mi je ova centralna pretvrda, stavio sam je u početak rada sa ovim spuhom jer je rušio obrtaje u drugoj polovini prenosa, pa možda bih mogao ići dole na 4-6 grama težine, ne treba mi tako jak odziv prenosa za 10ks agregat..
Trebalo bi da uradimo merenje sa zaključanim variom, videćemo koliko će biti vremena za vikend....
#476
Posted 16 April 2022 - 04:57
#477
Posted 16 April 2022 - 08:10
#478
Posted 16 April 2022 - 10:40
blok je prepun opiljaka od tela klipa
Ovde sad spiram dosta puta pa videćemo da li ću biti uspešan, za sada je agregat dole sa rama
https://youtube.com/...U?feature=share
#479
Posted 16 April 2022 - 21:10
Opustimo se kada prođe sezona i bez ponovnog setovanja s proleća zajašimo i samo gass..Zaboravljamo da su ovakvi setupi tipa MHR replice, pogotovo sa innerotorom, već ozbiljniji i zahtevniji u smislu setovanja i održavanja....vodimo ih kao neki base-mid setup ali traže pažnju definitivno
#480
Posted 17 April 2022 - 12:56
Послато са LG-H860 помоћу Тапатока
11 user(s) are reading this topic
0 members, 11 guests, 0 anonymous users